Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

Op 22/1/2024 om 22:26, SB-01 zei:

Vooral dat...Buurman twee huizen verder heeft recent miserie gehad bij de verkoop van zijn VW Passat TDi.
Tijdens de bezichtiging op een onbewaakt moment hebben ze olie in de KVS gedaan om zodoende te kunnen afpingelen.

Doen ze wel vaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Alexis zei:

Dat maakt dat als je naar huis vertrekt (en laat ons eerlijk zijn, gewoon liefst zo snel mogelijk thuis toekomt), je verplicht bent tijdens die rit nog eens minstens 20 minuten aan je reistijd toe te voegen om bij te laden. Nee, ik vind dat nog steeds geen meerwaarde 🙂 

Dat is wel goed omschreven "geen meerwaarde", zonder dat het onoverkomelijk is, is het wel iets dat je gaat vermijden als het kan. 

Omgekeerd hebben wij het ook al gehad dat we bij onze diesel SUV tank het gevoel hadden dat het pas een meerwaarde was op die lange ritten en dat die bij het dagelijkse pendelen minder tot zijn recht kwam.

Dan is de vraag vooral welke balans je zoekt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Polygoon zei:

Until it’s not. Zoals hierboven. Voor Tuscani zal dat 95% van de gevallen ook goed zijn. 

Dan zal ze hopelijk aanpassen naar 100% :D 

Nee, ze had de afgelopen 9 jr 106k km met haar andere auto, waar er een aantal reizen tussen zaten. Als ze ver gaan rijden blijft die i4 thuis en nemen of de auto van mijn vader met een ICE of de cabrio die ze houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/26/2024 at 9:47 AM, tuscani said:

Gisteren over en weer gereden naar Maasmechelen. 290km was de heen  en terugrit, samen. Puur autostrade dus de wagen voor alle zekerheid op 90% gezet.

BUT WHY? Laad dat spel tot 100% op als je bijna 300km gaat bollen? Waarom zou je dat niet doen?

De mijne staat altijd op 80%, maar als ik weet dat ik morgen 200km moet rijden dan zet ik die via de app op 100%. En oh ramp oh ramp, dan staat hij soms van 3h 's nachts tot 9h 's morgens op 100% te wachten. Dat is echt geen probleem hoor. Dat wordt een probleem als je die oplaadt tot 100% en dan 4 weken parkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/25/2024 at 10:06 PM, Tjeu said:

Winter cijfers zijn bij -10 °C... Tenzij je naar het Noorden trekt heb je daar nooit mee te maken. 

Zijn nochtans cijfers waar ik in België al mee geconfronteerd ben, met een fiets achterop de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/26/2024 at 10:12 AM, Jochen said:

Een collega van mij rijdt ook altijd 110km/h op de autostrad zegt hij, zou inderdaad een redelijk verschil maken.
110km/h lijkt me anders wel een kutsnelheid, te snel om rechts te rijden en te traag voor links te rijden. Ik zou zot komen.

Ja dat zijn die onnozelaars die de hele snelweg blokkeren als een camion begint in te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/26/2024 at 10:24 AM, Polygoon said:

Je bent sneller door sneller te rijden en meer te laden 🙂 

Je bent nog sneller door vol te tanken voor vertrek :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

BUT WHY? Laad dat spel tot 100% op als je bijna 300km gaat bollen? Waarom zou je dat niet doen?

De mijne staat altijd op 80%, maar als ik weet dat ik morgen 200km moet rijden dan zet ik die via de app op 100%. En oh ramp oh ramp, dan staat hij soms van 3h 's nachts tot 9h 's morgens op 100% te wachten. Dat is echt geen probleem hoor. Dat wordt een probleem als je die oplaadt tot 100% en dan 4 weken parkeert.

goh dubbel antwoord nodig?

ik kwam toe met 90% (had nog 8% over)

ik denk (maar kan verkeerd zijn) aangezien ze afraden de batterij vol te laden, het minder kwaad kan ze net niet vol te steken. En aangezien 100%vol niets van regeneratie geeft. zal 90% of 100% volgens mij niet veel schelen in afstand. (al zal dat nu idd weinig uitgemaakt hebben wegens puur autostrade, na 2km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat verandert niks. De degradatie komt er door lange tijd stil te staan met een volle batterij. Voor de rest verandert er weinig.

En 100% zal niet regenereren, maar na hoeveel km is er al 1% af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Overduidelijk een erg ‘persoonlijke’ bijdrage, hij heeft duidelijk al voor de Scenic gekozen maar moet zichzelf nog overtuigen dat het absoluut de beste keuze is en geen 51-49 score

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen is er weer een update geweest. Aanpassing van de adaptieve grootlichten. Ben benieuwd, want dat was ook een puntje dat ik wel miste tegenover de Q7. De matrixledverlichting daar zat continue zichzelf bij te regelen en mee te gaan met je stuurrichting. ( was ook wel een optie, bij deze dus niet standaard,  maar het echt wel waard) Wat vooral zijn nut had/heeft bij donkere bochten of  het oprijden van een oprit thuis. De Y doet dat niet, en je gaat dus telkens een zwart gat in, wat soms wel vervelend is.  Want ze hadden zelfs geen extra bochtenverlichting door middel van de mistlampen zoals je bij vele andere merken ziet.

Deze update spreekt van aanpassen grootlichtassistent door middel van uitschakelen van pixels om zo tegenliggers en fietsers minder te verblinden.  Dus hopelijk werkt ze dan ook beter bij bochten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Ondertussen is er weer een update geweest. Aanpassing van de adaptieve grootlichten. Ben benieuwd, want dat was ook een puntje dat ik wel miste tegenover de Q7. De matrixledverlichting daar zat continue zichzelf bij te regelen en mee te gaan met je stuurrichting. ( was ook wel een optie, bij deze dus niet standaard,  maar het echt wel waard) Wat vooral zijn nut had/heeft bij donkere bochten of  het oprijden van een oprit thuis. De Y doet dat niet, en je gaat dus telkens een zwart gat in, wat soms wel vervelend is.  Want ze hadden zelfs geen extra bochtenverlichting door middel van de mistlampen zoals je bij vele andere merken ziet.

Deze update spreekt van aanpassen grootlichtassistent door middel van uitschakelen van pixels om zo tegenliggers en fietsers minder te verblinden.  Dus hopelijk werkt ze dan ook beter bij bochten. 

Dat ze eerst maar iets doen aan hun automatische ruitenwissers 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Dat ze eerst maar iets doen aan hun automatische ruitenwissers 😞 

Dat is nu iets waar ik zeer content van ben dat ik daar geen last meer van heb 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Dat is nu iets waar ik zeer content van ben dat ik daar geen last meer van heb 😅

Dat snap ik.
Is ook wel het enige echte minpunt aan mijn Tesla 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Dat snap ik.
Is ook wel het enige echte minpunt aan mijn Tesla 🙂 

Dat was echt ergernis nummer 1.

Voor mij kwam daarbij: Ongelooflijk hard afgeveerd voor dagelijks gebruik, al die biepjes bij autopilot, te kleine koffer.

Ik moet zeggen dat ik 'm niet mis eigenlijk. Allez, ik mis wel een paar dingetjes: 

- De audio, maar ik ga een upgrade doen aan die van de Audi
- De power. Mijn Audi is niet traag, maar die Tesla was wel een pak rapper
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Dat ze eerst maar iets doen aan hun automatische ruitenwissers 😞 

Kameraad van mij heeft sinds een aantal maanden ook een Y, wou het lot tarten en heeft dan nog een coating gelegd op zijn voorruit :lolz: Die ruitenwissers zijn nu helemaal de kluts kwijt :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, DDke zei:

Dat was echt ergernis nummer 1.

Voor mij kwam daarbij: Ongelooflijk hard afgeveerd voor dagelijks gebruik, al die biepjes bij autopilot, te kleine koffer.

Ik moet zeggen dat ik 'm niet mis eigenlijk. Allez, ik mis wel een paar dingetjes: 

- De audio, maar ik ga een upgrade doen aan die van de Audi
- De power. Mijn Audi is niet traag, maar die Tesla was wel een pak rapper
 

Vreemd die ruitenwissersaga, tis niet 100% maar storen doen ze mij niet.  Ik hoor soms verhalen dat ze als een gek te keer gaan terwijl er geen regen is en dergelijke.  Maar hier geen last van.

Jij had een 3 performance dacht ik? Dan is de vering en koffer idd logisch.

Ik stoor mij eerder aan de hud ( het ontbreken er van) en de kraakjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, tuscani zei:

Vreemd die ruitenwissersaga, tis niet 100% maar storen doen ze mij niet.  Ik hoor soms verhalen dat ze als een gek te keer gaan terwijl er geen regen is en dergelijke.  Maar hier geen last van.

Jij had een 3 performance dacht ik? Dan is de vering en koffer idd logisch.

Ik stoor mij eerder aan de hud ( het ontbreken er van) en de kraakjes. 

Da's een rare voor mij. In mijn 330e had ik een HUD, en ik moest mij daar elke x-maanden gewoon aan herinneren om daar naar te kijken. Ik vond dat dus een optie die ik nooit meer zou nemen.
Nu in de Audi kijk ik daar constant naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, DDke zei:

Da's een rare voor mij. In mijn 330e had ik een HUD, en ik moest mij daar elke x-maanden gewoon aan herinneren om daar naar te kijken. Ik vond dat dus een optie die ik nooit meer zou nemen.
Nu in de Audi kijk ik daar constant naar.

Bij Audi was ik daar volledig verkocht aan. zuiver, alle info, niet storend,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat van die ruitenwissers ook nog niet gemerkt. 

Ik kan alleen maar zeggen dat mijn Y op alle vlakken een betere wagen is dan mijn ID4, maar echt een PAKKEN betere wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, DDke said:

Da's een rare voor mij. In mijn 330e had ik een HUD, en ik moest mij daar elke x-maanden gewoon aan herinneren om daar naar te kijken. Ik vond dat dus een optie die ik nooit meer zou nemen.
Nu in de Audi kijk ik daar constant naar.

Ik heb nu ook een HUD voor het eerst. Miste het toch direct toen ik een vervangwagen mee had. Je went daar snel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Ceke said:

Ik kan alleen maar zeggen dat mijn Y op alle vlakken een betere wagen is dan mijn ID4, maar echt een PAKKEN betere wagen. 

Waar vergelijk je dan ook mee :D Kan me dat gerust voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid