Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Lijkt me dan toch niet meer zinvol om voor de GTS te kiezen, @The Swede?

Als je abstractie maakt van het logo, de (std of optionele) GTS-specifieke optische elementen (die je blijkbaar niet wil), een kleine neut extra vermogen, een minimaal verminderde geluidsisolatie en een nog wat strakkere ophanging (door de GTS-specifieke helper springs en de iets dikkere antirolstangen) ... kan je zo goed als alle uitrusting die een GTS méér heeft t.o.v. een S, optioneel op een S speccen. De velgen die je wil, het interieur dat je wil, de tellercombo die je wil (mogelijks de stock versie, gratis en voor niks), de PASM sport ophanging, enz.

Veel kans dat je een pak goedkoper uit komt, ook. Zeker als je het (op de S dure en op de GTS standaard) optische "SportDesign" pack niet neemt. Dat komt met bumpers die veel meer op 991 lijken, achteraan met de hogere uitlaatuitsparing en de haaienvinnen op de zijflanken onderaan/achteraan. Die laatste zijn op een GTS gelukkig in matzwart, op de gewone modellen in koetswerkkleur en ... een kwestie van persoonlijke smaak, zeg maar.

 

Arguably is de gewone 911 (bedoelende: niet de GT3- en de turbo-uitvoeringen) 't knapst en 't meest "992" zonder dat SportDesign pack: de neus zonder "A-frame" in koetswerkkleur (maar met de 992-typische open mond) en de kont zo typisch 992 met die laag ingeplaatste nummerplaat.
Hieronder: links standaard <-> rechts met SportDesign pack:

image.png.313a2a400aa687195392fdb3b9b5374c.pngimage.png.5ee6c2550925b6f14ac37d9f10fcecb1.png

image.png.8ffa6dcce528f416051a66986d6cce2d.pngimage.png.b3f05a7110df783c23354ffea9720681.png

 

Al moet je al erg goed kijken om de verschillen te zien als je 'm in 't zwart neemt; vooral bij lichtere kleuren valt het veel beter op.

image.png.4b5ac158490fe7e298c26e47abe0b45e.pngimage.png.08502d99eff535d9302cc2728462fbca.png

 

Qua rijden: ik geloof niet dat, behalve misschien als je ze back to back rijdt, een GTS een significant hogere rij-ervaring biedt dan een S met zorgvuldig gekozen opties waardoor die de GTS benadert.
De GTS lijkt me voor de purist (die de GT3 aan zich voorbij laat gaan) die een 911 zo veel mogelijk in functie van de rijbeleving koopt, de betere keuze ... maar als er zoveel specifieke zaken (optisch of qua uitrusting) niet naar wens zijn ... toch niet meer de beste keuze.
Ja, OK, dat beetje extra vermogen en koppel, de nog wat gestegen geluidservaring, de nog iets strakkere wegligging ... maar 't is nu niet dat een Carrera S met PASM sportophanging en 4-wiel-sturing en (als je dat wil) de PSE plots een stille zwabberkar zou zijn. :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met je akkoord, @gTa

Als je het zuiver economisch bekijkt, dat heeft het geen zin. En ik inderdaad geen fan van dat "Sportdesign"-pakket (de neus ziet er zelfs uit als een 991 en aan de achterkant brengt het helemaal niks toe... lijkt me eerder weer zo een hebbeding voor de m'as-tu vus).

Optisch ben ik echt niet voor de GTS te vinden. Zag er vandaag nog éne staan in de showroom als ik de mijne ging ophalen en die velgen alleen al geven de wagen een wat "oud" uitzicht. (Hij had van die matte zwarte velgen). 

Of hij gevoelsmatig beter is, kan ik niet zeggen. Je hebt wagens waar er grote technische verschillen zijn, maar op de weg voel je ze niet. En dan heb je wagens waar de verschillen kleine technische details zijn die het verschil maken tussen "redelijk" en "perfect".

Zelf was ik na mijn testrit met de 992 S teleurgesteld. Ik reed hem wel met standaard automatische versnellingsbak en gewone uitlaat. De beleving die ik me herinnerde van de vorige modellen, dat wat ruwe maar echt lekker directe gevoel, was er echt niet meer. Het was een softe GT met weinig emotie. 

Als ik er eentje koop en de "rede" laat spreken, dan zou het een handgeschakelde 992 S (RWD) met sportuitlaat zijn. Moest ik erg veel centen hebben, dan ging ik bij Porsche zagen om me een GT3 met achterzetels te verkopen :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooie configuratie...

Iemand met goede smaak, want hij kiest ook het stalen schuifdak en geen verduisterde ruiten. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij toch maar verduisterde achterruitjes als ik dat weer zie...

Die voor 50% (de buitenste rand) verduisterende zijn eigenlijk ook maar raar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, BMWMB zei:

Zeer mooie configuratie...

Iemand met goede smaak, want hij kiest ook het stalen schuifdak en geen verduisterde ruiten. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Helemaal met u akkoord. Ook een manuele 🙂

Die nummerplaat op dat designpack achteraan, blijft toch wel wat hoog hangen. Geef mij maar de normale achterkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, BMWMB zei:

Zeer mooie configuratie...

Iemand met goede smaak, want hij kiest ook het stalen schuifdak en geen verduisterde ruiten.

Net even een filmpje met een manuele bekeken. Is die keuze moeilijk tussen pdk vs manueel of is dat puur afhankelijk van gebruik en insteek van die wagen? Is dat een zware koppeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, BMWMB zei:

Zeer mooie configuratie...

Iemand met goede smaak, want hij kiest ook het stalen schuifdak en geen verduisterde ruiten. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Toffe combo. Al heeft die buitenkleur voor mij een sterk "launch color" gevoel.
En inderdaad dikke dikke stijlpunten voor het helder glas en het dak in koetswerkkleur.

Jammer van het SportDesign pakket, vind ik persoonlijk. Dat maakt de auto er echt niet mooier op. (Vinnen, hoge nummerplaatgat achteraan, voorbumper 991-stijl.)

Zou dat dat lichtgroen zijn, binnenin, of beige? (lijken erg goed op elkaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, BMWMB zei:

Ik vind de gewone bumpers ook nog altijd knapper dan die van het Sportdesign pack. 

De voorkant van het Sportdesign pack is iets "properder" dan de gewone, dat lipje onder de deuren ook. Vanachter is het minder. Als je echt wil, neem je dus beter een Sportdesign voorbumper en zijschort en niet het ganse pack. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

De voorkant van het Sportdesign pack is iets "properder" dan de gewone, dat lipje onder de deuren ook. Vanachter is het minder. Als je echt wil, neem je dus beter een Sportdesign voorbumper en zijschort en niet het ganse pack. 

Ik heb idd de zijschorten genomen.

De voorbumper is voor de mensen die liever een 991 zien want dat maakt hem daarop gelijken. De achterkant zijn we akkoord, trekt op niet veel...

@gTa was wel fan in het begin omwille van de plaatsing van de plaat, maar dat is precies aan het keren :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Ik heb idd de zijschorten genomen.

De voorbumper is voor de mensen die liever een 991 zien want dat maakt hem daarop gelijken. De achterkant zijn we akkoord, trekt op niet veel...

@gTa was wel fan in het begin omwille van de plaatsing van de plaat, maar dat is precies aan het keren :D

 

Ik weet niet of de mensen bij Porsche dat opzettelijk zo deden, maar dat klopt wel en is juist één van de reden dat ik het net niet zou nemen. Als ik een 992 zie met die neus, dan kan ik op 't straat nooit direct zomaar zeggen "dit is een 992" of dat het een 991 is. 😕  Beetje raar van met de neus van een oud model rond te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

@gTa was wel fan in het begin omwille van de plaatsing van de plaat, maar dat is precies aan het keren :D

Nooit gesnapt, persoonlijk. Achterkant is er helemaal niet zo knap mee, integendeel. Veel rommeliger, de homogeniteit en "rust" van de achterkant is er mee weg, en je krijgt op de koop toe nog een soort van fake "hol-dat-op-een-diffusor-moet-lijken-maar-het-is-het-niet-maar-anders-wisten-we-niet-wat-te-doen-met-die-ruimte-dus-deden-we-dan-dit-maar".

image.thumb.png.e1e80a46a27048efb23e3e33eea37286.png

Sommigen vinden dat het massieve van de 992-kont er wat door wordt gebroken, en dat kan ik wel snappen. 992-kont is faaatttt, maar hey we leven in een PAWG/BBW kind of era dus live with it. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bumpers zijn altijd mooier als ze doorlopen. Bij de z3m coupe is dat ook. ( geen onderbreking door de plaat) en er is niets mis met dikke konten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

Bumpers zijn altijd mooier als ze doorlopen. Bij de z3m coupe is dat ook. ( geen onderbreking door de plaat) en er is niets mis met dikke konten. 

Nu je 't zegt, die auto is daar ook een prachtvoorbeeld van!  M Coupé vs. Z3 M Coupé (en bij de roadsters idem, ftm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In’t begin was ik totaal geen fan van het SpoetDesign package. Hoe langer hoe meer ben ik er wel fan van geworden en vind ik het een meerwaarde op de auto. 
 

Het vereist wel absoluut sportuitlaat en de sideskirts!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alexanderr zei:

In’t begin was ik totaal geen fan van het SpoetDesign package. Hoe langer hoe meer ben ik er wel fan van geworden en vind ik het een meerwaarde op de auto. 
 

Het vereist wel absoluut sportuitlaat en de sideskirts!

Jij denkt nu aan je commissie? :D

Grapje. Ik begrijp dat sommigen het mooi vinden. Maar 6000 euro mooier? Om je auto op het model tevoren te doen lijken? Persoonlijk vind ik dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een joekel van een achtervleugel...

Liever geen achtervleugel, geen Sportdesign, geen glazen dak, en geen verduisterde ramen, maar wel de 10mm verlaagde sportophanging met dat lipje vooraan. 😍

C4690C4E-B953-4917-A18A-440E6D59824E.thumb.jpeg.810d4669f2accce054605f7132451f7a.jpeg.cf45d58850ab87291a599b2514a10018.jpeg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid