Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, The Swede zei:

“Nog eens”... ik blijf me afvragen vanwaar die redenering komt.

Het is niet alsof de wagen die 232000 kost incl Duitse BTW, plots 280720 (i.e 238k + 21%) gaat kosten in de eindafrekening. Je gaat gewoon de Belgische BTW moeten betalen op de prijs pre-btw (200k). 


Als je die auto aan een particulier koopt en hij is ouder dan 6 maand met minder dan 6.000 km, wees maar heel zeker dat je 21% BTW zal betalen op het totaalbedrag inclusief Duitse BTW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, tiamo said:

dus bv ne varkensboer die recht van de stal komt en daar de ganse dag na hard in te werken de knoop doorhakt om bij u bv een M8competiotion te bestellen die is niet welkom?

Het word hoge tijd dat verkopers van wat dan ook is inzien dat de man met kostuum , of de madam met veel poeier op hare smoel niet altijd zijn waarvoor ze zich voordoen .

In mijn branche al veel kakvolk gezien , die komen voor iets bij te verdienen , "het spreekwoord " van boven pronk van onder stront is daar nogal dikwijls van toepassing .

mvg

Dat is niet wat ik zeg. Ik weet maar al te goed dat je niet kan zien wie geld heeft en wie niet.

Ik zeg enkel dat niet iedereen het normaal vindt dat je uit je varkensstal naar de garage rijdt. Je kan je ook wat fatsoeneren. Tenzij je degelijke situaties wil uitlokken natuurlijk.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alexanderr zei:


Als je die auto aan een particulier koopt en hij is ouder dan 6 maand met minder dan 6.000 km, wees maar heel zeker dat je 21% BTW zal betalen op het totaalbedrag inclusief Duitse BTW.

Maar de Duitse krijg je toch terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel een kwestie van respect naar de verkopers/concessie toe. Ik ben ook iemand die in zijn vuile kleren naar de winkel oid durft te gaan maar in je zwarte overall een porsche gaan bestellen is zowat hetzelfde als zonder kostuum naar een trouwfeest gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Challazer zei:

Veel succes om die van die particulier terug te vorderen. 

Idd sorry, over het woord particulier gelezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jules_W zei:

Ook wel een kwestie van respect naar de verkopers/concessie toe. Ik ben ook iemand die in zijn vuile kleren naar de winkel oid durft te gaan maar in je zwarte overall een porsche gaan bestellen is zowat hetzelfde als zonder kostuum naar een trouwfeest gaan. 

Qua bullshit op een zaterdag kan dit wel tellen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ICM zei:

Tenzij je degelijke situaties wil uitlokken natuurlijk.

Ah ja, dan kan je zeggen dat je bij de eerste denigrerende verkoper bent terug gegaan om de matjes te bestellen voor je nieuwe 911. Topverhaal op café. 

Heb mij nog nooit gebaseerd op basis van de kleren. Als ze zich natuurlijk ook als boer gaan gedragen, dan ben ik wel even boertig terug. 

Bij wielertoeristen die toekomen op hun klakschoenen moet ik wel erg mijn best doen. Is sterker dan mezelf. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Bij wielertoeristen die toekomen op hun klakschoenen moet ik wel erg mijn best doen. Is sterker dan mezelf. 

Wielertoeristen zijn gewoon schorem.  Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Alexanderr said:

Qua bullshit op een zaterdag kan dit wel tellen.

Idd.

Trouwens, ik heb de mijne destijds besteld in Knokke, in mijne blote flikker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Idd.

Trouwens, ik heb de mijne destijds besteld in Knokke, in mijne blote flikker.

Het erge is dat het waar kán zijn :’) 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja maar is usa dus ni compatibel voor eu wagens met opf.  Tenzij ge opf delete wilt doen en bijgevolg ook ecu aanpassing nodig hebt.  Fabspeed idem. Alleen compatibel voor non opf versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Maar het kan nog luider.

Capristo complete uitlaat + sportcats. Zal wel een flinke duit kosten...😛

 

+-8,5k

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, -krikke- zei:

Ja ja maar is usa dus ni compatibel voor eu wagens met opf.  Tenzij ge opf delete wilt doen en bijgevolg ook ecu aanpassing nodig hebt.  Fabspeed idem. Alleen compatibel voor non opf versies.

Is die ECU-aanpassing dan zo moeilijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar bij ecu aanpassing zijde uw garantie op blok en drivetrain kwijt.  Porsche leest uit (as ge ooit schade hebt en ge zit nog in waarborg) en gaat 'vreemde' code constateren.  Bij minste afwijking van de originele ecu code zijde uw garantie op blok kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, -krikke- zei:

Nee maar bij ecu aanpassing zijde uw garantie op blok en drivetrain kwijt.  Porsche leest uit (as ge ooit schade hebt en ge zit nog in waarborg) en gaat 'vreemde' code constateren.  Bij minste afwijking van de originele ecu code zijde uw garantie op blok kwijt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.  Het is ni uw P dealer die over uw garantie beslist.  Zij dienen enkel uw aanvraag in c'est tout.  Uiteraard mocht blijken dat P ni tussenkomt, kan uw dealer eigenhandig wel beslissen om het alsnog op hun eigen te compenseren.  Maar die kans schat ik heel laag in dat een dealer dat uit eigen zak gaat leggen...  Of misschien voor een heel dikke klant waarmee ze de relatie ni wensen te verbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid