Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

Je had ook kunnen laden op de parking van de Village (11kW), en op 1km bij de M2 staan nu 8 superchargers.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Speedhunter zei:

Allen mag je dat hier niet te luid zeggen dat je traag rijdt met je EV op de snelweg :D Maar dat maakt idd gigantisch verschil. 

Een collega van mij rijdt ook altijd 110km/h op de autostrad zegt hij, zou inderdaad een redelijk verschil maken.
110km/h lijkt me anders wel een kutsnelheid, te snel om rechts te rijden en te traag voor links te rijden. Ik zou zot komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jochen zei:

Een collega van mij rijdt ook altijd 110km/h op de autostrad zegt hij, zou inderdaad een redelijk verschil maken.
110km/h lijkt me anders wel een kutsnelheid, te snel om rechts te rijden en te traag voor links te rijden. Ik zou zot komen.

Zo triestig eigenlijk.

Dan heb je mensen die 130km/h willen rijden, mensen die strikt 120 km/h rijden, elektro boys die 110 rijden, oude mensen aan 90-110 km en vrachtwagens aan 90km/h.

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, tuscani zei:

Gisteren over en weer gereden naar Maasmechelen. 290km was de heen  en terugrit, samen. Puur autostrade dus de wagen voor alle zekerheid op 90% gezet. Na 170km komen we aan met nog 46% over. 44% verbruikt dus, gaat krap worden om terug thuis te geraken.  :D na een paar uur komen we terug aan de wagen en zie ik op het scherm 55meldingen staan. Shit de sentry vergeten uit te zetten, hoeveel % extra ben ik ondertussen kwijt? Oef, niets,  nog steeds 46%. Zelfde baan terug naar huis, dus na 2km terug de autostrade op, tot thuis. Dus van de 290km zijn er amper 4km gewone baan. Gps geeft echter aan met 8% thuis te komen. Vreemd minder verbruik, dat zal wel nog zakken.  En idd op de autostrade opeens nog 6%. Als het nog verder zakt zak ik nog een sc stop mogen maken... maar dan opeens 7% , 8%, de rest% gingen omhoog, we zullen dus wind in de zeilen gehad hebben, want we zijn idd met 8% thuis gekomen.  Heenrit dus 44% en terug 38%, voor exact hetzelfde traject en snelheid. 

Maar  waar ik eigenlijk naartoe wou... :D ik kijk deze morgen eens mijn rit verloop na, en ik zie bij de uitleg " was de snelheid onder de 110km/u geweest, had u 3.7% batterij gespaard." En dit was enkel voor de laatste rit.  Nu snap ik waarom je zoveel ev´s traag ziet rijden. Ik zou dus niet met 8% thuisgekomen zijn ( 40km over volgens wagen) maar met een 16%, op deze daguitstap.  Dat zal voor velen dus psychologisch gezelliger zijn. Al was er geen stress, want de wagen thuis aan 3kW ingestoken en deze morgen om 7u30 stond hij weer op 74%. 

 

30 minuten geleden, Speedhunter zei:

Allen mag je dat hier niet te luid zeggen dat je traag rijdt met je EV op de snelweg :D Maar dat maakt idd gigantisch verschil. 

 

8 minuten geleden, Jochen zei:

Een collega van mij rijdt ook altijd 110km/h op de autostrad zegt hij, zou inderdaad een redelijk verschil maken.
110km/h lijkt me anders wel een kutsnelheid, te snel om rechts te rijden en te traag voor links te rijden. Ik zou zot komen.

Ik blijf het onnozel vinden. 

Wat had je gewonnen? Kleine 4%. 
da’s wat? 10-15 kms?

wetende dat je ergens tussen de 20 en de 30 km per minuut kan bijladen, waarom zou je dan 100 gaan rijden uit risico dat je ergens 30 seconden aou moeten gaan laden 🤷‍♂️

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Speedhunter zei:

Allen mag je dat hier niet te luid zeggen dat je traag rijdt met je EV op de snelweg :D Maar dat maakt idd gigantisch verschil. 

Je bent sneller door sneller te rijden en meer te laden 🙂 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, tuscani zei:

voor alle zekerheid op 90%

Als je nu eens zou volladen, zou je al die “stress” niet hebben. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Als je nu eens zou volladen, zou je al die “stress” niet hebben. 

Dat snap ik nu ook wel helemaal niet, als je een lange trip wil maken, laad je toch gewoon 100% vol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Je bent sneller door sneller te rijden en meer te laden 🙂 

Moet eerlijk zijn dat dit ook al geminderd is als ik bvb naar Brugge ga heen en terug zet ik al eens op 125 km/h. Hoe langer je zo'n ev hebt hoe minder die range je parten gaat spelen, je wordt het gewoon. En laadmogelijkheden zijn er vaak genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Timo zei:

Snap niet dat je dat niet wist na zolang EV te rijden. Aan 130km/h zuipt een EV, aan 100 niet.

 

 

6 minuten geleden, Polygoon zei:

Je bent sneller door sneller te rijden en meer te laden 🙂 

De vergelijking is in een ander topic eens gemaakt. Loont niet om 100 te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekke resultaten trouwens. 

Altijd 100% thuisladen, geen idee waarom je dat niet zou doen. En hoeveel verbruikt die dan?

Ben donderdagavond met i5 - 83 kWh - met 85% lading naar Pairi Daiza heen én terug gereden. Da's 120km enkel, 240km heen en terug. 3u later thuisgekomen met nog 25% batterij over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Altijd 100% thuisladen, geen idee waarom je dat niet zou doen.

Schrik dat z’n batterij binnen 10 jaar een 2% extra batterijdegregatie heeft zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou mij toch aan het principe dat ik enkel tot 100% laad bij langere ritten. Want soms staat mijn auto twee of drie dagen stil en moest die dan op 100% is dat echt niet goed. Dat is aangetoond dat die niet te lang op 100% mag blijven staan, dat je best niet heel lang wacht m te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Speedhunter zei:

Moet eerlijk zijn dat dit ook al geminderd is als ik bvb naar Brugge ga heen en terug zet ik al eens op 125 km/h. 

Livin’ la vida loca!

image.gif.61907985282e7d4261250c45fef22f62.gif

 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Polygoon zei:

Als je nu eens zou volladen, zou je al die “stress” niet hebben. 

Zie onderaan 

20 minuten geleden, Timo zei:

Snap niet dat je dat niet wist na zolang EV te rijden. Aan 130km/h zuipt een EV, aan 100 niet.

 

Ik wist dat en trek me dat niet aan. Heb van in het begin gezegd tegen Sally dat als ik trager moet rijden ik hem verkoop. Maar nu dacht ik er eens aan om dat te checken, wat het verschil zou zijn. Rit was zoals gewoonlijk 124 op cc, soms eens sneller en soms eens trager wegens verkeer.

12 minuten geleden, Tommie zei:

Gekke resultaten trouwens. 

Altijd 100% thuisladen, geen idee waarom je dat niet zou doen. En hoeveel verbruikt die dan?

Ben donderdagavond met i5 - 83 kWh - met 85% lading naar Pairi Daiza heen én terug gereden. Da's 120km enkel, 240km heen en terug. 3u later thuisgekomen met nog 25% batterij over.

Zal toch ongeveer hetzelfde zijn? 60% op 240km, bij mij 82% op 290km. Zat met een gemiddelde van rond de 20 kW/h dacht ik.  ( kan het niet meer zien)

Ik laad enkel tot 100% als we op verlof gaan, op aanraden van de wagen zelf. ( tot 80% voor dagelijkse ritten) nu gewoon  tot 90% om zoals uitgerekend toe te komen. ( dan sta ik niet aan een sc te wachten en plug ik gewoon thuis in) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Polygoon zei:

Schrik dat z’n batterij binnen 10 jaar een 2% extra batterijdegregatie heeft zeker? 

Jullie hebben leasebakken en geven die zonder zorgen binnen 4j terug af.  Hier is dat een eigen aankoop, en hou ik daar ietwat rekening mee ja. 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Zie onderaan 

Ik wist dat en trek me dat niet aan. Heb van in het begin gezegd tegen Sally dat als ik trager moet rijden ik hem verkoop. Maar nu dacht ik er eens aan om dat te checken, wat het verschil zou zijn. Rit was zoals gewoonlijk 124 op cc, soms eens sneller en soms eens trager wegens verkeer.

Zal toch ongeveer hetzelfde zijn? 60% op 240km, bij mij 82% op 290km. Zat met een gemiddelde van rond de 20 kW/h dacht ik.  ( kan het niet meer zien)

Ik laad enkel tot 100% als we op verlof gaan, op aanraden van de wagen zelf. ( tot 80% voor dagelijkse ritten) nu gewoon  tot 90% om zoals uitgerekend toe te komen. ( dan sta ik niet aan een sc te wachten en plug ik gewoon thuis in) 

20 kWh/100km 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jochen zei:

Een collega van mij rijdt ook altijd 110km/h op de autostrad zegt hij, zou inderdaad een redelijk verschil maken.
110km/h lijkt me anders wel een kutsnelheid, te snel om rechts te rijden en te traag voor links te rijden. Ik zou zot komen.

In het middenvak samen met de rest van de losers die maar doen alsof ze autorijden

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Altijd 100% thuisladen, geen idee waarom je dat niet zou doen. En hoeveel verbruikt die dan?

De i4 van mijn moeder staat ook op max 80% bij thuisladen, voor haar meer dan genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Challazer zei:

De i4 van mijn moeder staat ook op max 80% bij thuisladen, voor haar meer dan genoeg. 

Until it’s not. Zoals hierboven. Voor Tuscani zal dat 95% van de gevallen ook goed zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Tjeu zei:

Winter cijfers zijn bij -10 °C... Tenzij je naar het Noorden trekt heb je daar nooit mee te maken. 

Baby moet je alle 30 min uit de maxicosy halen volgens de handleiding, langer is niet goed voor de rug (toegeven, wij gingen eerder naar de 2u als ze rustig waren), maar je moet toch meer stoppen dan dat je met je range ver geraakt. 

Vroeger zou ik het niet zien zitten hebben, maar net door kinderen te hebben boeit het hele range gedoe mij echt voor geen meter. Die drie koters uit doen stappen, plasje laten doen en weer instappen is zelden minder dan half uur werk. Veelal tegen de 40-45 min. Daarmee is de ketel weer vol. En 20 - 40 min meer of minder op een lange vakantietrip, steekt dat er nu echt op? 

Interieur en algemeen gevoel van onze huidige Espace is geweldig. Maar qua aandrijfgeheel, prestaties, geluid, versnellingsbak, geluidsinstallatie, entertainment en beenruimte scoort zo een Y toch wel beter. Dito qua verbruik. Als ze er mij een zouden aanbieden, ik zou toch wel al eens beginnen twijfelen... 

Algemeen advies is baby niet langer dan 2u in autostoel te laten zitten, geen half uur ze 😛 
Toch vaak dat we zondag tegen late namiddag ergens vertrekken van een weekendbestemming en dan liefst zsm thuis zijn. 
Ook: vaak vallen die in slaap tijdens de autorit, stoppen betekent vaak dat ze wakker worden = cranky kinders! Ideaal is vertrekken en rechtstreeks tot thuis kunnen rijden. Ik word helemaal niet blij van op een rit van maar 2u nog eens 20-30min te moeten stoppen. Zelfs mijn zoon van 3,5j heeft een voldoende grote blaas om dat te overbruggen :D 

In mijn situatieschets maakte ik gewoon de bedenking dat we tijdens onze laatste twee weekendtripjes niet op locatie konden laden. Niet aan het vakantiehuisje, en niet op de parking van waar we 2x een wandeling maakten. Er was wel een laadpaal, maar de twee plekken waren bezet (door 1 EV en 1 ICE, met een NL'er die wellicht een app was gevolgd en beteuterd stond te kijken dat hij niet kon laden).

Dat maakt dat als je naar huis vertrekt (en laat ons eerlijk zijn, gewoon liefst zo snel mogelijk thuis toekomt), je verplicht bent tijdens die rit nog eens minstens 20 minuten aan je reistijd toe te voegen om bij te laden. Nee, ik vind dat nog steeds geen meerwaarde 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Destination chargers ben ik ook al regelmatig teleurgesteld in geweest. Het is mooi als het lukt, maar zeker niet op rekenen.
Op weekendje weg naar de kust wel al geladen bij een supermarktbezoek (snellader aan parking AH in Koksijde), en dat zie je meer en meer, snelladers bij supermarkten. En imo verlies je dan geen tijd, en op een weekendje weg met kinderen zit een supermarkt bezoek er toch regelmatig wel eens bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Until it’s not. Zoals hierboven. Voor Tuscani zal dat 95% van de gevallen ook goed zijn. 

De mijne hangt meestal zelfs rond de 60% qua batterij%,  80% is na een zonnige zondag, wanneer de wagen niet gebruikt is. En voor de rest van de week is dat inpluggen als hij op 40% komt. Als we eens naar Oostende gaan in het weekend, is 80% ook meer dan voldoende om heen en weer te kunnen. sc'ers zijn bij mij echt zeldzaam, enkel op vakantie gebruiken we die. (laatste keer was dus ergens in augustus)

En ik zit met een andere batterij als de RWD Y, waar ze idd zeggen om zeker 1maal per week tot 100% te laden ivm geheugen ofzo. Als ik mijn laadsessie hoger dan 80% zet, krijg ik een scherm of ik zeker ben, want veel laden hoger dan 80% kan de batterij schaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DDke zei:

 

 

Ik blijf het onnozel vinden. 

Wat had je gewonnen? Kleine 4%. 
da’s wat? 10-15 kms?

wetende dat je ergens tussen de 20 en de 30 km per minuut kan bijladen, waarom zou je dan 100 gaan rijden uit risico dat je ergens 30 seconden aou moeten gaan laden 🤷‍♂️

Geef je gelijk hoor, het tekstje viel me gewoon op, en begreep dat er waarschijnlijk wel mensen gevoelig voor zullen zijn. ik heb perfect mijn plan kunnen trekken, met de beschikbare lading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid