Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Uiterlijk kan ik mee leven. Maar of de liefhebbers met die FWD gaan kunnen leven, dat is een andere vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als zoiets leuker rijdt dan een Golf bijvoorbeeld is het zeker niet nodig dit model af te breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ambi zei:

BMW gaat er bovendien maar van uit dat ze de meest dynamische FWD of AWD in het segment gaan hebben. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo heel veel beter gaat sturen dan bijvoorbeeld een Megane RS of Focus RS die hier toch al meer ervaring in hebben. 

M(arketing)135i, dat moet wel goed zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, yvesken said:

Zoek de fout 🙈

Screenshot 2019-05-28 at 08.57.31.png

OMG 't is nog waar ook :lolz:

De M135i/M140i heeft daar nooit gestaan wegens geen echte M, maar een 4 cilinder met FWD-biased xdrive is dat dan wel ineens.

Mannekes toch :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Ambi said:

BMW gaat er bovendien maar van uit dat ze de meest dynamische FWD of AWD in het segment gaan hebben. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo heel veel beter gaat sturen dan bijvoorbeeld een Megane RS of Focus RS die hier toch al meer ervaring in hebben. 

Maar daar ligt dan ook geen enkele koper van wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marvin zei:

Volgens BMW vraagt de gemiddelde 1-klant naar meer binnenruimte. En het was ofwel meer binnenruimte creëren met achterwielaandrijving (voor het rijgedrag) - wat te moeilijk was. Of meer binnenruimte met voorwielaandrijving en een goed rijgedrag - wat blijkbaar makkelijker was. 

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-bmw-1-series-reinvented-focus-practicality 

Dat is officiële uitleg.

Ze hebben gewoon het platform van de 2AT gebruikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu goed, daar ligt de gemiddelde 116d koper echt niet wakker van, want daar merk je ook amper dat het RWD is als je eerlijk bent.


Oei, ik wel... Ik heb 2 kindjes en een vrouw met een Insigna break firmawagen. Zelf een GT86 en ik heb nu een BMW F20 116d firmawagen besteld just daarom.
Kon kiezen tussen 116d, a180, a3, Golf, 316d touring, a4 avant, c180d, X1, (de laatste 4 met wat opleg)
—> 1 boot op de oprit is genoeg om alles van de kindjes te sleuren
—> GT86 is leuk voor ritjes en circuit
—> BMW 1 is de leukste optie binnen onze car policy en de kindjes passen daar ook wel in

De F20 wordt binnen 2 weken geleverd in de garage, halfweg oktober rijden (lease huidige loopt dan af). In overleg met HR enkele maanden vroeger besteld dan normaal mag voor de RWD.

Al is een 116d supertraag, het blijft leuk om te spelen.. wat niet kan met een FWD
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, DVR zei:

Ik post hier nauwelijks of niet wegens  nogal ouderwets en kinderlijk forum. Hier zijn er een paar die nog in de jaren 80 leven.

Get real. BMW doet wat de markt wil en vraagt. Een 1 koper ligt echt niet wakker van FWD of RWD. Ik heb een M135i LCI van 2015 en ook ik zou een nieuwe M135i zeker overwegen. Het zou dan automatisch een X drive zijn wat direct alle zever over FWD en RWD mute maakt.

Maar BMW heeft de 8 serie zo 'out of this world' gestyled dat ik overstag ben gegaan en een 840i heb besteld. 

54 jaar ben ik en het is mijn ultiem kado aan mezelf. Ben geen uitermate fan van het merk maar, komaan, een nieuwe 1 of een andere hatchback? Dan de 1. No doubt. Of de A. Ook chique, puur wegens trendsetting dashboard. Maar al de rest, forget it :)

PS: vraag me af of ik wel zo brutaal mag posten als niet 'in crowd' member. Ik lees hier al een aantal jaren mee en, sorry, hier is veel inteelt aan de gang. Jullie culltiveren het negativisme tot ongekende hoogten. 

Dat de meeste 1 kopers niet wakker liggen van FWD of RWD wil ik best geloven. Maar ik vraag me dan oprecht af waarom BMW, dat toch een groter 'liefhebbers-imago' (als ik dat zo mag zeggen) heeft dan andere merken, het niet blijft maken voor hun fans. Als het niet uitmaakt, dan ben je noch voor noch tegen... blijf dan gewoon bij wat je 'goed' in bent: RWD's maken! 
Als je de lijn doortrekt... hoeveel 3 Serie rijders liggen wakker van RWD of FWD? Waarom zou je de 3 dan niet FWD maken. 't Zal de binnenruimte ook ten goede komen ! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eentje gehad als rental. Als het droog is moet je echt als een malloot rijden om iets te merken van de aandrijving op de achterwielen, genre in 2e op een rondpunt bruut gaan planken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eentje gehad als rental. Als het droog is moet je echt als een malloot rijden om iets te merken van de aandrijving op de achterwielen, genre in 2e op een rondpunt bruut gaan planken.

True, maar dat doe ik dan toch [emoji2321]
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik heb eentje gehad als rental. Als het droog is moet je echt als een malloot rijden om iets te merken van de aandrijving op de achterwielen, genre in 2e op een rondpunt bruut gaan planken.

gelukkig regent het hier af en toe. 

Zelf ook een eind met een 116d gereden. In't droge moet je daar echt als een complete idioot mee rijden om die aandrijving te voelen inderdaad. Maar op't natte gaat dat wel :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Als er 10 man moet kiezen tussen opleggen voor een sper of opleggen voor 19", pakt er 9.5 die 19".

Vraag het eens aan @STA911:sirkevin:

Ik heb altijd gezegd dat dat sper er onder komt he. :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Ambi zei:

BMW gaat er bovendien maar van uit dat ze de meest dynamische FWD of AWD in het segment gaan hebben. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het zo heel veel beter gaat sturen dan bijvoorbeeld een Megane RS of Focus RS die hier toch al meer ervaring in hebben. 

De concurrentie is moordend. Nieuwe Golf/A3 laten ook niet meer lang op zich wachten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Maxime S zei:

gelukkig regent het hier af en toe. 

Zelf ook een eind met een 116d gereden. In't droge moet je daar echt als een complete idioot mee rijden om die aandrijving te voelen inderdaad. Maar op't natte gaat dat wel :D 

Met een grasrespons van een ouwe bomma is er veel plezier aan inderdaad. :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Waky zei:

Met een grasrespons van een ouwe bomma is er veel plezier aan inderdaad. :D

Een auto dwars zetten, hoe moeilijk dan ook, is altijd plezier :D 
ook op't gras. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Als er 10 man moet kiezen tussen opleggen voor een sper of opleggen voor 19", pakt er 9.5 die 19".

Vraag het eens aan @STA911:sirkevin:

1/20 die voor een sper kiest, lijkt me een zware overdrijving. Looks before performance. 💩

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Maxime S zei:

Een auto dwars zetten, hoe moeilijk dan ook, is altijd plezier :D 
ook op't gras. 

 

 

Ik word oud. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Maxime S said:

Een auto dwars zetten, hoe moeilijk dan ook, is altijd plezier :D 
ook op't gras. 

 

 

Na die droge zomer vorig jaar valt dat hier toch dik tegen, mijn grasrespons 😕 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Zelf ook een eind met een 116d gereden. In't droge moet je daar echt als een complete idioot mee rijden om die aandrijving te voelen inderdaad.

Gewichtsverdeling, stuurgevoel,... Dat voel je toch ook zonder veel power of op de limiet te rijden. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Phil said:

Gewichtsverdeling, stuurgevoel,... Dat voel je toch ook zonder veel power of op de limiet te rijden. ;)

Nu ook ni overdrijven.

Stuurgevoel is al nihil in mijn M140i, laat staan in zo een 116d :D 

En gewichtsverdeling? Den tijd dat ze bij Audi de motor quasi op de voorbumper legden ligt toch ook al even achter ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, krikke zei:

61127305_10157538135174073_2499526483572

 

Gerecycleerd plastic is coooooooooool.

Bah.

 

 

 

 

 

Is gewoon forged carbon...is een nieuwe soort carbon, voor het eerst gebruikt bij de VAG groep voor Lamborghini en lijkt dat het altijd vuil is als nadeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid