Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

4 minutes ago, stijn82 said:

Da geloof ik wel, ik vind mijne golf ook even goed rijden dan een premium kar. 

Maar de vraag is, gaat dat de gemiddelde consultant weerhouden er van weerhouden om een FWD 1 reeks te kiezen (die rijden nu ook al rond met een A klasse, mini ... ). 

Een jonge snaak die op een paar maand een E87 bijeen spaart, gaat wel meer plezier beleven.

100% gelijk. De gemiddelde snob wil gewoon dat BMW logo, al hing het op een kruiwagen. Zoals ik elder postte: de Millet generatie.

Eén van de projecten die ik op dit ogenblik bij mijn klant aanstuur, is de rationalisatie van hun fleet doorheen Europa. Man man, wat een klucht. Je komt aan hun auto en het is revolutie. Ze zouden liever een salarisvermindering krijgen of hun eindejaarsbonus verliezen dan hun BMWke op te geven.
De Belgische dochtermaatschappij op kop. We hebben globaal contracten afgesloten met Mercedes, Ford, Renault en Volvo maar daar moeten ze al 5 maand tegenwringen en proberen bij BMW te geraken... :fp: 

Een E87 vind ik trouwen niet echt plezierig. De gewone versies rijden als een strijkijzer met onderstuur. Je moet al een deftige zescilinder erin liggen hebben om beweging in de achtertrein te krijgen (op power, niet op massa transfer). 

Ik wist niet dat dat maar een paar maand sparen was. Jonge snaken worden precies beter betaald dan in mijn tijd. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, stijn82 said:

Nen E87 van 10 jaar oud kost nu geen stukken van mensen meer.

Zijt ge toch nog 7-8k aan kwijt minstens voor een redelijke waar ge wat plezier mee kunt hebben. Gerekend dat de gemiddelde beginneling 1500 netto binnenhaalt als alles goed zit... dan kan hij daar wel 300 van kant van zetten per maand met wat geluk. Da's 2 jaar sparen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wonen wel thuis tot hun 30 hee 😛 dan zal 1000 per maand ook wel lukken, zeker voor hun grote droom, nen echten bee-em-wee . 

aangepast door stijn82
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt toch ook samen met de bedongen fleetkortingen: het is voor pij goedkoper om voor mijn mensen een 1-reeks te bestellen dan een Focus of, laat staan, een Mazda 3.
Mercedes, BMW (en Volvo), bieden met grote voorsprong de beste voorwaarden, en dan mogen we nog eens bij een lokale dealer bestellen.
Andere merken doen ook wel een schone geste, maar dan moeten we naar de andere kant van ‘t land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor korting krijg je dan bij BMW? In percentages? 

Edit: hier stond iets dat blijkbaar confidentieel is [emoji53]

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ex-Mooseman said:

Hangt toch ook samen met de bedongen fleetkortingen: het is voor pij goedkoper om voor mijn mensen een 1-reeks te bestellen dan een Focus of, laat staan, een Mazda 3.
Mercedes, BMW (en Volvo), bieden met grote voorsprong de beste voorwaarden, en dan mogen we nog eens bij een lokale dealer bestellen.
Andere merken doen ook wel een schone geste, maar dan moeten we naar de andere kant van ‘t land.

Wij kregen bij die vier merken die ik noemde op Europees vlak de beste prijzen. Vooral Renault deed het erg goed.

Dealer doet er niet toe want autos worden per land geleased. 

Was een mooi voorbeeld van hoe imago meespeelt wanneer we zeiden dat we gingen wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kregen bij die vier merken die ik noemde op Europees vlak de beste prijzen. Vooral Renault deed het erg goed.
Dealer doet er niet toe want autos worden per land geleased. 
Was een mooi voorbeeld van hoe imago meespeelt wanneer we zeiden dat we gingen wisselen.


Raar, want Mercedes heeft toch echt wel serieus het imago verjongd. Binnen die 4 merken is er voor ieder wat wils, tenzij je verknocht bent aan VAG producten. A/C/E en alle SUV achtige afgeleiden, Focus/Kuga consoorten, Clio/Megane/Scenic/Espace + de Volvo’s... What else is needed?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, stijn82 zei:

Een jonge snaak die op een paar maand een E87 bijeen spaart, gaat wel meer plezier beleven.

Bij onze starters merk ik een fameuze shift in eisenpakket.

Ze letten nu op:
- Hoeveel dat zit er in ons GSM abbo
- Heeft mijn wagen een automaat, CC, airco en BT?
- Zit er minstens 16gb ram in mijn laptop

De zotten zoals ik die voor een motor en een ophanging gaan zijn al lang niet meer relevant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: hier stond iets dat blijkbaar confidentieel is [emoji53]


Ik heb het nog gelezen. Dat krijgt niet iedereen in iedere concessie
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, PJH said:

Bij onze starters merk ik een fameuze shift in eisenpakket.

Ze letten nu op:
- Hoeveel dat zit er in ons GSM abbo
- Heeft mijn wagen een automaat, CC, airco en BT?
- Zit er minstens 16gb ram in mijn laptop

De zotten zoals ik die voor een motor en een ophanging gaan zijn al lang niet meer relevant.

Enige waar ze niet op letten zijn de uren die ze zouden moeten werken. Dan is er ineens niemand meer thuis.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uren kan hun geen barst schelen. De starters zijn toch nog allemaal single/zonder kinders en wonen nog bij La Mama. Die kloppen uren gelijk zot omdat ze denken dat ze zo snel gaan groeien. En dan in het weekend gaan ze weg met hun maten en dan is het de showoff competition. "Ik heb dus wel NEN BEEJEMWEE é". Dat dat dan een 114d is kan ze niks schelen.

En ergens begrijp ik dat ook wel. Toen ik startte bij Capgemini was het een Peugeot 208. Ik voelde me enorm blij dat ik een semi-deftig loon kreeg als starter, met een auto en een tankkaart. Op die leeftijd is dat een enorme vrijheid. Maar als je dan hoort van je vrienden dat ze starten met aan 1/3/A/C/Golf/... dan voel je je toch wel wat bekocht. Hetzelfde merkte ik toen ik eens op een jobbeurs ben gaan zitten om mensen aan te trekken. Ik vond het zelf altijd stom dat je je job kiest op basis van wat je krijgt. Je zou moeten kijken naar de jobinhoud en de collega's, want da's een pak belangrijker dan een auto. Maar het is naïef om te denken dat die mannekes daarmee bezig zijn. Ze willen gewoon een dik kraam en een leuk data abbo om foto's te posten op instagram van dat dik kraam. Dat is volkomen logisch dat ze daarvoor kiezen, want als consultant weet je op je sollicitatie toch quasi nooit waar je terecht gaat komen als starter, dus jobinhoud kunnen ze niet vergelijken. Het wordt dus beslist door de auto/... en dat is ook de reden dat deze 1-reeks het goed zal doen, ondanks dat het een lelijk FWD hok is.

(sterker nog, wij hebben soms starters die vragen of ze de auto kunnen weigeren, want ze hebben geen rijbewijs of zitten liever op een trein. Die neem ik nooit aan :D)

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Stancke said:

Zo wil ik hem wel :) 61.5k bruto. Twijfel nog over de getinte ramen.

 

E6E528C9-1E96-4C78-AA4B-E95CB2DFC9A4.png

 

 

 

 

61,5k, dat is toch niet meer serieus voor dergelijk autootje

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb omgekeerde ervaring. Meestal heb ik geen schoolverlaters nodig, wel mensen eind de 20 begin de 30. En deze jongeren in Vlaanderen zijn dan erg sterk in vanalles eisen, maar werken??

Ze komen eerst af op een loon dat wel boven het gemiddelde ligt (en dan spreek ik niet 10-15%). Maar eens je zegt dat er moet gereisd worden wekelijks... dan moeten ze op dinsdag naar de yoga en op woensdag hebben ze Facebookavond en ... ze moeten elke avond bij mana zijn?

De andere afknapper, is wanneer je zegt dat het loon gewoon loon is en er geen bedrijfswagen is (gezien ik met mensen uit allerlei landen werken en geen “bureaus” heb overal, amuseer ik me daar niet mee). Ze hebben liever een normaal (laag) loon en hun auto dan een loon waarme ze zich die auto 3 keer kunnen permitteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ICM said:

61,5k, dat is toch niet meer serieus voor dergelijk autootje

 

Vrij vertaald: 2’460’000 bef. 🤔

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Stancke zei:

Zo wil ik hem wel :) 61.5k bruto. Twijfel nog over de getinte ramen.

 

E6E528C9-1E96-4C78-AA4B-E95CB2DFC9A4.png

155735F3-4CC1-4935-86E4-62058962266D.png

7E685821-C1B3-4AF4-9018-A30C12CD98E4.png

1C91E5DB-187C-42DA-8FB1-EA6F37E5CF25.png

2F33A86F-374E-4E6C-828F-073E8B431E23.png

Shit, dat is nu toch écht geen BMW qua uitzicht..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige waar ze niet op letten zijn de uren die ze zouden moeten werken. Dan is er ineens niemand meer thuis.
Uren doen staat goed naar hun "vrienden" net als die wagen. Heel belangrijk voor de "likes" en daar leeft die generatie voor.

Bij mij heeft er nu eentje voor een golf break gekozen en haar vent is daar lastig voor, hij wou de a-klasse. Staat beter voor de sleutel op de deur villa met giga lening op.

Vorig jaar is er bij mij eentje vertrokken die een Peugeot van de parking had gekregen en hij geen Mercedes kon kiezen daardoor. Die kon er ook niet van over dat ik met dezelfde 308 reed als de mensen die "onder" mij werken.

Die mensen hebben mij doen beseffen dat ik "oud" word [emoji3]
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Vrij vertaald: 2’460’000 bef. 🤔

Of zeker meer dan twee jaar full-time werken voor wat ik het doelpubliek acht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Stancke zei:

Klinkt niet slecht met OPF

 

klinkt gewoon identiek hetzelfde als een MINI Cooper S, zeker nu met die plofjes en even rasperig

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, The Swede said:

Dan verdient jouw doelpubliek toch veel. 

Ik wou niemand beledigen.

Misschien ga ik er verkeerdelijk van uit dat iemand die 1500 netto per maand heeft dergelijke auto niet wil/kan kopen, maar voor hen zou dat 3,5 jaar zijn. W T F.

Zelfs aan 2000 euro is dat 2,5 jaar. Allez, dan weet je toch dat je serieus verkeerd bezig bent?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid