Ga naar inhoud

Waarom rijd je nog niet elektrisch?


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

Just now, Daggie said:

Als je thuis "slechts" eenfasig aangesloten bent, kan je dan bv. een Taycan degelijk opladen? Dat gaat lang duren vermoedelijk, dus hoge kost?

Elektriciteit is niet per uur he, dat is per kWh, dus qua prijs verandert dat niks. 't Gaat wel effe duren eer hij vol is ja :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Daggie said:

Dus 5u elektriciteit afnemen kost evenveel als 1u?

 

Euh... 

Uiteraard, kijk maar naar uw teller, die telt in kWh, niet in uren.

Als je 1 lamp van 1000 watt 1 u laat branden gebruikt dat 1 kWh

Als je een led lamp van 10 watt laat branden kan je die 100 uur laten branden voor exact hetzelfde gebruik.

De batterij van uw auto opladen gebruikt pakweg 70kWh, of je dat er nu in 1 uur of in 15u in pompt, das al gelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Daggie zei:

Ahbon, ik dacht dat die meer ging opnemen als hij er langer aan hing...

Het valt nog makkelijk te vergelijken met water. Een zwembad laten vol lopen via een dunne of dikke leiding gaat even veel kosten. Alleen gaat het in dat eerste geval langer duren.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, tuscani said:

Opgelet, ze rekenen wel een kleinigheid aan hoor. Net om te voorkomen dat er wagens een hele tijd blijven staan terwijl ze vol zijn. 

Heb je dat bij je TV ook als je niet kijkt? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/20/2019 at 2:56 PM, Daggie said:

Als je thuis "slechts" eenfasig aangesloten bent, kan je dan bv. een Taycan degelijk opladen? Dat gaat lang duren vermoedelijk, dus hoge kost?

Er staat nochtans vrij duidelijk thuis :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/8/2019 om 14:56, Daggie zei:

Als je thuis "slechts" eenfasig aangesloten bent, kan je dan bv. een Taycan degelijk opladen? Dat gaat lang duren vermoedelijk, dus hoge kost?

Eenfasig aansluiten geeft een laadvermogen van +- 2.3 kw. Als je de capaciteit van je batterij deelt door 2,3 ken je de tijd die je nodig hebt om.je EV van 0-100% te laden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, erq said:

Eenfasig aansluiten geeft een laadvermogen van +- 2.3 kw. Als je de capaciteit van je batterij deelt door 2,3 ken je de tijd die je nodig hebt om.je EV van 0-100% te laden. 

90kWh = 39 uur laden :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Daggie said:

Maw niet te doen. 

Als je van 0 naar 100% wil laden niet nee.

Maar als je door de dag maar 50 of 100 km rijdt kan je zo 's nachts wel terug op niveau geraken natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/23/2019 at 7:13 PM, Daggie said:

Maw niet te doen. 

Bwa, als je met die 90 kWh 500km ver geraakt en je rijdt 50km per dag moet je maar 9kWh bijladen he. Dat duurt dan 4 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet mee met de vraag. De vraag moet zijn waarom ik in godsnaam een electrische auto zou willen.

 

”Rijden”, “liefhebber” en “auto” werken nog altijd niet in dezelfde zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Omdat dit maar een tussenoplossing is. in 2026 wordt in Nederland trouwens de elektrische auto gelijk getrokken met de normale auto. Zie artikel hier:

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-8-dingen-die-ons-opvielen-aan-de-miljoenennota-2019-130298

Quote

De bijtelling wordt daarna geleidelijk opgekrikt. In 2021 gaat het om 12 procent en wordt het ‘onder de 22-procent-bedrag’ verlaagd naar 40.000 euro. In 2022 tot en met 2025 wordt het 16 procent en vanaf eind 2025 is er sprake van gelijkschakeling van benzine- en elektroauto’s. Dan is de bijtelling voor alle auto’s 22 procent en gaat de 40 mille-grens ook de deur uit.

en

Quote

De motorrijtuigenbelasting blijft 0 euro tot 2025. Daarna krijg je met een EV 25% korting op je MRB. Dit kan nog wel een serieus dingetje worden, want we vergeten nog weleens dat elektrische auto’s loodzwaar zijn. Een Porsche Taycan weegt 2.400 kilogram. Dus die 25% korting ga je wel nodig hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, The Swede zei:

Ik volg @Liquid Li0n. Electrisch is een tussenoplossing. Ik zie waterstof als de toekomst.

op de IAA stond er nu ook weer een studiemodel van een BMW X5 met waterstof en natuurlijk heb je al productiemodellen te koop van Toyota en Hyundai. En in Duitsland reeds een taxi dienst die daar mee rijdt. https://www.clevershuttle.de/en

gS6Y-PUIfXnOf1G_pfYVjha5jokVMXF3Q1n5DfC4aOfGNJ_4QTs0UAQYorptGJc1RxLOABQFGgf7MUmWh8vJ27koxf7LFmzCCcbyYXPQJ_8gf5L2R2hlUPeFlsf-aEN2NGHhOVZ_C7qASi_4CP9Tp_Ap4ohxlnrzko0IYYCFeeHUK7-eCCT_8Kic1rL8-uttbbGo8Tug1yjwgQlbNWK3r6ncr7rSjNNoFqiIiK9Nztl1uf1wSb4Rt4V0VQQESMF73lyvqTjp0jBerHNSRd66_hznZgKTamJSbQSE4wyBc91vebmJPeeIbGQz366nRcQPI_yIQIVolh7t1YVkWVMWMLvz1Vn_oEsbIT64Ha69CWw0_fftRDySZnUoAeh6V9bEdWl2lM8I0PuzQo2jo6eVeQY5RZyrcT7_OYZZNdi1-W-r66bOLfxUZP9bUdL-xA7QBTIIDgedfcextZys6ZRONr6kg_DDKv5HnN3lNOQovUbt8afJ0oIYMd10Bw83t-fv9U0L7oO4hFILDTKThH5FbmqHxadFVLuKwh2IOFeQQWhs0a2ybXQ9wlOtUJpMlWpnn9DGgb-29l14rw0CIUCaae7UbwT_1EZ-EJDnpWCtGNoR9wrek6ehZu6Yz4VXPGlQKEPl62wFS1hL21d6CJoHRqjYdnwDBaMLsib9XMuo2vqcCsS7BKUJldcH=w1292-h970-no

Maar het lijkt in de BeNeLux of Belgie dat ze eerst willen dat je een elektrische auto koopt en eens iedereen er eentje heeft ze (vermoedelijk zoals in NL tegen 2026) de waterstof auto zullen gaan vooruit trekken. 

benzine en diesel hybrides LIJKEN mij persoonlijk nu de oplossing tot waterstof auto's gemeengoed worden.

image.png.332ddd48e1095dc3f879135920b1847d.png

De Lijn is ook aan het testen al heb ik die bussen nog nooit gezien. Ik denk dat we dus moeten wachten tot 2030...maar een euro 4 diesel (verkocht tot 2012) mag over enkele maanden niet meer in Gent, Antwerpen en Brussel binnen dus ze sturen je in de richting die je (nog) niet wil!

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Ik volg @Liquid Li0n. Electrisch is een tussenoplossing. Ik zie waterstof als de toekomst.

Maar waterstof IS ook electrisch.
Alleen veel duurder en minder efficiënt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid