Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 hour ago, BMWMB said:

Vandaag een ritje gedaan richting Land van Herve, en weer intens genoten van dat brutale koppel in de lage toeren. Heerlijk zo wat luier rijden, automatiek, en de radio goed luid door de Bose luidsprekers, en zittend in de comfortabele gewone sportstoelen. Hoewel, een GT3 touring zou ik toch nog net iets liever willen. ☺️

Vorige week een ritje gedaan richting Bouillon, en weer intens genoten van dat brutale geschreeuw van die flat six in hoge toeren. Heerlijk zo wat zelf in de pot roeren en tussengas geven, manueel, en de radio af om van het concerto te kunnen genieten, zittend in de kuipstoelen die zeer goed doorgeven wat er allemaal onder u gebeurt. Hoewel, zo een GTS met gewone stoelen zou ik misschien toch nog iets liever willen op mijn 65 ☺️

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, msxx zei:

De T (991 weliswaar) had ze ook als optie.

Anderhalf jaar geleden leek een T binnen bereik te komen (zonder mijzelf pijn te moeten doen), daarna zijn ze doodleuk weer 20% gestegen, desondanks dat ze nu anderhalf jaar ouder zijn 😞 

Die zijn duurder geworden? 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

Die zijn duurder geworden? 😳

Yep, mei 2020 had je een 2018 Carrera T in Duitsland bij de Porsche dealer voor 80-85k

Nu geen enkele onder de 95k

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, msxx zei:

Yep, mei 2020 had je een 2018 Carrera T in Duitsland bij de Porsche dealer voor 80-85k

Nu geen enkele onder de 95k

 

Enkel de T of alle Carrera’s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/1/2022 om 21:50, BMWMB zei:

Prachtig! Filmpje, Zwitserse Alpen en de auto! 😍

 

Die gast heeft hier om den hoek blijkbaar zitten rondrijden. Moet dat wegje ook es gaan proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat eens te spelen op de configurator van Porsche met de GTS en, hoewel met dat een leuk compromis lijkt voor iemand die zijn 911 wat ruwer wil dan de gewone 992 S, maar ook nog een achterbank wil op zijne pagadder mee te voeren, zitten daar toch een hoop eigenaardigheden in die ik spijtig vind.

- je kan eerst en vooral alleen maar zwarte wielen krijgen (mat dan nog 🥴 ). Een wiel met een gewone zilverkleur, zoals bvb het Fuchs look-a-like wiel (Carrera Exclusive Design) of de Carrera Classic velg zijn niet mogelijk. En als je je Porsche zwart wil, dan is dat echt wel "te". 

- je kan ook geen RWD Targa krijgen. Als je een Targa wil, moet je dus noodgedwongen het nodeloze gewicht van de AWD meesleuren en de 9k extra betalen.

- als je die sportkuipjes wil, dan verdwijnt de achterbank direct blijkbaar... kan je evengoed direct weer een GT3 kopen.

- als ik het GTS interieur wil (ik vind bvb rode stiksels en rode gordels met zwart leder knap), dan moet ik per definitie ook zwarte tellerplaten nemen (en ik kijk niet graag op fel gekleurde platen. Ik wil mijn tellerplaten rustgevend zwart) en carbon inleg (en ik ben al evenmin fan van carbon inleg. Te hoog Auto5 of "ik rij met ne matten otto rond"-gehalte). 

Ware leuk moest je enkel de mechanische veranderingen kunnen nemen, en niet per sé alle optische elementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, The Swede zei:

Die gast heeft hier om den hoek blijkbaar zitten rondrijden. Moet dat wegje ook es gaan proberen. 

Ah, woont ge in Zwitserland? Dat is nu precies het eerste wat ik daar van hoor ...

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

- je kan eerst en vooral alleen maar zwarte wielen krijgen (mat dan nog 🥴 ). Een wiel met een gewone zilverkleur, zoals bvb het Fuchs look-a-like wiel (Carrera Exclusive Design) of de Carrera Classic velg zijn niet mogelijk. En als je je Porsche zwart wil, dan is dat echt wel "te". 

 

Euhm?

image.png.fcfa51817c2a0631dda581b1ea4d6344.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Zat eens te spelen op de configurator van Porsche met de GTS en, hoewel met dat een leuk compromis lijkt voor iemand die zijn 911 wat ruwer wil dan de gewone 992 S, maar ook nog een achterbank wil op zijne pagadder mee te voeren, zitten daar toch een hoop eigenaardigheden in die ik spijtig vind.

- je kan eerst en vooral alleen maar zwarte wielen krijgen (mat dan nog 🥴 ). Een wiel met een gewone zilverkleur, zoals bvb het Fuchs look-a-like wiel (Carrera Exclusive Design) of de Carrera Classic velg zijn niet mogelijk. En als je je Porsche zwart wil, dan is dat echt wel "te". 

- je kan ook geen RWD Targa krijgen. Als je een Targa wil, moet je dus noodgedwongen het nodeloze gewicht van de AWD meesleuren en de 9k extra betalen.

- als je die sportkuipjes wil, dan verdwijnt de achterbank direct blijkbaar... kan je evengoed direct weer een GT3 kopen.

- als ik het GTS interieur wil (ik vind bvb rode stiksels en rode gordels met zwart leder knap), dan moet ik per definitie ook zwarte tellerplaten nemen (en ik kijk niet graag op fel gekleurde platen. Ik wil mijn tellerplaten rustgevend zwart) en carbon inleg (en ik ben al evenmin fan van carbon inleg. Te hoog Auto5 of "ik rij met ne matten otto rond"-gehalte). 

Ware leuk moest je enkel de mechanische veranderingen kunnen nemen, en niet per sé alle optische elementen.

Als je het enige merk bent dat sportwagens kan maken kan je je dat permitteren; de mensen kopen toch 😛

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Polygoon zei:

 

Euhm?

image.png.fcfa51817c2a0631dda581b1ea4d6344.png

Klopt. Alleen dus de wat eenvoudige standaardvelg mag. Maar de twee onderstaande, welke ik de mooiste vind, kunnen niet. 😕 

iris?COSY-EU-100-1713c6eK12UC31P3T5JOCU%25hjdmiTDDmvMXlHWguCuq6Q44RtRHo9ZAaDjJu5PcI7tGW3rNbZJNKXv9L7KcQQ%25yFN5tFAsXrw4r3wo0qnqZr8MCnR4i84tV2YN2OmNyW1QGWgCWKMUuyO8xU60KwChQ5kWHgfNk8z0Dy12Q9%25ttefIjMsbDrx5VL8uJWRaVWCAxFH2OEApVP3Tm2iAyJmnxteC

iris?COSY-EU-100-1713c6eK12UC31P3T5JOCU%25hjdmiTDDmvMXlHWguCuq6Q44RtRHo9ZAaDjJu5PcI7tGW3rNbZJNKXv9L7KcQQ%25yFN5tFAsXrw4r3wo0qnqZr8MCnR4i84tV2YN2OmNyW1QGWgCWKMUuyO3k7KM86lhQ58DrgfNaHKyXddwQ9%25tOmfIjMREDrs6eWR6kUjGlHbnUJRY40VHTUNsVPjdwk

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Polygoon zei:

Ah, woont ge in Zwitserland? Dat is nu precies het eerste wat ik daar van hoor ...

Want omdat hij in Zwitserland rondrijdt, rijdt hij per definitie in mijn streek? Gij zijt er ook zo éne die denkt dat gans België zich beperkt tot Antwerpen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Want omdat hij in Zwitserland rondrijdt, rijdt hij per definitie in mijn streek? Gij zijt er ook zo éne die denkt dat gans België zich beperkt tot Antwerpen.  

Dat eerste niet. Dat tweede, uiteraard, wel :D.
Gelukkig kennen we je al langer dan vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Dat eerste niet. Dat tweede, uiteraard, wel :D.
Gelukkig kennen we je al langer dan vandaag.

Ik zie nog altijd niet waar je met je opmerking naartoe wil. Ik heb simpelweg dat filmke bekeken, dan es opgezocht waar dat was en gemerkt dat dit een leuke route om te rijden lijkt en dat die hier net in de buurt is terwijl ik die nog helemaal niet kende. Mag dat niet?

Normaal ga ik van hieruit ofwel richting Zürich, of de heuvels over via Schwyz, of richting Glarus of Chur als ik ergens naartoe moet. De hoek tussen de wegen richting Glarus en richting Schwyz had ik eigenlijk nooit bekeken en leek me een "dode hoek" gezien ge eigenlijk nergens heen kunt wanneer ge naar daar rijdt... behalve dus duidelijk naar de Sihlsee en waar die gast is gaan rijden. Volgende week es gana bekijken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

- als ik het GTS interieur wil (ik vind bvb rode stiksels en rode gordels met zwart leder knap), dan moet ik per definitie ook zwarte tellerplaten nemen.

Nee net niet, komt altijd met een rode teller!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexanderr zei:

Nee net niet, komt altijd met een rode teller!

Ook zonder enig pakket? 😱

Hoe "soepel" zijn ze eigenlijk bij Porsche als je iets niet wil of net wel wil, @Alexanderr

Bvb, je wil een GTS maar wil echt geen rode tellers voor je neus? Of je wil een GTS maar met de iets andere velgen (zoals ik hoger zette)?

Bij de Cayenne Turbo hybride was er ook zo een rare: Je kan vragen om de logos niet in dat gifgroen te hebben (ik vind dat echt afzichtelijk), maar als je het logo op de kofferklep er ook af wil, dan moet je de logos op de zijkant er opnieuw in het gifgroen bijnemen... :huh: (en een optie om die ook te laten vallen, zag ik niet).
Kan ik bij Porsche vragen om alsnog dat logo er vanachter af te laten wanneer ik niet-groene "e-hybrid" logos op de zijkant staan heb? Of kan ik vragen alle logos eraf te laten? (of moet er voor de brandweer wettelijk opstaan dat het een hybride is in geval van brand?). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, The Swede zei:

(of moet er voor de brandweer wettelijk opstaan dat het een hybride is in geval van brand?). 

Volgens mij moet dat niet meer (ik ken het 'advies' wel maar is dat ooit wettelijk bepaald geweest vraag ik me af), als je hard genoeg crasht is er toch geen enkel logo meer leesbaar. Alle hoogvoltage wiring in auto's is wel in een typerende oranje of felblauwe kleur uitgevoerd.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Volgens mij moet dat niet meer (ik ken het 'advies' wel maar is dat ooit wettelijk bepaald geweest vraag ik me af), als je hard genoeg crasht is er toch geen enkel logo meer leesbaar. Alle hoogvoltage wiring in auto's is wel in een typerende oranje of felblauwe kleur uitgevoerd.

Eigenlijk wel juist.

Vind het alleen een rare logica bij Porsche. Je zou ervan uitgaan dat iemand die niet wil dat er een ganse winkel op zijn achterklep staat (Porsche Cayenne Turbo S maakt het wel redelijk "druk") misschien ook liever slechts een discreet logo op de flank wil en niet zo een groen ding. 😕 

image.thumb.png.02676a14a419d4f5990f41f52093609c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Klopt. Alleen dus de wat eenvoudige standaardvelg mag. Maar de twee onderstaande, welke ik de mooiste vind, kunnen niet. 😕 

iris?COSY-EU-100-1713c6eK12UC31P3T5JOCU%25hjdmiTDDmvMXlHWguCuq6Q44RtRHo9ZAaDjJu5PcI7tGW3rNbZJNKXv9L7KcQQ%25yFN5tFAsXrw4r3wo0qnqZr8MCnR4i84tV2YN2OmNyW1QGWgCWKMUuyO8xU60KwChQ5kWHgfNk8z0Dy12Q9%25ttefIjMsbDrx5VL8uJWRaVWCAxFH2OEApVP3Tm2iAyJmnxteC

iris?COSY-EU-100-1713c6eK12UC31P3T5JOCU%25hjdmiTDDmvMXlHWguCuq6Q44RtRHo9ZAaDjJu5PcI7tGW3rNbZJNKXv9L7KcQQ%25yFN5tFAsXrw4r3wo0qnqZr8MCnR4i84tV2YN2OmNyW1QGWgCWKMUuyO3k7KM86lhQ58DrgfNaHKyXddwQ9%25tOmfIjMREDrs6eWR6kUjGlHbnUJRY40VHTUNsVPjdwk

Dat is simpel op te lossen. Bestellen met de standaard Carrera S velg, die je kan houden voor winterbanden, en apart de velg die je wil bijbestellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, BMWMB said:

Dat is simpel op te lossen. Bestellen met de standaard Carrera S velg, die je kan houden voor winterbanden, en apart de velg die je wil bijbestellen.

Dat is idd het credo bij Porsche. Daar kan je ALLES oplossen met geld :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Dat is simpel op te lossen. Bestellen met de standaard Carrera S velg, die je kan houden voor winterbanden, en apart de velg die je wil bijbestellen.

Ok voor de velg. Quid met de logos of die teller? Altijd naplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid