Ga naar inhoud

Waarom rijd je nog niet elektrisch?


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, The Swede said:

Als uw batterij in uw broekzak zo warm wordt dat ge het pas voelt wanneer ze in brand schiet, dan hebt ge een groter probleem dan enkel een gat in uw broek.

Geldt ook voor een laptop of een powerbank. Als dat in brand vliegt zal het ook proper zijn in uw kot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Polygoon said:

Geef ik je volkomen gelijk in. Wij hebben een zeer vrije thuiswerk policy, daar valt niets van te zeggen maar pendelen in zijn geheel afschaffen lijkt me een utopie.

Volgens mij kan je het aantal pendelaars met makkelijk de helft reduceren. Geef iedereen al 2 dagen thuiswerk per week. Een heel groot deel van de jobs vereist geen aanwezigheid op kantoor, toch niet elke dag dat je werkt. Dit gaat natuurlijk niet als je met speciale apparatuur aan de slag moet of in een labo werkt. Maar over hoeveel % van de mensen in de spits gaat dit?

 

Just now, The Swede said:

Is ook de fout van die gestampte luierikken.

Zolang er een koffiemachien is waar ze kunnen staan lummelen, of een toilet dat vrij te bezoeken is ga je niks doen tegen gestampte luierikken. Je hebt enkel het gevoel het onder controle te hebben. En als je organisatie toelaat dat je dagen aan een stuk kunt epibreren, dan is dat niet het probleem van je luierik maar van je organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ir_fuel said:

Wat je moet verketteren is pendelen tout-court.

Nutteloze bezigheid, vaak gedaan omwille van managers die hun personeel willen kunnen zien om zeker te zijn dat ze werken ...

yup, genoeg management of bazen die er vrij open over zijn: ze vertrouwen hun personeel voor geen meter.  daarom zijn ze tegen thuiswerken, en schakelen ze middle management in om het laatste beetje rendement en ziel uit hun werknemers te wringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

Hoeveel lithium batterijen zijn er bij u thuis al spontaan in brand gevlogen?

Gij loopt ganse dagen met een gsm in uw broekzak. Enig idee wat er gebeurt moest uw gsm batterij in brand vliegen?

 

Ik heb hier een paar maand terug nog een draadloze Dyson letterlijk moeten buitengooien tijdens het stofzuigen. Eerst dacht ik dat hij enkel smeulde (die typische bakeliet geur), maar hij bleek echt in brand te staan.

Buiten in de regen de batterij uitgehaald, was gloeiend heet.

Zeldzaam, maar het kan dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles van lithiumbatterijen is een risico. lithium is een van de meest reactieve elementen in de periodieke tabel. nooit dingen opladen wanneer je er niet bij bent. alles dat veel stroom trekt, op batterij of op netspanning, moet je mee opletten wanneer het aan staat.

bedoel je niet gewoon een plastiekgeur? bakeliet wordt amper nog gebruikt. geen idee hoe dat ruikt feitelijk. op mijn werk hebben we één speciaal iets in bakeliet, ik zal er eens een aansteker tegen houden 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, teus_ said:

alles van lithiumbatterijen is een risico. lithium is een van de meest reactieve elementen in de periodieke tabel. nooit dingen opladen wanneer je er niet bij bent. alles dat veel stroom trekt, op batterij of op netspanning, moet je mee opletten wanneer het aan staat.

bedoel je niet gewoon een plastiekgeur? bakeliet wordt amper nog gebruikt. geen idee hoe dat ruikt feitelijk. op mijn werk hebben we één speciaal iets in bakeliet, ik zal er eens een aansteker tegen houden 😛

Figure of speech. Plastiek ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, teus_ zei:

op mijn werk hebben we één speciaal iets in bakeliet, ik zal er eens een aansteker tegen houden 😛

Ge moet vergelijken met de geur van de aansteker zelf. In mijn ervaring ruikt die naar verbrand neushaar.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, ir_fuel said:

Volgens mij kan je het aantal pendelaars met makkelijk de helft reduceren. Geef iedereen al 2 dagen thuiswerk per week. Een heel groot deel van de jobs vereist geen aanwezigheid op kantoor, toch niet elke dag dat je werkt. Dit gaat natuurlijk niet als je met speciale apparatuur aan de slag moet of in een labo werkt. Maar over hoeveel % van de mensen in de spits gaat dit?

 

Zolang er een koffiemachien is waar ze kunnen staan lummelen, of een toilet dat vrij te bezoeken is ga je niks doen tegen gestampte luierikken. Je hebt enkel het gevoel het onder controle te hebben. En als je organisatie toelaat dat je dagen aan een stuk kunt epibreren, dan is dat niet het probleem van je luierik maar van je organisatie.

Da's het probleem van de wet. Zorg ervoor dat je iemand veel makkelijker kan ontslaan (en aannemen) en dan hoef je enkel duidelijke deadlines of KPI's te zetten en ze werken wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ge moet vergelijken met de geur van de aansteker zelf. In mijn ervaring ruikt die naar verbrand neushaar.

lap seg...en ik ken enkel de geur van mijn verbrand konthaar...nu moet ik ook weer mijn neusharen gaan in brand steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, The Swede said:

Da's het probleem van de wet. Zorg ervoor dat je iemand veel makkelijker kan ontslaan (en aannemen) en dan hoef je enkel duidelijke deadlines of KPI's te zetten en ze werken wel.

Dat is naast de kwestie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveelheid batterijen en grootte van de brand bij een auto maakt het toch wel een ander verhaal dan een electrische fiets of dergelijke

en dan nog: een gsm of e-bike batterij smijt je 'buiten' maar een auto die in de fik steekt: daar wil je zelfs geen sleepkabel aan gaan hangen vrees ik

 

net contact gehad met onze syndicus: in een gebouw met mede-eigendom kan je niet verbieden dat een eigenaar/huurder er zijn auto oplaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Niet omdat je de trein neemt maar omdat je Wooter trekjes krijgt.

- jouw treinverbinding is misschien ideaal maar dat is niet zo voor de rest van België

- jij verkettert de auto omdat je de trein begint te nemen. AM = autoforum

Moest ik zoals in NY of London op een vlotte manier in Brussel geraken zou ik ook het OV nemen. Maar dat is een utopie, eerst gaan ze de auto buitenpesten en dan eens werk maken van hun ExpresNet.

En 

- 10 a 15min vertraging is geen vertraging. Trein rijd dus zo goed als altijd op tijd. 

 

 

Er hebben er al voor minder een ban gekregen!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, CAS zei:

En 

- 10 a 15min vertraging is geen vertraging. Trein rijd dus zo goed als altijd op tijd. 

 

 

Er hebben er al voor minder een ban gekregen!

Gelukkig heb je met de wagen tijdens het pendelen nooit een vertraging van 10 minuten :D.
Ik heb het een week gedaan, een rit die 35 minuten duurt heeft er 1:30 geduurd en dan moest ik voor 7 uur vertrokken zijn :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Gelukkig heb je met de wagen tijdens het pendelen nooit een vertraging van 10 minuten :D.
Ik heb het een week gedaan, een rit die 35 minuten duurt heeft er 1:30 geduurd en dan moest ik voor 7 uur vertrokken zijn :) 

Ik heb dat effectief nooit. Woon werk schommelt tussen de 12 en 17min. Afhankelijk van hoeveel gas ik wil geven op de autosnelweg. 

Heb dan ook aangename uren. Beginnen tussen 3u30 en 5u30 en stoppen tussen 18.00 en 20.30.

Plebs zit nog in bed of is al thuis dus. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik de enigste die het geen gezellige gedachte vind om zo'n electrische auto in de 'inpandige' garage te zetten?
ik en het percentage niet van zelfontbrandingen, maar al er bij ons ooit eentje komt zal die toch op straat staan

Ik ben er ook niet echt liefhebber van.
De i8 die ik een tijdje geleden reed, is dan ook buiten blijven staan laden. Dit kan hier gelukkig achter een ferme poort.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ex-Mooseman said:


Ik ben er ook niet echt liefhebber van.
De i8 die ik een tijdje geleden reed, is dan ook buiten blijven staan laden. Dit kan hier gelukkig achter een ferme poort.

Iets binnen zetten gevuld met 50 liter licht-ontvlambare vloeistof is echter geen probleem :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, ir_fuel said:

Iets binnen zetten gevuld met 50 liter licht-ontvlambare vloeistof is echter geen probleem :lol: 

Wanneer heb je nog een artikel gelezen van een benzineauto die spontaan in brand schiet?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

Wanneer heb je nog een artikel gelezen van een benzineauto die spontaan in brand schiet?

Niet omdat dat geen nieuwswaarde heeft.

Dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurt.

 

Als er morgen bij mij in de straat een auto in de fik vliegt zal dat niet overal in de pers verschijnen, tenzij het een Tesla betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid