Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

De A 45 heeft dan blijkbaar een 2.0 motor met 421 pk. Heeft BMW al zulk een motor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, flupke73 said:

als consultant beginnen en M2cs bestellen

Weet je wat dat kost aan VAA? 😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, DVR zei:

PS: vraag me af of ik wel zo brutaal mag posten als niet 'in crowd' member. Ik lees hier al een aantal jaren mee en, sorry, hier is veel inteelt aan de gang. Jullie culltiveren het negativisme tot ongekende hoogten.

Proficiat met je aankoop en slaap dan maar verder zeker :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stijn82 zei:

De A 45 heeft dan blijkbaar een 2.0 motor met 421 pk. Heeft BMW al zulk een motor? 

Nope en zal ook niet komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DVR zei:

Ik post hier nauwelijks of niet wegens  nogal ouderwets en kinderlijk forum. Hier zijn er een paar die nog in de jaren 80 leven.

 

Oei

1 uur terug, DVR zei:

Get real. BMW doet wat de markt wil en vraagt. Een 1 koper ligt echt niet wakker van FWD of RWD. Ik heb een M135i LCI van 2015 en ook ik zou een nieuwe M135i zeker overwegen. Het zou dan automatisch een X drive zijn wat direct alle zever over FWD en RWD mute maakt. 

Dé koper bestaat niet. Niet iedereen zoekt hetzelfde in een auto. Op dit forum zijn veel mensen die bewust een 1 serie gekocht hebben voor de RWD en een speelse snelle daily te hebben. Het is echter wel waar dat het grote deel van de mensen die een auto koopt weinig geeft om rijgedrag, stuurgevoel, loopcultuur ...

1 uur terug, DVR zei:

Maar BMW heeft de 8 serie zo 'out of this world' gestyled dat ik overstag ben gegaan en een 840i heb besteld.

Wat is er out of this world aan? Het concept was heel leuk, het productiemodel is een coupe met vreemde verhoudingen en BMW details in lijn van de rest van het gamma.

1 uur terug, DVR zei:

54 jaar ben ik en het is mijn ultiem kado aan mezelf. Ben geen uitermate fan van het merk maar, komaan, een nieuwe 1 of een andere hatchback? Dan de 1. No doubt. Of de A. Ook chique, puur wegens trendsetting dashboard. Maar al de rest, forget it :) 

Ok genoeg, hoeveel betaalt BMW u hiervoor?
Wat is er objectief beter aan de 1 tov de concurrentie?

1 uur terug, DVR zei:

PS: vraag me af of ik wel zo brutaal mag posten als niet 'in crowd' member. Ik lees hier al een aantal jaren mee en, sorry, hier is veel inteelt aan de gang. Jullie culltiveren het negativisme tot ongekende hoogten. 

Dit forum draait (geheel 80's style) op ledenbijdragen, de eerste brutaliteit is gratis, voor de daaropvolgende is er een jaarlijkse bijdrage van €12,50.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens BMW vraagt de gemiddelde 1-klant naar meer binnenruimte. En het was ofwel meer binnenruimte creëren met achterwielaandrijving (voor het rijgedrag) - wat te moeilijk was. Of meer binnenruimte met voorwielaandrijving en een goed rijgedrag - wat blijkbaar makkelijker was. 

Quote

Q&A: Jochen Schmalholz, BMW 1 Series product manager

Q. Why switch to frontwheel drive?

A. “When we asked customers where they see room for improvement, interior size – seating comfort, rear seats, front seats, shoulder width – kept coming up. So when we had to decide on the architecture it was an easy decision, because front-wheel drive addressed exactly what customers have been complaining about.”

Q. Rear-wheel drive made the 1 Series unique in its class, so how will it stand out now?

A. “Customers loved the sporty design and driving dynamic, so this was something we had to keep. The major challenge was bringing out driving characteristics similar to a rear-drive car, and a lot of time, money and effort went into this process.”

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-bmw-1-series-reinvented-focus-practicality 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, als de markt vraagt naar kleine, snedigrijdende, achterwielaangedreven auto's, dan zal er wel een constructeur zijn die ze zal maken hoor. Het feit dat dat nu niet meer gebeurt, betekent vooral dat het niet rendabel is, met andere woorden: niet genoeg vraag om te kosten te rechtvaardigen. 

En de enige manier om te tonen dat die vraag er is, is een nieuwe te kopen. Met te treuren op dit forum gaan ze zich in München niet bedenken. En naar de tweedehandsverkoop kijken ze daar ook niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel nog je eigenheid behouden, als je dezelfde wagens op de markt brengt als Opel & Peugeot stopt het wel eens hoor.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had BMW er hier veel minder van verkocht indien ze aan achterwielaandrijving hadden vastgehouden, is de vraag? Uiteraard kan niemand daar een antwoord op geven. Maar als we dezelfde denkoefening op het huidige model toepassen: hoeveel mensen lieten die staan voor de kleine binnenruimte, vergeleken met het aantal dat verkocht werd omwille van de rijeigenschappen? Ik zie, als buitenstaander, de verkoop niet meteen de hoogte in schieten ten gevolge daarvan... Wellicht is de winstmarge groter? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, JanC said:

Had BMW er hier veel minder van verkocht indien ze aan achterwielaandrijving hadden vastgehouden, is de vraag? Uiteraard kan niemand daar een antwoord op geven. Maar als we dezelfde denkoefening op het huidige model toepassen: hoeveel mensen lieten die staan voor de kleine binnenruimte, vergeleken met het aantal dat verkocht werd omwille van de rijeigenschappen? Ik zie, als buitenstaander, de verkoop niet meteen de hoogte in schieten ten gevolge daarvan... Wellicht is de winstmarge groter? 

Sowieso is de winstmarge groter want FWD is goedkoper te maken + ze delen het platform met Mini.

Ik snap trouwens het probleem niet qua binnenruimte. Ik heb 1 kind en die auto is meer dan ruim genoeg. Als je er meer hebt is nog maar de vraag of je dan in de klasse van een BMW 1 moet shoppen.

En dat van dat even goed rijden, laat me niet lachen. Een Megane RS is een waanzinnige FWD, maar dat zal en kan nooit rijden als een RWD. Dat is gewoon technisch onmogelijk want andere wielen worden aangedreven.

Nu goed, daar ligt de gemiddelde 116d koper echt niet wakker van, want daar merk je ook amper dat het RWD is als je eerlijk bent.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, DVR said:

Het zou dan automatisch een X drive zijn wat direct alle zever over FWD en RWD mute maakt.

Dat bewijst dat je er niks van kent. Er is een hemelsbreed verschil tussen een RWD platform met xdrive en een FWD met xdrive.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap trouwens het probleem niet qua binnenruimte. Ik heb 1 kind en die auto is meer dan ruim genoeg. Als je er meer hebt is nog maar de vraag of je dan in de klasse van een BMW 1 moet shoppen.

Dat zijn die koppels waar ze 7 valiezen nodig hebben als ze met de baby buitenshuis gaan 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Marvin said:

Trouwens, als de markt vraagt naar kleine, snedigrijdende, achterwielaangedreven auto's, dan zal er wel een constructeur zijn die ze zal maken hoor. Het feit dat dat nu niet meer gebeurt, betekent vooral dat het niet rendabel is, met andere woorden: niet genoeg vraag om te kosten te rechtvaardigen. 

Dat is ook gewoon de waarheid.

Niemand ligt daar van wakker, afgezien van een paar liefhebbers. Het mag al een klein mirakel heten dat BMW voor de F20 M140i een sperdifferentieel aanbiedt. Vraag me af hoeveel % van de auto's ermee uitgerust wordt. Volgens mij zit dat ver onder de 10%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Dat zijn die koppels waar ze 7 valiezen nodig hebben als ze met de baby buitenshuis gaan 😛 

Daar hebben ze de 2AT voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Niemand ligt daar van wakker, afgezien van een paar liefhebbers. Het mag al een klein mirakel heten dat BMW voor de F20 M140i een sperdifferentieel aanbiedt. Vraag me af hoeveel % van de auto's ermee uitgerust wordt. Volgens mij zit dat ver onder de 10%.

Zouden er meer zijn als het vanuit de fabriek kan.

Maar klopt inderdaad, maakt de auto zoveel leuker 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Zouden er meer zijn als het vanuit de fabriek kan.

Als er 10 man moet kiezen tussen opleggen voor een sper of opleggen voor 19", pakt er 9.5 die 19".

1 minute ago, dragonfly said:

Maar klopt inderdaad, maakt de auto zoveel leuker 😍

Vraag het eens aan @STA911:sirkevin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, ir_fuel said:

"Forged carbon".

16 hours ago, ir_fuel said:

Dat is het carbon equivalent van vezelplaat.

Echt zo grappig hoe ze dat nu lanceren. Maar dat is echt gewoon de goedkoopste manier van vezelversterkte kunststof. Enige verschil is dat ze wat grotere vlokken carbon gebruiken, en semi transparante kunststof.

Geeft wel veel slijtage op de matrijzen, dus is effectief wel duurder dan gewoon kunststof. Maar wel een pak goedkoper dan als je vezeldoeken moet stapelen. Naar gewicht/sterkte is er belange zo veel voordeel niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, ir_fuel said:

Sowieso is de winstmarge groter want FWD is goedkoper te maken + ze delen het platform met Mini.

Ik snap trouwens het probleem niet qua binnenruimte. Ik heb 1 kind en die auto is meer dan ruim genoeg. Als je er meer hebt is nog maar de vraag of je dan in de klasse van een BMW 1 moet shoppen.

En dat van dat even goed rijden, laat me niet lachen. Een Megane RS is een waanzinnige FWD, maar dat zal en kan nooit rijden als een RWD. Dat is gewoon technisch onmogelijk want andere wielen worden aangedreven.

Nu goed, daar ligt de gemiddelde 116d koper echt niet wakker van, want daar merk je ook amper dat het RWD is als je eerlijk bent.

Ik ben 199% met je akkoord. Dat 1% is waar je voorbijgaat aan het feit dat 99% van de mensen niet de wagen kiezen op basis van hun noden, maar op basis van hun budget. Ze kiezen de BMW 1 niet op basis van het feit dat ze toch maar weinig plaats nodig hebben, maar omdat dit de enige BMW is die in het budget past... en die 99% zitten niet op dit forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW gaat er bovendien maar van uit dat ze de meest dynamische FWD of AWD in het segment gaan hebben. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo heel veel beter gaat sturen dan bijvoorbeeld een Megane RS of Focus RS die hier toch al meer ervaring in hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid