Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

On 5/29/2019 at 9:36 AM, stijn82 said:

Mmja heb ook een F30 gehad, en die reed al wat gelijk nen boot, ondanks de RWD. Maar toen ik dan ne nieuwen audi A4 testte, miste ik toch wel de RWD. 

Ne Focus, dat is tenminste nog wat lichtvoetig, wat sowieso fun geeft. 

Daarom dat ik vind dat nen A4 dik weggegooid geld is. En een 3-reeks in feite ook :s 

 

Ik ben het met de rest eens dat BMW nu zijn enig verkoopsargument voor de 1 heeft vergooid. Maar je slaat ook nagels met koppen. 95% van het BMW gamma tegenwoordig zijn luie en onderstuurde krellen met een motor BMW onwaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

Ik ben het met de rest eens dat BMW nu zijn enig verkoopsargument voor de 1 heeft vergooid. Maar je slaat ook nagels met koppen. 95% van het BMW gamma tegenwoordig zijn luie en onderstuurde krellen met een motor BMW onwaardig.

welja ik ben het er ook mee eens, nen 1 met RWD is geweldig leuk, belangrijk argument voor wie er echt om geeft. Bij de F30 is RWD ook meerwaarde ma de rest van die auto vond ik al geen BMW waardig. Stel da ze de 3 reeks ook FWD maken... ja dan kan je even goed een peugeot of mazda kopen. RWD vind je alleen nog maar bij elektrische wagens binnenkort. Zelfs de nieuwe EV waar VW mee komt zal RWD zijn. Die kunnen dan de oude slogans van BMW gaan recycleren (echt rijplezier e.d.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Jules_W zei:

M135i trouwens 50k€ zonder opties, de basis f40 27k€'s. Slik.

Op bmw.de staan beide generaties nog in de configurator, en als je dan 1 op 1 gaat vergelijken:

  • basis F20 118i manueel 5-deurs: vanaf € 27150
  • basis F40 118i manueel 5-deurs: vanaf € 28200

Tot zover de besparing voor de klant dankzij FWD. 😏

Ik dacht ooit trouwens gelezen te hebben dat BMW berekend had dat de "handicap" in productiekost van RWD ten opzichte van FWD, iets van een 750 euro bedroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/28/2019 at 2:36 PM, Liquid Li0n said:

zo gaan we hem het meeste zien:

Zo zie je de BMW 1 Serie straks in Nederland

Zo zie je de BMW 1 Serie straks in Nederland

Zo zie je de BMW 1 Serie straks in Nederland

Nog steeds een hangbuikzwijn. En die 16" standaard velgen zijn 🤢 . Waar zijn ze gebleven? Dit is geen BMW meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op bmw.de staan beide generaties nog in de configurator, en als je dan 1 op 1 gaat vergelijken:
  • basis F20 118i manueel 5-deurs: vanaf € 27150
  • basis F40 118i manueel 5-deurs: vanaf € 28200
Tot zover de besparing voor de klant dankzij FWD. [emoji57]
Ik dacht ooit trouwens gelezen te hebben dat BMW berekend had dat de "handicap" in productiekost van RWD ten opzichte van FWD, iets van een 750 euro bedroeg.


Da’s 28.2k voor een 3 cilinder 140pk voortrekker met strandstoelen. Wetend dat mijn Megane rs maar 2000€ meer kost... WoW [emoji15]
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Jules_W said:

 


Da’s 28.2k voor een 3 cilinder 140pk voortrekker met strandstoelen. Wetend dat mijn Megane rs maar 2000€ meer kost... WoW emoji15.png

 

Wetende dat die 3 cilinder 140pk (220 nm koppel) niet opkan tegen het VAG alternatief (1.5 viercilinder, 150pk, 250nm koppel). Op motorisch vlak geen innovatie eigenlijk bij deze nieuwe 1 reeks.  

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Goesting zei:

Op bmw.de staan beide generaties nog in de configurator, en als je dan 1 op 1 gaat vergelijken:

  • basis F20 118i manueel 5-deurs: vanaf € 27150
  • basis F40 118i manueel 5-deurs: vanaf € 28200

Tot zover de besparing voor de klant dankzij FWD. 😏

Ik dacht ooit trouwens gelezen te hebben dat BMW berekend had dat de "handicap" in productiekost van RWD ten opzichte van FWD, iets van een 750 euro bedroeg.

Basis 118i komt op 26.950€ in Belgie, paar opties standaard die op de F20 betalend waren en dan zit je aan 750€ dus dat klopt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jules_W said:

Na korting wel te verstaan

Tja, da's wel appelen met peren vergelijken natuurlijk. Al zal je bij Renault vermoedelijk ook wel iets meer korting krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Jules_W said:

 


Da’s 28.2k voor een 3 cilinder 140pk voortrekker met strandstoelen. Wetend dat mijn Megane rs maar 2000€ meer kost... WoW emoji15.png

 

En toch gaan ze je wijsmaken dat die 1 een stuk sportiever rijdt en beter is dan die Megane...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, JanC zei:

Die frontale foto :')

Als ze dat zelf niet zien dat dat echt een gatlelijk ding is, dan scheelt er toch iets daar in het verre duitsland :s
Je zou toch echt denken dat dat een slecht uitgevoerde japanse miskleun is... en die mensen hebben 2 atoombommen op hun kop gekregen dus dan kun je nog zeggen dat je het ergens begrijpt.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit topic bijhouden en binnen en jaar kijken hoeveel er een 1 gekocht hebben en erover stoefen tegen dan.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal wel goed verkopen. Er zijn er ook veel die een A3 kiezen wegens meer beenruimte achterin dan een F20. Die klanten kunnen ze nu terugwinnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, stijn82 said:

Hij zal wel goed verkopen. Er zijn er ook veel die een A3 kiezen wegens meer beenruimte achterin dan een F20. Die klanten kunnen ze nu terugwinnen. 

Op basis van?

 

Als je beenruimte wil, koop een Skoda Superb binnen dat budget. Geen A3 or BMW 1. Ik snap hem niet.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is wel gewoon een directe concurrent van de A3 en A. Ze redeneren bij bmw da ze meer klanten kunnen winnen met 3cm extra beenruimte dan dat ze verliezen door FWD... de 2AT verkoopt ook goed. Superb is een totaal andere wagen. Ik weet ook wel, iedereen met gezond verstand koopt zich een dacia..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maand geleden een Superb Break TSI van Brussel naar Frankfurt moeten rijden. Reed even goed als een 3 reeks of een A4. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da geloof ik wel, ik vind mijne golf ook even goed rijden dan een premium kar. 

Maar de vraag is, gaat dat de gemiddelde consultant weerhouden er van weerhouden om een FWD 1 reeks te kiezen (die rijden nu ook al rond met een A klasse, mini ... ). 

Een jonge snaak die op een paar maand een E87 bijeen spaart, gaat wel meer plezier beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid