Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Ik heb eens opgezocht, en zie toch dat de CO2 gestegen is. Nu is het 220gr, en volgens WLTP zelfs 238gr.

 

Zouden ze de partikelfilter verwijderd of aangepast hebben zodat ‘m wat luider klinkt? In dat geval heb ik er graag 2k meer BIV voor over. [emoji2]

 

4439fc1680c61232f7e7aaaf0658be14.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Phil zei:

Partikelfilter heeft weinig of niks met CO2-uitstoot te maken volgens mij. NEDCcorr/2.0 ipv NEDC?

Sort of.

OPF is om fijne roetdeeltjes uit de uitlaatgasstroom te filteren, verplicht sinds Euro6c. Direct ingespoten benzinemotoren produceren effectief roet.

WLTP + NEDC2.0/corr is sinds 9/2018 (Euro6c) verplicht, tot 12/2021. Dan neemt WLTP volledig over, en dus 1 waarde op COC.

Sinds de invoering van WLTP evolueert de testcyclus jaarlijks; Euro6d-temp (RDE), Euro6d-temp evap & isc, Euro6d, Euro6d fcm-isc,... 

Waarop ze opnieuw testen, met een lichtjes anders resultaat. Soms positief, soms negatief.

Bepaalde voertuigen met een oudere Euro6 norm moeten dan ook voor een bepaalde datum ingeschreven worden in de EU, of je kan ze niet meer nieuw verkopen, in theorie. Vandaar de mega daginschrijvingen, derogatielijsten, etc... 

Ter info: Euro6d/6d fcm-isc diesels mogen tot 2030 overal binnen, net zoals benzines. Euro6d-temp diesel in al zijn vormen tot 2027 maar, tenzij diesel-PHEV met max 50gr, die hebben uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is voor[mention=3957]Germinal[/mention] en mezelf wat er op onze COC zal staan, 205gr of 220gr.


Als jij zegt dat MY2021 pas vanaf augustus in productie zou gaan dan zal het 205 zijn, maar normaal wordt WLTP ook vermeld.. De 205gr is inderdaad de NEDC 2.0 waarde.. WLTP rond de 240.

Dus al je hem verder verkoopt binnen aantal jaar zal de nieuwe eigenaar cfr WLTP moeten inschrijven.

Voor de zekerheid toch eens navraag gedaan bij de garage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan er iemand zich nog een aantal jaren geleden herinneren toen Porsche debatten omtrent uitlaatgeluid, wegligging, rijplezier of zelfs 0-100 tijden gingen....Tegenwoordig om de CO2 uitstoot.....De autoliefhebbers zijn boekhouders geworden...rest in peace

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even mijn papieren erbij gehaald...

CO2 uitstoot op de papieren is 228 met milieuklasse 6d-TEMP-EV

Inschrijving is gedaan op 205 CO2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, berengun said:

kan er iemand zich nog een aantal jaren geleden herinneren toen Porsche debatten omtrent uitlaatgeluid, wegligging, rijplezier of zelfs 0-100 tijden gingen....Tegenwoordig om de CO2 uitstoot.....De autoliefhebbers zijn boekhouders geworden...rest in peace

Bedank de EU.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto’s belasten op allerhande theoretische uitstoot en dan nieuwe testen opleggen waardoor die theoretische uitstoot verhoogd wordt, pure maffiapraktijken. Stel u een wereld voor zonder extra autobelastingen, hoe compleet anders zou het koopgedrag eruitzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, William Blake said:

Sinds de invoering van WLTP evolueert de testcyclus jaarlijks

Leg uit?

Het kan dus zijn dat een identieke auto jaarlijks andere cijfers optekent omdat ze de manier van meten aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, berengun zei:

kan er iemand zich nog een aantal jaren geleden herinneren toen Porsche debatten omtrent uitlaatgeluid, wegligging, rijplezier of zelfs 0-100 tijden gingen....Tegenwoordig om de CO2 uitstoot.....De autoliefhebbers zijn boekhouders geworden...rest in peace

Even counteren. Geef jij graag veel geld aan onze staat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een auto heel graag zie en ik kan hem betalen (dan gaat het niet om 150000 euro) dan koop ik die auto.  Als de aanslag van de taksen komt, dan betaal ik die ook.  Betaal ik die dan graag ? elke euro is er een te veel uiteraard, maar die taksen houden me niet tegen om een wagen te kopen, het is het liefhebbershart dat beslist.  Een discussie over CO2 hoort bij een topic als een Astra diesel die heel goedkoop is, voor mensen die niet veel geld hebben, en die dan zwaar belast wordt omdat hij "vuil" is...niet in een topic van een 150000 euro wagen.

aangepast door berengun
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, berengun said:

als ik een auto heel graag zie en ik kan hem betalen (dan gaat het niet om 150000 euro) dan koop ik die auto.  Als de aanslag van de taksen komt, dan betaal ik die ook.  Betaal ik die dan graag ? elke euro is er een te veel uiteraard, maar die taksen houden me niet tegen om een wagen te kopen, het is het liefhebbershart dat beslist.  Een discussie over CO2 hoort bij een topic als een Astra diesel die heel goedkoop is, voor mensen die niet veel geld hebben, en die dan zwaar belast wordt omdat hij "vuil" is...niet in een topic van een 150000 euro wagen.

Sorry maar dat is een hoop zever.

Een Corvette C7 Z51 kost nieuw 80K en daarvoor krijg je een atmo V8 met 436pk, een sperdifferentieel, een manuele bak, een goed chassis en mooie/goede stoelen voor sportieve ritten. Dat is echt de max van een auto voor de prijs van een aangeklede 718.

Ga nu eens kijken wat dat spel kost aan BIV en jaarlijkse taks en kom dan nog eens zeggen dat taksen niemand tegen houden om een auto te kopen.

Ter vergelijking: die 718 kost geen 400 euro / jaar in taks.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is vooral een hoop zever om er nu net 1 uitzondering bij te halen:) hoewel, onze buren hebben een mustang met 5.0 V8 ,ze vonden dat geluid mooi, en hebben de taksen betaald...klaar.   Een viercilindertje is inderdaad goedkoper...maar voor een echte liefhebber ???

Ik heb nu ook pas nog de GR yaris bijbesteld, daar zal ook wel in verhouding een hoop BIV op zitten (schatting rond de 200 CO2).. is dat veel voor een autootje dat we niet gaan gebruiken als daily ? ja...do I care ? nee

ik besef dat mijn mening misschien uitgesproken is, maar in deze coronaweekends is er toch niet veel anders te doen (de ramen zijn gedaan, het gras is gedaan, de hagen zijn gedaan en ik heb nog geen zin om de kasten op te ruimen) dan eens op een autoforum te kijken en CO2 is dan het laatste waar ik wil over lezen als het gaat om de 992.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan er iemand zich nog een aantal jaren geleden herinneren toen Porsche debatten omtrent uitlaatgeluid, wegligging, rijplezier of zelfs 0-100 tijden gingen....Tegenwoordig om de CO2 uitstoot.....De autoliefhebbers zijn boekhouders geworden...rest in peace

 

Dus een autoliefhebber kan alleen iemand zijn die geen hol geeft om de fiscaliteit ?

 

Zou wel eens willen zien of je uw Yaris nog zou kopen moest de jaarlijkse taks 20.000 euro zijn [emoji23] en zeg nu niet ja want dan spreek je uzelf tegen.

 

Iedereen trekt zijn grens ergens ( anders )

 

Moest taksen niet bestaan dan kocht ik een GT3 touring ipv een S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeker gelijk. Als iemand +100k voor een auto betaalt, en zeker als het een plezierauto betreft, dan maakt het idd weinig uit of je 4k of 6k moet betalen voor je BIV.

Langs de andere kant, opeens 2 k meer moeten betalen, is nooit plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Leg uit?

Het kan dus zijn dat een identieke auto jaarlijks andere cijfers optekent omdat ze de manier van meten aanpassen?

Niet altijd 100% identiek, soms gebeuren er software en hardware wijzigingen om aan de steeds strengere geldende norm te voldoen, met een mogelijks anders eindresultaat. Vaak scheelt dat een gram of 3 à 5, maar Co2 is niet het volledige verhaal. Waarom precies de 992 nu 15 gram meer uitstoot weet ik niet, dat is meer voor de Porsche mannen hier 😄 

De EU geeft de constructeurs de tijd om hun vloot aan te passen om het einddoel van WLTP/Euro7/ed te bereiken.

Vandaar de verschillende stappen in Euro6 normen, verspreid over 4 of 5 jaar. Voor personenwagens dan toch. Volgend jaar moet je nieuw Euro6d (geen 'temp') verkopen, maar lang niet alle merken hebben zijn daar al klaar mee, met 't gevolg dat sommige motoren tijdelijk of permanent verdwijnen. Mercedes is koploper op dit vlak binnen zijn segment, ergens logisch want alle motoren zijn de laatste jaren compleet vernieuwd. Binnenkort zal de OM608 (de Renault afgeleide 1500cc diesel) vervangen worden omdat ze hem niet meer schoon genoeg krijgen.

Met de RDE erbij zijn de cijfers wel realistisch aan het worden, maar ze gaan nog veel verder. Tegenwoordig heb je die FCM, die logt het verbruik vanaf de eerste km en dit kan niet gewist worden. Dan wordt dan na x aantal km vergeleken met gelijkaardige modellen, samen met de In Service Conformity kijken ze na 5j / 100.000 km of alles nog 'klopt'.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeker gelijk. Als iemand +100k voor een auto betaalt, en zeker als het een plezierauto betreft, dan maakt het idd weinig uit of je 4k of 6k moet betalen voor je BIV.
Langs de andere kant, opeens 2 k meer moeten betalen, is nooit plezant.


+1 maar moest de BIV bijvoorbeeld van 4 naar 10 gaan en de jaarlijkse taks van 1K naar 2-3k dan zou ik passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, BMWMB zei:

Je hebt zeker gelijk. Als iemand +100k voor een auto betaalt, en zeker als het een plezierauto betreft, dan maakt het idd weinig uit of je 4k of 6k moet betalen voor je BIV.

Langs de andere kant, opeens 2 k meer moeten betalen, is nooit plezant.

dat vind ik een heel eerlijke en correcte mening!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

Auto’s belasten op allerhande theoretische uitstoot en dan nieuwe testen opleggen waardoor die theoretische uitstoot verhoogd wordt, pure maffiapraktijken. Stel u een wereld voor zonder extra autobelastingen, hoe compleet anders zou het koopgedrag eruitzien...

Ik lees door de lijnen een push naar alternatieve brandstoffen vanuit de EU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, BMWMB said:

Je hebt zeker gelijk. Als iemand +100k voor een auto betaalt, en zeker als het een plezierauto betreft, dan maakt het idd weinig uit of je 4k of 6k moet betalen voor je BIV.

Langs de andere kant, opeens 2 k meer moeten betalen, is nooit plezant.

En meer dan 4000 euro verkeersbelasting elk jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid