Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, -krikke- zei:

Kijk, laten we eerlijk zijn...  as ge da full aeropakket mottig vindt, dan vinde een GT3 ook mottig, punt.

Het grote probleem met die aerokit is ni de aerokit an sich maar het feit dat het op een non gt3 staat. 

Voor mij was het een bepaalde periode perfect als je mij even wilt volgen:

Ik vind een GT3 (met spoiler) mooi  maar een GT3 voor op straat zegt me geen hol.

Een 992 heeft een achterbank en is perfect als daily, een Gt3 veel minder (voor mij althans).

Het perfecte zou zijn: iets dat op een Gt3 (mét spoiler) lijkt maar wel het gemak van een gewone 911 heeft...  Jippie, er bestaat een 992 met achterbank en spoiler!

Dus zuiver qua looks vind ik da wel mooi...  maar het begon te wringen in m'n hoofd omdat het 'geen echte' is.

PS: de achterbumper van de aerokit is idd lelijker dan de std bumper.  Die vinnen trekken op geen bal imo.
PPS: de klassieke lijn vind ik evenzeer mooi, het is niet dat ik (visueel) een uitgesproken voorkeur heb voor één van beide versies
 

De oplossing dan, is zoals hier eens stond, een gt3 met achterbank laten homologeren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tiamo zei:

soort van 911/R bedoel je ? 

Neen, een echte gt3. Was achterbank en veiligheidsgordels ingebouwd omdat zijn vrouw een veto gesteld had . Advertentie van de verkoop is al offline zie ik  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, -krikke- zei:

Nee, maar durf gerust toegeven dat ik er serieus aan getwijfeld heb.
Toen ik met de zilvere ging proefrijden, hadden ze de grijze er naast gezet... 

IMG_20201003_164549.jpg

IMG_20201003_164906.jpg

Die 4S met vleugel komt binnenkort naar ons, ben eens benieuwd hoe vlot dat gaat verkopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Alexanderr zei:

Die 4S met vleugel komt binnenkort naar ons, ben eens benieuwd hoe vlot dat gaat verkopen

Goh dat zal wel verkopen zekers...  Wel meeste kans aan iemand die zich niet in de verschillende modellen verdiept heeft.  M.a.w. een leek met plaat in zijne zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, tiamo said:

soort van 911/R bedoel je ? 

Ik zat efkes naar fotos te kijken van 911R's. Zijn er gemaakt met achterbank? Ik vond nl geen enkele online. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, The Swede zei:

Ik zat efkes naar fotos te kijken van 911R's. Zijn er gemaakt met achterbank? Ik vond nl geen enkele online. 

Zover ik weet niet nee.  De 911r was bij wijze van spreken de allereerste gelimiteerde 'gt3 touring' op 911 stuks worldwide. 

Imo een slechte zet van P om nadien er de 'volume build' 991 gt3 touring naast te zetten.  Enfin t.t.z. , goed voor P zelf qua verkochte aantallen, veel minder leuk voor de R eigenaars die hun wagen ineens met 80% waarde zien zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, -krikke- said:

Zover ik weet niet nee.  De 911r was bij wijze van spreken de allereerste gelimiteerde 'gt3 touring' op 911 stuks worldwide. 

Imo een slechte zet van P om nadien er de 'volume build' 991 gt3 touring naast te zetten.  Enfin t.t.z. , goed voor P zelf qua verkochte aantallen, veel minder leuk voor de R eigenaars die hun wagen ineens met 80% waarde zien zakken.

Als ik naar de prijzen van de R kijk, dan zakken die toch niet. Je zit aan meer dan 300k for de goedkoopste die in Europa staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hebben vlot het dubbele gestaan...  Tot de gewone gt3 touring uitkwam.

Das dus 100% verlies op uw meerwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, -krikke- said:

Zover ik weet niet nee.  De 911r was bij wijze van spreken de allereerste gelimiteerde 'gt3 touring' op 911 stuks worldwide. 

Imo een slechte zet van P om nadien er de 'volume build' 991 gt3 touring naast te zetten.  Enfin t.t.z. , goed voor P zelf qua verkochte aantallen, veel minder leuk voor de R eigenaars die hun wagen ineens met 80% waarde zien zakken.

Een goeie zet van Porsche bedoel je.

Dikke fuck you naar de "investeerders" :) 

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, tuscani zei:

De oplossing dan, is zoals hier eens stond, een gt3 met achterbank laten homologeren :D

Zou dit echt lukken? Ook met een 997 GT3?

Dan maakt dit ook wel een grote kans voor mijn volgende...

aangepast door davy
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, -krikke- zei:

Och jong... Hier verspil ik m'n speeksel niet meer aan...  🥱🤣

Geef toe dat het triestig is voor de liefhebbers, ik wil echt wel zo’n R, maar staan ze in BE dan is ofwel de spec fout ofwel de handelaar fout en de Duitsers hebben allemaal hetzelfde probleem: geen 6000km dus nog eens BTW over de prijs die al 150% te hoog is

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, flupke73 zei:

Geef toe dat het triestig is voor de liefhebbers, ik wil echt wel zo’n R, maar staan ze in BE dan is ofwel de spec fout ofwel de handelaar fout en de Duitsers hebben allemaal hetzelfde probleem: geen 6000km dus nog eens BTW over de prijs die al 150% te hoog is

Das zuiver de fout van P en nog andere merken.  Ze spelen het gewillig in de hand en hebben niet liever...

As ge da echt wilt, dan moete maar zien dat ge ooit bij hun select clubje preferred klanten hoort zodat ge VOOR het publiekelijk geweten is al een invite van hen krijgt om eentje te kopen.

M.a.w. begin maar elke twee jaar 250k uit te geven bij hen zodat ge op hun ladder klimt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, -krikke- said:

Das zuiver de fout van P en nog andere merken.  Ze spelen het gewillig in de hand en hebben niet liever...

Zever. Precies of Porsche verdient geld aan het feit dat auto's tweedehands veel gaan.

Just now, -krikke- said:

As ge da echt wilt, dan moete maar zien dat ge ooit bij hun select clubje prefered klanten hoort zodat ge VOOR het publiekelijk geweten is al een invite van hen krijgt om eentje te kopen.  M.a.w. begin maar elke twee jaar 250k uit te geven bij hen zodat ge op hun ladder klimt.

Ach man, dat beweerde men destijds van de GT3, GT4 en de Spyder ook. Er wordt daar een soort hysterie rond gemaakt, en mensen doen dan gewoon domme dingen. Als je dan wacht tot de storm gaat liggen blijkt dat je er altijd nog wel aan kunt geraken als je een beetje rondbelt, en 5 maand laters staan er ineens overal onverkochte in de showroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zever. Precies of Porsche verdient geld aan het feit dat auto's tweedehands veel gaan.

Dan moeten ze maar geen ultra exclusieve versies uitbrengen a la 911R.  As iedereen kan bestellen dan edde da gekloot op de tweedehandsmarkt niet.

 

Wat wil je als je als fabrikant zelf de schaarste creeert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, -krikke- said:

Dan moeten ze maar geen ultra exclusieve versies uitbrengen a la 911R.  As iedereen kan bestellen dan edde da gekloot op de tweedehandsmarkt niet.

Interessante redenering :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef gewoon toe dat P in feite e ***merk is op dat gebied.  Ze zijn heer en meester in zoveel mogelijk 'uitpersen'.  Chapeau voor hen eh, daar niet van, ge moet het maar doen als bedrijf.  Idem voor Apple bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, -krikke- zei:

Geef gewoon toe dat P in feite e ***merk is op dat gebied.  Ze zijn heer en meester in zoveel mogelijk 'uitpersen'.  Chapeau voor hen eh, daar niet van, ge moet het maar doen als bedrijf.  Idem voor Apple bv.

Er zoveel mogelijk uithalen voor de entiteit Porsche heeft toch niets met de tweedehandswaarde van bepaalde auto's te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Markt is gewoon vraag en aanbod.  Iemand die da ni weet of wilt erkennen moet eerst effe terug de jaren 2 en 3 van zijn middelbaar opnieuw doen.

Als P en nog andere merken x model op exclusieve basis uitbrengt en dan nog op een verwaarloosbaar aantal stuks, dan weet je op voorhand dat de vooropgestelde prijzen (en dus ook tweedehands achteraf) niet marktconform zullen zijn.

Gewild product + schaarste + mensen met veel teveel geld = prijzen die de pan uitswingen. 

Het probleem is uiteindelijk gewoon dat er véél teveel mensen zijn die loaded zijn en het spel gewillig kunnen meespelen.  De mensen die het product willen maar ni vast krijgen omwille van 1 te duur of 2 te schaars kunnen ni anders dan 'bleiten' of boekkig zijn op diegenen die wel de kans krijgen of diegenen die genoeg sollen op tafel leggen om het alsnog aan meerprijs in hun garage te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, flupke73 said:

Geef toe dat het triestig is voor de liefhebbers, ik wil echt wel zo’n R, maar staan ze in BE dan is ofwel de spec fout ofwel de handelaar fout en de Duitsers hebben allemaal hetzelfde probleem: geen 6000km dus nog eens BTW over de prijs die al 150% te hoog is

“Nog eens”... ik blijf me afvragen vanwaar die redenering komt.

Het is niet alsof de wagen die 232000 kost incl Duitse BTW, plots 280720 (i.e 238k + 21%) gaat kosten in de eindafrekening. Je gaat gewoon de Belgische BTW moeten betalen op de prijs pre-btw (200k). 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, -krikke- said:

Geef gewoon toe dat P in feite e ***merk is op dat gebied.  Ze zijn heer en meester in zoveel mogelijk 'uitpersen'.  Chapeau voor hen eh, daar niet van, ge moet het maar doen als bedrijf.  Idem voor Apple bv.

Porsche verdient zijn geld op het verkopen van nieuwe wagens. 
Het kan hen geen ruk schelen dat een speculeerder nadien een extra marge maakt of niet. 

En moest ik in hun bestuur zitten, dan deed ik exact hetzelfde. 

Dat gezegd zijnde, ze hebben dit gedaan met de A1 Quattro bij Audi, ze deden dit met de 911R,... De waardeverhoging werd inderdaad getemperd doordat ze nadien de S1 / GT3 Touring lanceerden. Maar deze originele modellen blijven erg gewild. So what’s the problem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

So what’s the problem?

Voor mij is er geen problem.  Het is blijkbaar een problem voor diegene die dat niet willen snappen of inzien of onrechtvaardig vinden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, -krikke- said:

Voor mij is er geen problem.  Het is blijkbaar een problem voor diegene die dat niet willen snappen of inzien of onrechtvaardig vinden.

Tja. D’r zijn er ook die hun dromen voor werkelijkheid nemen. 
Het zijn autos. Geen investeringsfondsen. Dus degene die op zijn bakkes gaat doordat hij de auto enkel kocht om er geld op te verdienen en niet om er mee te rijden... Daar lach ik es goe mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid