Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Tommie zei:

Dat hangt af van mijn initiële prijszetting. Ik geef jou mijn beste prijs voor de nieuwe wagen of wil je 1k meer voor overname? Ik kan ‘t verpakken zoals jij ‘t liefste hebt. 😉 Want 1k is best heel veel geld uit de marge van een nieuwe BMW. Dus kans bestaat zeker dat ik ‘no deal’ zeg. 

En ik hoor graag ‘de start van een relatie met een nieuwe klant’. Die klant wil bij zijn tweede aankoop nog meer korting ah ja, want nu is hij al bestaande klant en moet hij getrouwheidskorting hebben! Enz…


 

 

Vandaar dat ik netto na aftrek van alle kortingen schreef (puur hypothetisch natuurlijk want op 500€ zou ik nooit discussiëren). Maar uw antwoord verbaast me wel in die zin dat je voor 1k dergelijke deal zou laten schieten  (eigenlijk maar 500€ want dan is die marge van de opkoper ook niet nodig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fr79 zei:

Vandaar dat ik netto na aftrek van alle kortingen schreef (puur hypothetisch natuurlijk want op 500€ zou ik nooit discussiëren). Maar uw antwoord verbaast me wel in die zin dat je voor 1k dergelijke deal zou laten schieten  (eigenlijk maar 500€ want dan is die marge van de opkoper ook niet nodig).

1k is - again - heel veel geld. Vergis je niet

En, weet ook dat wat jij aangeeft zelf te doen - foto’s nemen, uploaden, schades melden, invullen, enz - 99% van de klanten niet wilt doen. Wij doen dat voor hen. Da’s service. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

In elk geval: overname is een service. Je rijdt je oude kist binnen, plaatjes overvijzen, buitenrijden met ‘t nieuwe spul. Wij handelen alles verder af. 
 

Snap ik wel, maar als je een deftige wagen aanbiedt, krijg je particulier makkelijk 5 à 10% meer dan bij WKA. 

Voor een barrel zou ik niet twijfelen. Maar in het geval van 30k zit je wel met een deftig verschil tegenover gewoon overlaten. Toegegeven, kost ook meer 'moeite' idd. (kan meevallen en kan tegenvallen).

We hebben gewoon een andere invalshoek hier😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent daar mogelijks moderner in, dat mag uiteraard!

Maar in 99% van de gevallen leveren wij echt een service. Niet beleefdheid. En we kunnen ook maar ‘t geld bieden dat we krijgen, zonder een gezonde marge uit ‘t oog te verliezen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Fr79 zei:

We hebben gewoon een andere invalshoek hier😉

I’m with you, verschil kan dag & nacht zijn wanneer ze moeite willen doen voor jou. Gilles van BMW Jorssen, man man, dieje kerel heeft zelfs 2 auto’s van mij overgenomen toen ik ene M4 kocht. Die deed moeite en begreep gewoon wat ik verwachtte. Later was de ontnuchtering  heel groot toen ik voor de E-Tron GT in Heist-op-den-Berg maar lauwtjes werd onthaalt en basically zelf mocht bellen met hun opkoper. Ik heb mijne 140k dure Audi elders gekocht, dat kan ik u wel zeggen. Ik volg u volledig!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Fr79 zei:

Snap ik wel, maar als je een deftige wagen aanbiedt, krijg je particulier makkelijk 5 à 10% meer dan bij WKA. 

Voor een barrel zou ik niet twijfelen. Maar in het geval van 30k zit je wel met een deftig verschil tegenover gewoon overlaten. Toegegeven, kost ook meer 'moeite' idd. (kan meevallen en kan tegenvallen).

We hebben gewoon een andere invalshoek hier😉

Vergeet ook niet dat heel veel mensen geen zin hebben om hun auto zelf te verkopen voor dat beetje meer. Vreemd volk over de deur, 100 mails met dernier prix chef of kleine factuur mogelijk, mogelijks problemen met betaling… 

Dan zijn die heel blij om gewoon bij de dealer hun auto achter te laten en daar 500 eur voor in te leveren. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Logic zei:

I’m with you, verschil kan dag & nacht zijn wanneer ze moeite willen doen voor jou. Gilles van BMW Jorssen, man man, dieje kerel heeft zelfs 2 auto’s van mij overgenomen toen ik ene M4 kocht. Die deed moeite en begreep gewoon wat ik verwachtte. Later was de ontnuchtering  heel groot toen ik voor de E-Tron GT in Heist-op-den-Berg maar lauwtjes werd onthaalt en basically zelf mocht bellen met hun opkoper. Ik heb mijne 140k dure Audi elders gekocht, dat kan ik u wel zeggen. Ik volg u volledig!

Om even als (ex-) verkoper te spreken: Op de duur ben je niet meer bezig met je core- business als verkoper en dat is en blijft verkopen. Je verkoopt een nieuwe wagen, er staat niet op de deur aankoper andere autos, zeker al niet als het jouw merk niet is. Dat de verkoper van je e-tron te weinig moeite gedaan heeft, zeker, maar tis niet zo zwart wit als je denkt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Logic zei:

I’m with you, verschil kan dag & nacht zijn wanneer ze moeite willen doen voor jou. Gilles van BMW Jorssen, man man, dieje kerel heeft zelfs 2 auto’s van mij overgenomen toen ik ene M4 kocht. Die deed moeite en begreep gewoon wat ik verwachtte. Later was de ontnuchtering  heel groot toen ik voor de E-Tron GT in Heist-op-den-Berg maar lauwtjes werd onthaalt en basically zelf mocht bellen met hun opkoper. Ik heb mijne 140k dure Audi elders gekocht, dat kan ik u wel zeggen. Ik volg u volledig!

Je was zo content van Gilles dat je nadien elders een ander merk bent gaat kopen?
Uiteraard je volste recht, maar ik haal het even aan om Tommie bij te staan in hetgeen hij net zei over commerciële gestes.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Challazer zei:

Vergeet ook niet dat heel veel mensen geen zin hebben om hun auto zelf te verkopen voor dat beetje meer. Vreemd volk over de deur, 100 mails met dernier prix chef of kleine factuur mogelijk, mogelijks problemen met betaling… 

Dan zijn die heel blij om gewoon bij de dealer hun auto achter te laten en daar 500 eur voor in te leveren. 

Vooral dat...Buurman twee huizen verder heeft recent miserie gehad bij de verkoop van zijn VW Passat TDi.
Tijdens de bezichtiging op een onbewaakt moment hebben ze olie in de KVS gedaan om zodoende te kunnen afpingelen.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Logic zei:

I’m with you, verschil kan dag & nacht zijn wanneer ze moeite willen doen voor jou. Gilles van BMW Jorssen, man man, dieje kerel heeft zelfs 2 auto’s van mij overgenomen toen ik ene M4 kocht. Die deed moeite en begreep gewoon wat ik verwachtte. Later was de ontnuchtering  heel groot toen ik voor de E-Tron GT in Heist-op-den-Berg maar lauwtjes werd onthaalt en basically zelf mocht bellen met hun opkoper. Ik heb mijne 140k dure Audi elders gekocht, dat kan ik u wel zeggen. Ik volg u volledig!

Onthaald.

En hier mix je 2 dingen. Moeite doen = service. Dat is niet noodzakelijk uit te drukken in euros. Met geld smijten kan iedereen, service verlenen is nog iets helemaal anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, SB-01 zei:

Je was zo content van Gilles dat je nadien elders een ander merk bent gaat kopen?
Uiteraard je volste recht, maar ik haal het even aan om Tommie bij te staan in hetgeen hij net zei over commerciële gestes.

Wat kom jij nu zeggen, letterlijk maak ik jaren later nog altijd reclame voor de Gilles, niemand die erom vraagt en ‘t floept er weer uit als voorbeeld. Da’s daar diegene die elke maand de meeste auto’s verkoopt, en ik snap dat. Dat ik nu geen BMW heb ligt alleszins aan BMW zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Logic zei:

Wat kom jij nu zeggen, letterlijk maak ik jaren later nog altijd reclame voor de Gilles, niemand die erom vraagt en ‘t floept er weer uit als voorbeeld. Da’s daar diegene die elke maand de meeste auto’s verkoopt, en ik snap dat. Dat ik nu geen BMW heb ligt alleszins aan BMW zelf. 

Dat is geen verwijt, dat is gewoon een voorbeeld. Bij Tommie zullen er ook mensen zijn die omwille van het BWM gamma elders shoppen.
Het ging me puur over het feit dat een vaste klant veel minder vast is als vroeger, en dat je jezelf als verkoper tegenwoordig beter niet meer in 20 bochten wringt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, SB-01 zei:

Dat is geen verwijt, dat is gewoon een voorbeeld. Bij Tommie zullen er ook mensen zijn die omwille van het BWM gamma elders shoppen.
Het ging me puur over het feit dat een vaste klant veel minder vast is als vroeger, en dat je jezelf als verkoper tegenwoordig beter niet meer in 20 bochten wringt.

Ik denk dat je als verkoper zijnde best goed nadenkt op welke manieren je een meerwaarde kan betekenen of, je wordt vervangen door een appje. Sales is een gedroomde positie om het verschil te kunnen maken, …  je moet dat ook willen doen, dat voel je als klant nogal rap. Ik denk dat ik nogal rap buiten de lijnen zou kleuren als verkoper zijnde, maar foert dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de kogel door de kerk en is het gewoon een RWD geworden. Even mijn km's van de laatste maanden bekeken en ik kom gemiddeld op amper 250 - 300 km per week met de daily. Ik rij bijna meer met de Mazda buiten de winterperiode 😅. Rationeel gezien kon ik dan niet om een RWD heen.

Gisteren ineens besteld en eigenlijk ook direct twee deftige financiële renting voorstellen gekregen. Eentje aan 1,49 % met 20% aankoopoptie (KBC), de andere aan 3.99% (dacht ik, even vanbuiten), maar met maar liefst 42 % aankoopoptie (CA).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tweede zal heel duur uitkomen, doordat je heel weinig aflost, en er dus een groot openstaand kapitaal rest.

en net op dat kapitaal betaal je je interesten.  En het % is dan nog een flink stuk hoger dan bij KBC

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Die tweede zal heel duur uitkomen, doordat je heel weinig aflost, en er dus een groot openstaand kapitaal rest.

en net op dat kapitaal betaal je je interesten.  En het % is dan nog een flink stuk hoger dan bij KBC

Klopt, de tweede is in totaal een € 2.300 duurder als je de aankoopoptie licht. Maar of je die licht is wat afhankelijk van de restwaarde. Beetje koffiedik kijken hoe die binnen 5 jaar zal zijn. Zeker gezien er nu volgens mij erg veel worden verkocht, die binnen 5 jaar de occasiemarkt overspoelen.

Aankoopoptie bij CA is € 13.880 en bij KBC € 6.609 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/22/2024 at 10:19 PM, Challazer said:

Vergeet ook niet dat heel veel mensen geen zin hebben om hun auto zelf te verkopen voor dat beetje meer. Vreemd volk over de deur, 100 mails met dernier prix chef of kleine factuur mogelijk, mogelijks problemen met betaling… 

Dan zijn die heel blij om gewoon bij de dealer hun auto achter te laten en daar 500 eur voor in te leveren. 

Hier idem.

Ik heb nu wel mijn laatste auto's particulier verkocht, maar dat was telkens aan iemand van AM, omdat die mensen wisten dat ik hem ging over laten (heb daar dan ook nooit meer voor gevraagd dan wat ik in overname kreeg trouwens). Mijn GT3 is ook vertrokken naar iemand die ik ken. Dan kan dat. Maar een advertentie online gooien en dan god weet wie allemaal over de vloer moeten krijgen en domme vragen en biedingen online, nee dank u. Dan laat ik hem over aan een handelaar. Vanaf een bepaalde prijsklasse trek je trouwens ook enkel nog handelaars aan met je advertentie. Random particulieren gaan echt geen hoge bedragen leggen bij een andere wildvreemde particulier voor een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2024 om 20:28, Fr79 zei:

Mijn ervaring met merkdealers is dat ze heel weinig moeite doen voor overnames die ofwel niet hun merk zijn ofwel naar hun mening 'te oud' (>4j en/of >120k)

Zowel bij Audi, BMW en Porsche schakelen ze opkopers in wiens bod in het beste geval op het niveau van wijkopenauto's en dergelijke ligt.

Je krijgt dan wel een mooi verhaaltje van 'we zetten het op een platform en er zijn xxxx partijen die kunnen bieden' etc. etc. maar bottom line is dat altijd bs 

 

Je moet gewoon meerdere garages dealers aandoen en dan de beste eruit pikken en ze desnoods tegen elkaar opzetten. Voorbeeld van mijn Octavia RS van 7 jaar oud met 55 000 km. Bij garage A kreeg ik 15K in overname, bij garage B 17K, bij wijkopenautos 18K,  bij garage C 20K waar ik dan uiteindelijk de deal gesloten heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/1/2024 om 18:28, Tommie zei:

Dito.

't Concept snap ik. BMW wilt eigenlijk de restwaardes hoger houden, en dat bereiken door het grootste deel van de markt zelf te beheren.

 

Op 22/1/2024 om 18:36, ir_fuel zei:

Restwaardes voor wie, dat is nog maar de vraag uiteraard. Waar het op neer gaat komen is:

Puur fictief:

BMW verkoopt een auto voor 15K die ze inkopen voor 10K. Dan is de vraag of er geen handelaar gaat zijn die die auto wil verkopen voor 14K en hem inkopen voor 11K, maw het zal puur van de marges af hangen. Het heeft weinig zin hoge restwaardes te garanderen door de markt te manipuleren als dat niet gepaard gaat met hoge overnamebedragen, en op het einde van de rit komt het dan op hetzelfde neer want het geld dat je verdient is identiek.

In theorie klinkt het vanuit BMW simpel. In de praktijk gaan ze niemand kunnen verbieden een auto te verkopen buiten het netwerk. Het enige wat ik nog kan zien is dat ze dan met interessante financieringsformules werken waarbij er dan eigenlijk enkel verhuurd wordt zonder mogelijkheid tot overnemen voertuig einde contract. Maar dat gaat lang niet voor iedereen de juiste keuze zijn.

Ik zie voor de merkdealer wel een voordeel tov de handelaar en dan vooral voor de wagens die wat karig in de opties staan. Doordat je nu bepaalde opties na aankoop van de wagen nog kunt toevoegen kun je enerzijds wagens al iets duurder inkopen dan de handelaar waarbij je dan als merkdealer extra opties gratis? of toch tegen een gereduceerde kost kunt bijvoegen waardoor je de overgenomen wagen ook duurder kunt verkopen. 

Ik stel me zelfs de vraag bij bepaalde EV die nu onder de 40k staan om die 5.000 euro subsidie te krijgen maar vaak wel wat opties missen. Dat je die best dus gewoon zo koopt aan die prijs om dan enkele maanden later die extra opties bij te kopen. Geeft u 5.000 euro extra budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Speedhunter zei:

Je moet gewoon meerdere garages dealers aandoen en dan de beste eruit pikken en ze desnoods tegen elkaar opzetten. Voorbeeld van mijn Octavia RS van 7 jaar oud met 55 000 km. Bij garage A kreeg ik 15K in overname, bij garage B 17K, bij wijkopenautos 18K,  bij garage C 20K waar ik dan uiteindelijk de deal gesloten heb. 

Tegenwoordig ook niet meer zo simpel, gezien de grote fusies die er zijn bij de dealergroepen.  Als die hun CRM een beetje on point is, dan gaan ze zien dat je bij hun collega bent langs geweest, en dat die X heeft voorgesteld, en dat zij dus niet onder zijn duiven moeten schieten door X+1 als overname te bieden.
 

En die overname mag je eigenlijk alleen vergelijken op een exact dezelfde configuratie van auto.  Op een tweedehandse of een stockmodel is dat niet relevant:  men steekt gewoon een stuk van de marge in de overnameprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

Tegenwoordig ook niet meer zo simpel, gezien de grote fusies die er zijn bij de dealergroepen.  Als die hun CRM een beetje on point is, dan gaan ze zien dat je bij hun collega bent langs geweest, en dat die X heeft voorgesteld, en dat zij dus niet onder zijn duiven moeten schieten door X+1 als overname te bieden.
 

En die overname mag je eigenlijk alleen vergelijken op een exact dezelfde configuratie van auto.  Op een tweedehandse of een stockmodel is dat niet relevant:  men steekt gewoon een stuk van de marge in de overnameprijs.

Ja bij mij waren dat verschillende dealers en merken en een onafhankelijke garage, dan lukt dit mss nog.

Nochtans heb ik rechtstreeks het geld gekregen van de handelaar die 20K geboden heeft, de garage heeft niet bijgelegd. Zij hebben gewoon meer en beter gezocht tot ze een handelaar gevonden hadden die effectief 20K wou geven wat mijn prijs was in plaats van enkel de biedingen af te wachten. Ik heb zelfs maar 5 dagen moeten wachten. En ze hadden nog meer dan genoeg marge want de auto later teruggevonden met een verkooprijs van 25,5K. 

Maar het verschil tussen de 1ne garage van 15K en de andere garage van 20K, dat is een verschil van 5K, dat is al eens de moeite om bij verschillende langs te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 18/1/2024 om 16:08, Alexis zei:

Tof zeg. Max 250km range in de winter, en dat als je je netjes aan 110km/u houdt en dus niet in de file staat, eens fluks wil invoegen, geen radio luistert, niet te veel verwarming opzet... Mag ik dat ridicuul vinden? 
Zelfs met een kleuter en baby hebben we de voorbije drie maand een stuk of 4-5 keer ergens een weekend weg geweest waarbij we ter plekke op locatie zouden moeten kunnen laden om terug te geraken (wat in 3 van de 5 gevallen niet kon op die locatie). Wil dus zeggen dat we 20 à 40min kwijt zouden geweest zijn in terugrit om beetje bij te laden om thuis te geraken.. Tof is toch anders. 

(sorry, off topic!)

Winter cijfers zijn bij -10 °C... Tenzij je naar het Noorden trekt heb je daar nooit mee te maken. 

Baby moet je alle 30 min uit de maxicosy halen volgens de handleiding, langer is niet goed voor de rug (toegeven, wij gingen eerder naar de 2u als ze rustig waren), maar je moet toch meer stoppen dan dat je met je range ver geraakt. 

Vroeger zou ik het niet zien zitten hebben, maar net door kinderen te hebben boeit het hele range gedoe mij echt voor geen meter. Die drie koters uit doen stappen, plasje laten doen en weer instappen is zelden minder dan half uur werk. Veelal tegen de 40-45 min. Daarmee is de ketel weer vol. En 20 - 40 min meer of minder op een lange vakantietrip, steekt dat er nu echt op? 

Interieur en algemeen gevoel van onze huidige Espace is geweldig. Maar qua aandrijfgeheel, prestaties, geluid, versnellingsbak, geluidsinstallatie, entertainment en beenruimte scoort zo een Y toch wel beter. Dito qua verbruik. Als ze er mij een zouden aanbieden, ik zou toch wel al eens beginnen twijfelen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren over en weer gereden naar Maasmechelen. 290km was de heen  en terugrit, samen. Puur autostrade dus de wagen voor alle zekerheid op 90% gezet. Na 170km komen we aan met nog 46% over. 44% verbruikt dus, gaat krap worden om terug thuis te geraken.  :D na een paar uur komen we terug aan de wagen en zie ik op het scherm 55meldingen staan. Shit de sentry vergeten uit te zetten, hoeveel % extra ben ik ondertussen kwijt? Oef, niets,  nog steeds 46%. Zelfde baan terug naar huis, dus na 2km terug de autostrade op, tot thuis. Dus van de 290km zijn er amper 4km gewone baan. Gps geeft echter aan met 8% thuis te komen. Vreemd minder verbruik, dat zal wel nog zakken.  En idd op de autostrade opeens nog 6%. Als het nog verder zakt zak ik nog een sc stop mogen maken... maar dan opeens 7% , 8%, de rest% gingen omhoog, we zullen dus wind in de zeilen gehad hebben, want we zijn idd met 8% thuis gekomen.  Heenrit dus 44% en terug 38%, voor exact hetzelfde traject en snelheid. 

Maar  waar ik eigenlijk naartoe wou... :D ik kijk deze morgen eens mijn rit verloop na, en ik zie bij de uitleg " was de snelheid onder de 110km/u geweest, had u 3.7% batterij gespaard." En dit was enkel voor de laatste rit.  Nu snap ik waarom je zoveel ev´s traag ziet rijden. Ik zou dus niet met 8% thuisgekomen zijn ( 40km over volgens wagen) maar met een 16%, op deze daguitstap.  Dat zal voor velen dus psychologisch gezelliger zijn. Al was er geen stress, want de wagen thuis aan 3kW ingestoken en deze morgen om 7u30 stond hij weer op 74%. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen mag je dat hier niet te luid zeggen dat je traag rijdt met je EV op de snelweg :D Maar dat maakt idd gigantisch verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid