Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

De standaard uitlaat met vier pijpen is dan weer veel mooier dan de sportuitlaat.

Met de standaard uitlaat hoor je ook het geluid veranderen bij hogere belasting. Geluid tussen standaard- en sportuitlaat ligt volgens mij in deze generatie ook dichter bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat klokje ook mooi maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt daar 2600 euro voor te betalen, ik vind het eerder zo een "500 euro mooi" 😉

aangepast door berengun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel wat meer dan enkel dat klokje.

Dat klokje kan je gebruiken als chrono bij rondetijden, je krijgt de draaiknop op het stuur om rijmodi te veranderen, je hebt daarbij een Sport Plus stand en PSM Sport-modus, ook krijg je dynamische motorsteunen en Porsche Torque Vectoring.

Ik denk ook dat Sport Chrono Pack nadien de auto gemakkelijker laat verkopen.

En €500 voor een klok die ingebouwd is in het dashboard, bij een Porsche. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klokje (en ook de module om de rijmodi te bedienen in het stuur) zijn esthetisch allerminst een meerwaarde; al is zoiets vooral persoonlijk.
Maar er komt inderdaad nog eea bij dat, afhankelijk van wat je wil en wat je belangrijk vindt, wél een meerwaarde in gebruik en/of rijplezier kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, berengun zei:

Vandaag testrit gedaan met de 911, en eigenlijk ook gewoon de eerste keer tout court dat ik met een 911 rijd.

De wagen die klaar stond was een Targa 4, heel content want voor mij veruit de mooiste, en wilde zeker graag dat dak testen : zoals @BMWMB hier al wel es aangegeven had : cabrio rijden met de targa is geen optie (zeker niet op autosnelweg, ok om te flaneren aan 50, maar bon) : te veel lawaai en wervelingen.

En qua gewicht, was dat merkbaar? 

Blijf het jammer vinden om zulke zaken te lezen. De Targa is met gemak de mooiste versie van ze allemaal maar blijkbaar meer mooi dan praktisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, ICM said:

De standaard uitlaat met vier pijpen is dan weer veel mooier dan de sportuitlaat.

Met de standaard uitlaat hoor je ook het geluid veranderen bij hogere belasting. Geluid tussen standaard- en sportuitlaat ligt volgens mij in deze generatie ook dichter bij elkaar.

Ze mogen ook minder en minder door de geluidsnormen, dus om daar nog het verschil te maken en 2 uitlaten aan te bieden wordt er ook niet evidenter op.

Bij een 997 is het verschil dag en nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik vind dat klokje een must voor elke 911, en bij de 992 heb je dan ook het draaiknopje aan het stuur voor de rijmodi. 

Behalve op de GT3, daar heb je dat draaiknopje sowieso, dus daar zou ik al niet meer bij moeten betalen voor het klokje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ze mogen ook minder en minder door de geluidsnormen, dus om daar nog het verschil te maken en 2 uitlaten aan te bieden wordt er ook niet evidenter op.

Dat is het idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, SpeedExceed zei:

Behalve op de GT3, daar heb je dat draaiknopje sowieso, dus daar zou ik al niet meer bij moeten betalen voor het klokje.

Dat draaiknopje op zich is nu ook niet een onvoorstelbare meerwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ICM zei:

Ik vind dat klokje net afschuwelijk.

Idem...

1 uur terug, SpeedExceed zei:

Behalve op de GT3, daar heb je dat draaiknopje sowieso, dus daar zou ik al niet meer bij moeten betalen voor het klokje.

Idd, dat is idd wel een voordeel, alleen is de meerprijs voor de GT3 ook niet mals... Alé een GT3 pakken voor het knopje en zo niet die lelijke klok erbij moet hebben is ook niet echt een optie :D

5 minuten geleden, ICM zei:

Dat draaiknopje op zich is nu ook niet een onvoorstelbare meerwaarde.

Idd, temeer dat ik hem in sport plus iets te zenuwachtig vindt. Ook geleerd met mijn F80 dat ik toch een persoon ben die graag altijd in dezelfde modus rij. Ik switch niet graag want als je veel in sport rijdt, dan voelt de gewone loom aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Naish zei:

Idd, temeer dat ik hem in sport plus iets te zenuwachtig vindt. Ook geleerd met mijn F80 dat ik toch een persoon ben die graag altijd in dezelfde modus rij. Ik switch niet graag want als je veel in sport rijdt, dan voelt de gewone loom aan...

Sport plus zonder sport chrono?? Heb je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Timo zei:

 De Targa is met gemak de mooiste versie van ze allemaal maar blijkbaar meer mooi dan praktisch. 

Inderdaad, ook al meermaals gelezen.

Echt jammer want moest ik het mij kunnen permitteren kocht ik mij een 991 Targa. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Naish zei:

testrit gedaan met eentje...

Ah.

De normale modus is echt super comfy GT. De sport is sport genoeg. Wet is automatisch zelfs, dus ik weet niet waarom je dat draaiknopje per se zou nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, ICM said:

Ah.

De normale modus is echt super comfy GT. De sport is sport genoeg. Wet is automatisch zelfs, dus ik weet niet waarom je dat draaiknopje per se zou nodig hebben.

VOOR OP CIRCUIT TIENS!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Dat draaiknopje op zich is nu ook niet een onvoorstelbare meerwaarde.

Ik vind het gewoon gemakkelijk. Je start in 'Normal', en als 'm warm is 1 klik verdraaien en hij staat in 'Sport'. Hoe moet jij dat nu verzetten? Via het scherm? 

2 uren geleden, Naish zei:

Idd, temeer dat ik hem in sport plus iets te zenuwachtig vindt. Ook geleerd met mijn F80 dat ik toch een persoon ben die graag altijd in dezelfde modus rij. Ik switch niet graag want als je veel in sport rijdt, dan voelt de gewone loom aan...

Ik rijd nooit in Normaal, want is bompa-modus. Aan 70km/u zit je al in 8e versnelling. Op de openbare weg, bij normale verplaatsingen, rijd ik altijd in Sport, want dan is de motor/versnellingsbak tenminste een beetje alert zoals een 911 moet zijn. Als ik echter de Ardennen in ga, en er zijn stukken om stevig eens door te rijden, dan zet ik 'm graag in Sport Plus. Ook op circuit is dit een leuke stand als je niet zelf wil liggen flipperen. Ook pruttelt de uitlaat niet na in deze stand. Zeker niet verkeerd Sport Plus.

41 minuten geleden, ir_fuel zei:

VOOR OP CIRCUIT TIENS!

Idd. Op Spa Francorchamps heb ik bijna de ganse tijd automatiek gereden, en voor mij schakelt 'm in Sport Plus gewoon perfect. Tja, ik ben dan ook maar een rookie hé. Rondetijden heb ik zelfs niet gemeten. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik vind het gewoon gemakkelijk. Je start in 'Normal', en als 'm warm is 1 klik verdraaien en hij staat in 'Sport'. Hoe moet jij dat nu verzetten? Via het scherm? 

Knop op het centrale switch panel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

Ah.

De normale modus is echt super comfy GT. De sport is sport genoeg. Wet is automatisch zelfs, dus ik weet niet waarom je dat draaiknopje per se zou nodig hebben.

Idd, hoewel bij mij die wet niet automatisch gaat. Hij geeft een melding dat je beter wet aansteekt, maar de mijne heeft nog niet geleerd dat hij dan in principe de esp moet uitleggen :ninja: 

3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik vind het gewoon gemakkelijk. Je start in 'Normal', en als 'm warm is 1 klik verdraaien en hij staat in 'Sport'. Hoe moet jij dat nu verzetten? Via het scherm? 

Ik rijd nooit in Normaal, want is bompa-modus. Aan 70km/u zit je al in 8e versnelling. Op de openbare weg, bij normale verplaatsingen, rijd ik altijd in Sport, want dan is de motor/versnellingsbak tenminste een beetje alert zoals een 911 moet zijn. Als ik echter de Ardennen in ga, en er zijn stukken om stevig eens door te rijden, dan zet ik 'm graag in Sport Plus. Ook op circuit is dit een leuke stand als je niet zelf wil liggen flipperen. Ook pruttelt de uitlaat niet na in deze stand. Zeker niet verkeerd Sport Plus.

Idd. Op Spa Francorchamps heb ik bijna de ganse tijd automatiek gereden, en voor mij schakelt 'm in Sport Plus gewoon perfect. Tja, ik ben dan ook maar een rookie hé. Rondetijden heb ik zelfs niet gemeten. 😅

Die 2 programeerbare eerste knoppen naast de 4 pinkers zijn bij ons gewoon vaste knop naar wet en sport... Super makkelijk, heb ik nog toen ik bestelde enig onderzoek naar gedaan want wou idd wel vermijden dat ik in menu moest voor sport te activeren... 

Voor mij altijd sport, ook bij vertrek als hij koud heeft, je moet er dan gewoon anders mee rijden... En wat jij sport plus gebruikt, dan is bij manueel sport en manueel schakelen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid