Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden, vince522 zei:

Klinkt net als onze MCS, alleen past dat geluid bij die kist.

jcw ?

Dacht net hetzelfde... 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, gTa zei:

 

 Onlangs zag ik hier iemand (een eerder nieuw lid) melden dat hij, als hij een auto niet zo denderend vindt, zich actief onthoudt van enig commentaar, om mensen die die auto wél leuk vinden, niet voor het hoofd te stoten. Met alle respect, maar ... WTF ... gaan we de pamperpolitiek van ons overmatig links Vlaanderen nu ook al loslaten op dit forum en zijn gebruikers?

Nu ik heb normale grenzen aangegeven, die voor mij gelden. En krijg als reactie wtf, pamperpolitiek, overmatig links vlaanderen.

Wie overdrijft er nu? Mijn normen zien niet de uwe, respecteer dat.

Normaal filtert een forum wel op natuurlijke wijze, maar bijsturen moet kunnen. Tenzij het schip al naar 1 kantelt... 

Mensen komen kijken, zien en verdwijnen terug... Een forum zou een plaats moeten zijn, waar iedereen zijn plaats kan vinden.

En dan kom je in het midden uit.

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Dirk75 zei:

Brengen ze bij de 3 reeks diesel onmiddellijk de euro 6d uit of de euro 6d temp?

Volgens het boekske op blz. 52 brengen ze alle motoren uit als Euro-6d-TEMP:

https://www.bmw.de/content/dam/bmw/marketDE/bmw_de/new-vehicles/pdf/combined-catalogs/181010/G20_Preisliste_Oktober_2018_online_02.pdf.asset.1539156720180.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, J3nkins zei:

Voel u toch niet zo persoonlijk aangevallen.

Mensen die dit gedrag niet waarderen, vertrekken gewoon. Het gaat dus niet om mij alleen...

Het moet bespreekbaar blijven. 

In een vol café ga ik ook niet roepen, van wie is dat lelijk hok dat voor de deur staat. Wtf, vuile linkse,... tenzij je boel zoekt...

Sociale etiquette...  en nu zeg ik ook maar gewoon mijn gedacht... als dat nog niet mag. 😊 😘

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Dirk75 zei:

Nu ik heb normale grenzen aangegeven, die voor mij gelden. En krijg als reactie wtf, pamperpolitiek, overmatig links vlaanderen.

Wie overdrijft er nu? Mijn normen zien niet de uwe, respecteer dat.

Normaal filtert een forum wel op natuurlijke wijze, maar bijsturen moet kunnen. Tenzij het schip al naar 1 kantelt... 

Mensen komen kijken, zien en verdwijnen terug... Een forum zou een plaats moeten zijn, waar iedereen zijn plaats kan vinden.

En dan kom je in het midden uit.

 

Mijn stukje tekst was niet "tegen" jou bedoeld; voel je alsjeblieft niet persoonlijk aangevallen. Er is een reden waarom ik jouw nickname niet expliciet vermeldde en ook bijzonder gekuiste bewoordingen gebruikte. Had ik jou willen pootje-lappen, dan had ik je stelling van toen in een quote gezet. Quod non.

Ik respecteer jouw keuze, net als die van anderen. Alleen zou ik het jammer vinden dat wat jij toen (en nu -ten dele- opnieuw) stelt, de standaard wordt. Namelijk: ik zou het jammer vinden dat op een discussieforum geen discussie-voluit meer mag plaats vinden (met meningen van allerlei slag en soort, tot extreem uit elkaar liggende meningen toe), om welke reden dan ook (inclusief die die jij aangaf).

Er is een heel groot verschil tussen (enerzijds) voor iemand gaan staan, die aanwijzen en dan "jij rijdt met een lelijke auto, vriend" poneren, en (anderzijds) aan de toog met anderen 't over auto's hebben en daarbij dan stellen dat je een bepaalde auto echt niet kan smaken. Dat eerste vind ik moeilijk, dat tweede vind ik altijd OK. Toegegeven: dat laatste kan een beetje ongemakkelijk worden als iemand in de rij dan meldt dat hij met zo'n kar rijdt, maar hey: als je iedereen vrij wil laten in z'n mening, moet je accepteren dat een mening kan verschillen van de jouwe.
Dat eerste uit de tegenstelling in voorgaande vorige alinea, dat doe ik niet. Dat laatste is wél wat ik hier deed: op een discussieforum over auto's, melden dat ik een auto wel of niet kan smaken. (En dan nog onderbouwd / beargumenteerd ook.) En ik vind dat dat moet kunnen, zonder tegenspraak. Als jij 't andere vindt, dan respecteer ik dat. Als je nog eens moeite doet om dat wat te duiden ook, dan respecteer ik je in 't kwadraat. Dat is de waardevolle inhoud van een forum, vind ik.

Jij ook, denk ik. Je zegt het in je laatste post ook: "ik zeg gewoon mijn gedacht". Wel: ik ook. En ik vind het dus geen goed idee dat we allemaal onze snavel gaan houden omdat er mogelijks iemand een ander idee heeft dan wijzelf en dat we die mens/mening niet willen schofferen door onze mening. Ooit zei iemand eens "Niet beledigen is een teken van beschaving, maar niet te snel beledigd worden is dat evenzeer." Ik vind dat wijze woorden. Zwijgen voor de goede vrede heeft in de geschiedenis enkel maar de wreedste misverstanden voortgebracht.
Ik linkte dat aan de pamperpolitiek van (een groot deel van) de beleidsmakers van mijn geliefkoosde gemeente, en ik stel vast dat dat 'de samenleving' niet dient (maar dan écht niet), maar integendeel de transparantie, de oprechtheid en (als pervers effect zelfs) de gelijke behandeling/rechten van iedereen in het gedrang brengt. En het durft wel eens te evolueren tot het moment waarop de mening van één of van enkelen 'de norm' wordt en alles wat daar nog maar een beetje van afwijkt, als aberrant, onwenselijk, onmenselijk, asociaal, verkeerd, extreem, enz. wordt getypeerd. Zoals bepaalde linkse partijen b.v. het alleenrecht op sociaalvoelendheid claimen, vandaag de dag. Brrrrrr. Dat thema ligt me in deze tijden extra moeilijk, nogal evident. Enkel daarom die (misschien niet echt terzake doende) vergelijking. That's all, nothing more.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, HCO zei:

Moeilijk om onder de 50k te blijven voor een toonbaar modelletje. Toch wel erg veel geld voor iets 'banaal' als een 3 (20d)... 

Tja, een toonbare  e90 320d was ook al € 45000... Een e46 320d was € 31000... 

De 3 reeks is gewoon kwa prijs en afmetingen een 5 geworden.

Vandaar dat de 2 gc gezien kan worden als opvolger, maar willen ze de 3 reeks nog even verkopen aan de liefhebbers van de 3 reeks.

De e46 m3 heeft ook een opvolger gevonden in de M2. Denk ik.

Als ik het nu zie heeft hij standaard gps ? En tov de f30, is de prijs zeker niet gestegen. Alleen stijgen onze lonen niet zo snel. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Dirk75 zei:

Tja, een toonbare  e90 320d was ook al € 45000... Een e46 320d was € 31000... 

De 3 reeks is gewoon kwa prijs en afmetingen een 5 geworden.

Vandaar dat de 2 gc gezien kan worden als opvolger, maar willen ze de 3 reeks nog even verkopen aan de liefhebbers van de 3 reeks.

De e46 m3 heeft ook een opvolger gevonden in de M2. Denk ik.

Als ik het nu zie heeft hij standaard gps ? En tov de f30, is de prijs zeker niet gestegen. Alleen stijgen onze lonen niet zo snel. 😂

Ik denk dat dat misschien het punt is geworden met de hoge basisprijs. Behoorlijke standaarduitrusting, zeker voor een BMW. Vroeger moest je nog bijbetalen voor witte pinkers, gespoten aanbouwdelen, neerklapbare achterbank en nog van die gekke dingetjes.

Echter, liever een mooier ontwerp van de bumperpartij dan standaard een gps etc.

Achja, gaat toch een succes worden lijkt me gezien de huidige economische toestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, toere zei:


 

 


Mijn E90 320d heeft 38k gekost in 2005. En die was toch goed uitgerust hooremoji6.png
 

 

Mijn huidige e90 had in 2011 een cataloguswaarde van €46000 ... 😉

De e46 waar ik het over had was van 2004. 

Het verloop van de  prijsstijging klopt... 

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, HCO zei:

Ik denk dat dat misschien het punt is geworden met de hoge basisprijs. Behoorlijke standaarduitrusting, zeker voor een BMW. Vroeger moest je nog bijbetalen voor witte pinkers, gespoten aanbouwdelen, neerklapbare achterbank en nog van die gekke dingetjes.

Echter, liever een mooier ontwerp van de bumperpartij dan standaard een gps etc.

Achja, gaat toch een succes worden lijkt me gezien de huidige economische toestand.

Succes met een euro 6d temp diesel... zal moeilijk worden...

Een 330i met een praktisch verbruik van ongeveer 7,5l.... 

Meestal zijn kopers in dit segment gevoelig voor verbruik en taksen... 

20d, 20i,...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/13/2018 at 10:32 PM, toere said:

Mijn E90 320d heeft 38k gekost in 2005. En die was toch goed uitgerust hooremoji6.png
 

 

Die was ook niet toonbaar: grijs met veel te grote wielen. Of herinner ik mij dat verkeerd? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met een euro 6d temp diesel... zal moeilijk worden...
Een 330i met een praktisch verbruik van ongeveer 7,5l.... 
Meestal zijn kopers in dit segment gevoelig voor verbruik en taksen... 
20d, 20i,...
Een 320i heeft 184 pk en 300 Nm.
Bij de 320d: 190 pk en 400 Nm.
Prijsverschil? 100 euro.
Dus de 320d zal weer de snelste zijn in dagelijkse omstandigheden. En dus zal de diesel weer veel beter verkopen dan de benzine.
Het is jammer dat de 320i geen 20 pk en 30 Nm extra kreeg voor de prijs die je ervoor betaalt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Beta zei:

Een 320i heeft 184 pk en 300 Nm.
Bij de 320d: 190 pk en 400 Nm.
Prijsverschil? 100 euro.
Dus de 320d zal weer de snelste zijn in dagelijkse omstandigheden. En dus zal de diesel weer veel beter verkopen dan de benzine.
Het is jammer dat de 320i geen 20 pk en 30 Nm extra kreeg voor de prijs die je ervoor betaalt.

320i: standaard automaat.

320d: standaard manueel.

;) 

Tel dan het verschil in BIV en VB over 5 jaar gekeken, en dan moet je al stevig wat kilometers doen om die diesel rendabel te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

320i: standaard automaat.
320d: standaard manueel.
[emoji6] 
Tel dan het verschil in BIV en VB over 5 jaar gekeken, en dan moet je al stevig wat kilometers doen om die diesel rendabel te maken.
Ik had geen weet van die al dan niet standaard automaat.
Gelukkig dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de reden van dit verschil? (al dan niet standaard automaat)

Heeft een manuele 320i een te hoge CO2 bijvoorbeeld?

Los daarvan mogen koppelwaarden diesel/benzine niet 1 op 1 vergeleken worden wegens de verschillende overbrengingsverhouding. 

Ik zie op de configurator ook nog geen 320i staan, waar vind je de specs dan?

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Beta zei:

Een 320i heeft 184 pk en 300 Nm.
Bij de 320d: 190 pk en 400 Nm.
Prijsverschil? 100 euro.
Dus de 320d zal weer de snelste zijn in dagelijkse omstandigheden. En dus zal de diesel weer veel beter verkopen dan de benzine.
Het is jammer dat de 320i geen 20 pk en 30 Nm extra kreeg voor de prijs die je ervoor betaalt.

De 20i van de z4 was ideaal geweest. En die 20d heeft de ge-update b47 versie... zie 0 tot 100 cijfer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 20i van de z4 was ideaal geweest. En die 20d heeft de ge-update b47 versie... zie 0 tot 100 cijfer.

Klopt. 197 pk. Daarmee zou de nieuwe 3' in de buurt van de Alfa Giulia 2.0T komen: 200 pk, 0-100 in 6,6 sec. Ik vrees dat de Bimmer ook net iets minder dynamisch zal zijn, iets braver, al zal hij wel vooruitgang geboekt hebben tegenover de oude Dreier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/13/2018 at 12:45 AM, Geertt said:

Grappig dat @gTa de vergelijking met Hyundai maakt.

Vorig weekend aan de 'Ring waren er weer een pak I30 N's. Op een bepaalde plaats stond hij langs een F20 PFL. Die I30 zou ZO een potten breken mochten de merk-logo's gewoon verwisseld zijn. Dat de 1-serie de geschiedenisboeken in kan als één van de - imo- minst zuiver gelijnde Bimmers ooit gemaakt, daar lijkt het grote publiek niet van wakker te liggen. Ze hebben tenslotte een recente BMW op de oprit staan.

Dat idee had ik bij de E90 pfl ook. F30 was precies weer een stap naar het zuivere lijnenspel van de E46, maar de nieuwe zet het verhaal niet verder. Achterlichten vind ik op zich wel geslaagd. 

Wordt wel vaker en vaker duidelijk dat je de 'kampen' heb die echt voor de eenvoudige designstaal van de vroege jaren 2000 zijn en daartegenover deze die specifiek voor het nieuwe design vallen. 

Audi lijkt trouwens hetzelfde parcours af te gaan leggen als BMW. 

 

Oei, hier kan ik het toch niet helemaal mee eens zijn.

Onze F20 LCI met Mpackske in Estoril, vind ik één van de meest geslaagde "kleine" auto's in jaren.

Ik vind persoonlijk, dat mijn E91 LCI knapper is dan een F30 LCI.

Als we over Hyundai's praten, dan kan de achterkant van de nieuwe A-klasse een pak beter meedoen dan een F20 LCI.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid