Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Wax-it.be zei:

Uiteraard, maar blijkbaar is er meer aan de hand dan enkel gewichtsbesparingen.

Je krijgt bij het lightweight pack in manueel rwd een mechanisch sper ipv een elektronisch.

"On-the-limit handling will be slightly different, as the electronically-controlled rear differential of the PDK Carrera S has been ditched. In its place is a mechanical limited-slip diff with Porsche Torque Vectoring Plus."

Daarnaast het je rear wheel steering en een andere aero op de bodemplaat.

Als ik het goed gelezen heb is er ook meer geluidsisolatie verwijderd waardoor je een meer soundervaring hebt. 

Moet er mij nog wat meer in inlezen, maar ik denk het Ligthweight pack dus vooral op het gevoel en je sensaties speelt.

Lijkt me op de openbare weg op sportbanden ipv semi's mogelijks de leuker rijdende auto tov een GT3 touring. Je geeft er natuurlijk wel die motor voor op :(

Klopt. Las Fuel z'n reactie gisteren ook maar had nog geen tijd om te reageren.
De gewichtsbesparing, da's inderdaad voor in 't koppeke, nothing else.
Maar het geheel van 't pakket maakt wel dat je een nog net iets sportiever karakter krijgt, lijkt me.

image.png.a52827c6664637e8f3e55ac82c312e9a.png

De gewichtsbesparing komt m.i. enkel van de zetelswap (m.a.w. de helft door de kuipzetels en de helft door het wegvallen van de achterzetels) + lichter glas. En misschien een paar kilo van de verminderde geluidsisolatie.

Qua pakketkost:

image.png.dbedc6be60b4c9de2b13d167c30803c3.png

De kuipzetels apart kosten 5.355 EUR, het lichte glas 1.332,80 EUR en de achterwielsturing 2.249,10 EUR.
Samen 8.936,90 EUR, wat t.o.v. de 8.401,40 EUR een pakketkortingetje is van 535,50 EUR ofte een 6%.

Wat je niet apart kan speccen als optie is de verminderde geluidsisolatie, de bodembekleding met veranderde luchtgeleiding en de aangepaste achterspoilerpositie(s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Wax-it.be zei:

Je geeft er natuurlijk wel die motor voor op :(

Haalt de 992 GT3 motor eigenlijk meer dan 100% volumetrische efficiëntie bij vollast? Daar is zo weinig over te vinden :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Haalt de 992 GT3 motor eigenlijk meer dan 100% volumetrische efficiëntie bij vollast? Daar is zo weinig over te vinden :( 

Blog

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volumetrische efficiëntie van een motor is de ratio tussen het effectieve volume aan lucht dat je in de cilinder krijgt, tov het totale volume van de cilinder.

Bij NA motoren heb je geen hulp van turbo's of superchargers, dus je hebt in theorie nooit een volledige vulling. De 992 gebruikt impuls timing in zijn inlaatplenum om de cilinders te vullen aan drukken boven atmosferisch.

We zullen zien of ik een uitleg krijg :)



 

image.png

Spelfouten sturen naar mister Preuninger is wel een dikke -1 op de finale score :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, PJH zei:

Spelfouten sturen naar mister Preuninger is wel een dikke -1 op de finale score :(

In Engeland wordt ge pas als een native geaccepteerd als al uw apostrofes verkeerd staan hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Wax-it.be said:

Uiteraard, maar blijkbaar is er meer aan de hand dan enkel gewichtsbesparingen.

Je krijgt bij het lightweight pack in manueel rwd een mechanisch sper ipv een elektronisch.

"On-the-limit handling will be slightly different, as the electronically-controlled rear differential of the PDK Carrera S has been ditched. In its place is a mechanical limited-slip diff with Porsche Torque Vectoring Plus."

Daarnaast het je rear wheel steering en een andere aero op de bodemplaat.

Als ik het goed gelezen heb is er ook meer geluidsisolatie verwijderd waardoor je een meer soundervaring hebt. 

Moet er mij nog wat meer in inlezen, maar ik denk het Ligthweight pack dus vooral op het gevoel en je sensaties speelt.

Lijkt me op de openbare weg op sportbanden ipv semi's mogelijks de leuker rijdende auto tov een GT3 touring. Je geeft er natuurlijk wel die motor voor op :(

Denk dat het enige wat je daar van gaat merken de rear-wheel steering is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja ideaal :lolz: 

En uw leder/alcantara vol vet.

Bekke patsen met uwe PTS Porsche (tenzij dat Python is ...) maar ne velo met schijfremmen kan er niet vanaf 😛 

Het is een pinarello he 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zijn de laatste die de overstap gemaakt hebben naar schijfremmen denk ik :D

Een beetje zoals die paar zeldzame exemplaren die je nog tegenkomt op die kermis tuning happenings :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/12/2021 om 17:11, flupke73 zei:

iets meer binnenruimte dan in een 991, dus een fietskader past op de pasagiers-ruimte:1160016973_Schermafbeelding2021-12-28om16_12_47.thumb.png.833bd6c5b3ea5ec80482efbad7d32755.png

Kijk dat tandwiel tegen dat leder liggen 😱. Gewoon belachelijk en aandachttrekkerij. Als je dit zo wil vervoeren, dan leg je toch minstens een deken of zo over de stoel ter bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren ook eens een Carrera S en Carrera GTS geconfigureerd met dezelfde opties, en dan kom je op een verschil van € 10.500,-. Bij de Carrera S heb ik dan de standaard wielen in het zwart gekozen, en het interieur in Sport-Tex, en bij de GTS ook de gewone sportstoelen. Moest ik vandaag bestellen, ik zou niet weten of ik deze meerprijs zou willen betalen, want ik ben niet zo'n fan van de Sportdesign bumpers, en ik vind mijn Sport-tex knapper en origineler dan het alcantara. Ik zou wel eens een testrit willen doen om te ervaren hoeveel luider/mooier 'm effectief klinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, BMWMB zei:

Kijk dat tandwiel tegen dat leder liggen 😱. Gewoon belachelijk en aandachttrekkerij. Als je dit zo wil vervoeren, dan leg je toch minstens een deken of zo over de stoel ter bescherming.

Als je geld hebt voor een gt3 , koop u er dan een Berlingo bij voor uwen brol in  te vervoeren hè🙄

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Bart said:

Als je geld hebt voor een gt3 , koop u er dan een Berlingo bij voor uwen brol in  te vervoeren hè🙄

Nee jong, dat is stoer voor de social media likes.

Net zoals de obligatoire jaarlijkse foto van een 911 met kerstboom op zijn dak gebonden ... oh zo origineel ...

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goed zelfs dat AE cars het nu al achterdoet met een ferrari :fp: 

 

En dan snappen veel mensen niet als ze me dat tonen of doorsturen dat ik dat niet cool vind...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Denniske zei:

😟

Ik ben ook geen fan van zwart, maar onder krijt is dat gewoon de knapste kleur. Je kan de Carrera S-wielen ook in het 'platinum' donkergrijs krijgen, maar ik vind deze kleur niet donker genoeg. Bij de GTS, als je de single bolt-wielen wil, dan heb je geen keuze. Die zijn altijd zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee jong, dat is stoer voor de social media likes.

Net zoals de obligatoire jaarlijkse foto van een 911 met kerstboom op zijn dak gebonden ... oh zo origineel ...

Of je spoiler gebruiken als tafel.

https://rennlist.com/forums/991-gt3-gt3rs-gt2rs-and-911r/1154467-gt-wing-meal-official-picture-thread-2.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, flupke73 zei:

Het cliché is dat ge minstens 30kg overgewicht moet hebben om daarmee te rijden

Daar gaat mijn ambitie om ooit weer te fietsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek efkes naar de cijfers en een GTS manueel komt kwa prestaties zo dicht bij de GT3, maar is een stuk goedkoper. Wat is de bestaansreden van de GT3 nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid