Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Ik vind hem wel knap, enkel die giga nieren tegenwoordig vind ik echt niet mooi...
Het interieur is ook een hele vooruitgang tov de vorige generaties, net zoals bij de 3-serie.
Ik ben geen BMW-lover dus misschien is het voor mij makkelijker om hem mooi te vinden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Phil zei:

 

Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben. Je voelt toch vrij snel het verschil qua sturen tussen RWD en FWD. Bij die laatste wringt dat tegen van zodra je wat sportief een bocht neemt. Het communicatieve en dergelijke laat ik in het midden.

Uiteraard voel je een verschil. Waarom denk je dat ik zo 'ontgoocheld' ben dat de nieuwe 1 geen RWD meer is !? 
Maar puur qua stuurgevoel, is/was de F20 geen topper. (net als de F30) Een E87 (en E90) stuurden leuker en beter. 

Maar onderschat goede, recente FWD (of FWD based AWD's niet). 
Zo heb ik vorig jaar op Mettet met een F20 M140i en een nieuwe Focus RS  gereden. Ik kon dus zeer goed vergelijken.
Ik kan je zeggen dat de Focus op alle vlakken de leukere auto was! 
Akkoord je kan geen er geen powerdrifts mee doen, maar het is fun op een andere manier! 

 

13 uren geleden, Rabbit zei:

Zijn er dan veel 5 reeks rijders die wakker liggen van hun RWD, afgaand op het succes van een A6 ? Je kunt t zo blijven doortrekken 😬

Exactly my point!
Als het 'winnen van binnenruimte' en '99% van de kopers voelt toch geen verschil' de belangrijkste argumenten zijn, wat houdt BMW dan nog tegen om alles FWD te maken!?  

 

13 uren geleden, stijn82 zei:

RWD voel je wel degelijk. Als ge er belang aan hecht (qua rij- en stuurgedrag), is het een meerwaarde.

Ik vond mijn F20 één van de plezantst rijdende normale personenwagens ooit, dat was aan de RWD te danken. Nu rijd ik met ne recente golf en die rijdt zeer goed voor ne FWD, prima stuurgedrag, maar toch blijft het een verschil. De nadelen van RWD ken ik ook, minder binnenruimte, en een wat hoger verbruik. 

 

Ik heb verschillende F20' en F22s  gehad, van 116d tot 120d (220d) en dat waren ook mijn favoriete auto's! Leuker dan een F30 3 Reeks. 
RWD is uiteraard een meerwaarde. Alleen jammer dat BMW dat niet inziet. 

 

11 uren geleden, Ambi zei:

Je voelt dat inderdaad toch wel snel als je RWD hebt, balans lijkt beter te kloppen. Er wordt ook wel vaak gezegd dat de meeste leaserijders het verschil tussen een RWD en FWD niet merken. Nu heb ik toevallig twee vrienden niet-autofanaten die overgeschakeld zijn van een F20 naar een A-Klasse en een Golf. Beide kerels missen hun 1-reeks erg hard omdat ze het gewoon fijner en vinniger rijden vonden terwijl ze daar in principe niet zo mee bezig zijn zoals de meeste onder ons hier. 

Heb ik ook al gemerkt bij niet auto-fan vrienden. Een maat reed met een A3, is dan naar een F30 gegaan en heeft nu een Giulia. Vindt de laatste twee nog altijd leuker rijden dan zijn Audi. En nochtans interesseert het hem 0,0. 
Zo zie je maar dat ook mensen die er zo gezegd geen fluit om geven, het verschil kunnen voelen.

 

11 uren geleden, msxx zei:

Er zijn twee dingen die je kan doen met RWD:

1) Genieten van tractie en mooiere balans van de gehele wagen zonder aandrijving in je stuur te voelen

2) Het beest uithangen

Voor het 1e geldt dat het onafhankelijk van vermogen een voordeel oplevert tegenover FWD, ongeacht 116d of 140i

Voor het tweede: is sowieso niet relevant voor 99% en daarnaast niet relevant met zo weinig vermogen.

Er zijn nog dingen die je kan doen met een RWD hoor :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Maxime S zei:


Als het 'winnen van binnenruimte' en '99% van de kopers voelt toch geen verschil' de belangrijkste argumenten zijn, wat houdt BMW dan nog tegen om alles FWD te maken!?  

 

Hopelijk lezen ze niet mee, en breng je hen op gedachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Maxime S said:

Als je de lijn doortrekt... hoeveel 3 Serie rijders liggen wakker van RWD of FWD? Waarom zou je de 3 dan niet FWD maken. 't Zal de binnenruimte ook ten goede komen ! 

Shhhhht! Niet zo luid! Wie weet lezen ze hier mee! 

 

Ik heb het hem ook al gezegd :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Maxime S said:

 

Ik heb verschillende F20' en F22s  gehad, van 116d tot 120d (220d) en dat waren ook mijn favoriete auto's! Leuker dan een F30 3 Reeks. 
RWD is uiteraard een meerwaarde. Alleen jammer dat BMW dat niet inziet. 

 

Mmja heb ook een F30 gehad, en die reed al wat gelijk nen boot, ondanks de RWD. Maar toen ik dan ne nieuwen audi A4 testte, miste ik toch wel de RWD. 

Ne Focus, dat is tenminste nog wat lichtvoetig, wat sowieso fun geeft. 

Daarom dat ik vind dat nen A4 dik weggegooid geld is. En een 3-reeks in feite ook :s 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gleufdier rijdt Volvo V40 en af en toe met mijn 120d, gisteren eens gevraagd of ze dat merkt.

Enige van de praat die ik kon relateren aan RWD, is dat als ze "snel wil aanzetten" ze direct "piepende banden" heeft met de volvo, terwijl de 1 gewoon wegrijdt. De rest ging over stabiliteit rechtdoor (aero en ophanging dus), sneller (110 vs 190pk), baanvaster (ophanging).

Leken merken het dus wel, alleen weten ze soms niet wat invloed heeft op wat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, PJH said:

Mijn gleufdier rijdt Volvo V40 en af en toe met mijn 120d, gisteren eens gevraagd of ze dat merkt.

Enige van de praat die ik kon relateren aan RWD, is dat als ze "snel wil aanzetten" ze direct "piepende banden" heeft met de volvo, terwijl de 1 gewoon wegrijdt. De rest ging over stabiliteit rechtdoor (aero en ophanging dus), sneller (110 vs 190pk), baanvaster (ophanging).

Leken merken het dus wel, alleen weten ze soms niet wat invloed heeft op wat.

Aero op een 120d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PJH zei:

Mijn gleufdier rijdt Volvo V40 en af en toe met mijn 120d, gisteren eens gevraagd of ze dat merkt.

Enige van de praat die ik kon relateren aan RWD, is dat als ze "snel wil aanzetten" ze direct "piepende banden" heeft met de volvo, terwijl de 1 gewoon wegrijdt. De rest ging over stabiliteit rechtdoor (aero en ophanging dus), sneller (110 vs 190pk), baanvaster (ophanging).

Leken merken het dus wel, alleen weten ze soms niet wat invloed heeft op wat.

Stabiliteit rechtdoor is dan beter bij de Volvo, al de commentaren over de F20 kennende? 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piepende banden lijkt mij eerder gerelateerd aan de banden zelf of het ontbreken van een deftige tractiecontrole? Toch niets met FWD/RWD te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Waky zei:

Piepende banden lijkt mij eerder gerelateerd aan de banden zelf of het ontbreken van een deftige tractiecontrole? Toch niets met FWD/RWD te maken.

Een FWD heeft sneller wheelspin dan een RWD over het algemeen. En dan heb ik het over normaal tuig, geen megane RS ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Waky zei:

Zelfs een baksteen heeft aero 🙊

En daarom ligt hij dan ook als een baksteen op de weg tov die volvo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, PJH zei:

En daarom ligt hij dan ook als een baksteen op de weg tov die volvo :D

ik denk dat een 120d manueel, zeker als hij gechipt zou zijn, toch wel wat fun kan bieden, ni?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik denk dat een 120d manueel, zeker als hij gechipt zou zijn, toch wel wat fun kan bieden, ni?

Zelfs zonder chip. 190pk/400Nm is all you need eigenlijk. (F20 é :D)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, PJH zei:

Zelfs zonder chip. 190pk/400Nm is all you need eigenlijk. (F20 é :D)

zowat een Golf 7 GTD qua waarden maar dan met de aandrijving aan de juiste kant!

Stage 1 bij de F20 brengt hem naar +-220pk/440nm...zeker niet slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gleufdier rijdt Volvo V40 en af en toe met mijn 120d, gisteren eens gevraagd of ze dat merkt.

Enige van de praat die ik kon relateren aan RWD, is dat als ze "snel wil aanzetten" ze direct "piepende banden" heeft met de volvo, terwijl de 1 gewoon wegrijdt. De rest ging over stabiliteit rechtdoor (aero en ophanging dus), sneller (110 vs 190pk), baanvaster (ophanging).

Leken merken het dus wel, alleen weten ze soms niet wat invloed heeft op wat.

Mijn dag kon niet stuk na het lezen van de beschrijving van uw metgezel [emoji23]

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Does this look like a piece of sponsored content? Yes it does! 

Hoe overdreven positief kan je zijn over zoveel negatieve punten :sick:
Om over zijn irritante stem nog maar te zwijgen. 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel een serieus vernieuwend hoogstandje, zo'n FWD hatchback. Tof om dat eens onder motorkap te zien in het filmpje. chapeau voor de ingenieurs van BMW. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande filmpjes maken me duidelijk dat ik alweer snel aan het design ga wennen, en het zelfs ga apprecieren. FWD hoeft geen slechte zaak te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid