Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Nogmaals, ik wil een Touring met PDK, de Sport Plus stoelen, en turbomotor. Ik weet dat de turbomotor niet zal komen, maar de PDK wel, en de Sport Plus stoelen konden nu ook al. Als ‘m gaat uitkomen gaat het kriebelen bij mij.

Dan gaat het nog harder kriebelen want wie weet zal de 992 touring ook met optie achterbank komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaat het nog harder kriebelen want wie weet zal de 992 touring ook met optie achterbank komen...

Ge wilt de kas van een GT3 touring op de 992s dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jokke_vlo

Mocht ik me over die 40k opleg kunnen zetten (gt3 + nog eens extra de verhoogde biv en rijtaks, dus we praten over vlot +50k tov 992s) EN de 992 gt3 touring zou optioneel met achterbank te speccen zijn dan zou ik die wel overwegen.  Maar ik heb er geen 50k extra voor over dus het is niet aan de orde.

STEL dat die zo te speccen zou zijn (dus gt3 touring met achterbank) én ze bieden ook een optisch gt3 touring pakket aan voor de 992s, dan zou ik de 992s nooit met dat optisch pakket voorzien because 'not the real deal'. 

Mocht er geen echte gt3 touring zijn, maar bv wel de 992s met optioneel gt3 touring pakket, dan zou ik het wel durven ja.  Je pretendeert dan geen gt3 touring te zijn want er is dan ook geen gt3 touring.

Pfff ik kan zelf bijna ni meer volgen van al die wat als scenario's... 😁

Bottom line voor mij: wat ze ook maken of zouden uitbrengen, met alles boven het huidige 992s budget zou ik heel veel moeite hebben om het voor mezelf te verechtvaardigen.  Ik ga ni gaan werken voor een auto nee.  (bedoel dan dat ik geen uren extra ga kloppen speciaal om meer te kunnen uitgeven aan een nog duurdere wagen).  Heb voor mezelf nog enkele doelstellingen te halen die voor mij en mijn zoontje veel belangrijker gaan zijn dan ne stoemmen otto die ge binnen x jaar toch opnieuw muug zijt en ge uit verveling weer door iets anders gaat vervangen.  Ik zie graag auto's maar het is en blijft 'spielerei' eh.  In de echte wereld zijn er een pak belangrijkere prioriteiten die ik eerst wil afwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Maverick said:

Of in hybride om het fiscaal interessant te maken. Liefst ook in 17" voor het comfort. 

Met de batterijen die de vooras aandrijven, want met al dat vermogen kan je toch niks doen met RWD zeker?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met @BMWMB z'n eisenpakket maar de GT3 looks die in m'n been bijten, zou ik dan net een überclassy config op een 992S pakken. Chromeline, alukleurige velgen, klassiek donkerblauw of donkergroen... Loos gaan in het interieur... Gewoon vol voor zoiets gaan, en ik denk dat dan de pijn van de looks snel vergeten is.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, -krikke- zei:

Ik snap echt niet dat AMG die downsizing evolutie niet wat zachter aangepakt heeft... ze konden toch nog een c63 maken op basis van 6cil bv?  Nee direct van een oh zo magistraal 4.0 v8 blok naar een bescheten 2.0 pamperblok met elektro diaree gaan.  Onbegrijpelijk.

Het wordt nog veel erger als je bedenkt dat ze nadien misschien wel weer verplicht een 3-liter 6-cilinder gaan moeten maken. :silly:   Tenminste, toch als ze nog een verbrandingsmotor in de volgende C AMG willen leggen ... want het ziet er naar uit dat we tegen 2030 een gigantisch veranderde markt gaan kennen, met niet superveel ICE meer in de grootseriemodellen...
De aankomende Euro7-norm zou namelijk het specifiek vermogen (dat is de term van vermogen per cilinderinhoud, ofte pk's per liter) willen limiteren. Reden ligt in 't feit dat de downsizing met extreme drukvulling er toe leidt dat het normverbruik (zelfs in de vernieuwde WLTP-norm) steeds verder afwijkt van het reëel verbruik.
 Daardoor zouden de extreem gepushte 2-liter 4-cilinders met b.v. 400pk e.d. niet meer kunnen/mogen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk, binnenkort dus terug achtcilinders van 7 liter met 150 pk? :party: 
Waar zijn ze daar toch mee bezig?
Blijkbaar zijn merken die trend nu al een beetje voor, in de A3/Golf/Octavia is de 1.6 TDI trouwens verdwenen, en vervangen door een 2.0.
Al kan dat ook gewoon zijn om de productiekosten te drukken, want die 1.6 was ook effectief zuinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, JanC zei:

Heerlijk, binnenkort dus terug achtcilinders van 7 liter met 150 pk? :party: 
Waar zijn ze daar toch mee bezig?
Blijkbaar zijn merken die trend nu al een beetje voor, in de A3/Golf/Octavia is de 1.6 TDI trouwens verdwenen, en vervangen door een 2.0.
Al kan dat ook gewoon zijn om de productiekosten te drukken, want die 1.6 was ook effectief zuinig.

Neem 't voorgaande met enige omzichtigheid in acht, want er is nog niks echt beslist. :D  Ook weer typisch.

Dat de downsizing wat minder extreem geworden is, ligt aan de aanpassing van de norm. De oude NEDC-norm maakte het mogelijk dat een extreem klein motortje eigenlijk niet uit z'n "mager-modus" hoefde te komen waarin de drukvulling niet hoefde te werken en die dus met extreem weinig brandstof toe kwam. Maar die norm lag zo ver van een reëel rijgedrag verwijderd dat men dat dus heeft aangepast. WLTP legt een normrit op die al wat meer met de realiteit kan gerijmd worden.

 

WLTP-and-NEDC-speed-profiles-and-basic-characteristics-Alessandro-Marotta-et-al-2015.png

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=173]Jokke_vlo[/mention]

Mocht ik me over die 40k opleg kunnen zetten (gt3 + nog eens extra de verhoogde biv en rijtaks, dus we praten over vlot +50k tov 992s) EN de 992 gt3 touring zou optioneel met achterbank te speccen zijn dan zou ik die wel overwegen.  Maar ik heb er geen 50k extra voor over dus het is niet aan de orde.

STEL dat die zo te speccen zou zijn (dus gt3 touring met achterbank) én ze bieden ook een optisch gt3 touring pakket aan voor de 992s, dan zou ik de 992s nooit met dat optisch pakket voorzien because 'not the real deal'. 

Mocht er geen echte gt3 touring zijn, maar bv wel de 992s met optioneel gt3 touring pakket, dan zou ik het wel durven ja.  Je pretendeert dan geen gt3 touring te zijn want er is dan ook geen gt3 touring.

Pfff ik kan zelf bijna ni meer volgen van al die wat als scenario's... [emoji16]

Bottom line voor mij: wat ze ook maken of zouden uitbrengen, met alles boven het huidige 992s budget zou ik heel veel moeite hebben om het voor mezelf te verechtvaardigen.  Ik ga ni gaan werken voor een auto nee.  (bedoel dan dat ik geen uren extra ga kloppen speciaal om meer te kunnen uitgeven aan een nog duurdere wagen).  Heb voor mezelf nog enkele doelstellingen te halen die voor mij en mijn zoontje veel belangrijker gaan zijn dan ne stoemmen otto die ge binnen x jaar toch opnieuw muug zijt en ge uit verveling weer door iets anders gaat vervangen.  Ik zie graag auto's maar het is en blijft 'spielerei' eh.  In de echte wereld zijn er een pak belangrijkere prioriteiten die ik eerst wil afwerken.

Om het in Aston Martin termen uit te drukken ge wilt de kas van een DBS op een vantage...... ik noem dat verkrachten.

 

Is daar markt voor : ja.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we vanaf nu niet gewoon het normverbruik vergelijken met de gemiddeldes van spritmonitor?
Trouwens, iets serieuzer: met de huidige stand van zaken kan er toch na verloop van tijd perfect uitgelezen worden hoeveel liter een wagen verbruikt heeft binnen een onderhoudsinterval?
Los van GDPR en al die toestanden, zou men zuiver theoretisch fabrikanten er toch toe kunnen verplichten die informatie terug te koppelen?
Dan is de cirkel rond, en kunnen aan de hand van de afwijking corrigerende maatregelen worden genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 992 s met gt3 kit op zou ik niet kopen. Ik zou wel twijfelen -geef ik eerlijk toe- maar uiteindelijk zou ik het niet doen.  Met als dezelfde reden waarom ik de 992 niet met een aerokit heb genomen: het is geen 'echte'.

Sommigen hebben daar geen probleem mee, ik wel.  Ik ken mijn eigen en ik ga dan constant het gevoel hebben dat ik mezelf bedot heb.  Plus ook de schrik als iemand begint grapjes te maken a la: 'wa is't krikke, kwamde 40k tekort voor the real deal?'

Ik weet van mezelf dat ik daar gevoelig aan ben... en ik ben te fier om zulke jokes onverschillig aan me te laten passeren.

Ik ben er trouwens zelf ook schuldig aan hoor... Als ik bv een A35/45 of C43 of GT43/53 zie... knappe wagens, lekker gespierd maar voor mij zijn die niet the real deal...  The real deal is 63 punt.  Wilde eruit zien als de stoerste?  Koop u dan de stoerste...  Lukt dat niet (omwille vn financieel of gewoon bv onpraktisch), leg u daar dan bij neer en pretendeer niet dat ge de stoerste zijt door de look a like te kopen.

Bekrompen mentaliteit?  Zou heel goed kunnen maar eenmaal het zo in't kopke zit is het er heel moeilijk uit te krijgen...

Bij mij eerder omgekeerd maar met dezelfde uitkomst. Ik besef wat een schitterend geheel de GT53 is, tevens de leukere, maar zou een 63 kopen om niet “scheef” bekeken te worden. Omgekeerd bestaat ook.......

 

Ik zie zo een GT63 niet als the real deal, dat is de mens die de ballen heeft om te zeggen “de GT53 is fijner”.

 

Geen kat wil dat geloven, en dat snap ik ook, je uitspraak klopt. Die mens wordt bekeken als “jajaja willen en niet kunnen en de 63 nog “afbreken” ook”

 

Als liefhebber heb ik het daar moeilijk mee al maak ik vanuit een ander standpunt dezelfde foute redenering.

 

Het gaat hem idd dikwijls om the real deal of mensen die dat kopen om erbij te horen terwijl het niet de auto is die eigenlijk het best bij hen past.

 

Ik volg hier toch ook[mention=145]GTA[/mention]. Puur optisch is de lijn van een 992 Carrera S veel mooier dan deze touring.

 

Edit : soms maak ik die fout niet. Ik heb de panamera turbo s bewust niet verkozen boven de V6. De V6 past er perfect bij en is de leuker klinkende/reagerende motor.

Puur als chaufffeur zou ik bv ook een Lotus Exige V6 verkiezen boven een GT3 , in a split second. Helaas spelen andere factoren ook een rol. Maar mij ga je echt nooit horen zeggen dat de GT3 the real deal is. Nope .....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, JanC zei:

Kunnen we vanaf nu niet gewoon het normverbruik vergelijken met de gemiddeldes van spritmonitor?
Trouwens, iets serieuzer: met de huidige stand van zaken kan er toch na verloop van tijd perfect uitgelezen worden hoeveel liter een wagen verbruikt heeft binnen een onderhoudsinterval?
Los van GDPR en al die toestanden, zou men zuiver theoretisch fabrikanten er toch toe kunnen verplichten die informatie terug te koppelen?
Dan is de cirkel rond, en kunnen aan de hand van de afwijking corrigerende maatregelen worden genomen.

Euro6dfcm-isc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is dik maar stel dat er toevallig  naast u een echte komt parkeren en je stapt allebei tegelijk uit...  Dat zou ik dan niet durven... Ik bleef zitten tot diene pee weg was om zeker niet uitgelachen te worden.  Daar gaat het bij mij over... dat het knap is daar discussieer ik niet over, het is alleen belachelijk als ge de echte tegenkomt.  Dat bedoel ik met de real deal. :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, BMWMB zei:

Om nog eens terug te komen op zo'n 'GT3-pakket' op een gewone 911... Is wel al van een paar jaren geleden, maar toch wel dik!

spacer.png 

Het elegante van de targa is volledig weg zo om niet te zeggen dat het op geen kloten trekt

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Nogmaals, ik wil een Touring met PDK, de Sport Plus stoelen, en turbomotor. Ik weet dat de turbomotor niet zal komen, maar de PDK wel, en de Sport Plus stoelen konden nu ook al. Als ‘m gaat uitkomen gaat het kriebelen bij mij.

je wilt eigenlijk een Carrera met sportstoelen en pdk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem voor bv AMG badges of M badges... Het is ni omdat ge een spoilerke hebt, dat ge ineens ook een echte AMG of M hebt eh.  Ik word er zot van dat zelfs de merken zelf hun 'elite' badges zo misbruiken... M design of AMG design... wat een klucht toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, -krikke- zei:

Ja dat is dik maar stel dat er toevallig  naast u een echte komt parkeren en je stapt allebei tegelijk uit...  Dat zou ik dan niet durven... Ik bleef zitten tot diene pee weg was om zeker niet uitgelachen te worden.  Daar gaat het bij mij over... dat het knap is daar discussieer ik niet over, het is alleen belachelijk als ge de echte tegenkomt.  Dat bedoel ik met de real deal. :)

Als het een optie is van Porsche, zo'n pakket, waarom moet je u dan moeten schamen. Net zoals bij BMW je nog duidelijk de verschillen ziet tussen een M-sportpakket en een echte M, zou ook Porsche die verschillen moeten laten.  

Heb jij niet overwogen om dat aeropack te nemen? 😁

10 minuten geleden, Jules_W zei:

Het elegante van de targa is volledig weg zo om niet te zeggen dat het op geen kloten trekt

Ik zou altijd een coupé nemen.

8 minuten geleden, Brunault zei:

je wilt eigenlijk een Carrera met sportstoelen en pdk

Dus heb ik de juiste auto gekocht. Thanks. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, BMWMB zei:

Heb jij niet overwogen om dat aeropack te nemen? 😁

Ik heb dat idd overwogen ja.  Ik vind het mooi en stoer (nog steeds) maar uiteindelijk te ongepast om een non gt3 zo hard op een gt3 te laten gelijken.

De schrik om belachelijk gemaakt te worden speelde ook mee.  Geef ik grif toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid