Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

ik ben het trouwens met gTa volledig eens, waarom zouden we ons gedacht niet mogen zeggen hier over auto's?

Da's toch de bedoeling van een forum?

Ik kan niet ontkennen dat ik bepaalde modellen van BMW ook niet meer kan smaken. Maar ze maken wel nog altijd geniale karren (optisch en mechanisch).

Het is uiteindelijk ook een massaconstructeur.

Hun AT's en busjes zijn daar het beste bewijs van. Afgrijselijke dingen. Idem voor alle X'en, sorry mannen. De nieuwe 5 verbleekt zo hard bij de vorige. 

Ik word ook bijna niet meer wijs in al die modellen. GT, grancoupe,....

De 4 serie coupe is wel een knappe auto maar verbleekt ook bij een E92. Die laatste denk ik nog altijd om er ééntje te kopen als toekomstige klassieker.

GTa heeft wel gelijk, ze moeten terug naar hun eigenheid.

Overleven en productie aantallen, allemaal goed en wel, maar je eigenheid verliezen is nog veel erger.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Onze F20 LCI met Mpackske in Estoril, vind ik één van de meest geslaagde "kleine" auto's in jaren.

 

Vandaar dat ik PFL zei, he. ;) facelift + m-pakket is dan ook vrij ingrijpend veranderd hé. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3-serie-vergelijk-header.jpg&key=294915f61f36d95fb2aafee3ace0b98d72c781d1cb7b6c7919b2d64eacca4223

3-serie-nieuw-achterkant.jpg&key=d725d9e303ace32487340711e242f3f43375100cc88ff75a094b7752b0b9c9ab

3-serie-oud-achterkant.jpg&key=9fb795241b17d335241744249c22688c512bd0c49ac83088cb44c8e6a06683b5

De F30 blijft voor mij (ondanks de vreemd plots aflopende snoet) de winnaar.

 

Hier valt de drastische stijlwijziging wel op. Eigenlijk had ik verwacht dat ze verder gingen gaan met de stijl van de nieren van de F30 bij het nieuwe model. Bij de G30 hebben ze dat een beetje gedaan maar bij deze is het weer compleet anders (alsof dat alweer een evolutie is van de G30 voorkant). Alhoewel.. Het lijkt compleet anders omdat de nieren veel groter zijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles dat nieuw is wordt afgekraakt, en de voorganger is altijd beter/mooier. Een mening hebben mag en moet, maar je weet gewoon op voorhand al wat die zal zijn. :lol:

FWD’s zijn helaas een noodzakelijk kwaad, maar los daarvan vind ik het toch allemaal geen onlogische evoluties...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles dat nieuw is wordt afgekraakt, en de voorganger is altijd beter/mooier. Een mening hebben mag en moet, maar je weet gewoon op voorhand al wat die zal zijn. [emoji38]

Niet altijd hoor. Als de opvolger altijd minder mooi is, tja. Dan moet je toch niet per sé zeggen dat het mooier is, omdat het nieuwer is? In het geval van de E90 LCI en de F30 vind ik de E90 LCI idd wel knapper. In het geval van de E60 en F10 klopt die stelling ('voorganger is altijd mooier') naar mijn mening zeker niet.

Voor de E36 en E46 zou dit ook wel eens van toepassing kunnen zijn. Al vind ik een pure (lees: niet verkrachte) E36 wel een knappe wagen. Maar door bepaalde uiterlijke details (terugkeer van de 'klassieke' (chroom) raamomlijsting, iets wat bij de E36 volledig ontbrak (zelfs geen raamomlijsting tout court - wat het ontwerp bij lancering wel modern maakte, maar later tegelijk snel verouderd wegens iets minder tijdloos qua overall looks)) neig ik toch eerder naar de E46.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Phil zei:

Alles dat nieuw is wordt afgekraakt, en de voorganger is altijd beter/mooier. Een mening hebben mag en moet, maar je weet gewoon op voorhand al wat die zal zijn. :lol:

Bijlange niet!

Ik herinner me meer recente modellen die 'k bij release knapper vond dan de voorganger, dan 't omgekeerde. (Ik zeg maar wat: Panamera, X3, XF, A6 Avant, Golf, V90 (vs V70) en V60, ook XC60 en XC90, Cayenne, de '7, GLC (tov GLK), C-klasse, Polo, A3, Mazda 6, Boxster/Cayman, Focus, Mondeo, nu de nieuwe GLE, Range Rover, Range Rover Sport, Fiësta, Touareg, nieuwe '6 GT (tov '5 GT), Tiguan, ... en straks misschien wel de nieuwe 911)  Ook ("zelfs") bij BMW zijn er recentelijk enkele, zoals dus (wat mij betreft) die X3, '6 GT en '7.

Wat jij zegt, kan je voor mijn part even makkelijk omdraaien: van zodra iemand een nieuw BMW-model niet knap vindt en dat hier meldt, kaart je dat aan als 'onmogelijk' of 'te verwachten', nogal vaak eens met een rolleyes erbij.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

E90 vond ik knap met de FL. De achterlichten van de eerste generatie waren echt iets... speciaal.
En dan die E90 M3 :inlove: 

Die achterlichten vielen op zich nog mee. Vooral het vreemde design van de nieren deed afbreuk aan de algemene indruk. En nu ziet dat er ongelooflijk verouderd uit, daar waar de LCI nog fris voor de dag komt.

Ze wilden mss inspelen op de booskijker trend? Maar dan op de nieren ipv de koplampen. [emoji38]

11.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎15‎/‎10‎/‎2018 om 20:57, Phil zei:

Alles dat nieuw is wordt afgekraakt, en de voorganger is altijd beter/mooier. Een mening hebben mag en moet, maar je weet gewoon op voorhand al wat die zal zijn. :lol:

FWD’s zijn helaas een noodzakelijk kwaad, maar los daarvan vind ik het toch allemaal geen onlogische evoluties...

Bij BMW is dat inderdaad een jammerlijke vaststelling.
En zo te merken delen andere 'BMW-puristen' vaak diezelfde mening. 
Er zal wel iets van waar zijn zeker?

Bij andere merken heb ik dat veel minder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, J3nkins zei:

E90 vond ik knap met de FL. De achterlichten van de eerste generatie waren echt iets... speciaal.

En dan die E90 M3 :inlove: 

Zeg nu toch gewoon LELIJK.

 

Of zo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een toonbare  e90 320d was ook al € 45000... Een e46 320d was € 31000... 
De 3 reeks is gewoon kwa prijs en afmetingen een 5 geworden.
Vandaar dat de 2 gc gezien kan worden als opvolger, maar willen ze de 3 reeks nog even verkopen aan de liefhebbers van de 3 reeks.
De e46 m3 heeft ook een opvolger gevonden in de M2. Denk ik.
Als ik het nu zie heeft hij standaard gps ? En tov de f30, is de prijs zeker niet gestegen. Alleen stijgen onze lonen niet zo snel. [emoji23]
Zie je bij Audi ook vind ik, die A3 berline vult ook zo een gat dat ze zelf gecreëerd hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gTa zei:

Bijlange niet!

Ik herinner me meer recente modellen die 'k bij release knapper vond dan de voorganger, dan 't omgekeerde. (Ik zeg maar wat: Panamera, X3, XF, A6 Avant, Golf, V90 (vs V70) en V60, ook XC60 en XC90, Cayenne, de '7, GLC (tov GLK), C-klasse, Polo, A3, Mazda 6, Boxster/Cayman, Focus, Mondeo, nu de nieuwe GLE, Range Rover, Range Rover Sport, Fiësta, Touareg, nieuwe '6 GT (tov '5 GT), Tiguan, ... en straks misschien wel de nieuwe 911)  Ook ("zelfs") bij BMW zijn er recentelijk enkele, zoals dus (wat mij betreft) die X3, '6 GT en '7.

Wat jij zegt, kan je voor mijn part even makkelijk omdraaien: van zodra iemand een nieuw BMW-model niet knap vindt en dat hier meldt, kaart je dat aan als 'onmogelijk' of 'te verwachten', nogal vaak eens met een rolleyes erbij.

Vandaag zag ik een X1 (huidig model). Die mag ook nog bij 't lijstje "BMW-modellen die ik bij release knapper vond dan hun voorganger". Dat zijn er al 4.

(En er zijn er nog veel meer als ik verder terug mag gaan in de tijd.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zag ik een X1 (huidig model). Die mag ook nog bij 't lijstje "BMW-modellen die ik bij release knapper vond dan hun voorganger". Dat zijn er al 4.
(En er zijn er nog veel meer als ik verder terug mag gaan in de tijd.)
Maar allez, alles wat uitkomt afbreken is toch, is toch bon ton?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar allez, alles wat uitkomt afbreken is toch, is toch bon ton?

Da's net hetzelfde als 'alles wat uitkomt de hemel in prijzen', toch? Smaken en kleuren, er valt nog steeds niet over te twisten.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Da's net hetzelfde als 'alles wat uitkomt de hemel in prijzen', toch? Smaken en kleuren, er valt nog steeds niet over te twisten.
Ik zei dat half al zeverend. Er zijn genoeg mensen die alleen in hun pen kruipen als ze iets kunnen afbreken.
Maar ik heb er voorts geen enkel probleem mee hoor.
Sorry voor de typo. Ik kan de post blijkbaar niet meer aanpassen in Tapatalk.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/10/2018 om 16:20, gTa zei:

Vandaag zag ik een X1 (huidig model). Die mag ook nog bij 't lijstje "BMW-modellen die ik bij release knapper vond dan hun voorganger". Dat zijn er al 4.

(En er zijn er nog veel meer als ik verder terug mag gaan in de tijd.)

Het zou wat geweest zijn mochten ze iets lelijkers maken dan vorige X1 :lolz:

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die was ook niet toonbaar: grijs met veel te grote wielen. Of herinner ik mij dat verkeerd? [emoji4]
Zilver[emoji16]
Eerst 18", dan 19", en op het laatst inderdaad 20"[emoji14]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De BMW 330e iPerformance:

2019-330e-10001.jpg

Quote

De basis is hetzelfde gebleven. Dit betekent een tweeliter viercilinder, gekoppeld aan een elektromotor van 65 kW. Het systeemvermogen komt uit op 252 pk, gekoppeld aan een achttraps automaat. Nieuw is de komst van de XtraBoost, waardoor de auto dankzij de elektropower tijdelijk 292 pk kan leveren. De nieuwe 330e doet de sprint naar de honderd in zes (-0,1) seconden. Het is mogelijk om 60 kilometer elektrisch te rijden. Dat is 21 kilometer meer in vergelijking met zijn voorganger.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid