Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Bij elke dealer...

Gewoon de optie 7 bak manueel aanvinken.

Op de tweedehandsmarkt... Een porsche tweedehands kopen, ik blijf me er vragen bij stellen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Bij elke dealer...

Gewoon de optie 7 bak manueel aanvinken.

Op de tweedehandsmarkt... Een porsche tweedehands kopen, ik blijf me er vragen bij stellen :ninja:

Ik dacht dat enkel de S en de GTS met handbak konden gekocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken en in de BE configurator is idd een gewone niet manueel te krijgen...

Stop met pauperen en pak een S of een GTS é

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Net gekeken en in de BE configurator is idd een gewone niet manueel te krijgen...

Stop met pauperen en pak een S of een GTS é

Is maar een vraag. Als je de videos van Carwow ziet, dan is zo een gewone ook niet traag. En 20000,-Chf goedkoper hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PDK is altijd sneller dan manueel ook natuurlijk...

En dan zal het verschil nog groter worden tussen PDK met een niet prof racer vs een manuele van een niet prof rijder

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Is maar een vraag. Als je de videos van Carwow ziet, dan is zo een gewone ook niet traag. En 20000,-Chf goedkoper hier.

Ja, een gewone is qua power zeker genoeg, maar ik heb toch de S genomen, want ik wilde persé de verlaagde sportophanging. Ondertussen kan je in hoogte regelbare veren van KW krijgen voor een goede €1000, en dat lipje vooraan kan je gemakkelijk naplaatsen. 

Ik zou wel eens met een manuele 992 willen rijden, om eens het verschil te voelen met de PDK. Ik ben heel blij met de PDK, want deze bak past perfect bij de turbomotor, maar soms mis ik toch de manuele bak. Een goede vriend heeft zich een manuele 718 Spyder gekocht waar ik een paar weken terug eens heb mogen mee rijden, en dan merk je toch dat zo'n manuele bak net dat beetje extra plezier brengt als je een funrit wil doen. Eigenlijk zou een mens een 992 met PDK moeten hebben en een 718 Spyder met manuele bak. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed met de S met pdk en vond de beleving niet echt “wow”. Dit is echt een comfortabele GT, geen sportwagen meer.

Een handbak is wel trager, maar draagt toe tot de beleving. Of je wagen van 0-100 gaat in 4.5s of 5s, voel je toch niet. Hoe vaak doe je dat trouwens?

Bij de oude 911 kon ik met zowel de S als de standaardversie rijden, en ik zag het nut van de meeruitgave niet.

De opmerking van MB rond ophanging, begrijp ik wel. Maar kan je het PASM niet als optie hebben?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PASM kan niet op de gewone, enkel op de S

Denk niet dat je door de pdk te vervangen met manueel de comfortabele GT er gaat uithalen en een sportwagen gaat van maken trouwens ook. 

Zou het niet eenvoudiger zijn een kinderstoel te installeren in een GT3 touring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Ik reed met de S met pdk en vond de beleving niet echt “wow”. Dit is echt een comfortabele GT, geen sportwagen meer.

Een handbak is wel trager, maar draagt toe tot de beleving. Of je wagen van 0-100 gaat in 4.5s of 5s, voel je toch niet. Hoe vaak doe je dat trouwens?

Bij de oude 911 kon ik met zowel de S als de standaardversie rijden, en ik zag het nut van de meeruitgave niet.

De opmerking van MB rond ophanging, begrijp ik wel. Maar kan je het PASM niet als optie hebben?

 

PASM enkel op de S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ICM zei:

PASM enkel op de S

Zei ik toch :lolz: 

En nog een bijkomend voordeel, op een gt3 touring ook niet maar niet nodig daar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt toch niet? PASM (dus instelbare demping van de ophangingsdempers) is toch standaard, ook op de 992 Carrera?
"PASM Sport" is enkel optioneel op de Carrera S, dat wel. Dempers met iets andere demperwaarden, veren idem, PASM-standen (demping) wat anders, iets dieper.


Nu, als 't je echt om zuiver (sportwagen)gevoel te doen is, heb je toch ook PASM niet écht nodig?
Op de 991 GTS zat het niet standaard dacht ik, wel gewone niet-instelbare dempers en de PASM was optioneel (gratis?).
En je hoorde/las toch vaak dat net de GTS-ophanging de grootste meerwaarde biedt inzake dynamisch plezier, tov de gewone 911.
('t Is niet 1-op-1 gelijk, natuurlijk: de GTS had nog andere mods ook.)

 

Ofte: de basis 911 blijft op dat vlak dan toch overeind, ook bij de 992?

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Klopt toch niet? PASM (dus instelbare demping van de ophangingsdempers) is toch standaard, ook op de 992 Carrera?
"PASM Sport" is enkel optioneel op de Carrera S, dat wel. Dempers met iets andere demperwaarden, veren idem, PASM-standen (demping) wat anders, iets dieper.


Nu, als 't je echt om zuiver (sportwagen)gevoel te doen is, heb je toch ook PASM niet écht nodig?
Op de 991 GTS zat het niet standaard dacht ik, wel gewone niet-instelbare dempers en de PASM was optioneel (gratis?).
En je hoorde/las toch vaak dat net de GTS-ophanging de grootste meerwaarde biedt inzake dynamisch plezier, tov de gewone 911.
('t Is niet 1-op-1 gelijk, natuurlijk: de GTS had nog andere mods ook.)

 

Ofte: de basis 911 blijft op dat vlak dan toch overeind, ook bij de 992?

Op Amerikaanse fora spreken ze idd over SPASM en PASM, waar bij die eerste idd de versie is -10 mm & frontlip. Hier is toch enkel sprake van "PASM" voor die elementen. Geen idee wat standaard dan kan of aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ICM zei:

Op Amerikaanse fora spreken ze idd over SPASM en PASM, waar bij die eerste idd de versie is -10 mm & frontlip. Hier is toch enkel sprake van "PASM" voor die elementen. Geen idee wat standaard dan kan of aanwezig is.

PASM = Porsche Active Suspension Management, wat (voor zover ik het begrepen heb) slaat op dempers met instelbaarheid, afhankelijk van ofwel rijmodus ofwel gekozen ophangingsinstelling. Dus dempers die wat zachter (normale stand) of wat stugger (sportstand) dempen, zegt.

SPASM is, denk ik, "gewoon" de optionele sportophanging voor de 911. Tikje verlaagd, dempers mogelijks wat meer shims (of andere), veren met een minimaal hogere veerratio, evt ook antirolstangen die wat beefier zijn? (of net niet, dat kan soms ook, ifv balans bv)
Enkel optioneel op de Carrera S, niet op de Carrera. Gratis optie op de GTS (m.a.w. weigeren van de GTS-specifieke ophanging, gebaseerd op SPASM ... kan me niet inbeelden waarom je dat zou doen, maar bon).

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, ICM zei:

PASM enkel op de S

 

53 minuten geleden, Naish zei:

Zei ik toch :lolz: 

En nog een bijkomend voordeel, op een gt3 touring ook niet maar niet nodig daar :D

PASM heeft de 992 standaard, dus ook de gewone Carrera. Optioneel kan je een 10mm verlaagde sportophanging krijgen met PASM, die dus wat stugger is maar nog steeds instelbaar, maar deze is niet te verkrijgen op de gewone Carrera. Men spreekt inderdaad van PASM en S(port)PASM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de PDCC naartoe bij de 992? Ik zie dat nergens meer staan in de Configurator. Is dat tijdelijk onbeschikbaar door de chiptekorten oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid