Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

58 minutes ago, flupke73 said:

En nog iets, een auto die al 4 jaar stilstaat... die wordt er niet beter op hé :(

neen zeker ni

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus dat uitknijpen of uitpersen wat ik onder meer bedoel.  Porsche staat daar al jaren op het podium.  Andere merken proberen dat nu ook ten maximale te benutten.  Als bedrijf zou je echter zot zijn om het niet te doen.

De prijselasticiteit kun je rekken tot de rekker springt.  Ik zou dat als ondernemer uiteraard ook doen.  En bij merk x gaat dat al wat vlotter en verder dan bij merk y.  Het is maar uitkijken wat de zotten er voor over hebben... Easy money.

PTS bv is +-10k... Really?  Denk je nu echt dat die pot verf per liter dat extra waard is?  Ok, dat de productiviteit op pts lager is dan op std kleuren is maar normaal... Minder volume en wat omslachtiger lakken dan duizenden zilvere of rode of zwarte... Maar 10k?!  Daar worden ze letterlijk slapend rijk van.

Nee nee Porsche is een reteduur merk...

ALLES kost geld (behalve het gratis opbergnetje op de 992 😇) en je moet in de config zeer goed uitkijken of je hebt al snel +30k aan optie's.

Ik verschiet er eigenlijk van dat Porsche uw bestelbon en faktuur nog gratis in kleur afdrukt en aan de klant meegeeft.  Zouden ze easy 5 of 10€ voor kunnen vragen imo... 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, -krikke- zei:

De prijselasticiteit kun je rekken tot de rekker springt.  Ik zou dat als ondernemer uiteraard ook doen.  En bij merk x gaat dat al wat vlotter en verder dan bij merk y.  Het is maar uitkijken wat de zotten er voor over hebben... Easy money.

Toppunt zijn wat dat betreft die afzichtelijke Lamborghini one-off's. Ziet er uit als een Klingon escape module, moet 3,7 mio EUR kosten, "we maken er maar 3 van, haast jullie" en meteen gaan zeventien russen en wat kamelendrijvers met elkaar een robbertje staan vechten om die te mogen kopen. :lol: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, -krikke- said:

PTS bv is +-10k... Really?  Denk je nu echt dat die pot verf per liter dat extra waard is?  Ok, dat de productiviteit op pts lager is dan op std kleuren is maar normaal... Minder volume en wat omslachtiger lakken dan duizenden zilvere of rode of zwarte... Maar 10k?!  Daar worden ze letterlijk slapend rijk van.

Daar zou je nog lelijk van verschieten, van de kost aan de fabrikant van PTS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Volgens mij verdient men (en bij de dealer vast en zeker) meer op de gemiddelde Macan dan op de verkoop van een GT3RS.

Over wie (de dealer) en het specifieke model (GT3RS) ga ik niet in discussie... 

Wat ik wel weet (bij benadering) is dat de gewone 911 range nog maar +-30% van de gehele wereldwijde Porsche omzet uitmaakt.

En nu komt het...  diezelfde +-30% van het 911 model (in al zijn varianten) zorgt wel voor +-60% van hun TOTALE worldwide gross profits. 

Deze cijfers en bijhorende omzet/winstverdeling dateren wel van voor de Taycan launch.

Conclusie: op de 911 verdienen ze bakken en bakken geld. (niks mis mee eh, voor alle duidelijkheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Ziet er uit als een Klingon escape module, ...

🤣 Zoals ik al zei: er zijn gewoon veel teveel mensen met hyperspace budgetten...

Vroeger was je met een dikke P of F ne rijke mens...  Als ge nu in bepaalde kringen met een krel van sub 1milj afkomt, dan gaan ze nog aandringen om uw eten nog te trakteren uit compassie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, -krikke- said:

🤣 Zoals ik al zei: er zijn gewoon veel teveel mensen met hyperspace budgetten...

Vroeger was je met een dikke P of F ne rijke mens...  Als ge nu in bepaalde kringen met een krel van sub 1milj afkomt, dan gaan ze nog aandringen om uw eten nog te trakteren uit compassie.

... Hier bvb? 

Het klopt wel dat ik me soms afvraag: de man of vrouw die de Porsche dealer binnenstapt om eindelijk zijn kinderdroom waar te maken, en een normale 911 koopt met voor 6-7000 opties... wordt die buitengekeken of als een "lastpost" beschouwd? Het moet dat type klant dan toch wel op zijn honger laten zitten. 

Als ik bepaalde dingen (o.a. hier) lees, dan zou je denken dat je minstens verwacht wordt een GT3 te kopen, en dat 30-40k aan opties redelijk normaal moet zijn. :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt vooral van uw verkoper, concessie en geografische ligging af denk ik.  As ge bv in Palm Beach de concessie binnen stapt en nen droge 911 wilt bestellen met maar 6k opties dan kan ik me best inbeelden dat ze om uw klandizie niet malen bij wijze van spreken.

Als ge bv in Charleroi (mocht er ginds een P centre zijn) dezelfde specced, kant goe zijn dagge op den baas zijn vrouw moogt zitten als blijk van dank.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, -krikke- zei:

Nee, maar durf gerust toegeven dat ik er serieus aan getwijfeld heb.
Toen ik met de zilvere ging proefrijden, hadden ze de grijze er naast gezet... 

IMG_20201003_164549.jpg

 

Bij ons parkeren ze hun nieuw model met vleugel naast uw testwagen om zo eens te doen van :

"loooooser.." :)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Als je een 911R wil kopen en je heb krediet nodig, dan ben je hoger aan het schijten dan je gat is (om nog es een oude boven te halen) ;) 

Vertel dat maar aan de handelaars die monster-kaskredieten hebben lopen aan 1% rente per maand 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, -krikke- said:

Als ge bv in Charleroi (mocht er ginds een P centre zijn) dezelfde specced, kant goe zijn dagge op den baas zijn vrouw moogt zitten als blijk van dank.

Gij onderschat serieus hoeveel geld er hier in de streek zit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, -krikke- zei:

🤣 Zoals ik al zei: er zijn gewoon veel teveel mensen met hyperspace budgetten...

Vroeger was je met een dikke P of F ne rijke mens...  Als ge nu in bepaalde kringen met een krel van sub 1milj afkomt, dan gaan ze nog aandringen om uw eten nog te trakteren uit compassie.

Dat zijn die kringen waar ze met de grootste porsche rijden, hun mouwen opstroppen om hun rolex te laten zien en altijd lachen omdat ze porseleinen tanden hebben maar opt wc als niemand kijkt hun kleingeld tellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Gij onderschat serieus hoeveel geld er hier in de streek zit :D

Dopgeld bedoel je dan toch? :)

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jules_W zei:

Dat zijn die kringen waar ze met de grootste porsche rijden, hun mouwen opstroppen om hun rolex te laten zien en altijd lachen omdat ze porseleinen tanden hebben maar opt wc als niemand kijkt hun kleingeld tellen

Miljaar gij hebt mij rap door.  Shit! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdekke eh mijn smilies zijn weeral op...

Kunde da ni als optie bijkopen hier op AM?  DLC extra volume smilies/dag... Ge laat e pak inkomsten liggen zenne... Elastiek rekken dedju!!

🤣

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, tiamo said:

ik denk dat dat veel afhangt van de verkoper welke je voor je hebt.

ik kocht mijn 911 4s cabrio in der tijd nog bij verrellen in geel de verkoper welke nu in paal zit , vond ik naar mezelf toe heel normaal geen ster allures of zo en heel correct.na ondertekenen van de bon moest ik een paar dagen later daar zijn , komt daar zo ne jammekloten strak int pak naar mij (ik op mijn sloffen vuil jogging broek aan rechtstreeks van de tuin waar ik aan het werken was naar de garage ) naar me toe en die bekijkt mij alsof ik stront was , tot hij hoorde dat ik aan de verkoper die mij de wagen verkocht vroeg of ik de kleur nog kon veranderen , had hij gekund die had mijn kont gerimd ja dat hedde uwe naam gemaakt he bij mij , hebt die mijnheer terwijl iedereen het hoorde dan ook even mijn gedacht gezegt

Wat ik bedoel , als je een verkoper hebt die weet wat je voor dat vele geld moet doen , en die niet met zijn koppeke in de lucht loopt omdat hij bij merk sus of zo werkt is er geen probleem en daar hangt heel veel vanaf .

zo kocht ik bij vertommen mijn amg  nooit het gevoel nog maar gehad van ster allures van de verkopers ,, en dat je nu in le knokque , of in beringen aan de maas verkoper zijt doe normaal 

Ik weet wat je bedoelt, maar sommige mensen doen propere kleren aan wanneer ze buitenkomen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja en nog een tip voor extra revenues:

Voor een extra knop (abonnees only):  'kick een mod naar keuze' heb ik waarschijnlijk toch wel makkelijk 50€ over denk ik. ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, -krikke- zei:

Oh ja en nog een tip voor extra revenues:

Voor een extra knop (abonnees only):  'kick een mod naar keuze' heb ik waarschijnlijk toch wel makkelijk 50€ over denk ik. ❤️

En hoeveel heb je over voor extra Smilies? Naar Porsche standaarden is dat een optie van 248,14 EURO

Link naar reactie
Delen op andere sites

🤣 AM heeft nog niet dezelfde prijselasticiteit als een wereldwijd gerenommeerd merk zoals Porsche eh...  Ge moet dat opbouwen eh copain... ik zou starten met 25€...  Heeft het veel succes dan kunde beginnen met 'rekken'.  😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, -krikke- zei:

🤣 AM heeft nog niet dezelfde prijselasticiteit als een wereldwijd gerenommeerd merk zoals Porsche eh...  Ge moet dat opbouwen eh copain... ik zou starten met 25€...  Heeft het veel succes dan kunde beginnen met 'rekken'.  😇

Ier si, die woorden klinken me bekend :lolz: 

Betalende leden kunnen nu meer smilies plaatsen

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Betalende leden kunnen nu meer smilies plaatsen

Eindelijk iets extra da de moeite is!  Mercikes en dikke kus. 

Hoogachtend,

Een tevreden betalende subscriber klant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

 

Klopt helemaal, da's HUGE business. Heel de optiepolitiek, dat is bij de premium merken een bijzonder lucratief gegeven. Porsche spant daar trouwens de kroon in. AMS heeft daar een hele tijd geleden eens een onderzoek naar gedaan, bij Audi/BMW/Benz lag het gemiddeld optiebudget per geleverde auto op een dikke 10% (en daar zit een enorme (winst)marge op voor de constructeur), bij Porsche was dat meer dan dubbel zo hoog.
Nog langer geleden ook eens zo'n analyse (opnieuw in AMS) gelezen over de rentabiliteit van een model, 't ging toen over de BMW E39. In productie en R&D kost een 540i met V8 eigenlijk maar minimaal méér dan een 520i, maar het ding kost (zelfs als je de meeruitrusting die bij de 540i standaard is, uit de berekening haalt) een serieus pak meer: de klant betaalt de pk's en de prestaties en het extra rijplezier en whatnot, terwijl dat voor de producent eigenlijk niks kost. Ook bij BMW b.v. ooit opgevangen dat de fluwelen zetels (die standaard waren) op de '7 van 2 generaties terug duurder waren in productie dan het lederen interieur waarvoor optioneel een hele smak geld voor moest worden bijbetaald.

Da's ook de reden waarom de meeste luxemerken met die "Individual / Exclusive / designo / ..."-uitrustingslijnen komen, waar (in vergelijking) veel meer betaald moet worden, niet in het minst wegens "exclusief". Daar vangen ze een smak geld voor. Vroeger bestond dat ook, maar was het quasi onbekend en enkel de occasionele nutcase kocht het. Nu brengt men dat veel meer naar voor, omdat de vraag naar exclusiviteit sterk is toegenomen, veralgemeend is. En ook niet meer enkel bij de deepest pockets bestaat: ook Jos de accountant en een net worth van maar een half ton vindt het belangrijk dat hij in zijn fiscaal geoptimaliseerde 330e een "exclusief" interieur heeft.

Onlangs ook vastgesteld dat BMW voor z'n basisvelgen niet zelden de (technisch gezien) beste velgen in het basisgamma steekt, omdat deze gebruikt worden (werden, in NEDC werd niet gemeten per velggrootte maar enkel met het basiswiel) voor de homologatie. Het basismodel heeft dus baat bij een zeer lichte gesmede velg; de optionele velgen die louter gekocht worden owv looks zijn dan niet zelden goedkoper in productietechniek en zijn extreem lucratief.

Spoiler

Bij Audi RS hetzelfde: de basisvelgen zijn gesmede, lichte exemplaren, terwijl de optionele modellen loodzwaar zijn en gegoten.

Wereld op z'n kop.

Is dit ook nog het geval bij de laatste RS6 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid