Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Polygoon zei:

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij driftjes? Ik hoor het je vaker zeggen maar lijkt me toch apart omdat "constant" te doen op de openbare weg?

Awel de klassieke rants, krachttermen en scheldwoorden aan de lichten bij taffelaars, op de baan achter peten (m/v/x) die trager dan toegelaten rijden, enz. "Driftkikker" zijn, wa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gTa zei:

Awel de klassieke rants, krachttermen en scheldwoorden aan de lichten bij taffelaars, op de baan achter peten (m/v/x) die trager dan toegelaten rijden, enz. "Driftkikker" zijn, wa.

Ik drift dagelijks in m’n Trafic! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik drift dagelijks in m’n Trafic! 

Dat treft! Mijnen traffic drift dagelijks weg van de route naar de Haven van Antwerpen naar eoa haven - zo kan ik mijn geld niet verdienen hé!

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heeft de Carrera S nieuwe standaarduitlaten? (ipv de 4 ronde pijpkes nu een soort parallellopipotrapezoïdaalovaalding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks nog een Turbo S zien rijden die overbouwde kont valt wel op, maar misschien is het gewoon een aggressieve look waar ge aan went.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Daarstraks nog een Turbo S zien rijden die overbouwde kont valt wel op, maar misschien is het gewoon een aggressieve look waar ge aan went.

Ik vind de Turbo S echt fenomenaal... zowel qua looks, maar ook: hoe goed kan een auto zijn 😮 waanzin!

 

159221384_250342573408162_2664582362018417248_n.jpg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Alexx zei:

Ik vind de Turbo S echt fenomenaal... zowel qua looks, maar ook: hoe goed kan een auto zijn 😮 waanzin!

 

159221384_250342573408162_2664582362018417248_n.jpg

Hebt ge er mee gereden? Op de limiet gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Hebt ge er mee gereden? Op de limiet gereden?

Mee gereden wel, maar verre van op de limiet. Met klanten hun auto’s rij ik rustig. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/4/2021 om 09:22, Alexx zei:

Ik vind de Turbo S echt fenomenaal... zowel qua looks, maar ook: hoe goed kan een auto zijn 😮 waanzin!

 

159221384_250342573408162_2664582362018417248_n.jpg

Ik vind mijn 'gewone' Carrera S al fenomenaal. Wat moet dit dan wel niet zijn... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet of ze komt of niet, maar moest ik het voor het zeggen hebben bij Porsche zou ik rond half juni een GTS uitbrengen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/12/2020 om 09:44, ir_fuel zei:

Jij doet precies of een emotionele aankoop van een auto heeft altijd te maken met "hoe kom ik over op anderen". Is dat een vorm van projectie? Dat is hetgene jij er namelijk altijd bij sleurt.

Als er iets is wat je niet moet kopen voor de m'as-tu vu dan is het wel een 911. Ga met dat geld een (okkazie) Aston Martin Vantage kopen, ge gaat 100 keer meer bekijks hebben dan met zo een 911 die op elke hoek van de straat staat.

Aha, het is jij die Jokke heeft zot gemaakt. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Waarschijnlijk wederom de gulden middenweg in het gamma.

porsche-992-gts-00009.jpg

porsche-992-gts-00003.jpg

porsche-992-gts-00007.jpg

porsche-992-gts-00011.jpg

Quote

 

Tegenwoordig hebben autofabrikanten allerlei pakketjes om auto’s ‘zwart’ uit te voeren. Dat wil zeggen, alles donker maken wat ook maar een beetje chrome is. Porsche beheerst dit trucje als geen ander met de GTS-lijn. Van de Macan tot de Cayenne van de 911 tot de Panamera. De meeste modellen van de Duitse autofabrikant zijn te krijgen als GTS. Van de Porsche 992 bestond tot op heden nog geen GTS, maar daar is nu verandering in gekomen. Het GTS-kenmerk voegt nog veel meer toe dan alleen het zwart maken van details, wat het totaalpakket dan ook zo lekker maakt.

Bijvoorbeeld de extra power. Als GTS levert het model 30 pk meer in vergelijking met de Carrera S en 4S. Je hebt een gezonde 480 pk en 570 Nm koppel aan boord. Grappig genoeg is dat 100 Nm meer koppel in vergelijking met de nieuwe GT3, maar met blaasinstrumenten aan boord van de GTS is dat natuurlijk niet eerlijk vergelijken.

Er is keuze uit de 8-traps PDK-transmissie of een handgeschakelde 7-versnellingsbak. De snelste GTS is de Carrera 4 GTS Coupé. In slechts 3,3 seconden staat er 100 km/u op de klok. Dat zijn supercar cijfers waar je voorheen een Turbo of Turbo S voor moest kopen. Het sportwagenmerk zegt dat de GTS een specifiek chassis heeft met Porsche Active Suspension Management (PASM). Daarnaast zijn er nog veel meer gave kenmerken uniek voor de GTS.

  • GTS krijgt de remmen van een 911 Turbo
  • Minder interieurisolatie voor nog meer motorgeluid in de cabine
  • In november het zogenaamde Lightweight Design Pakket. Dit snoept nog eens 25 kg van het gewicht.
  • Standaard sportuitlaat
  • PASM standaard op Coupé en Cabriolet met 10mm verlaagd sportonderstel
  • GT-stuurwiel met Sport Chrono is standaard

We noemden al even dat Lightweight Design Pakket wat in november komt. Wacht nog even met bestellen als je deze extra ziet zitten. Het is voornamelijk gericht op de purist. Met dit pakket krijgt je GTS carbon kuipstoelen, lichtgewicht glas voor de zij- en achterruiten en een lichtgewicht accu. De achterbank ontbreekt en en het pakket komt met standaard achterasbesturing. Het is eigenlijk een mini GT3 Touring, maar dan zonder die toffe atmosferische vier liter boxermotor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe Porsche 911 Carrera GTS: tussen Carrera S en Turbo

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche breidt de gestaag uitdijende 911-familie verder uit met de GTS. Die nestelt zich volgens de twaalf jaar geleden gestarte traditie tussen de 911 Carrera S en Turbo. Geheel volgens verwachting is hij sterker dan ooit. AutoWeek heeft direct de prijzen van de nieuwe 911 Carrera GTS.

Porsche vult het gat tussen de 911 Carrera S en 911 Turbo net als bij de vorige generaties op met de GTS. De Porsche 911 Carrera GTS, zoals de auto voluit heet, heeft in principe dezelfde 3,0-liter  zescilinder boxer achterin liggen als de 911 Carrera en Carrera S. Waar die van twee turbo's voorziene krachtbron in de Carrera 385 pk levert en in de Carrera S goed is voor 450 pk, stampt de zescilinder er in de 911 Carrera GTS 480 pk en 570 Nm uit. 30 pk en 40 Nm meer dus dan in de Carrera S.

Die 480 pk vindt zijn weg via een achttraps PDK-automaat naar de weg, afhankelijk van de gekozen uitvoering naar de achterwielen of naar alle vier de wielen. Porsche levert de 911 Carrera GTS namelijk niet alleen als Coupé, Cabriolet of Targa, maar net als de Carrera- en Carrera S-modellen ook met achter- of vierwielaandrijving. Overigens kun je de jongste 911-telg net als de Carrera S ook met een handgeschakelde zevenbak bestellen. De 911 Carrera 4 GTS Coupé, met vierwielaandrijving dus, sprint in 3,3 tellen naar 100 km/h. Daarmee bereikt-ie de 100 km/h 0,3 seconden vlotter dan het vorige type.

Standaard hebben de GTS-modellen Porsche Active Suspension Management, het adaptieve onderstel dat de 911 in het geval van de Coupé en Cabriolet ook nog eens een centimeter dichter tegen het asfalt legt. Ook van de partij: een speciaal uitlaatsysteem dat dankzij minder fanatiek toegepaste interieurisolatie ook nog eens extra lekker moet klinken.

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Targa 4 GTS

Herkenning

Vanbuiten herken je de GTS traditiegetrouw aan een reeks zwarte of donkere accenten. Bij de 911 Targa 4 GTS is bijvoorbeeld ook de kenmerkende beugel in het zwart uitgevoerd. We komen de donkere tinten verder tegen onderaan de voorbumper, op de wielen, op de GTS-logo's op de portieren, in de grille en onderaan de bilpartij bij de uitlaateindstukken. Niet gecharmeerd van al dat matte zwart? Kies dan voor het pakket waarin die zaken in hoogglans zwart zijn uitgevoerd. De SportDesign-bumpers zijn verder standaard aanwezig. Vanbinnen worden de GTS-modellen aangekleed met onder meer een GT-sportstuur, het Sport Chrono Pakket en met de 'sportstoelen plus' die normaliter op de optielijst staan. Ze zijn viervoudig elektrisch te verstellen. De schakelpook van de handgeschakelde versies is 1 centimeter korter dan het exemplaar in de 911 Carrera S. Diverse delen van het interieur zijn bedekt met wat Porsche 'Race-Tex' noemt, een uit microvezels bestaand goedje. We komen het tegen op het stuurwiel, de handgrepen, de armleuning en rond de versnellingspook. Optioneel levert Porsche een pakket waarbij diverse siernaden, de gordels en de GTS-logo's in de wijzerplaten en hoofdsteunen in karmijnrood of krijtkleur zijn uitgevoerd.

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911

Wie zijn 911 GTS nog iets strakker wil maken, kan vanaf november het Lightweight Design Pakket aanvinken. Dat bestaat uit met kunststof versterkte koolstofvezel kuipstoelen, lichtgewicht zij- en achterruiten en een extra lichte accu. Ook trekt Porsche de achterbank uit je 911 Carrera GTS én het merk voegt naast een stel uiterlijke extraatjes ook een meesturende achteras toe. Het pakket maakt 'm in totaal tot 25 kilo lichter.

Versies en prijzen

Porsche levert de 911 Carrera GTS niet alleen als Coupé en als Cabriolet, maar ook als Targa. De modellen zijn met achterwielaandrijving verkrijgbaar, maar ook als vierwielaangedreven Carrera 4 GTS. De 911 Targa GTS komt alleen als vierwielaangedreven Targa 4 GTS. Eind september staan ze bij de Nederlandse dealers.

Variant Prijs
911 Carrera GTS Coupé € 184.600
911 Carrera GTS Cabriolet € 200.400
911 Carrera 4 GTS Coupé € 194.300
911 Carrera 4 GTS Cabriolet € 210.600
911 Targa 4 GTS € 211.000

911-familie

We kunnen ons goed voorstellen dat het de leek gaat duizelen bij het lezen van alle versies waarin Porsche de 911 levert. Hij is er namelijk niet alleen als Coupé, Cabriolet en Targa, maar ook nog eens met diverse motoren. De menukaart vangt aan met de 385 pk sterke Carrera en de vierwielaangedreven Carrera 4. Daarboven staan de 450 pk Carrera S en 4S. Maar er is nog veel meer te kiezen. Zo is de Porsche 911 er niet alleen als 580 pk sterke Turbo, maar ook nog eens als 650 pk  Turbo S. De lichtere en meer op hardcore-beukwerk gerichte 510 pk sterke 911 GT3 is er ook, sinds kort zelfs als Touring met een meer ingetogen voorkomen. Verder komt er weer een extremere variant van de GT3, de GT3 RS. Ook voegt Porsche mogelijk later nog een 911 GT2-aan het leveringsgamma toe. Tenslotte lijkt het er op dat er een nieuwe Sport Classic-variant en zelfs een iets opgehoogde 'Safari'-versie in het vat zit.

 

van autoweel.nl dus Nederlandse prijzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/4/2021 om 09:22, Alexx zei:

Ik vind de Turbo S echt fenomenaal... zowel qua looks, maar ook: hoe goed kan een auto zijn 😮 waanzin!

 

159221384_250342573408162_2664582362018417248_n.jpg

Zeker in dat prachtig blauw, en niet de zoveelste wit/grijs/zwart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik vind ‘m niet knapper dan mijn Carrera S, omdat ik minder fan ben de Sportdesign bumpers. Achteraan vind ik het bij deze GTS al beter omdat die vinnen ook zwart zijn. De wielen zijn wel cool, maar het alcantara was ik een beetje beu gezien. Ik vind mijn Sport-tex met grijze stikking knapper. Vroeger had een RWD GTS ook steeds de brede kont, en dat verschik is er met de 992 niet meer.

Ik heb eens wat gespeeld met de configurator.
Telkens naar mijn goesting met zo goed als dezelfde uitrusting. Met zo goed als bedoel ik alles wat ik wil als het verkrijgbaar is. Zo is er bijvoorbeeld geen schuifdak te krijgen op de GT3.

Carrera S: 151k
GTS: 162k
GT3 Touring: 193k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem, niet meteen fan want ben ook geen voorstander van het sport design package... 

Ah ja, en zwarte velgen weten mij meestal ook minder te bekoren... Dus zie ik niet meteen een voordeel in zo'n GTS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid