Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.


Beta

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden, Beta zei:

Het koppel en vermogen blijven gelijk, dus waarom zou de globale bandenslijtage dan toenemen? Ik vermoed dat de achterbanden op een rwd M140i er wel erg vlot door gaan. Met mijn huidige wagen rijd ik Michelin Premacy's op op 25000 km.
En wat heb je aan 340 pk als je die tijdens de vele natte winterdagen niet kwijt kan?
Het zijn maar bedenkingen.

Het gaat niet om bandenslijtage, de gevoeligheid van Xdrive. Nieuwe achterbanden en 4 mm vooraan(bvb) is solliciteren voor miserie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek voornamelijk een hot hatch met GT-kwaliteiten. Het is dan ook heel bewust dat ik een Mégane RS o.i.d. niet in overweging neem.
Bovendien, ik hecht veel belang aan een kwalitatieve hifi-installatie. Dan moet je sowieso al naar premiummerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om bandenslijtage, de gevoeligheid van Xdrive. Nieuwe achterbanden en 4 mm vooraan(bvb) is solliciteren voor miserie..
Dat heb je met een rwd toch ook?
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Beta zei:

Ik zoek voornamelijk een hot hatch met GT-kwaliteiten. Het is dan ook heel bewust dat ik een Mégane RS o.i.d. niet in overweging neem.
Bovendien, ik hecht veel belang aan een kwalitatieve hifi-installatie. Dan moet je sowieso al naar premiummerken.

Dan moet je al geen BMW f20 kopen :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je al geen BMW f20 kopen [emoji20] 
Dat is een kwestie van smaak dan. Ik heb voorlopig nog geen optioneel systeem gehoord dat noemenswaardig beter klinkt. Het kan altijd beter in de hoge en middentonen, akkoord, maar dan zit je allicht een stuk hoger in budget.
Wat vind jij dan beter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Beta said:

Ik zoek voornamelijk een hot hatch met GT-kwaliteiten. Het is dan ook heel bewust dat ik een Mégane RS o.i.d. niet in overweging neem.
Bovendien, ik hecht veel belang aan een kwalitatieve hifi-installatie. Dan moet je sowieso al naar premiummerken.

Geen enkele hot hatch heeft een kwalitatieve hifi-installatie. Daarvoor zijn ze te slecht geïsoleerd. Als je echt goed geluid wil moet je richting E klasse, BMW 5 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Beta zei:

Dat is een kwestie van smaak dan. Ik heb voorlopig nog geen optioneel systeem gehoord dat noemenswaardig beter klinkt. Het kan altijd beter in de hoge en middentonen, akkoord, maar dan zit je allicht een stuk hoger in budget.
Wat vind jij dan beter?

Audi B&O was veel beter dan BMW z'n HK.

Maar goed, de auto is uiteraard nog belangrijker :D

En M140i is dan de beste keuze, rwd only 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi B&O was veel beter dan BMW z'n HK.
Maar goed, de auto is uiteraard nog belangrijker [emoji3]
En M140i is dan de beste keuze, rwd only [emoji14] 
Mja, Audi... Nooit echt fan van geweest. Kan je net zo goed VW kopen. Alleen moet je het dan doen met een iets minder hifisysteem. Of BMW, want die is ook goedkoper dan Audi. Zelfs een vergelijkbare Mercedes is duurder. En dan heb ik het over de prijs incl opties én korting.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GTI Clubsport S zou mijn voorkeur hebben waarschijnlijk, in dit geval ook de M140i. Als daily zalig efficient, RWD en 6-in-lijn 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Beta zei:
55 minuten geleden, Jan zei:
Het gaat niet om bandenslijtage, de gevoeligheid van Xdrive. Nieuwe achterbanden en 4 mm vooraan(bvb) is solliciteren voor miserie..

Dat heb je met een rwd toch ook?

Geen miserie met grip, eerder reële kans om een tussenbak aan gort te rijden.. Dat heb je niet met een RWD.. 

 

Xdrive is zeer gevoelig aan verschil in omtrek van banden. Dat wilt dus zeggen: als er banden op een bepaalde as versleten zijn, mag je rekening houden met 4 nieuwe ipv 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen miserie met grip, eerder reële kans om een tussenbak aan gort te rijden.. Dat heb je niet met een RWD.. 
 
Xdrive is zeer gevoelig aan verschil in omtrek van banden. Dat wilt dus zeggen: als er banden op een bepaalde as versleten zijn, mag je rekening houden met 4 nieuwe ipv 2.
 
Ah, op die manier. Dat wist ik niet. Heb je daar een bron van?
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Beta said:
35 minutes ago, Jan said:
Geen miserie met grip, eerder reële kans om een tussenbak aan gort te rijden.. Dat heb je niet met een RWD.. 
 
Xdrive is zeer gevoelig aan verschil in omtrek van banden. Dat wilt dus zeggen: als er banden op een bepaalde as versleten zijn, mag je rekening houden met 4 nieuwe ipv 2.
 

Ah, op die manier. Dat wist ik niet. Heb je daar een bron van?

Zijn laatste paragraaf staat gewoon in de documentatie van BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de préfacelift GTI PP (manueel) en ben daar eigenlijk heel tevreden van. Dingetje tovert elke keer weer een glimlach op mijn gezicht. Met de R facelift ben ik eens gaan rijden (DSG) en voor mij persoonlijk bracht die niet veel/geen extra fun. Het grootste nadeel van mijn GTI vind ik de prestaties in het natte. Ik heb Michelin PS4 liggen vooraan (PS4S ging niet in 18") en zelfs dan, met relatief nieuwe banden, heb je in het natte moeite met bmw's met minder vermogen. In het droge doet dat autootje perfect wat het moet doen: rustig cruisen tot wat sportiever op openbare weg zonder op een bergpas in de alpen of op de ring door de mand te vallen.

Ik heb zelf nooit voor uw keuze gestaan want met de GTI zat ik in feite al over budget. Moest het prijsverschil me niet veel maken, dan had ik waarschijnlijk wel voor de M140i gegaan. Al denk ik dat ik met beide auto's na een paar weken ownership even gelukkig zou zijn.

De GTI is praktischer, zuiniger (7l bij eco-stijl, 9l gemengd gebruik, 13l als ik naar mijn normen doorduw, een volledige tank heb ik nooit boven de 10l gekregen denk ik), cheaper qua tax, en voor mij mooier. Die M140i scoort minder op die vlakken maar je hebt wel een RWD 6 in lijn... aaargh :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, glennvc said:

De GTI is praktischer, zuiniger (7l bij eco-stijl, 9l gemengd gebruik, 13l als ik naar mijn normen doorduw, een volledige tank heb ik nooit boven de 10l gekregen denk ik), cheaper qua tax, en voor mij mooier. Die M140i scoort minder op die vlakken maar je hebt wel een RWD 6 in lijn... aaargh :D

Mijn M140i staat na 43.000km op 10.6 gemiddeld. En ik rijd niet als een slak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn M140i staat na 43.000km op 10.6 gemiddeld. En ik rijd niet als een slak.
En de grip bij natte, winterse dagen? Bij mijn meer modale 120d draait de DTC al overuren als ik gas geef in dergelijke omstandigheden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Mijn M140i staat na 43.000km op 10.6 gemiddeld. En ik rijd niet als een slak.

Het verbruik zal niet het grootste verschil maken. Misschien 1-2 liter bij gelijkaardige rijstijl? Voor mij was het de aankoopprijs die eerder 5k meer was + inschrijving en tax waar het eerste jaar ook nog wel iets van een 1.5k verschil op zat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Beta said:
13 minutes ago, ir_fuel said:
Mijn M140i staat na 43.000km op 10.6 gemiddeld. En ik rijd niet als een slak.

En de grip bij natte, winterse dagen? Bij mijn meer modale 120d draait de DTC al overuren als ik gas geef in dergelijke omstandigheden.

Leren rijden.

Ik snap niet dat mensen verwachten dat je gelijk welke auto gewoon kan planken met 500Nm koppel op een nat wegdek.

Natuurlijk zal een 4wd sneller wegschieten, maar is dat het punt? Zijn er prijzen te winnen aan het stoplicht?

  • Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, glennvc said:

+ inschrijving en tax waar het eerste jaar ook nog wel iets van een 1.5k verschil op zat. 

Dat kan niet, want de mijne heeft maar 1.6K gekost aan inschrijving + taks het eerste jaar :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leren rijden.
Ik snap niet dat mensen verwachten dat je gelijk welke auto gewoon kan planken met 500Nm koppel op een nat wegdek.
Natuurlijk zal een 4wd sneller wegschieten, maar is dat het punt? Zijn er prijzen te winnen aan het stoplicht?
Mijn punt is dat het bij mijn wagen nog best controleerbaar is. Ik speel best graag, maar in dagelijkse omstandigheden (met ander verkeer) wel binnen de beperkte grenzen die het DTC en DSC toelaten.
Een M140i is qua koppel, en nog meer qua vermogen, andere koek.
In Bornem hen ik de M140i getest, vorig weekend, maar het was mooi weer, en de wagen had Xdrive. Zelfs dan merkte ik af en toe al dat er al eens wat vermogen naar de voorwielen werd gestuurd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan niet, want de mijne heeft maar 1.6K gekost aan inschrijving + taks het eerste jaar :) 

Dan heb ik het toen niet goed bekeken. Ik zat in mijn hoofd met +- 1200 euro jaarlijks voor de bmw + dan nog de inschrijving. De GTI was (even de kaft open gegooid, dus dat klopt wél (:D)) 754 euro, biv en tax elk de helft ongeveer in 2017.

aangepast door glennvc
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Beta said:

Mijn punt is dat het bij mijn wagen nog best controleerbaar is. Ik speel best graag, maar in dagelijkse omstandigheden (met ander verkeer) wel binnen de beperkte grenzen die het DTC en DSC toelaten.
Een M140i is qua koppel, en nog meer qua vermogen, andere koek.
In Bornem hen ik de M140i getest, vorig weekend, maar het was mooi weer, en de wagen had Xdrive. Zelfs dan merkte ik af en toe al dat er al eens wat vermogen naar de voorwielen werd gestuurd.

Ik snap echt het punt niet. Het enige wat xdrive beter kan is harder optrekken. Voor de rest krijg je er een hoop onvoorspelbaarheid, mindere betrouwbaarheid en gezever met je banden voor in de plaats. Het is ook niet zo dat dat spel je gaat redden en je niet in de gracht gaat steken waar RWD u wel in de gracht steekt, tenzij je zelf beslist alle elektronica af te zetten, en Joost mag weten hoe xdrive op zo een ogenblikken werkt. Minder voorspelbaar dan RWD in elk geval, dat kan ik u garanderen.

Je doet precies of een BMW op het nat trekt in 25 seconden op van 0 naar 100 als het geen xdrive is.

Hou uw geld van uwe xdrive en steek het in het m performance sper. Dat is een nuttige upgrade, en zal dag en nacht verschil geven in het nat, vooral naar voorspelbaarheid toe.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, glennvc said:

Dan heb ik het toen niet goed bekeken. Ik zat in mijn hoofd met +- 1200 euro jaarlijks voor de bmw + dan nog de inschrijving. De GTI was (even de kaft open gegooid, dus dat klopt wél (:D)) 754 euro, biv en tax elk de helft ongeveer in 2017.

Ik heb het wel over de automaat. De manuele is een stuk duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik heb het wel over de automaat. De manuele is een stuk duurder.

Die heb ik nooit in overweging genomen toen. De mijne is nu ook manueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap echt het punt niet. Het enige wat xdrive beter kan is harder optrekken. Voor de rest krijg je er een hoop onvoorspelbaarheid, mindere betrouwbaarheid en gezever met je banden voor in de plaats. Het is ook niet zo dat dat spel je gaat redden en je niet in de gracht gaat steken waar RWD u wel in de gracht steekt, tenzij je zelf beslist alle elektronica af te zetten, en Joost mag weten hoe xdrive op zo een ogenblikken werkt. Minder voorspelbaar dan RWD in elk geval, dat kan ik u garanderen.
Je doet precies of een BMW op het nat trekt in 25 seconden op van 0 naar 100 als het geen xdrive is.
Hou uw geld van uwe xdrive en steek het in het m performance sper. Dat is een nuttige upgrade, en zal dag en nacht verschil geven in het nat, vooral naar voorspelbaarheid toe.
Ik weet dat dat zelfsper een accessoire is. Dus nabouw. Wat is de prijs? Heb jij dat steken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid