Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

28 minutes ago, The Swede said:

Ik keek efkes naar de cijfers en een GTS manueel komt kwa prestaties zo dicht bij de GT3, maar is een stuk goedkoper. Wat is de bestaansreden van de GT3 nog?

OMG

:lolz: 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, The Swede zei:

Ik keek efkes naar de cijfers en een GTS manueel komt kwa prestaties zo dicht bij de GT3, maar is een stuk goedkoper. Wat is de bestaansreden van de GT3 nog?

Not sure if serious ... | Seriously, Futurama fry, Pop culture

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Atmo

volgens wat ik hoor rijdt dat ook veel extremer...

Ah, dus de GTS is een 3,0 turbo en de GT3 nog een 4.0 atmo. Ben mee. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Wax-it.be zei:

Not sure if serious ... | Seriously, Futurama fry, Pop culture

Denkt ge echt dat ik met al die versies van alle merken nog mee ben? Ze veranderen tegenwoordig hun gamma gelijk ik van onderbroek verander. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, The Swede said:

Denkt ge echt dat ik met al die versies van alle merken nog mee ben? Ze veranderen tegenwoordig hun gamma gelijk ik van onderbroek verander. 

Hier nog eentje @msxx als we dan toch bezig zijn 😛 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik vraag waar het verschil tussen een GTS en een GT3 zit? 
Daar is toch een forum voor, om het te vragen aan degenen die het beter weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Omdat ik vraag waar het verschil tussen een GTS en een GT3 zit? 
Daar is toch een forum voor, om het te vragen aan degenen die het beter weten. 

Nee, om feiten te vragen is er Google. Om meningen te delen een forum.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Nee, om feiten te vragen is er Google. Om meningen te delen een forum.

:lolz: Ik zal het onthouden.

Ik veronderstel dat als ik wil weten hoe zo een 992 rijdt met achteras sturing, ik best ook op Google kijk ipv hier meningen te vragen. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

:lolz: Ik zal het onthouden.

Ik veronderstel dat als ik wil weten hoe zo een 992 rijdt met achteras sturing, ik best ook op Google kijk ipv hier meningen te vragen. ;) 

Best zelf mee gaan rijden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Naish zei:

Zo goed zelfs dat AE cars het nu al achterdoet met een ferrari :fp: 

 

En dan snappen veel mensen niet als ze me dat tonen of doorsturen dat ik dat niet cool vind...

Patnutrition😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, The Swede zei:

Omdat ik vraag waar het verschil tussen een GTS en een GT3 zit? 
Daar is toch een forum voor, om het te vragen aan degenen die het beter weten. 

Een GTS is in feite een Carrera S met alle "sport"opties standaard (ophanging, zetels, stuur, sport chrono, sportuitlaat, centerlock wielen) en een marketingsausje over (stoere donkere lichten en wielen, veel alcantara, aparte interieurpakketten). Rijdt in se niet anders dan een Carrera S maar is wel "marketeered" dmv luidere uitlaat, iets andere afstelling in boite / ophanging. 

Een GT3 is echt een totaal andere auto met andere voortrein, motor (4.0 atmo ipv 3.0 geblazen), aandrijvingsmogelijkheden, optiepolitiek (geen schuifdak / geen veiligheidsopties zoals ACC / geen comfortopties zoals zetelventilatie / geen achterbank / ...) 

De running cost van beide is totaal anders maar de beleving ("drama") is ook totaal anders. 

In dagelijkse inzetbaarheid is een GT3 voor veel mensen veel te extreem.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Alexanderr zei:

Een GTS is in feite een Carrera S met alle "sport"opties standaard (ophanging, zetels, stuur, sport chrono, sportuitlaat, centerlock wielen) en een marketingsausje over (stoere donkere lichten en wielen, veel alcantara, aparte interieurpakketten). Rijdt in se niet anders dan een Carrera S maar is wel "marketeered" dmv luidere uitlaat, iets andere afstelling in boite / ophanging. 

Een GT3 is echt een totaal andere auto met andere voortrein, motor (4.0 atmo ipv 3.0 geblazen), aandrijvingsmogelijkheden, optiepolitiek (geen schuifdak / geen veiligheidsopties zoals ACC / geen comfortopties zoals zetelventilatie / geen achterbank / ...) 

De running cost van beide is totaal anders maar de beleving ("drama") is ook totaal anders. 

In dagelijkse inzetbaarheid is een GT3 voor veel mensen veel te extreem.

Met dank. Eindelijk eens een zinnig antwoord van iemand.

Ik had geprobeerd een S te speccen naar mijn smaak en dan de config over te nemen op een GTS om te zien hoe de opties tegenover mekaar stonden. Het prijsverschil kwam naar beneden (tot ong 12000chf hier). Interessant was dat je een GTS eigenlijk redelijk “gewoon” kon speccen en dat je niet persé bvb het full alcantara interieur moest nemen.

Gezien je uitleg, kan ik me wel inbeelden dat er een “softer” publiek is dat de sportievere looks etc wil maar nog steeds de luxe nodig heeft van een GTS of het luiere turbokarakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

De GTS is/was ook de enige waarop je kuipen kan krijgen. Dat lukt op een S niet (tenzij ze dat ondertussen weer veranderd hebben)

Ik zag die ook staan. Maar klapt dat nog naar voren om iemand er vanachter in te krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

De GTS is/was ook de enige waarop je kuipen kan krijgen. Dat lukt op een S niet (tenzij ze dat ondertussen weer veranderd hebben)

De T (991 weliswaar) had ze ook als optie.

Anderhalf jaar geleden leek een T binnen bereik te komen (zonder mijzelf pijn te moeten doen), daarna zijn ze doodleuk weer 20% gestegen, desondanks dat ze nu anderhalf jaar ouder zijn 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Met dank. Eindelijk eens een zinnig antwoord van iemand.

Ik had geprobeerd een S te speccen naar mijn smaak en dan de config over te nemen op een GTS om te zien hoe de opties tegenover mekaar stonden. Het prijsverschil kwam naar beneden (tot ong 12000chf hier). Interessant was dat je een GTS eigenlijk redelijk “gewoon” kon speccen en dat je niet persé bvb het full alcantara interieur moest nemen.

Gezien je uitleg, kan ik me wel inbeelden dat er een “softer” publiek is dat de sportievere looks etc wil maar nog steeds de luxe nodig heeft van een GTS of het luiere turbokarakter.

Als je een GTS koopt, dan moet je het tegoei doen, en ook een GTS-interieur nemen. 
 

Ik ben bij dat softer publiek dat houdt van het luie turbokarakter. Vandaag een ritje gedaan richting Land van Herve, en weer intens genoten van dat brutale koppel in de lage toeren. Heerlijk zo wat luier rijden, automatiek, en de radio goed luid door de Bose luidsprekers, en zittend in de comfortabele gewone sportstoelen. Hoewel, een GT3 touring zou ik toch nog net iets liever willen. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid