Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Polygoon zei:

Tiszo. In m'n ouderlijke regio krijg je die precies bij de pakskes cornflakes.

Molenbeek?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Polygoon zei:

Schilde - Sint-Job - Brasschaat :D 

Het sjiekere Molenbeek dus ivg met het mondaine Keerbergen hier. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Challazer zei:

Eigenlijk erg. @krikke koopt een droom-auto van 140k waar iedereen mee zou willen rijden (mezelf incluis) en 't is voor niemand goed, incluis degene die al zo'n auto hebben :lol: 

Als ge daar zelf het geld niet voor hebt kunt ge altijd al commentaar op anderen geven om uzelf beter te doen voelen, werkt al jaren goed bij mij 😛

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, -krikke- zei:

Ik neem aan dat ge het tegen mij hebt, de -krikke- met streepjes?

Ik dacht het al dat er iets niet klopte met mijn mention, maar de boodschap is toch aangekomen :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, -krikke- zei:

Ik neem aan dat ge het tegen mij hebt, de -krikke- met streepjes?

Ik ben er content mee hoor met mijn keuze.

Al de rest hier is lullen en toogpraat...

Den @BMWMB is gewoon nen aap en de @Jokke_vlo eigenlijk ook, dus veel belang hecht ik niet aan die meningen of hoe zij het zien zenne.  🥱😆

 

@krikke, wa moet da kosten da gij de -krikke- met streepkes wilt zijn zodat ik de gewone krikke kan gebruiken?  Kan het eigenlijk beter meteen aan @dragonfly, @Ritsuke of aan @Jupke vragen want die gaan ervoor zorgen dat het kan en tegen wa prijs.  🤣

Is @Krikketrottinikke al bezet?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, -krikke- zei:

Ik neem aan dat ge het tegen mij hebt, de -krikke- met streepjes?

Ik ben er content mee hoor met mijn keuze.

Al de rest hier is lullen en toogpraat...

Den @BMWMB is gewoon nen aap en de @Jokke_vlo eigenlijk ook, dus veel belang hecht ik niet aan die meningen of hoe zij het zien zenne.  🥱😆

 

@krikke, wa moet da kosten da gij de -krikke- met streepkes wilt zijn zodat ik de gewone krikke kan gebruiken?  Kan het eigenlijk beter meteen aan @dragonfly, @Ritsuke of aan @Jupke vragen want die gaan ervoor zorgen dat het kan en tegen wa prijs.  🤣

Het gaat hetzelfde zijn als met je 992S: je had maar sneller moeten zijn.😛

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, -krikke- zei:

 

@krikke, wa moet da kosten da gij de -krikke- met streepkes wilt zijn zodat ik de gewone krikke kan gebruiken?  Kan het eigenlijk beter meteen aan @dragonfly, @Ritsuke of aan @Jupke vragen want die gaan ervoor zorgen dat het kan en tegen wa prijs.  🤣

10k of we veranderen je nickname in "deoudekrikke"

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Kalm of het wordt -krikkemetdeinstap911-, gratis en voor niets.

 

Ook om dat verwijt ni te moeten aanhoren, heb ik bewust nen S gepakt.

Pas op, ik heb mijn huiswerk is deftig gemaakt zenne:

1) Eh gij met uw instap 911'ke!

'euhm t'is wel nen S eh noob, geen non S of nen T' 😁

2) Eh platte, nen 911 da rijdt toch saai en makkelijk ni?

'euhm t'is een echte sportkar zenne, t'is namelijk nen rwd...  t'is mijn vrouw dat de 4S heeft' 😁

3) is da dan zó rap?

'yes, because PDK a la F1!  Manueel is voor schommelstoelpatienten...'

U ziet het, meneer @ICM, ik ben voorbereid!

En daarbij, ne 911 is sowieso geen instap Porsche... die eer laat ik aan de Macan of Cayman/Boxster... 💩

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, -krikke- said:

En daarbij, ne 911 is sowieso geen instap Porsche... die eer laat ik aan de Macan of Cayman/Boxster... 💩

4) Cayman/Boxster rijder: Hela, uw motor ligt op de verkeerde plaats 😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Een GT3 met de body en looks van de RSR, daar moet markt voor zijn !
:D

Nog méér als je daar de gewone 3-liter biturbo in steekt (wegens fiscaal wat interessanter + een grotere duw in de rug), ne PDK-bak, en de comfortstoelen met elektrische lendensteunen en zetelverluchting, wel. En kan het evt ook zonder die opzichtige achterspoiler?

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tiamo zei:

Sorry maar dat begrijp ik echt niet en al zeker niet op een cabrio,

2 dingen die ik vind bij cabrio rijden die absoluut overbodig zijn , pk s en lawaai.,

Ik denk dat je dat gebrabbel snel vervelend gaat vinden en het doet de klasse van zo een wagen helemaal om zeep.

Als je ziet van de 100 die een afther markt uitlaat steken is 85 procent binnen het jaar terug te koop .

Ik volg.

Zuiver visueel vind ik de PSE trouwens al minder mooi dan de std 2 x 2 ronde pijpjes op de S. Dus daarom alleen al...

Bijkomend: op die turbo flat six' heb ik nog nooit een optionele of aftermarket uitlaat gehood die mooier klinkt. Hetzelfde geluid maar luider, ja dat wel. En bijkomend vaak die "pops & bangs", vréselijke trend (omdat je weet en ook hoort dat het kunstmatig is). De turbo's en partikelfilter e.d. houden zo veel dB tegen dat je nooit een "open uitlaat"-winst boekt: je wint niks qua breedte/spectrum van sound (b.v. meer bass, zwaarder geluid).

Ik zie 't nut ook helemaal niet. En zeker niet tegen de prijzen die daarvoor gevraagd worden en het risico mbt garantieweigering door Porsche in acht nemend (als 't over iets non-OEM gaat).

 

Hetzelfde trouwens bij de Euro4- en vooral Euro5-moto's. Er wordt enkel nog maar een smal spectrum van geluid uitgestoten (alle bassige geluiden bv worden weggefilterd) en sportdempers doen quasi niks anders dan dat smalle spectrum een klein beetje luider doen klinken, de sound verandert dus niet maar wordt enkel maar luider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, gTa said:

Hetzelfde trouwens bij de Euro4- en vooral Euro5-moto's. Er wordt enkel nog maar een smal spectrum van geluid uitgestoten (alle bassige geluiden bv worden weggefilterd) en sportdempers doen quasi niks anders dan dat smalle spectrum een klein beetje luider doen klinken, de sound verandert dus niet maar wordt enkel maar luider.

Maar we blijven wel hetzelfde rekenen voor een aftermarket demper 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar we blijven wel hetzelfde rekenen voor een aftermarket demper 😛 

Wat bedoel je exact? Dat die dingen (minstens) even veel moeten kosten als vroeger?
Zo ja: klopt inderdaad dat 't quasi weggegooid geld is.

Vorige week nog bij m'n dealer 2 identieke motorfietsen naast elkaar gehoord: eentje met stock einddemper en eentje met een ca. 900 EUR kostende (optionele) Akrapovic demper. Verschil is ongeveer onhoorbaar. Enkel bij vollast zou de Akrapovic in de hoogste toeren merkbaar luider zijn (iets wat je net niét wil als je aan 't doorperen bent). Zonder last rev'en maakte dat de Akrapovic zelfs "scheller" klonk.

Blijven over: de looks. Dat is dan wat ik het "PCCB-geel"-effect noem.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid