Ga naar inhoud

Waarom rijd je nog niet elektrisch?


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

nog een jaar of 2? Eerst moeten er procentueel gezien meer elektrische/hybride bijkomen.  anders gaat de helft direct weer afhaken van zo'n aankoop. Zie je nu ook weer met benzine/diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn ook weer van die artikels waarvan je je afvraagt: is dit onafhankelijk of om de elektrische wagen lobby te stimuleren?
https://www.hln.be/geld/consument/hoeveel-kost-elektrisch-rijden-echt~a912cf7b/


Op zich lijkt met dat correct..

18kwh / 100km is een 4,5 euro / 100 km wanneer je thuis zou laden.

Aan publieke palen zit je bijna aan 8 euro / 100 km..

Nu is de aankoopprijs wel veel belangrijker dan de brandstofprijs per 100 km
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een collega me zei is dat hij naar zijn auto moet lopen als deze 100% heeft om die uit te trekken want anders blijft de rekening lopen. Normaal moet je dan ook je auto verzetten maar dat doet hij natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een collega me zei is dat hij naar zijn auto moet lopen als deze 100% heeft om die uit te trekken want anders blijft de rekening lopen. Normaal moet je dan ook je auto verzetten maar dat doet hij natuurlijk niet.


Inderdaad.. ze zouden de wetgeving moeten aanpassen zodat niet laden en parkeren op een plaats voorzien voor elektrische voertuigen op dezelfde manier kan beboet worden als het parkeren op een gehandicapteplaats..

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Germinal said:

 


Inderdaad.. ze zouden de wetgeving moeten aanpassen zodat niet laden en parkeren op een plaats voorzien voor elektrische voertuigen op dezelfde manier kan beboet worden als het parkeren op een gehandicapteplaats..
 

 

Da's wel natrappen. Wooter is hier al maanden weg man... 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/8/2019 om 16:19, Liquid Li0n zei:

wat een collega me zei is dat hij naar zijn auto moet lopen als deze 100% heeft om die uit te trekken want anders blijft de rekening lopen. Normaal moet je dan ook je auto verzetten maar dat doet hij natuurlijk niet.

Rekening blijft niet lopen denk ik. Of het zal toch heel miniem zijn. Want ik lees idd soms wat over kosten bij langdurig aangesloten te staan, maar nog niet iets van gemerkt. Ik krijg bv op voorhand een schatting op de app wat het gaat kosten,   na 2u krijg ik de de melding dat hij vol is, om hem na 3u af te koppelen, en nog niet gemerkt dat er andere kosten bij waren. Je hebt wel laadplaatsen waar sowieso een bord bij hangt  van max 2u parkeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Germinal zei:

 


Inderdaad.. ze zouden de wetgeving moeten aanpassen zodat niet laden en parkeren op een plaats voorzien voor elektrische voertuigen op dezelfde manier kan beboet worden als het parkeren op een gehandicapteplaats..
 

 

Daar ga ik ook mee akkoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekening blijft niet lopen denk ik. Of het zal toch heel miniem zijn. Want ik lees idd soms wat over kosten bij langdurig aangesloten te staan, maar nog niet iets van gemerkt. Ik krijg bv op voorhand een schatting op de app wat het gaat kosten,   na 2u krijg ik de de melding dat hij vol is, om hem na 3u af te koppelen, en nog niet gemerkt dat er andere kosten bij waren. Je hebt wel laadplaatsen waar sowieso een bord bij hangt  van max 2u parkeren. 


Bij bluecorner is dat connectietarief 1 cent per minuut... wel
enkel overdag.

Maar de tarieven van die publieke laadpalen liggen veelal te hoog.. het dubbele van thuis is er toch wat over vind ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het hem nog eens vragen, is er vandaag niet, maar ik hoorde hem spreken over één euro. maar dit kan bijna onmogelijk per minuut zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik zit bij bluemotion. Daarmee kan je bij de meeste laden en volgens mijn prtscr valt dat allemaal in dezelfde grootorde.(  In Gent bv heb ik toch een lange tijd gestaan. )

Screenshot_20190807-153554_NewMotion.thumb.jpg.9891486c81d6b1c235b89b3d1614db70.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites



Inderdaad.. ze zouden de wetgeving moeten aanpassen zodat niet laden en parkeren op een plaats voorzien voor elektrische voertuigen op dezelfde manier kan beboet worden als het parkeren op een gehandicapteplaats..



Ik hou daar wel rekening mee.
Leg zelfs een kaartje met mijn gsm nr op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Gixxer zei:

 


Ik hou daar wel rekening mee.
Leg zelfs een kaartje met mijn gsm nr op.
 

 

hebt gij een elektrische wagen ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2de deel staat ook al online. Maar zelf nog niet bekeken. 

Denk wel dat eens ze dat deftig kunnen krijgen, zo een electrische wagen, wel zijn voordeel kan hebben om te trekken. Voorlopig is daar volgens mij gewoon geen vraag naar. Ford komt wel af met een electrische F150. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van die elektrische F-150 is al een youtube filmpje dat die een trein trekt!

maar dan is er ook dit filmpje:

 

die zegt da het ni kan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Liquid Li0n zei:

van die elektrische F-150 is al een youtube filmpje dat die een trein trekt!

maar dan is er ook dit filmpje:

 

die zegt da het ni kan

 

Het kan wel he, het is gewoon niet zo indrukwekkend. Wel goed filmpje die uitleg. Vroeg mij zelf al af hoe dat met die spanriem zat. Indertijd zat ik zelf vast en wou er mij uittrekken met een 4ton riem, bijna geen weerstand en voertuig van 10ton. Was volgens mij geen probleem, maar die dat wou trekken wou 3 riemen zien. Had dus toch gelijk toen :D

 

2de hier ook posten, 17procent batterij voor 8mijl te rijden. Kan wel recupereren in de afdaling. 

 

Begrijp wel niet goed waarom ze over snelheid beginnen. Andere testen doen ze even snel of proberen ze aan vaste snelheid te doen, maar dan is de trailer wel geladen. Hier is gewoon lege trailer omdat de Model X niet zoveel mag trekken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Liquid Li0n zei:

van die elektrische F-150 is al een youtube filmpje dat die een trein trekt!

maar dan is er ook dit filmpje:

 

die zegt da het ni kan

 

Elektrische locomotieven zijn ze idd niet zo gewoon in de usa

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

die zegt da het ni kan


Nee dat zegt dat filmke niet. Het filmke zegt dat het wel kan omdat het een trein met stalen wielen op rails, wat een zeer lage rolweerstand geeft. Voor een trein op banden zou het niet gaan.
Hij gaat nogal rap over dat het ook zou werken voor mechanische aandrijving met koppeling. Dat weet ik niet. Als ge een met een slippende koppeling moet optrekken naar 6km/h gaat ge toch een interessante koppeling moeten hebben.
Hij zegt ook niks over het in gang trekken. Statische wrijving kan nochtans een stuk hoger liggen dan kinetische maar met voldoende speling komt niet alles tegelijk in beweging en zit er wat rek op een trein.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/8/2019 om 07:51, CAS zei:

Het kan wel he, het is gewoon niet zo indrukwekkend. Wel goed filmpje die uitleg. Vroeg mij zelf al af hoe dat met die spanriem zat. Indertijd zat ik zelf vast en wou er mij uittrekken met een 4ton riem, bijna geen weerstand en voertuig van 10ton. Was volgens mij geen probleem, maar die dat wou trekken wou 3 riemen zien. Had dus toch gelijk toen :D

 

2de hier ook posten, 17procent batterij voor 8mijl te rijden. Kan wel recupereren in de afdaling. 

 

Begrijp wel niet goed waarom ze over snelheid beginnen. Andere testen doen ze even snel of proberen ze aan vaste snelheid te doen, maar dan is de trailer wel geladen. Hier is gewoon lege trailer omdat de Model X niet zoveel mag trekken. 

 

ik denk, ivm die snelheid, dat je dat niet merkt door dat koppel dat er een aanhangwagen aanhangt. Ik vind het wel goed dat ze zulke dingen testen. En zich ook aan de snelheidlimiet houden. Want het is zo dat mensen rijden. Daaraan zie je dat zo een Tesla of elektrische auto nog lang niet klaar is voor vervanger te zijn van normale auto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ik denk, ivm die snelheid, dat je dat niet merkt door dat koppel dat er een aanhangwagen aanhangt. Ik vind het wel goed dat ze zulke dingen testen. En zich ook aan de snelheidlimiet houden. Want het is zo dat mensen rijden. Daaraan zie je dat zo een Tesla of elektrische auto nog lang niet klaar is voor vervanger te zijn van normale auto's

Ze zeggen toch in het eerste of tweede dat je duidelijk die trailer merkt. Ligt volgens mij ook meer aan wielbasis. Maar dat is wss nog een andere discussie want zelf toch ook iets meer dan 300pk en 525Nm in m'n Nissan en ik vind wel dat je merkt als mijn remorque er aan hangt terwijl mijn maat met zijn Ford Ranger vind dat die dat bij hem niet merkt, en 't is dan nog niet de 3.2l. 

Maar snelheid vooral omdat ze niet de maximum snelheid bekijken. Ze testen normaal hoe lang ze hun snelheid kunnen aanhouden. Terwijl in deze test er amper gewicht achter hangt. Bij de HD trekken ze soms 15ton... 

Ben toch benieuwd hoe het met die electrische pick ups gaat uit draaien. Zitten toch al modellen bij met voordelen dat bij versies met verbrandingsmotor niet echt mogelijk is. 

Maar persoonlijk voorlopig toch genieten van V8 gebrul :D

Over dat koppel trouwens, die zware diesels die ze er nu insteken in de zwaardere modellen hebben rond de of meer dan 1000Nm. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jupke zei:

In Noorwegen heb ik wel al een model X tegen gekomen die een boot aan het trekken was (op een trailer).

Ben je zeker dat die boot de Model X niet aan het duwen was aha aha!

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Jupke said:

In Noorwegen heb ik wel al een model X tegen gekomen die een boot aan het trekken was (op een trailer).

In de paddock van Zolder al tegengekomen met een racewagen op de trailer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je thuis "slechts" eenfasig aangesloten bent, kan je dan bv. een Taycan degelijk opladen? Dat gaat lang duren vermoedelijk, dus hoge kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid