Ga naar inhoud

BMW F40 1 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Soundstorm zei:

Echt zo grappig hoe ze dat nu lanceren. Maar dat is echt gewoon de goedkoopste manier van vezelversterkte kunststof. Enige verschil is dat ze wat grotere vlokken carbon gebruiken, en semi transparante kunststof.

Geeft wel veel slijtage op de matrijzen, dus is effectief wel duurder dan gewoon kunststof. Maar wel een pak goedkoper dan als je vezeldoeken moet stapelen. Naar gewicht/sterkte is er belange zo veel voordeel niet.

glasversterkte kunststof is niet fancy genoeg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, PJH zei:

Is de pook nu een bol op 2 alu staven, of zie ik dat fout?

 

Uitgehold alu zoals bij veel stuurspaken zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Liquid Li0n said:

Is gewoon forged carbon...is een nieuwe soort carbon, voor het eerst gebruikt bij de VAG groep voor Lamborghini en lijkt dat het altijd vuil is als nadeel.

Welkom op de vorige pagina :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Light is right.

gaat gewoon een pookje zijn zoals bij de huidige F modellen, ook het stuur is hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

gaat gewoon een pookje zijn zoals bij de huidige F modellen, ook het stuur is hetzelfde

Zo dan? Afbeeldingsresultaat voor G20 manual

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Phil zei:

Gewichtsverdeling, stuurgevoel,... Dat voel je toch ook zonder veel power of op de limiet te rijden. ;)

Al met een recente Golf gereden? 
Het stuurgevoel bij recente BMW's moet je zo hoog niet meer inschatten hoor. Er zijn FWD's die een beter stuurgevoel geven dan een F20 of F30's. 

Gewichtsverdeling ga je maar voelen als je sportief begint te rijden. En sportief rijden met een 116d is dus als een idioot beginnen rijden.
Zoals ik zei dus 😉:D 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Maxime S zei:

Al met een recente Golf gereden? 
Het stuurgevoel bij recente BMW's moet je zo hoog niet meer inschatten hoor. Er zijn FWD's die een beter stuurgevoel geven dan een F20 of F30's. 

Gewichtsverdeling ga je maar voelen als je sportief begint te rijden. En sportief rijden met een 116d is dus als een idioot beginnen rijden.
Zoals ik zei dus 😉:D 

 

200% akkoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Marvin zei:

D7mAnVBWkAIV0zq.jpg.f68bfcd7670c4abf9e2f6ff2cfad2af0.jpg

Deze was ik al vergeten, zalig toch, alle principes aan de kant... Maar bon, geen enkel van de Duitse drie is nog vrij van zonde, dankzij de R8 V10 RWS. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

 

Stuurgevoel is al nihil in mijn M140i, laat staan in zo een 116d :D 

 

Zoals in een Tesla, bedoel je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, stijn82 said:

Zoals in een Tesla, bedoel je? 

Kan ik niet veel over zeggen. Van een Model S verwacht je dat niet, en ik heb nog niet gereden met een Model 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Maxime S said:

Als je de lijn doortrekt... hoeveel 3 Serie rijders liggen wakker van RWD of FWD? Waarom zou je de 3 dan niet FWD maken. 't Zal de binnenruimte ook ten goede komen ! 

Shhhhht! Niet zo luid! Wie weet lezen ze hier mee! 

7 hours ago, ir_fuel said:

Ik heb eentje gehad als rental. Als het droog is moet je echt als een malloot rijden om iets te merken van de aandrijving op de achterwielen, genre in 2e op een rondpunt bruut gaan planken.

Ik zie het probleem niet? 
Mijn 116d 3-cilinder rental ging in Portugal nochtans goed dwars! 

3 hours ago, Liquid Li0n said:

zo gaan we hem het meeste zien:

Zo zie je de BMW 1 Serie straks in Nederland

Zo zie je de BMW 1 Serie straks in Nederland

Zo zie je de BMW 1 Serie straks in Nederland

hqdefault.jpg.a77cddebec258ca602f88a5c6fbbf0f0.jpg

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd gedacht van mij BMW te blijven sinds ik de mijne heb maar dit is een serieuze tegenvaller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, Hazen said:

Altijd gedacht van mij BMW te blijven sinds ik de mijne heb maar dit is een serieuze tegenvaller.

Er zijn nog BMW’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 hours ago, Maxime S said:

Al met een recente Golf gereden? 
Het stuurgevoel bij recente BMW's moet je zo hoog niet meer inschatten hoor. Er zijn FWD's die een beter stuurgevoel geven dan een F20 of F30's. 

Gewichtsverdeling ga je maar voelen als je sportief begint te rijden. En sportief rijden met een 116d is dus als een idioot beginnen rijden.
Zoals ik zei dus 😉:D 

 

Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben. Je voelt toch vrij snel het verschil qua sturen tussen RWD en FWD. Bij die laatste wringt dat tegen van zodra je wat sportief een bocht neemt. Het communicatieve en dergelijke laat ik in het midden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Maxime S zei:

Dat de meeste 1 kopers niet wakker liggen van FWD of RWD wil ik best geloven. Maar ik vraag me dan oprecht af waarom BMW, dat toch een groter 'liefhebbers-imago' (als ik dat zo mag zeggen) heeft dan andere merken, het niet blijft maken voor hun fans. Als het niet uitmaakt, dan ben je noch voor noch tegen... blijf dan gewoon bij wat je 'goed' in bent: RWD's maken! 
Als je de lijn doortrekt... hoeveel 3 Serie rijders liggen wakker van RWD of FWD? Waarom zou je de 3 dan niet FWD maken. 't Zal de binnenruimte ook ten goede komen ! 

 

Zijn er dan veel 5 reeks rijders die wakker liggen van hun RWD, afgaand op het succes van een A6 ? Je kunt t zo blijven doortrekken 😬

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

RWD voel je wel degelijk. Als ge er belang aan hecht (qua rij- en stuurgedrag), is het een meerwaarde.

Ik vond mijn F20 één van de plezantst rijdende normale personenwagens ooit, dat was aan de RWD te danken. Nu rijd ik met ne recente golf en die rijdt zeer goed voor ne FWD, prima stuurgedrag, maar toch blijft het een verschil. De nadelen van RWD ken ik ook, minder binnenruimte, en een wat hoger verbruik. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, stijn82 zei:

Ik vond mijn F20 één van de plezantst rijdende normale personenwagens ooit

Idem hier. 2x 120d F20 LCI versleten, en nu moet ik noodgedwongen met iets anders rijden en ik ben er nog altijd niet klaar voor :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Phil zei:

 

Ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben. Je voelt toch vrij snel het verschil qua sturen tussen RWD en FWD. Bij die laatste wringt dat tegen van zodra je wat sportief een bocht neemt. Het communicatieve en dergelijke laat ik in het midden.

Je voelt dat inderdaad toch wel snel als je RWD hebt, balans lijkt beter te kloppen. Er wordt ook wel vaak gezegd dat de meeste leaserijders het verschil tussen een RWD en FWD niet merken. Nu heb ik toevallig twee vrienden niet-autofanaten die overgeschakeld zijn van een F20 naar een A-Klasse en een Golf. Beide kerels missen hun 1-reeks erg hard omdat ze het gewoon fijner en vinniger rijden vonden terwijl ze daar in principe niet zo mee bezig zijn zoals de meeste onder ons hier. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is idd een verschil tussen “vinden dat iets goed rijdt” en “snappen waarom iets goed rijdt”. 

Achja het is de evolutie. Hydraulische stuurbekrachtiging was ook fijner destijds... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb eentje gehad als rental. Als het droog is moet je echt als een malloot rijden om iets te merken van de aandrijving op de achterwielen, genre in 2e op een rondpunt bruut gaan planken.

Er zijn twee dingen die je kan doen met RWD:

1) Genieten van tractie en mooiere balans van de gehele wagen zonder aandrijving in je stuur te voelen

2) Het beest uithangen

Voor het 1e geldt dat het onafhankelijk van vermogen een voordeel oplevert tegenover FWD, ongeacht 116d of 140i

Voor het tweede: is sowieso niet relevant voor 99% en daarnaast niet relevant met zo weinig vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PJH zei:

Idem hier. 2x 120d F20 LCI versleten, en nu moet ik noodgedwongen met iets anders rijden en ik ben er nog altijd niet klaar voor :(

ja ik ben echt eens benieuwd welke dag je gaat en mag kiezen. Een 120d manueel, bestaat dat nog? Of gaat dat nog bestaan bij de FWD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat nog maar (voorlopig?) enkel xDrive (en automaat dacht ik), wat geen slechte zaak is. Los van alles zal dat niet slecht rijden. Maar vermoedelijk niet speels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid