Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fuck, ik begin als BMWMB te klinken :lolz:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 minuten geleden, Naish zei:

Fuck, ik begin als BMWMB te klinken :lolz:

Dan ben je de verlaging vergeten ?

Geplaatst:
3 uren geleden, Naish zei:

De velgenkeuze is idd niet top... Van design kan ik wel die gekleurde smaken, maar dan in effen kleur gestoken. Alleen betaal je dan 4 a 5k extra aan velgen!

Dan zou ik persoonlijk hem op de standaard laten afkomen met winterbanden en dan een setje vette aftermarket opleggen :ninja: 

Tot je beseft hoe extreem streng Porsche is in z'n garantie... Op zo'n electrovierwieler van dat merk zou het wel eens bijzonder kostelijk kunnen worden als er iets aan is en Porsche weigert gewoon flagrant enige tussenkomst, simpelweg omdat je non-OEM velgjes hebt gelegd.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik begin hem ook wel te smaken ? Alleen is de prijs nog wat een struikelblok ?

Wel impressive dat dat kot daar in de review van "FullyCharged" staat te laden aan 192KW.

Geplaatst:
Ik begin hem ook wel te smaken [emoji23] Alleen is de prijs nog wat een struikelblok [emoji14]

Wel impressive dat dat kot daar in de review van "FullyCharged" staat te laden aan 192KW.

Daar ben ik minder impressed over.. bij 50-60% zat hij te laden aan aan 100kw dacht ik. Kan iets meer zijn maar dee-tron van Audi die laadt gewoon quasi constant aan 150kw tot ongeveer 80-90% ! Dat vind ik wel impressive.

Tesla heeft een curve die wat lijkt op die van de taycan.. snel tot eerste 30-40% en dan duikt de laadcurve snel naar beneden.

De taycan laadt trouwens aan 250-270kw, maar dan weliswaar slechts voor 20% van de curve

Geplaatst:

Amai, dat laadt al heel wat sneller dan de Tesla supercharger. Bij Tesla hangen steeds 2 chargers in dezelfde lus, waardoor ze ook steeds genummerd zijn 1A en 1B, 2A en 2B,... Als er dus al een Tesla aan 't laden is, en je moet de andere lader nemen, dan krijg je veel minder vermogen, zelfs maar 60kW. Pas als de andere auto vertrekt, stijgt de laadcapaciteit. 

Gaat dit ook zo zijn bij deze Ionity laders?

Dus, bij de lading in de video werd er 47kW geladen in 22 minuten, wat neerkomt op 128kW/u gemiddeld. @Germinal heeft gelijk dat het laden idd daalt hoe voller de batterij wordt, maar het is toch wel een stuk sneller dan mijn Tesla. Knap!

Geplaatst:
4 uren geleden, BMWMB zei:

Amai, dat laadt al heel wat sneller dan de Tesla supercharger. Bij Tesla hangen steeds 2 chargers in dezelfde lus, waardoor ze ook steeds genummerd zijn 1A en 1B, 2A en 2B,... Als er dus al een Tesla aan 't laden is, en je moet de andere lader nemen, dan krijg je veel minder vermogen, zelfs maar 60kW. Pas als de andere auto vertrekt, stijgt de laadcapaciteit. 

Gaat dit ook zo zijn bij deze Ionity laders?

Dus, bij de lading in de video werd er 47kW geladen in 22 minuten, wat neerkomt op 128kW/u gemiddeld. @Germinal heeft gelijk dat het laden idd daalt hoe voller de batterij wordt, maar het is toch wel een stuk sneller dan mijn Tesla. Knap!

Teslabjorn heeft daar recent enkele interessante video's over gemaakt. Met de Etron werd wel eens gelachen omdat hij bijlange na niet zo efficiënt is als de Tesla's, maar die blijkt in de praktijk over een afstand van 1000km toch goed te presteren. Wat 'ie verliest omwille van dat hoge verbruik haalt 'ie vervolgens weer in met z'n laadsnelheid. Aan het einde v/d rit kon je bijna stellen dat de E-tron presteerde zoals ene Model X raven.

Ik zie in de reviews van de Taycan hetzelfde gebeuren, de Taycan is niet efficiënter, maar de snelheid waarmee je -ik zeg maar wat- 50% aanvult om alweer verder te sjezen op de autobahn, maakt 'em misschien in de praktijk sneller of op z'n minst concurrentieel. Maar de Model 3 blijft de topper, omdat die zuiniger is per kilometer en ook wel wat sneller kan laden dan een S/X. 

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Teslabjorn heeft daar recent enkele interessante video's over gemaakt. Met de Etron werd wel eens gelachen omdat hij bijlange na niet zo efficiënt is als de Tesla's, maar die blijkt in de praktijk over een afstand van 1000km toch goed te presteren. Wat 'ie verliest omwille van dat hoge verbruik haalt 'ie vervolgens weer in met z'n laadsnelheid. Aan het einde v/d rit kon je bijna stellen dat de E-tron presteerde zoals ene Model X raven.
Ik zie in de reviews van de Taycan hetzelfde gebeuren, de Taycan is niet efficiënter, maar de snelheid waarmee je -ik zeg maar wat- 50% aanvult om alweer verder te sjezen op de autobahn, maakt 'em misschien in de praktijk sneller of op z'n minst concurrentieel. Maar de Model 3 blijft de topper, omdat die zuiniger is per kilometer en ook wel wat sneller kan laden dan een S/X. 

Goeie samenvatting..
Geplaatst:

Vandaag voor t eerst mee gereden (Turbo variant) - 1 woord “wauw”

eveneens back to back met Model 3 / Model S / E-tron / EQC / i-pace

Pluspunten voor de Taycan op vlak van prestaties (herbruikbaarheid en behoud autonomie zelfs bij zotte rijstijl); dynamisme; afwerking en verfijndheid.

Waar ik minder gek op ben is het gebruiksgemak van de twee schermen.

02A1C2A2-B4E3-4CF7-8943-860C3549CA21.jpeg

D864BBE2-F4B1-4F03-B806-1EB25693E776.jpeg

0D92F0AA-CCF8-44C0-98E1-711D9C6A0F2E.jpeg

7AD610E9-08E5-47CC-B82C-3884C0E3D584.jpeg

• Vind ik leuk 7
  • Whut?! 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Alexanderr zei:

Vandaag voor t eerst mee gereden (Turbo variant) - 1 woord “wauw”

eveneens back to back met Model 3 / Model S / E-tron / EQC / i-pace

Pluspunten voor de Taycan op vlak van prestaties (herbruikbaarheid en behoud autonomie zelfs bij zotte rijstijl); dynamisme; afwerking en verfijndheid.

02A1C2A2-B4E3-4CF7-8943-860C3549CA21.jpeg

D864BBE2-F4B1-4F03-B806-1EB25693E776.jpeg

0D92F0AA-CCF8-44C0-98E1-711D9C6A0F2E.jpeg

7AD610E9-08E5-47CC-B82C-3884C0E3D584.jpeg

@Alexanderr, ik ben nu eens benieuwd naar jouw bevindingen ivm die Tesla’s ? Dat ze minder mooi zijn binnenin dat weten we, maar wat waren jouw indrukken ?

Geplaatst:
10 uren geleden, Logic zei:

Klopt, die mens zijn reviews zijn een verademing. Hoewel mss net iets te gedetailleerd is het zalig hoe real world die gast reviewt. Tov al de “oe” “ah” en “wow” bij de traditionele reviews test hij wel wat er echt toe doet.

Mocht ik ene kopen nu zou het een etron50 zijn. Als die op hetzelfde elan doorgaat als de 55. De Model3P is eig echt zot als je die vanafprijs nu bekijkt. Jammer dat ik er niks mee kan aanvangen binnen mijn gezin. Maar stel dat mijn vrouw straks een grote gezinswagen krijgt opt werk, zie ik mij er wel ene halen.

Geplaatst:
8 uren geleden, Alexanderr zei:

Niemand weet over welke 2 je het precies hebt. :) 

Maar, als je 't hebt over dat scherm voor de passagier... puur hypothetisch zou ik zelfs betalen om het te vervangen met een sierstukje (vind het niet mooi/overkill). 

Geplaatst:

Zet het gewoon uit als het u stoort

Geplaatst:
20 minuten geleden, Bart zei:

Zet het gewoon uit als het u stoort

Ik vind dat nog een  leuk gadget , kan uw partner naast u klooien aan de playlist zonder   Dat ge uw gps kaart in het center kwijt bent. 

Geplaatst:
22 minuten geleden, Bart zei:

Ik vind dat nog een  leuk gadget , kan uw partner naast u klooien aan de playlist zonder   Dat ge uw gps kaart in het center kwijt bent. 

Ook een knap scherm om een GPS kaartje in weer te geven he:

Taycan_Interior-5.jpg

Daarbij, 9 op den 10 heeft ze de playlist al op voorhand gemaakt en staat dat op haar GSM, ni? :)

Geplaatst:

@Alexanderr : ben eigenlijk wel benieuwd naar u gevoel taycan vs Model 3 ( hoop dat het de Performance versie was)

De model 3 vind ik veel sportiever dan mijn S.
De 3 rijd gewoon leuker, hij weegt ook 400kg minder dan een S en zelfs 450 minder dan de taycan...

Kan wel inbeelden wat je zegt over die schermen, je hebt het over de 2 middelste zeker?

Geplaatst:
10 uren geleden, Logic zei:

Ook een knap scherm om een GPS kaartje in weer te geven he:

Taycan_Interior-5.jpg

Daarbij, 9 op den 10 heeft ze de playlist al op voorhand gemaakt en staat dat op haar GSM, ni? :)

wij zijn niet zo een voorbereiders, ?, meestal op moment zelf zet es muziekske op

Geplaatst:
Op 1/10/2019 om 06:45, Rabbit zei:

@Alexanderr, ik ben nu eens benieuwd naar jouw bevindingen ivm die Tesla’s ? Dat ze minder mooi zijn binnenin dat weten we, maar wat waren jouw indrukken ?

Wat mij echt is bijgebleven;

- bij sportief rijden valt de Tesla (zeker model S; minder model 3) door de mand. Begint ofwel te onder- of oversturen. Vandaag circuit mee gereden in de gietende regen en die auto’s zijn echt “all over the place”

Ik vond de Model S heel pompeus tegenover een Taycan. Duidelijk een Amerikaanse auto met dikke zachte stoelen, beweeglijk in de ophanging en qua besturing niet precies. Een Taycan is echt duidelijk een Porsche qua gevoel. Je vergeet dat je elektrisch rijdt en dat heb je niet in de concurrentie.

- regeneratief remmen kan je zelf selecteren in een Taycan dus je hebt niet het on/off karakter van bv een BMW i3 (nu geen concurrent maar dat vind ik de meest markante auto op dat vlak)

- actieradius: we hebben met die Taycans liggen rijden zoals niemand in t dagelijks leven rijdt. Launch controls, continu plankgas optrekken, niet efficiënt remmen, alles op van airco en zetelventilatie, -massage, etc. Na een voormiddag zo rijden blijft er makkelijk 70% batterij over. Als je per dag niet meer dan 400 km rijdt kun je dus perfect weg zonder ooit openbaar te moeten laden.

- geluid; met de Electric sport sound klinkt hij echt wel leuk. Van binnen en buiten hoorbaar. Van buiten een beetje het gevoel van zo’n soundbox die ze soms in diesels steken, maar dan minder prominent aanwezig. Binnen versterkt het het snelheidsgevoel.

Voor mij samenvattend is de Porsche wel echt een rijdersauto waar de Tesla een elektrische auto is. Ik weet dat de Tesla fanboys heel gefocust zijn op de theorie (WLTP actieradius en de 0-100 opgegeven fabriekstijd). Ik denk, dat eenmaal de journalisten er echt mee gaan rijden en gaan acceleraties meten (niet 1x maar 5x of 10x en dan zeg ik nog niet tot 250 kmh hè); of de actieradius in de praktijk gaan uittesten .. ik denk dat we nog ogen gaan trekken ;)

C05555BD-E432-4287-891B-BF1A4A167A39.jpeg

DE2B05F5-869D-4DBA-8C3D-BD732591696A.jpeg

658A5401-7BB7-4B9E-B0B0-CE4ACA612764.jpeg

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:
Op 1/10/2019 om 10:53, Logic zei:

Niemand weet over welke 2 je het precies hebt. :) 

Maar, als je 't hebt over dat scherm voor de passagier... puur hypothetisch zou ik zelfs betalen om het te vervangen met een sierstukje (vind het niet mooi/overkill). 

Ik had het idd over de twee centrale en niet over passenger display. PD zou ik nooit nemen; ik vind de integratie niet leuk (staat off center nr links), en t is gewoon hetzelfde scherm als dat centraal. Voor 100 of 200 EUR ja, maar niet voor 1x00 EUR

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, Alexanderr zei:

Ik denk, dat eenmaal de journalisten er echt mee gaan rijden en gaan acceleraties meten (niet 1x maar 5x of 10x en dan zeg ik nog niet tot 250 kmh hè); of de actieradius in de praktijk gaan uittesten .. ik denk dat we nog ogen gaan trekken ;)

Hier ziet ge 't voor een stuk al:

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid