Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ge moet daar toch zeker mee gereden hebben ! 1/3

Méégereden wel, ja, met een echte dan, bedoel ik! Zowel een oranje als een groene! Met de oranje heb ik zelfs zélf mogen rijden. ❤️ (
En met 't model ervoor ook meegereden, ook de echte, niet het spoilerpakketjesmodel. Op Mas du Clos dan nog!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Bij de 992 Targa kan je nu de achterruit ook verduisterd krijgen.

 

51ADA05B-4376-450E-AA0D-DBFB6C846D13.jpeg

Als Targa lover vind ik dit precies de mottigste configuratie die ik al gezien heb. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, -krikke- zei:

Ik heb dat idd overwogen ja.  Ik vind het mooi en stoer (nog steeds) maar uiteindelijk te ongepast om een non gt3 zo hard op een gt3 te laten gelijken.

De schrik om belachelijk gemaakt te worden speelde ook mee.  Geef ik grif toe.

De Aerokit, met name de wing ervan, van de 992 is visueel zoveel anders dan de 992 GT3.
Ik zie het probleem echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, JanC zei:

Leg je dat 'es uit zonder dat het eruit ziet of je op je toetsenbord gevallen bent? :D

Sinds die norm hebben voertuigen een onboard fuel consumption measurement logger, en kan je niet resetten

met de bedoeling ooit terug te koppelen

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, BMWMB said:

Net zoals bij BMW je nog duidelijk de verschillen ziet tussen een M-sportpakket en een echte M, zou ook Porsche die verschillen moeten laten.  

Zei hij, nadat hij een dag geleden opteerde voor een GT3 touring look optiepakket op de Carrera S :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel ja, dat bedoel ik. Een Touring-pakket voor de gewone Carrera S, maar uiteraard mogen er verschillen blijven, zodat je duidelijk ziet dat het geen echte touring is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, -krikke- zei:

Omdat Porsche graag zijn klanten maximaal plukt. :)

 

21 uren geleden, Jules_W zei:

Deze discussie doet me afvragen waarom er een 911R is én een 991 touring? 

Nein. De 991.1 was een typisch geval van Vertrieb vs kost vs Entwicklung. Er was maar Geld voor 1 bak en de verkoop heeft de pdk naar voor geschoven. Op basis van de getallen hadden ze geen ongelijk. Waarmee ze niet gerekend hadden, was de shit storm die ze daarmee kregen. De 911R is er gewoon om de kosten van de ontwikkeling van een handbak te dekken. Qua motivatie van de touring zal @gTawel gelijk hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in heel deze discussie niet snap...... een mooi samengestelde 992 Carrera s dat is toch pure klasse en stijl ? Optisch vind ik dat de knapste 992 die je kan kopen. Mooier dan een GT3 , mooier dan een Turbo atm.

Ik kon/kan echt genieten van een mooie lijn zonder toeters en bellen. Geluk is trouwens vooral weten wat je hebt en niet wat je niet hebt.

Ik begrijp niet echt hoe je een auto die eigenlijk voldoet aan zowat al je wensen persé wil verkrachten.

Geniet van de schoonheid van de lijn en het gemak dat dit rijdt.

Dat je niet tevreden bent van de “soundtrack” begrijp ik dan weer wel.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

Sinds die norm hebben voertuigen een onboard fuel consumption measurement logger, en kan je niet resetten

met de bedoeling ooit terug te koppelen

Maar de EU kennende is er dus nog niet vastgelegd hoe en wanneer die data gaan worden gebruikt? Is daar ergens meer info over te vinden (over wat juist wordt bijgehouden)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche biedt al zoveel modellen en mogelijke versies en configuraties aan. Dan snap ik niet dat er een Touring willen met PDK, sportplus zetels en een turbomotor. Dat is dan eigenlijk eerder een Carrera (S). Of wil men alleen maar de GT3 badge?
En ja het geluid, dat wordt overal minder mooi. Maar als je dan ook echt nog een turbomotor wil, tja dan is het uiteraard nog minder mooi dan bij een atmo.
Dus zoals altijd persoonlijke prioriteiten en keuzes. Maar laat de specifieke modellen nu toch gewoon bestaan zoals ze zijn en waarvoor ze gemaakt worden met elk hun specifieke eigenschappen. Elk ook voor hun eigen publiek.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ir_fuel zei:

Echt he, 't is niet dat je bij Porsche geen keuze hebt, of dat je elk model maar in 1 kleur kunt krijgen zoals bij sommige andere fabrikanten ( @Jokke_vlo :geek:)

Modelleke duurder pakken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Audi S8 zei:

De Aerokit, met name de wing ervan, van de 992 is visueel zoveel anders dan de 992 GT3.
Ik zie het probleem echt niet.

Het probleem is ook dat hij dan voorste sportbumper krijgt en vervolgens heel hard op een 991 lijkt.  Ik stond daar eerst niet bij stil tot iemand me dat zei:  'waarom zou je een 992 kopen om hem dan eigenlijk opnieuw te 'verouderen' tot een 991?'. Heeft even tijd nodig gehad om die uitspraak te bevatten maar ik moet die persoon gelijk geven nu.  Die redenering volg ik nu ook.

Vandaar dat ik de 992 in zijn klassieke pure 992 silhouette hou.  Ik vind de aerokit maar tevens ook de classic uitvoering beiden even mooi.  Ben uiteindelijk dus maar voor de full 992 look gegaan.

 

4 uren geleden, flupke73 zei:

voila @-krikke-; realiseer je droom!!!!

Te laat, alles ligt vast. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JanC zei:

Maar de EU kennende is er dus nog niet vastgelegd hoe en wanneer die data gaan worden gebruikt? Is daar ergens meer info over te vinden (over wat juist wordt bijgehouden)? 

zal ergens in het CAFE plan staan denk ik?

https://www.eea.europa.eu/themes/air/links/research-projects/clean-air-for-europe-programme-cafe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk erg. @krikke koopt een droom-auto van 140k waar iedereen mee zou willen rijden (mezelf incluis) en 't is voor niemand goed, incluis degene die al zo'n auto hebben :lol: 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/12/2020 om 09:44, ir_fuel zei:

Als er iets is wat je niet moet kopen voor de m'as-tu vu dan is het wel een 911.

Tiszo. In m'n ouderlijke regio krijg je die precies bij de pakskes cornflakes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Challazer zei:

Eigenlijk erg. @krikke koopt een droom-auto van 140k waar iedereen mee zou willen rijden (mezelf incluis) en 't is voor niemand goed, incluis degene die al zo'n auto hebben :lol: 

Ik neem aan dat ge het tegen mij hebt, de -krikke- met streepjes?

Ik ben er content mee hoor met mijn keuze.

Al de rest hier is lullen en toogpraat...

Den @BMWMB is gewoon nen aap en de @Jokke_vlo eigenlijk ook, dus veel belang hecht ik niet aan die meningen of hoe zij het zien zenne.  🥱😆

 

@krikke, wa moet da kosten da gij de -krikke- met streepkes wilt zijn zodat ik de gewone krikke kan gebruiken?  Kan het eigenlijk beter meteen aan @dragonfly, @Ritsuke of aan @Jupke vragen want die gaan ervoor zorgen dat het kan en tegen wa prijs.  🤣

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid