Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden, The Swede zei:

Ik reed met de S met pdk en vond de beleving niet echt “wow”. Dit is echt een comfortabele GT, geen sportwagen meer.

Een handbak is wel trager, maar draagt toe tot de beleving. Of je wagen van 0-100 gaat in 4.5s of 5s, voel je toch niet. Hoe vaak doe je dat trouwens?

Bij de oude 911 kon ik met zowel de S als de standaardversie rijden, en ik zag het nut van de meeruitgave niet.

De opmerking van MB rond ophanging, begrijp ik wel. Maar kan je het PASM niet als optie hebben?

 

Het is waar dat een 992 Carrera S comfortabeler is, en dus meer een GT is, maar dat is een gewone 911 toch altijd geweest bekeken in hun tijdsgeest. Wil je een puurdere of sportievere 911, dan moest je destijds een RS, en dus nu een GT kiezen. De 718 Spyder bijvoorbeeld is ook een stuk sportiever en spartaanser dan een Boxter S. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gTa zei:

Klopt toch niet? PASM (dus instelbare demping van de ophangingsdempers) is toch standaard, ook op de 992 Carrera?
"PASM Sport" is enkel optioneel op de Carrera S, dat wel. Dempers met iets andere demperwaarden, veren idem, PASM-standen (demping) wat anders, iets dieper.


Nu, als 't je echt om zuiver (sportwagen)gevoel te doen is, heb je toch ook PASM niet écht nodig?
Op de 991 GTS zat het niet standaard dacht ik, wel gewone niet-instelbare dempers en de PASM was optioneel (gratis?).
En je hoorde/las toch vaak dat net de GTS-ophanging de grootste meerwaarde biedt inzake dynamisch plezier, tov de gewone 911.
('t Is niet 1-op-1 gelijk, natuurlijk: de GTS had nog andere mods ook.)

 

Ofte: de basis 911 blijft op dat vlak dan toch overeind, ook bij de 992?

De 991 GTS had standaard PASM, die al 10mm lager lag dan een gewone 991 zonder deze optie. Optioneel had je ook hier de SPASM die nog eens 10mm lager lag. Het kan inderdaad zijn dat je PASM kon skippen, maar dat weet ik niet meer. Ik had destijds de -20mm SPASM.

 

9E5BA4AD-62BB-40D8-BBEF-E8954A74C40D.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, BMWMB zei:

De 991 GTS had standaard PASM, die al 10mm lager lag dan een gewone 991 zonder deze optie. Optioneel had je ook hier de SPASM die nog eens 10mm lager lag. Het kan inderdaad zijn dat je PASM kon skippen, maar dat weet ik niet meer. Ik had destijds de -20mm SPASM.

 

9E5BA4AD-62BB-40D8-BBEF-E8954A74C40D.jpeg

Ah dan is het hetzelfde als nu bij de 992.
Dan is 't nog een generatie ervoor 🙂  (time flies)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, BMWMB zei:

Het is waar dat een 992 Carrera S comfortabeler is, en dus meer een GT is, maar dat is een gewone 911 toch altijd geweest bekeken in hun tijdsgeest. Wil je een puurdere of sportievere 911, dan moest je destijds een RS, en dus nu een GT kiezen. De 718 Spyder bijvoorbeeld is ook een stuk sportiever en spartaanser dan een Boxter S. 

Ok. Maar zo kan je blijven doorgaan. Een GT3 is sportiever. Maar een gewone 911 is 80000,-chf minder dan een GT3. 

Ik vroeg me gewoon af of je ergens een 911 manueel kon hebben of dat dat overal altijd met automaat was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dagelijks met een Tesla Model S rijdt, dan voelt een 992 Carrera S al zeer sportief aan. 😄 Ik heb gisterenavond nog eens een ritje gedaan met de 964, en ook dat rijdt behoorlijk comfortabel en gemakkelijk. Als je puurder en sportiever wil, dan denk ik dat je beter naar andere merken gaat kijken zoals bijvoorbeeld Lotus of Caterham.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, BMWMB zei:

Als je dagelijks met een Tesla Model S rijdt, dan voelt een 992 Carrera S al zeer sportief aan. 😄 Ik heb gisterenavond nog eens een ritje gedaan met de 964, en ook dat rijdt behoorlijk comfortabel en gemakkelijk. Als je puurder en sportiever wil, dan denk ik dat je beter naar andere merken gaat kijken zoals bijvoorbeeld Lotus of Caterham.

Het klopt dat er sportiever is. En er is genoeg keuze uit sportiever en goedkoper. Moest ik simpelweg sportief willen, dan hou ik mijn Evo.

Moest ik een 911 kopen, dan is dat niet zuiver voor het sportieve, maar voor de totale ervaring. De flat six blijft een speciale motor. 

Ik vond het concept van de "T" in de 911 niet slecht. Het gaf je een redelijk zuivere 911 ervaring zonder naar de topmodellen te moeten grijpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel, ik betwijfel dat; chip-tekort maakt dat ze graag de modellen bouwen met winst-marge, laat een T nu net een model zijn dat binnen het gamma toch echt wel het ‘koopje’ was

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ‘snel’ verkocht heb ik de indruk, je hebt 2 soorten klanten; die een achterbank willen en zij die een sportieve spec willen, beide zijn te vinden

dingen waren ook met lage uitstoot in pdk, dus kwa tax ook goed te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Hoe gaan die in de occassie markt eigenlijk?

Die gaat omhoog, als ik het goed voor heb.

Iemand zei hier dat hij keek voor een 911 T en ze op 80-85 stonden en hij er nu geen meer vond onder de 90. Ik keek nu net en ze staan eerder rond de 100...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, flupke73 zei:

Zijn ‘snel’ verkocht heb ik de indruk, je hebt 2 soorten klanten; die een achterbank willen en zij die een sportieve spec willen, beide zijn te vinden

dingen waren ook met lage uitstoot in pdk, dus kwa tax ook goed te doen

Ik wist niet eens dat ze die in PDK maakten. Ik dacht dat die zowieso handbak waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, flupke73 zei:

Je verloor met pdk de kortere eindoverbrenging

"Ik wil de sportieve 911, de T" ... "Ah ja, kan je datgene dat hem sportief maakt erafhalen, aub?" :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, flupke73 zei:

Je verloor met pdk de kortere eindoverbrenging

En met het privacy glass de lichtgewicht (achter)ruiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, Naish said:

Beetje zoals toch de achterbank pakken die ze weglaten voor het gewicht?

En de radio, en de airco, en gewone zetels ipv kuipen :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: just.

Dat gezegd zijnde, dat iemand zegt “ik heb gewone zetels liever want ik ben wat te groot of te dik voor die sportkuipjes”, ok. Dat verandert het karakter van de wagen niet echt.

Idem als je er bvb toch airco inwil. 

De PDK en eindoverbrenging is wel iets dat meer het karakter van de auto bepaalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, flupke73 zei:

Luister jij ‘echt’ naar je radio in de Spyder?

Tuurlijk. Dak dicht, airco op, radio aan, automaat in D en cruisen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

 

Dat gezegd zijnde, dat iemand zegt “ik heb gewone zetels liever want ik ben wat te groot of te dik voor die sportkuipjes”, ok. Dat verandert het karakter van de wagen niet echt.

 

Onderschat dat niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar paar maand terug met die blauwe GT3 gereden met die kuipen... Wel de eerste 15min is dat fuck, maar na 15 min is dat perfect voor mij.

1 ding is zeker @The Swede je bent niet te dik ervoor :lolz: 

Nota is dat je wel eens je alaambak moet uithalen om zo de tilt van het ding ietwat aan te passen want je zit wel extreem recht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid