Ga naar inhoud

LEZ in Europe, hoe werkt het?


The Swede

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, gewoon ik zei:

149 auto's vervangen in 1 keer is natuurlijk goedkoper.

ik denk dat ze doelen op het feit dat ze dit al 2 jaar wisten... maar als je een leasing hebt voor 4 of 5 jaar is de toelating kopen goedkoper, en er is nu toch genoeg extra geld binnen door de invoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

overheid, dus zal wel via overheidsaanbesteding lopen. En dat zijn vaak meerjaren contracten. En volgens mij kopen ze die wagens ook aan. En vervanging zal wel op x-aantal kms zijn.

De ene camionette zit daar na 2jaar aan, de andere na 7 jaar nog niet. Allemaal afhankelijk van het gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ze doelen op het feit dat ze dit al 2 jaar wisten... maar als je een leasing hebt voor 4 of 5 jaar is de toelating kopen goedkoper, en er is nu toch genoeg extra geld binnen door de invoering.
Niks te leasing, kopen hun auto's gewoon aan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, Polygoon said:

Niet tegenstaande dat ze al 3 miljoen in hun wagenpark pompen.

Nu het is iets genuanceerder want volgens mij zit er daar nog ergens een intercommunale tussen, maar bon.

Heel juist. Anders gaan al die inkomsten naar de staatskas. Nu kunnen ze tenminste aan iemand zijn vingers blijven plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, teus_ zei:

ach, de hippies van Gent apprecieren half vervallen woningen met een gebrek aan sanitair nog wel. 

ze zijn alvast schappelijk voor krakers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
1 uur geleden, Bompa zei:

"Agricultural" 😂 precies of die zoveel uitstoten, die hebben tegenwoordig ook ad blue en een roetfilter en zitten een heel stuk van de lez volgens mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Krikkie zei:

"Agricultural" 😂 precies of die zoveel uitstoten, die hebben tegenwoordig ook ad blue en een roetfilter en zitten een heel stuk van de lez volgens mij. 

090722_boeren.jpg.8704410ca8113a08caff3aa48cfdf4e2.jpg

Af en toe moeten die mannen toch eens in Brussel zijn. 

download.jpeg.3bebc0e897210888effbcacab3472c75.jpeg

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/3/2020 om 11:31, Bompa zei:

"House heating". Maar enfin, wie had dat nu gedacht? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/energiescore/

Dat ze maar rap een belasting invoeren op al die oude krotten in Brussel. Maar dat durven ze niet, want het kiesvee van de Brusselse baronnen woont daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat altijd al grappig gevonden, een LEZ vol oude huizen die stoken op stookolie :D

Maar dienen E30 die 1 keer per jaar door de konijnenpijp moet, HOLA MAKKER AZO NIE é

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stookolie valt nog mee in vergelijking met houtstoven. In de winter stinkt gans mijn straat er naar.
Ben op zoek naar gegevens van luchtkwaliteit, met een geschiedenis. Zelf eens zien hoe dat evolueert, met het verkeer dat tot een minimum is herleid.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind betere huisisolatie een van de beste dingen die ge kunt doen om de ecologische/carbon voetafdruk te verkleinen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Le Capri Mauve said:

ik vind betere huisisolatie een van de beste dingen die ge kunt doen om de ecologische/carbon voetafdruk te verkleinen

Idd, alleen is dat moeilijker te implementeren/verplichten dan een LEZ of taksen op je auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, teus_ zei:

Stookolie valt nog mee in vergelijking met houtstoven. In de winter stinkt gans mijn straat er naar.
Ben op zoek naar gegevens van luchtkwaliteit, met een geschiedenis. Zelf eens zien hoe dat evolueert, met het verkeer dat tot een minimum is herleid.

bwa, zo een ouderwetse mazoutstof stinkt toch ook fameus zu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd wel gek dat ze reclame maken om je huis met mazout te verwarmen maar een diesel niet meer mag

je huis met aardgas te verwarmen maar CNG het vervuilendste is bij die test over verschillende brandstoffen

en je huis elektrisch verwarmen wordt afgestraft maar elektrische auto's net niet.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid