Ga naar inhoud

LEZ in Europe, hoe werkt het?


The Swede

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...

Neen.

Is ook pas vanaf 2011 indien ongekend. 

Norm

Datum 1ste inschrijving

Euro 0

Voor 1 juli 1992

Euro 1

Van 1 juli 1992 tot 31 december 1996

Euro 2

Van 1 januari 1997 tot 31 december 2000

Euro 3

Van 1 januari 2001 tot 31 december 2005

Euro 4

Van 1 januari 2006 tot 31 december 2010

Euro 5

Van 1 januari 2011 tot 31 augustus 2015

Euro 6

Van 1 september 2015 tot 31 augustus 2019

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is wel raar want mijn oldtimer is van 90 en is een euro 2

En onlangs zegde ze dat een diesel met euro 4 nieuw te koop was tot januari 2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Liquid Li0n zei:

is wel raar want mijn oldtimer is van 90 en is een euro 2

En onlangs zegde ze dat een diesel met euro 4 nieuw te koop was tot januari 2012

Lijst is voor wagens zonder euronorm. Je kan mijn wagen kopen als euro 3, 4, 5 en 6. En telkens zit daar dezelfde motor in... 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, CAS said:

Lijst is voor wagens zonder euronorm. Je kan mijn wagen kopen als euro 3, 4, 5 en 6. En telkens zit daar dezelfde motor in... 

 

Ik veronderstel dat de uitlaatgaszuivering verschilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Ik veronderstel dat de uitlaatgaszuivering verschilt.

Neen, is puur op bouwjaar. EU heeft geen gegevens en zelfs in de VS zijn geen cijfers ervoor. Dus na import kijken ze gewoon naar bouwjaar en krijg je euronorm toegewezen. Is gebouwd van 2004 tot 2016. Zelfde motor. Vanaf 2006 wel flex fuel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat eigenlijk met taksen en LEZ? Nog niemand die een zaak heeft aangespannen?
Ik betaal al 2 toeslagen op de uitstoot en euronorm van mijn auto, mag ik voor stad Gent 10% opdeciemen betalen terwijl ik niet eens het centrum binnen mag vanaf 2020. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, teus_ zei:

Hoe zit dat eigenlijk met taksen en LEZ? Nog niemand die een zaak heeft aangespannen?
Ik betaal al 2 toeslagen op de uitstoot en euronorm van mijn auto, mag ik voor stad Gent 10% opdeciemen betalen terwijl ik niet eens het centrum binnen mag vanaf 2020. 

haha dat lachen ze gewoon weg hoor. zelfs die mannen van de BFOV voor oldtimers proberen al jarenlang om oldtimers (blijkbaar nog geen 1000 met O plaat binnen de LEZ) toelating te geven maar tot op heden niets. Terwijl je in brussel met een O plaat dan weer wel binnen mag, ook volgend jaar nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 11/20/2019 at 11:47 AM, Liquid Li0n said:

Terwijl je in brussel met een O plaat dan weer wel binnen mag, ook volgend jaar nog.

 

enkel ouder dan 30 jaar dacht ik

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, JanC zei:

Wraakroepend toch? Ik las laatst iets vergelijkbaar met anonieme politiewagens. Wie betaalt voor die fratsen? 

Alle prioritaire voertuigen zijn in Antwerpen vrijgesteld van de LEZ. En daar zit wat tussen, geloof mij 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, JanC zei:

Wraakroepend toch? Ik las laatst iets vergelijkbaar met anonieme politiewagens. Wie betaalt voor die fratsen? 

Amai niet! Heeft niets met milieu te maken die zever, die 100k zullen de mensen van Gent wel betalen die met een oude auto rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Phil zei:

En uit wie z'n zak komt dat geld...

Rondpompen van geld komt niet uit iemands zak.

Als de staat 100k betaalt aan de staat... dan gaat geen burger daarvoor 'de rekening' krijgen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gewoon ik zei:

149 auto's vervangen in 1 keer is natuurlijk goedkoper.

Niet tegenstaande dat ze al 3 miljoen in hun wagenpark pompen.

Nu het is iets genuanceerder want volgens mij zit er daar nog ergens een intercommunale tussen, maar bon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid