Ga naar inhoud

LEZ in Europe, hoe werkt het?


The Swede

Aanbevolen berichten

In m'n ouders hun vorig huis (gekocht in '88 of '89) hadden ze elektrische verwarming geplaatst omdat dat toen ook aangemoedigd werd. Nog geen 20 jaar later werd dat dan zwaar afgestraft en nu idd die elektrische auto's (met zonnepanelen en windmolens als excuus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja mijn ouderlijk huis is ook met elektrische verwarming en een technieker zei da dat nog wel terug komt, want dit is een van de properste verwarmingen, al verdienen ze er weinig op want je hebt geen jaarlijkse controle van de ketel en/of stookolie tank etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
10 minutes ago, Liquid Li0n said:

Dit is toch zo heel hard om te lachen!! :lolz:

Die zakken van sossen en groenen gingen es maatregelen invoeren gebaseerd op corona om autoliefhebbers te koejoneren. Ze kunnen nu maar es goed teruggepakt worden de groene jongens. :P

(de Jokke had het elders over nekschot. Exact wat in me opkomt als ik aan die groene bende denk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gewoon ik zei:

Wat denk je zelf? Gaat het tekort in de staatskas door goudmijnende kabouters aangevuld worden?

Dat ze dan de rijke mensen ambeteren en niet ons 😁

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, gewoon ik said:

Wat denk je zelf? Gaat het tekort in de staatskas door goudmijnende kabouters aangevuld worden?

:lolz:   Nee dus.

In Belgie mag je van alle regels maken die onwettelijk zijn, en het volk slikt dat. :fp:  

14 hours ago, Krikkie said:

Dat ze dan de rijke mensen ambeteren en niet ons 😁

In Vlaanderen is iedereen die werkt "rijk". (en de echte rijken zitten niet meer in Vlaanderen :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/4/2020 om 11:32, The Swede zei:

In Belgie mag je van alle regels maken die onwettelijk zijn, en het volk slikt dat.

Wat stel je voor?

Met z’n allen een gezellig wandelingetje maken in BXL met de cara in de hand?

Of vertrekken uit België zoals jij doet/hebt gedaan? Maar bon, nu zit je hier terug. Moet toch zijn dat het op een ander niet beter is dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Polygoon said:

Wat stel je voor?

Met z’n allen een gezellig wandelingetje maken in BXL met de cara in de hand?

Of vertrekken uit België zoals jij doet/hebt gedaan? Maar bon, nu zit je hier terug. Moet toch zijn dat het op een ander niet beter is dan? 

Dat het volk misschien eens mondiger moet worden zoals in andere landen? Wanneer er es iemand hen tot de realiteit brengt dat er langer gaat moeten worden gewerk of dat men controle probeert te krijgen over het "sociale vangnet", dan staan ze allemaal op hun achterste poten en zijn het rellen in Brussel. Maar wanneer aan de essentiele pilaren van democratie wordt getornd... Niemand.

En over je comment dat ik hier zit: misschien leren geen opmerkingen te maken over dingen waar je echt niets van afweet want zo zit je er een uur naast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/4/2020 om 11:32, The Swede zei:

In Vlaanderen is iedereen die werkt "rijk". (en de echte rijken zitten niet meer in Vlaanderen :lol: )

De definitie die ik recent nog hoorde was eigenlijk 'poor people make profit, rich people make capital gains'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar de linkse rakkers luistert, is iedereen in Vlanderen rijk en moet hij doodbelast worden. 

(als het zo doorgaat, gaan er inderdaad nog weinig armen zijn, als ik uw definitie volg 😕 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Pas op, als ze dit pushen in Wallonië is dat koren op de molen van de PTB. Die wrijven dan al in hun handen voor de afrekening in 2024. Vergeet niet dat de sossen met de LEZ in Gent ook zwaar verveeld zitten, want bij hun basis heeft dit voor schrijnende toestanden gezorgd. Er groeit een etterbuil in het groen-rode sprookje, en die gaat vroeg of laat barsten.

https://www.demorgen.be/nieuws/crisis-propere-zone-in-gent-voorlopig-bezworen~b992c238/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar hoe de luchtvervuiling in Wallonië minder erg is dan in Vlaanderen, en ze al lang krap bij kas zitten door een economie die slabakt. 
Uitbreiding LEZ gent is alleszins afgewend. Ze willen het in elk geval nog forceren voor de volgende verkiezingen, en ik dacht dat de echte resultaten van de impact van de eerste LEZ nog niet eens goed gekend zijn. 

Quote

GENT - Een studiebureau moet voor de Stad Gent bekijken waar en hoe de lage-emissiezone kan worden uitgebreid. Een grotere LEZ stootte dit voorjaar al op protest in Gent, zelfs binnen het stadsbestuur. Maar de LEZ zal vóór 2025 worden uitgebreid, staat letterlijk in de studieopdracht. Naar waar, dat wordt pas beslist na deze studie. Wat wordt er bestudeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze (in Wallonië) een regeling uitwerken voor wagens die weinig kilometers doen, en voor oldtimers, valt er nog mee te leven denk ik zo.

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, teus_ zei:

Raar hoe de luchtvervuiling in Wallonië minder erg is dan in Vlaanderen, en ze al lang krap bij kas zitten door een economie die slabakt. 
Uitbreiding LEZ gent is alleszins afgewend. Ze willen het in elk geval nog forceren voor de volgende verkiezingen, en ik dacht dat de echte resultaten van de impact van de eerste LEZ nog niet eens goed gekend zijn. 

 

Inderdaad, ze hebben een studiebureau aangesteld, en zou nog moeten doorgedrukt worden in 2025. Maar er vormen zich ernstige barsten. Spa, ovld en nva zijn eigenlijk al tegen, dus we zijn nog niet aan de nief patatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer verontrustende evolutie, hoe dan ook.

Ik vraag me af wat ertegen te beginnen valt, zonder te vervallen in achterlijke protestacties...

Lobbywerk levert vooralsnog te weinig op, zou er juridisch iets voor te zeggen zijn op regionaal/nationaal/europees niveau?

(@saabi?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid