Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

1 hour ago, jan.van.gent said:

Kan me niet voorstellen dat een EV een alternator aan boord heeft? Eerder een spannings spanningsomvormer lijkt me, maar me nog niet ingelezen, lijkt me gewoon héél vreemd, om uit een bewegend onderdeel DC op te wekken met bijhorende mechanische verliezen, als je reeds DC (hetzij veel hogere spanning) aan boord hebt en die gewoon elektrisch kan "verlagen".

Langs de andere kant, snap jij waarom ze in een EV nog altijd een 12V batterij moeten steken?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Langs de andere kant, snap jij waarom ze in een EV nog altijd een 12V batterij moeten steken?

Omdat ze off the shelf componenten gebruiken voor veel. En omdat anders constant een omvormer van de grote batterijen naar 12v moet actief zijn wil je dat de deuren ontgrendelen en dergelijke. 

En ze nu wegkomen met een 12v buffer en een kleinere lader/omvormer.

Geen idee hoeveel stroom deuromtgrendeling en dergelijke trekt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gewoon ik said:

Omdat ze off the shelf componenten gebruiken voor veel. En omdat anders constant een omvormer van de grote batterijen naar 12v moet actief zijn wil je dat de deuren ontgrendelen en dergelijke. 

En ze nu wegkomen met een 12v buffer en een kleinere lader/omvormer.

Geen idee hoeveel stroom deuromtgrendeling en dergelijke trekt.

 

Langs de andere kant draait veel elektronica toch op 5V, en je gaat toch iets nodig hebben van omvormer om het voltage te "egaliseren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant draait veel elektronica toch op 5V, en je gaat toch iets nodig hebben van omvormer om het voltage te "egaliseren".

Zit dat er niet vaak in, in die module?

Module voor 12v en in die module zit een onvormer naar 5v.

Kwestie van zo min mogelijk omvormverliezen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gewoon ik said:

Zit dat er niet vaak in, in die module?

Module voor 12v en in die module zit een onvormer naar 5v.

Kwestie van zo min mogelijk omvormverliezen te hebben.

En waarom kan dat dan niet op de EV batterij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

En waarom kan dat dan niet op de EV batterij?

Hoeveel volt is die batterij?

Het kan, maar dan gaan al die modules hun 12v naar 5v omvormer moeten aangepast worden. Daar is nu vermoedelijk nog niet genoeg vraag voor om dat betaalbaar te doen.

En om een grote 12v omvormer te hebben die een bus voedt voor al die dingen, denk ik dat de piekstroom van al die modules nogal kan tegenvallen. Dus dan zit je mss met een 3 of 4 keer te grote omvormer wil je dat die niet in beveiling valt, daarom de batterij om die piek weg te nemen.

Again, mij niet in verdiept, dit is wat mijn logica en beperkte ervaring met zulke systemen mij zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tabel op het einde is wel interessant. Die RWD doet er in dit geval niet veel langer over dan de LR en scoort ook goed in vergelijking met andere concurrenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo kijk naar de tweedehands Tesla-prijzen dan verkeren er toch nog veel verkopers in dromenland zo te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fr79 zei:

Als ik zo kijk naar de tweedehands Tesla-prijzen dan verkeren er toch nog veel verkopers in dromenland zo te zien.

Mij nog niet opgevallen. Geef eens een voorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant, het is niet omdat Tesla z’n prijzen laat zakken dat je als tweedehandshandelaar ineens met verlies moet gaan verkopen … 

Je zal maar net een Tesla Y binnengepakt hebben aan 38k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Polygoon zei:

Langs de andere kant, het is niet omdat Tesla z’n prijzen laat zakken dat je als tweedehandshandelaar ineens met verlies moet gaan verkopen … 

Je zal maar net een Tesla Y binnengepakt hebben aan 38k. 

De bluts met de buil spijtig genoeg. Verlies slikken en doorgaan. De kans dat die nog 2dehands Tesla's gaat inkopen, zal ook bitter weinig zijn en zo gaat niemand dat nog 2dehands willen verkopen, toch geen recente modellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Polygoon said:

Langs de andere kant, het is niet omdat Tesla z’n prijzen laat zakken dat je als tweedehandshandelaar ineens met verlies moet gaan verkopen … 

Je zal maar net een Tesla Y binnengepakt hebben aan 38k. 

Wat ben je met die ingesteldheid als niemand hem koopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Fred zei:

Mij nog niet opgevallen. Geef eens een voorbeeld?

Alle Tesla's die bij Powercars staan bijvoorbeeld

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat ben je met die ingesteldheid als niemand hem koopt?

Dat je later met nog veel meer verlies kan verkopen.

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Polygoon zei:

Langs de andere kant, het is niet omdat Tesla z’n prijzen laat zakken dat je als tweedehandshandelaar ineens met verlies moet gaan verkopen … 

Je zal maar net een Tesla Y binnengepakt hebben aan 38k. 

Ja da's dan dikke pech. 

T is daarmee dat bijvoorbeeld Nikola Motors (2de hands Tesla specialist) zijn eigen stock drastisch heeft gereduceerd. Tot vrij recent verkochten die vooral eigen wagens, nu is bijna drie kwart consignatieverkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de volgende stap zal zijn dat Tesla ze zelf zal verkopen in een soort Tesla Premium Selection denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze op een bepaald moment "geen keus" zullen hebben omwille van hun huidige prijs/renting politiek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Dat wordt bij MINI en BMW niet anders. Alle tweedehands zal in eigen beheer getrokken worden.

Alle of enkel PHEV en EV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar stopt het dan?
Want ik neem aan dat je niet de volledige 2ehands markt kunt controleren?
Dus als een BMW i4 over 6 jaar voor de 3e keer van eigenaar wisselt, hoe gaat BMW dit dan nog steeds in handen houden? Hoe doet met zoiets praktisch, dat je als eigenaar bv enkel je wagen kan overlaten aan de dealer, en niet particulier kunt verkopen?

Batterij blokkeren? Zetelverwarming uitschakelen :D

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand zegt dat je zelf niet kan verkopen he. Je kan ook perfect zelf je Tesla verkopen. 😉 

Maar als je in de toekomst je BMW overlaat aan de dealer, zal deze enkel nog in het BMW-net terechtkomen en eigendom worden van BMW AG - niet de dealer - voor wederverkoop.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tommie zei:

Waarom zou dat enkel PHEV en EV zijn? Neenee, alles. 

Omdat dat op dit moment toch een moeilijk segment is in de wederverkoop. Anderzijds draait het grotendeel van de leasing in België op deze wagens waarbij het bepalen van de restwaarde toch vrij moeilijk is momenteel dus op die manier kan dat een beetje "gestuurd" worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, d_s zei:

Omdat dat op dit moment toch een moeilijk segment is in de wederverkoop. Anderzijds draait het grotendeel van de leasing in België op deze wagens waarbij het bepalen van de restwaarde toch vrij moeilijk is momenteel dus op die manier kan dat een beetje "gestuurd" worden.

Ja, dat klopt zeker. Alleen is 't gek om een keuze te maken tussen aandrijving als je naar dergelijke salesmodel gaat. Alles of niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tommie zei:

Ja, dat klopt zeker. Alleen is 't gek om een keuze te maken tussen aandrijving als je naar dergelijke salesmodel gaat. Alles of niets.

Het is gek en niet gek. 1. je kunt de keuze maken voor dat segment waar het probleem zich stelt als je daar de meerwaarde kunt creëren. Door "alles" te nemen moet je het ook gebolwerkt krijgen als merk maar ik veronderstel dat de nadruk wel zal liggen in de elektrische modellen en de overige aandrijvingen gewoon in de huidige lijn liggen van de premium selection. 

En geldt dat enkel voor België of gaat BMW dat ook toepassen in de buurlanden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid