Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is waar je naar vraagt datgene wat de 993 Carrera S was, met dat verschil dat toen de link werd gelegd naar de turbo en niet naar de GT3. De Carrera 4S had nog hardware in ophanging en remmen ed van de turbo (maar dus de atmo motor en geen vaste grote achterspoiler), de Carrera S was zuiver de "bumperkit" en de velgen op een std RWD Carrera.

Jij wil dus de specifieke GT3-ophanging niet, de specifieke GT3-motor niet, de specifieke GT3-rijcapaciteiten niet, de specifieke GT3-vibe niet ... maar gewoon enkel de looks er van, gekoppeld aan het zachtere en dagelijks beter bruikbare van een Carrera (S)?

Ik volg Porker: au, mijn hart. :cry:   Da's toch VH-tuning ingesteldheid to the max. Vooral omdat een GT3, zuiver qua looks dan, zeker niet mooier is dan een gewone 911 ... maar die z'n looks zijn wel on par met z'n technische en dynamische eigenschappen, 't is één pakket dat je neemt of laat.

Ik hoop dat Porsche NOOIT een "GT3 aero pack" maakt voor de gewone 911. In contrast daarmee: de nodige optiepakketten om een Carrera op te leuken (als dat je smaak is) tot een GTS (die er ook wel zal komen), dan zit er zeker aan te komen.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Phil zei:

Nooit van een 996 Carrera S gehoord...

993 idd, thx

1 minuut geleden, Phil zei:

Maar ik ga ervan uit dat de meerderheid voor een Touring kiest owv de motor en andere technische componenten ja.

Uiteraard. De touring kwam er om mensen die het rauwere, viscerale, pure rijgevoel van de GT3 willen hebben in een auto waar de spoiler geen zin op heeft én die ook wel de wat zuiverder 911-lijn willen (zonder fixed wing). Mensen voor wie het normale 911-rijgevoel niet voldeed. En die auto scalen ze qua looks dus terug naar de gewone 911.
En nu wil BMWMB dus heel dat idee teniet doen door een gewone 911 (die net niet voldeed en leidde tot de touring) visueel upscalen tot een soft-touring. :lolz: 

Daggie heeft echt gelijk, met z'n post over die rare sigaretten. :lol: 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dit bedoel je? 😛 

2053_1.jpg

 

Dan nog namaak-GT3-stickers er op, opzij...

...en nen tiptronic automatique binnenin. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jules_W zei:

Deze discussie doet me afvragen waarom er een 911R is én een 991 touring? 

De R was een specialleke van de "pre-facelift" (extra duur, gelimiteerd, enkel verkrijgbaar via een speciale "pre-qualified gepriviligieerden" systeem, enz.), de touring is gewoon een meer road focussed verie van de std (facelift) GT3.

Er deden geruchten de ronde dat één van de redenen van de touring (en z'n unlimited availability) ook lag in het feit dat de 911R geconcipieerd werd als pure sports car voor de openbare weg terwijl die daar nooit te zien is omdat alle 911R gekocht werden door speculanten. Zou Porsche in 't verkeerde keelgat geschoten zijn en om de vraag van véél niet-bevoorrechte kopers tegemoet te komen kwam er dan de touring van de facelift GT3. En die verkocht massaal. En heeft ook de betere motor.

Maar die geruchten lijken in het exposé van Preuninger alvast niet bekrachtigd te worden, in de korte zinnetjes die hij wijdt aan de 911R. (Maar misschien wil men daar geen officiële ruchtbaarheid aan geven.)  De 911R wordt daar naar voor geschoven als een speciaaltje met een extreme focus op minder gewicht en meer rauwe puurheid ... maar de GT3 touring lijkt me daar eigenlijk wel de 1-op-1 verderzetting van.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Jules_W zei:

Deze discussie doet me afvragen waarom er een 911R is én een 991 touring? 

Omdat Porsche graag zijn klanten maximaal plukt. :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Jules_W zei:

De technische verschillen zijn wel niet groot als ik dat zo in de rapte eens google? 

Lichtgewicht vliegwiel (net zoals bij een 964rs)

en dat was een optie, dus sommigen hebben dat niet :lolz:

is nog altijd mijn favoriiete 911

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard. De touring kwam er om mensen die het rauwere, viscerale, pure rijgevoel van de GT3 willen hebben in een auto waar de spoiler geen zin op heeft én die ook wel de wat zuiverder 911-lijn willen (zonder fixed wing). Mensen voor wie het normale 911-rijgevoel niet voldeed. En die auto scalen ze qua looks dus terug naar de gewone 911. En nu wil BMWMB dus heel dat idee teniet doen door een gewone 911 (die net niet voldeed en leidde tot de touring) visueel upscalen tot een soft-touring. default_crepapelle.gif 

Daggie heeft echt gelijk, met z'n post over die rare sigaretten. default_haha.gif 

 

Ik krijg alleen af en toe sigaren van mijn vrouw. [emoji23]

 

Ik wil het idee van de GT3 en de touring niet teniet doen. Die moeten ze zeker blijven maken. Maar, is een C63s AMG ook teniet gedaan omdat er ook een C43 is, of omdat je een AMG-pakket kan krijgen op een gewone C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, flupke73 zei:

Lichtgewicht vliegwiel (net zoals bij een 964rs)

en dat was een optie, dus sommigen hebben dat niet :lolz:

is nog altijd mijn favoriiete 911

Alleen dat vliegwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, BMWMB said:

of omdat je een AMG-pakket kan krijgen op een gewone C?

Zoals ik toonde, bij de 997 (zowel mk1 als mk2) kon je een aerokit krijgen die je gewoon de looks van de GT3 gaf, min de happer voor de koffer, en de centrale uitlaat.

Bij de mk2 kreeg je wel dezelfde taco-vleugel als op de mk1, en dus niet de echte GT3 vleugel.

 

Maar uiteindelijk, wat jij wilt is wat men vroeger ook al gedaan heeft. Destijds (996 997) was de GT3 gebaseerd op de body van de Carrera, de smalle dus. Tegenwoordig is dat niet meer. Vroeger pakte men als klant een 996/997 Carrera 4(S) omwille van de looks (bredere heupen). Dan zijn ze met de GTS op de proppen gekomen, wat dan de Carrera in RWD was maar wel met de bredere body van de 4(S). Tegenwoordig staat een GT3 veel breder dan een Carrera, maar hebben alle Carrera versies dezelfde breedte van body achteraan. Uiteindelijk zou je dan terug een GTS kunnen uitbrengen die de breedte heeft van een GT3, maar voor de rest Carrera onderdelen heeft.

En de cirkel is rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik krijg alleen af en toe sigaren van mijn vrouw. emoji23.png

 

Ik wil het idee van de GT3 en de touring niet teniet doen. Die moeten ze zeker blijven maken. Maar, is een C63s AMG ook teniet gedaan omdat er ook een C43 is, of omdat je een AMG-pakket kan krijgen op een gewone C?

Een 992 s met gt3 kit op zou ik niet kopen. Ik zou wel twijfelen -geef ik eerlijk toe- maar uiteindelijk zou ik het niet doen.  Met als dezelfde reden waarom ik de 992 niet met een aerokit heb genomen: het is geen 'echte'.

Sommigen hebben daar geen probleem mee, ik wel.  Ik ken mijn eigen en ik ga dan constant het gevoel hebben dat ik mezelf bedot heb.  Plus ook de schrik als iemand begint grapjes te maken a la: 'wa is't krikke, kwamde 40k tekort voor the real deal?'

Ik weet van mezelf dat ik daar gevoelig aan ben... en ik ben te fier om zulke jokes onverschillig aan me te laten passeren.

Ik ben er trouwens zelf ook schuldig aan hoor... Als ik bv een A35/45 of C43 of GT43/53 zie... knappe wagens, lekker gespierd maar voor mij zijn die niet the real deal...  The real deal is 63 punt.  Wilde eruit zien als de stoerste?  Koop u dan de stoerste...  Lukt dat niet (omwille vn financieel of gewoon bv onpraktisch), leg u daar dan bij neer en pretendeer niet dat ge de stoerste zijt door de look a like te kopen.

Bekrompen mentaliteit?  Zou heel goed kunnen maar eenmaal het zo in't kopke zit is het er heel moeilijk uit te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, -krikke- said:

Sommigen hebben daar geen probleem mee, ik wel.  Ik ken mijn eigen en ik ga dan constant het gevoel hebben dat ik mezelf bedot heb.  Plus ook de schrik als iemand begint grapjes te maken a la: 'wa is't krikke, kwamde 40k tekort voor the real deal?'

Het is nooit goed voor "het volk", @-krikke-. Ik heb ooit een nieuwe GT3 gekocht, en ik kan het aantal keren dat ik de vraag "waarom geen RS?" gesteld heb gekregen niet op mijn 2 handen tellen.

 

4 minutes ago, -krikke- said:

Ik ben er trouwens zelf ook schuldig aan hoor... Als ik bv een A35/45 of C43 of GT43/53 zie... knappe wagens, lekker gespierd maar voor mij zijn die niet the real deal...  The real deal is 63 punt.  Wilde eruit zien als de stoerste?  Koop u dan de stoerste...  Lukt dat niet, leg u daar dan bij neer en pretendeer niet dat ge de stoerste zijt door de look a like te kopen.

Bekrompen mentaliteit?  Zou heel goed kunnen maar eenmaal het zo in't kopke zit is het er heel moeilijk uit te krijgen...

Ik ben al lang op zoek naar een A63AMG, maar ik vind gene.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Jules_W zei:

Alleen dat vliegwiel?

Tov van de GT3 een manuele versnellingsbak en de motor van de RS

Vermoedelijk ook lichte aanpassingen aan koeling en aero

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is nooit goed voor "het volk", @-krikke-. Ik heb ooit een nieuwe GT3 gekocht, en ik kan het aantal keren dat ik de vraag "waarom geen RS?" gesteld heb gekregen niet op mijn 2 handen tellen.

 

Ik ben al lang op zoek naar een A63AMG, maar ik vind gene.

-idd het 'volk' is er steeds rap bij om te judgen...  

-Ik wil maar zeggen dat een 2.0 in my book echt geen AMG is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

😭 i know...  wordt ook 4 cilinder met elektro meuk.  AMG heeft 'in mijne kop' dan ook geen C AMG meer.  Ik hoop dat ze nog iets leuks gaan houden in de opvolger van de GT...

Met de c63 te schrappen, sturen ze letterlijk hun klanten naar M of RS of... Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik krijg alleen af en toe sigaren van mijn vrouw. emoji23.png

 

Ik wil het idee van de GT3 en de touring niet teniet doen. Die moeten ze zeker blijven maken. Maar, is een C63s AMG ook teniet gedaan omdat er ook een C43 is, of omdat je een AMG-pakket kan krijgen op een gewone C?

Natuurlijk niet, maar wat jij wil is een C43AMG met de zijvleugels/wielkassen/bumpers van de C63 (die zijn namelijk veel breder). Dat is er niet. Als je de volledige brede looks van de full AMG wil, moet je de C 63 nemen. Hetzelfde bij Porsche, BMW, Audi, ...
Ofwel de gewone 911, desnoods met sportpack gedoe, ofwel een GT3 (touring). Niet half-half, hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, -krikke- zei:

😭 i know...  wordt ook 4 cilinder met elektro meuk.  AMG heeft 'in mijne kop' dan ook geen C AMG meer.  Ik hoop dat ze nog iets leuks gaan houden in de opvolger van de GT...

Met de c63 te schrappen, sturen ze letterlijk hun klanten naar M of RS of... Porsche.

Met de M3 touring die er aan komt staat dat sowieso te gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog wel een GT3 willen, omdat ‘m qua looks toch wel specialer blijft dan een gewone 911, maar dan wel zonder vleugel, een touring dus. Als ik hier naar de spypics kijk van de nieuwe touring, dan ben ik al verliefd. Wat ik ook niet meer wil, dat is een manuele versnellingsbak. Als de nieuwe GT3 touring er gaat komen met PDK, dan gaat het bij mij toch kriebelen. Langs de andere kant kan ik echt genieten van de brutaliteit van de turbomotor. Dus nog beter zou een GT3 touring zijn met PDK en turbomotor. [emoji2]

 

Nogmaals, ik wil een Touring met PDK, de Sport Plus stoelen, en turbomotor. Ik weet dat de turbomotor niet zal komen, maar de PDK wel, en de Sport Plus stoelen konden nu ook al. Als ‘m gaat uitkomen gaat het kriebelen bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap echt niet dat AMG die downsizing evolutie niet wat zachter aangepakt heeft... ze konden toch nog een c63 maken op basis van 6cil bv?  Nee direct van een oh zo magistraal 4.0 v8 blok naar een bescheten 2.0 pamperblok met elektro diaree gaan.  Onbegrijpelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid