Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten


Die twee weken is provisoir ... dus ik denk dat iedereen afwacht alvorens te communiceren [emoji6]

Het zal nog langer stil liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart kan voor mij, zoals ik een tijdje geleden al heb gepost. Wel zou ik 'm dan wat edeler configureren met chroom raamomlijsting  en de Carrera Classic wielen. Met deze configuratie zou ik dan zelfs beige lederen zetels durven kiezen. heel knap!

spacer.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart niet... Je mist zoveel design dan van de 992...

En zoals hierboven dan idd met chroom raamomlijsting en carrera wheels... Maar zet deze hierboven dan in dat donkerblauw, dan heb je een edele config...

 

Wat heb je nu @Germinal?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alea iacta est.

Na 12 maanden en 4-5 maanden intensief twijfelen ( en voornamelijk na testrit met de Taycan ) toch maar de trekker overgehaald.


Daarnet mijn bestelling geplaatst voor een 992 Carrera S, levering vermoedelijk juli.

Kan mijn specs nog wijzigen natuurlijk maar dit is de voorlopige config... (opmerkingen/bedenkingen over waarom wel/niet een optie zijn vanzelfsprekend welkom default_smile.png )

Guards red
Carrera S velgen in platinum gelakt
Porsche en 911 logo in zwart ( al twijfel ik nog om “911” weg te laten)
Veiligheidsgordels en chrono klokje in guards red
sport-Tex stoelen en volleder interieur
Sportuitlaat in zwart
Verlaagd PASM -10mm onderstel
Sports chrono
Power steering plus
Verwarmd GT sport stuurwiel in alcantara
Stoelverwarming
Privacy beglazing
90L tank
DAB
Zelfdimmende spiegels

Hieronder foto van de configurator

ceaf1ffe3ab954360d100373ab5e98e7.jpg&key=131f1322e0a7875eb19bff1320e58dfdf0e51c91cff732845fd56a1a72cc57d7ed4cf1bfdd39079b9385581b6594b40f.jpg&key=b1488b661bb9cf4187c4930f5ed72ee555522720df2120298b3f394230237733





Dit is mijn huidige config

Had nog een vraagje : heeft er iemand ervaring met rear wheel steering ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart niet... Je mist zoveel design dan van de 992...
En zoals hierboven dan idd met chroom raamomlijsting en carrera wheels... Maar zet deze hierboven dan in dat donkerblauw, dan heb je een edele config...
 
Wat heb je nu [mention=3957]Germinal[/mention]?

Donkerblauw met de zilveren Carrera S wielen. [emoji7]

8a971dc2830d7d9812a654e9232aa8d1.jpg






0cd6119c342c4e924781333a24e5ee38.jpg
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=173]jokke_vlo[/mention]: je wist toch dat ik kan toveren ? Ma serieus... 2:43 zoiets ?

 

 

[mention=86]BMWMB[/mention] : heb jij daar zelf persoonlijk bericht over gekregen ? Dacht dat fabriek al meer dan een week dicht was. Zal dan alleen de dealers zijn geweest die sinds vorige week dicht zijn.

Altijd moeilijk om in te schatten ..... maar ik denk dat 2.43 wel juist zou kunnen zijn.

 

Met de GT3 rijd ik 2.39 en stabiel (comfortabel) 2.40–2.42

 

Afgaande op wat ik zie en als ik dat moet inschatten dan denk ik dat je er een 3-4 sec moet bijtellen voor die 992

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart kan voor mij, zoals ik een tijdje geleden al heb gepost. Wel zou ik 'm dan wat edeler configureren met chroom raamomlijsting  en de Carrera Classic wielen. Met deze configuratie zou ik dan zelfs beige lederen zetels durven kiezen. heel knap!
porsche-992-carrera-s-c264318082019114154_4.jpg&key=db3864fe7900e630e4e6883c69d3690363f20b710464863f70fae555af0f297c


Mooie config maar wel zeer klassiek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, BMWMB said:


 

Of het is de belichting maar ik vind dit zo flets ogen. Snap niet dat ze geen mooiere kleur blauw uit het gamma hebben gekozen. 

485500d1288638731-finally-good-pics-of-n

485499d1288638692-finally-good-pics-of-n

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

Mooie config maar wel zeer klassiek.

 

Vind ik ook: zeer knap. Dat Porsche-metallic-zwart is eigenlijk een zeer zeer donker donkerblauw metallic, met de zon er op komt daar duidelijk kleur in naar boven. Like that a lot.

Persoonlijk vind ik dat gigantisch veel knapper dan krijt of felrood, zeker op een gewone (= non-"GT#") 911. Zolang je wat contrast in de spec steekt (b.v. bovenstaande klassieke config) vind ik dat zeker te pruimen.

Krijt zou ik zelf nooit speccen, ik vind sowieso al een vreselijke "kleur" en 't feit dat het nu zo gigantisch hard mode is maakt dat je 't nu nog eens extra veel ziet én dat het (zo schat ik in) over een paar jaar keihard out gaat zijn. Guards red is me te licht/fel; uni rood zou ik op een GT3 wel nog durven speccen maar dan veel liever het diepere, warmere carmine (vind ik awesome kleur).

 

Kleuren - zéér persoonlijk dus. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand al ooit eens een 911 met rear wheel steering gereden?

 

Ik vind het een moeilijke.. hier en daar lees je dat het echt wel iets toevoegt qua stabiliteit, beter insturen, minder onderstuur.

 

Ben zinnens die optie toe te voegen om de initiële tendens tot onderstuur van de non 4’s wat mee op te vangen.

 

Maar bij Porsche hebben ze er niet één in test gehad mét RWD, dus zelf niet kunnen rijden.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ga je mond spoelen!

Ik weet dat gij dat een lelijk rood vindt. Ik vind het magistraal mooi.

Zeer veelzijdige kleur met verschillende karakters ngl lichtinval en time of day. Die veelzijdigheid (die volgens mij aan de wat teruggenomen lichtheid ligt en aan de iets mindere saturatie ofte de zachte tone-down van de beide kleuren ligt) is naar mijn aanvoelen identiek aan b.v. Corre z'n Frosch geweest, dat groen heeft dat ook: net een tik donkerder dan gewone lichte uni-kleuren en niet zo hard van kleur, wat toelaat dat die tinten echt compleet andere looks krijgen met variabel licht. Echt awesome. :inlove:   Carmine kan zo variëren van een diep "vettig vuil bloed" rood over (meestal) zwoel en warm dieprood tot (in fel licht) een heel leuk, sportief (maar niet te oranjerig) intens rood.

Wel stom dat dat 3,5k (ofzo) moet kosten, terwijl guards gratis is. Moeilijke.

 

Guards vind ik enkel bij een beperkter aantal lichtomstandigheden knap, meestal dusk (bij mooi weer, dus restant zonlicht maar al vrij donker). Globaal vind ik het te licht en te fel van kleur, bij direct zonlicht is het ook erg vlak.  Knap op een erg sportieve kar (GT3 b.v. staat daar zeer goed mee, jouw Spyder kan er ook goed mee om).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Ik weet dat gij dat een lelijk rood vindt. Ik vind het magistraal mooi.

Zeer veelzijdige kleur met verschillende karakters ngl lichtinval en time of day. Die veelzijdigheid (die volgens mij aan de lichtheid en de iets mindere saturatie (ofte: zachte tone-down) van de beide kleuren ligt) is naar mijn aanvoelen identiek aan b.v. Corre z'n Frosch geweest, dat groen heeft dat ook: net een tik donkerder dan gewone lichte uni-kleuren en niet zo hard van kleur, wat toelaat dat die tinten echt compleet andere looks krijgen met variabel licht. Echt awesome. :inlove:   Carmine kan zo variëren van een diep "vettig vuil bloed" rood over (meestal) zwoel en warm dieprood tot (in fel licht) een heel leuk, sportief (maar niet te oranjerig) intens rood.

Wel stom dat dat 3,5k (ofzo) moet kosten, terwijl guards gratis is. Moeilijke.

 

Guards vind ik enkel bij een beperkter aantal lichtomstandigheden knap, meestal dusk (bij mooi weer, dus restant zonlicht maar al vrij donker). Globaal vind ik het te licht en te fel van kleur, bij direct zonlicht is het ook erg vlak. (Of zo zie ik het toch.)

uni rood is vlak ja. Dat is ook een beetje het idee van een uni kleur :D  En dat past idd niet op alles. Het is ook een kleur die totaal niet pakt op foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

uni rood is vlak ja. Dat is ook een beetje het idee van een uni kleur :D  En dat past idd niet op alles. Het is ook een kleur die totaal niet pakt op foto.

M'n post was nog in Jokke-modus toen je quotete. :D 

Klopt, geen enkele rood- tot bruintint pakt op foto zoals IRL. Je moet ze live zien. (Idem interieurkleuren bruin en rood ... die tonen op foto altijd 2 tot 5 registers feller/roder dan IRL.) 

Op foto komt de veelzijdigheid van bv viper grün en karminrot nooit over, da's enkel live dat je dat leert kennen.
Aanvankelijk vond ik dat groen van Corre z'n Frosch (op foto) echt niet knap, tot ik dat live leerde kennen.
Idem met carmine. Daar kan ik het op foto vaak wel appreciëren maar vooral live vind ik dat een magistraal mooie kleur.

Ik ga trouwens niet akkoord met je stelling dat een non-metallic of uni lak per definitie "vlak" moet zijn.
Dat Vipergroen en ook Carmine zijn naar mijn gevoel prachtige voorbeelden van het tegendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BMWMB zei:

@gTa, hoe zou jij een 992 samenstellen?

Buitenkleur, wielen, eventueel Sportdesign, interieurkleur,...

Hangt er van af welke versie, voor wie, waarvoor die kar zou dienen (daily, weekendkar, ...), in welke garage (met welke "broers/zussen") die komt te staan, enzovoort. Valt geen éénduidig antwoord op te geven.

Edit: alvast geen grote fan van de sportdesign-achterbumper (met die vinnen en de hoger geplaatste nummerplaat-uitsparing) en ook de voorbumper ervan vind ik geen verbetering tov de standaardbumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

Heeft er iemand al ooit eens een 911 met rear wheel steering gereden?

 

Ik vind het een moeilijke.. hier en daar lees je dat het echt wel iets toevoegt qua stabiliteit, beter insturen, minder onderstuur.

 

Ben zinnens die optie toe te voegen om de initiële tendens tot onderstuur van de non 4’s wat mee op te vangen.

 

Maar bij Porsche hebben ze er niet één in test gehad mét RWD, dus zelf niet kunnen rijden.

 

 

 

 

 

@Jokke_vlo @ir_fuel wellicht tijdens hun ijs-avontuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid