Ga naar inhoud

Waarom rijd je nog niet elektrisch?


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

Op 19/9/2019 om 17:45, The Swede zei:

Probleem is dat electrisch rijden, het probleem van mobiliteit niet oplost. Als je je toch gewoon verplaatst, dan ware een oplossing als goed openbaar vervoer een  stuk handiger. Ik zit om me te verplaatsen liever op de trein dan in de auto. Kan ik gewoon efkes rusten.

@dragonfly 🤐

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/8/2019 at 7:56 PM, utah said:

Stinken? Wat is er heerlijker dan de geur van verbrande benzine, als je verbouwereerd staat te kijken naar alle racemachines die voorbijkomen op circuit? Als petrolhead zijn dat hoogdagen. 

Gij hebt nog nooit ne Fun Cup EVO2 geroken, dat is duidelijk :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/11/2019 om 19:56, utah zei:

Stinken? Wat is er heerlijker dan de geur van verbrande benzine, als je verbouwereerd staat te kijken naar alle racemachines die voorbijkomen op circuit? Als petrolhead zijn dat hoogdagen. 

Mijn zoon van 8, vroeg vorig weekend of hij aan de jerrycan mocht ruiken, want dat ruikt zo goed. :lol:

( had de jerrycan benzine bovengehaald om wat in de abarth te kappen, en hij stond naast mij om te helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, tuscani said:

Mijn zoon van 8, vroeg vorig weekend of hij aan de jerrycan mocht ruiken, want dat ruikt zo goed. :lol:

( had de jerrycan benzine bovengehaald om wat in de abarth te kappen, en hij stond naast mij om te helpen)

Ik vond dat vroeger ook goed ruiken, benzine, tot ik eens een race heb gedaan in een C1 waar de benzinetank niet deftig was afgesloten (zit onder de achterbank die eruit is en er zit een deksel over waar je de benzinepomp kan vervangen) en de hele auto vol damp hing. Ik heb die auto binnen gebracht en weigerde er nog mee te rijden, dat was niet te harden.

Sinds die dag kan ik er niet meer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, ir_fuel said:

Ik vond dat vroeger ook goed ruiken, benzine, tot ik eens een race heb gedaan in een C1 waar de benzinetank niet deftig was afgesloten (zit onder de achterbank die eruit is en er zit een deksel over waar je de benzinepomp kan vervangen) en de hele auto vol damp hing. Ik heb die auto binnen gebracht en weigerde er nog mee te rijden, dat was niet te harden.

Sinds die dag kan ik er niet meer tegen.

Daar zal wel iets meer verluchting in zitten maar er zijn er zo toch 2 gestorven in hun auto een tijd terug door een lekke benzine bus in de auto te hebben staan terwijl ze er in sliepen of zoiets? Ik wil maar zeggen dat dat niet zonder gevaar is (om van ontploffingsgevaar nog maar te zwijgen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jupke said:

Daar zal wel iets meer verluchting in zitten

Ik reed met de ruit gans open :D 

2 minutes ago, Jupke said:

(om van ontploffingsgevaar nog maar te zwijgen).

Dat ook. Waarom denk je dat ik gestopt ben? Ik vond het niet verantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Sinds die dag kan ik er niet meer tegen.

Dat is zoals met bier dus.

Na verloop van tijd komt dat terug, geen nood!

(straks ga je nog bier drinken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een jaar een leasewagen te hebben gereden moet ik toch concluderen dat ik eigenlijk perfect een elektrisch alternatief zou kunnen gebruiken.
Ik heb na 1 jaar een 6500km gedaan waar, met uitzondering van een skitrip, er volgens mij geen enkele dag was waar ik meer dan 200km gereden heb.

Vanaf maart heb ik een nieuw contract met nieuwe lease policy, ik ga eens kijken wat mogelijk is om EV te rijden. Privé kan/wil/ga ik dat sowieso niet kopen en ik denk dat daar voor velen het grootste schoentje knelt. De prijs, ik vind al die EV's toch nog stevig "aan de prijs" om dat privé te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik de enigste die het geen gezellige gedachte vind om zo'n electrische auto in de 'inpandige' garage te zetten?

ik en het percentage niet van zelfontbrandingen, maar al er bij ons ooit eentje komt zal die toch op straat staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Polygoon said:

Vanaf maart heb ik een nieuw contract met nieuwe lease policy, ik ga eens kijken wat mogelijk is om EV te rijden. Privé kan/wil/ga ik dat sowieso niet kopen en ik denk dat daar voor velen het grootste schoentje knelt. De prijs, ik vind al die EV's toch nog stevig "aan de prijs" om dat privé te rijden.

Er begint toch al wat keuze te komen medunkt, voor om en bij de 40k. Moet wel mogelijk zijn in lease zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er begint toch al wat keuze te komen medunkt, voor om en bij de 40k. Moet wel mogelijk zijn in lease zeker?

Gaat scherp zijn. Collega's van me die de stap al gemaakt hebben rijden met A180d's uit de pool (waardoor je een "klasse" hoger mag shoppen), nieuw zal het dus wel een pakje minder zijn. 

Met het gebruik indachtig van mijn huidige salariswagen, twijfel ik om gewoon geen wagen te nemen en privé "iets leuk & oud" te kopen. Gaat er ook allemaal vanaf hangen wat me dat netto kost/opbrengt om al dan niet een te nemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik word geketterd door @dragonfly omdat ik positief sta t.o.v. pendelen met de trein, je hebt dus niets verkeerd gezegd. Ik ben het met je eens :D.

Niet omdat je de trein neemt maar omdat je Wooter trekjes krijgt.

- jouw treinverbinding is misschien ideaal maar dat is niet zo voor de rest van België

- jij verkettert de auto omdat je de trein begint te nemen. AM = autoforum

Moest ik zoals in NY of London op een vlotte manier in Brussel geraken zou ik ook het OV nemen. Maar dat is een utopie, eerst gaan ze de auto buitenpesten en dan eens werk maken van hun ExpresNet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, flupke73 said:

ben ik de enigste die het geen gezellige gedachte vind om zo'n electrische auto in de 'inpandige' garage te zetten?

ik en het percentage niet van zelfontbrandingen, maar al er bij ons ooit eentje komt zal die toch op straat staan

Nee.

En je bent de enige niet die de gedachte electrisch te rijden niet gezellig vindt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, flupke73 said:

ben ik de enigste die het geen gezellige gedachte vind om zo'n electrische auto in de 'inpandige' garage te zetten?

ik en het percentage niet van zelfontbrandingen, maar al er bij ons ooit eentje komt zal die toch op straat staan

Hoeveel lithium batterijen zijn er bij u thuis al spontaan in brand gevlogen?

Gij loopt ganse dagen met een gsm in uw broekzak. Enig idee wat er gebeurt moest uw gsm batterij in brand vliegen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Niet omdat je de trein neemt maar omdat je Wooter trekjes krijgt.

- jouw treinverbinding is misschien ideaal maar dat is niet zo voor de rest van België

- jij verkettert de auto omdat je de trein begint te nemen. AM = autoforum

Moest ik zoals in NY of London op een vlotte manier in Brussel geraken zou ik ook het OV nemen. Maar dat is een utopie, eerst gaan ze de auto buitenpesten en dan eens werk maken van hun ExpresNet.

Ik kan er ook niet aan doen dat je op de parking woont he :D.
Jokes aside moet ik wel enkele kanttekeningen maken:

Je eerste punt heb ik zelf al meerdere keren aangehaald dus daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb de ideale verbinding om te pendelen namelijk een directe lijn tussen 2 grote steden zonder overstap.

Ik verketter autoRIJDEN niet, ik verketter pendelen met de wagen. Laat net dat rijden het probleem zijn tijdens de pendelrit, je doet het niet. Je staat stil.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, dragonfly said:

Niet omdat je de trein neemt maar omdat je Wooter trekjes krijgt.

- jouw treinverbinding is misschien ideaal maar dat is niet zo voor de rest van België

- jij verkettert de auto omdat je de trein begint te nemen. AM = autoforum

Moest ik zoals in NY of London op een vlotte manier in Brussel geraken zou ik ook het OV nemen. Maar dat is een utopie, eerst gaan ze de auto buitenpesten en dan eens werk maken van hun ExpresNet.

De auto verketteren, mag natuurlijk niet. (de electrische wel)

In dat geval kunnen we maar 1 ding doen met de polycloon:

 

 

_88050065_ycardreutpersie.jpg

 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Hoeveel lithium batterijen zijn er bij u thuis al spontaan in brand gevlogen?

Gij loopt ganse dagen met een gsm in uw broekzak. Enig idee wat er gebeurt moest uw gsm batterij in brand vliegen?

 

Als uw batterij in uw broekzak zo warm wordt dat ge het pas voelt wanneer ze in brand schiet, dan hebt ge een groter probleem dan enkel een gat in uw broek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Polygoon said:

Ik verketter autoRIJDEN niet, ik verketter pendelen met de wagen. Laat net dat rijden het probleem zijn tijdens de pendelrit, je doet het niet. Je staat stil.

Wat je moet verketteren is pendelen tout-court.

Nutteloze bezigheid, vaak gedaan omwille van managers die hun personeel willen kunnen zien om zeker te zijn dat ze werken ...

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Wat je moet verketteren is pendelen tout-court.

Nutteloze bezigheid, vaak gedaan omwille van managers die hun personeel willen kunnen zien om zeker te zijn dat ze werken ...

Is ook de fout van die gestampte luierikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Wat je moet verketteren is pendelen tout-court.

Nutteloze bezigheid, vaak gedaan omwille van managers die hun personeel willen kunnen zien om zeker te zijn dat ze werken ...

Geef ik je volkomen gelijk in. Wij hebben een zeer vrije thuiswerk policy, daar valt niets van te zeggen maar pendelen in zijn geheel afschaffen lijkt me een utopie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid