Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

9 hours ago, Alexanderr said:

 

Wat mij echt is bijgebleven;

 

- bij sportief rijden valt de Tesla (zeker model S; minder model 3) door de mand. Begint ofwel te onder- of oversturen. Vandaag circuit mee gereden in de gietende regen en die auto’s zijn echt “all over the place”

Ik vond de Model S heel pompeus tegenover een Taycan. Duidelijk een Amerikaanse auto met dikke zachte stoelen, beweeglijk in de ophanging en qua besturing niet precies. Een Taycan is echt duidelijk een Porsche qua gevoel. Je vergeet dat je elektrisch rijdt en dat heb je niet in de concurrentie.

 

- regeneratief remmen kan je zelf selecteren in een Taycan dus je hebt niet het on/off karakter van bv een BMW i3 (nu geen concurrent maar dat vind ik de meest markante auto op dat vlak)

 

- actieradius: we hebben met die Taycans liggen rijden zoals niemand in t dagelijks leven rijdt. Launch controls, continu plankgas optrekken, niet efficiënt remmen, alles op van airco en zetelventilatie, -massage, etc. Na een voormiddag zo rijden blijft er makkelijk 70% batterij over. Als je per dag niet meer dan 400 km rijdt kun je dus perfect weg zonder ooit openbaar te moeten laden.

 

- geluid; met de Electric sport sound klinkt hij echt wel leuk. Van binnen en buiten hoorbaar. Van buiten een beetje het gevoel van zo’n soundbox die ze soms in diesels steken, maar dan minder prominent aanwezig. Binnen versterkt het het snelheidsgevoel.

 

Voor mij samenvattend is de Porsche wel echt een rijdersauto waar de Tesla een elektrische auto is. Ik weet dat de Tesla fanboys heel gefocust zijn op de theorie (WLTP actieradius en de 0-100 opgegeven fabriekstijd). Ik denk, dat eenmaal de journalisten er echt mee gaan rijden en gaan acceleraties meten (niet 1x maar 5x of 10x en dan zeg ik nog niet tot 250 kmh hè); of de actieradius in de praktijk gaan uittesten .. ik denk dat we nog ogen gaan trekken ;)

 

C05555BD-E432-4287-891B-BF1A4A167A39.jpeg

DE2B05F5-869D-4DBA-8C3D-BD732591696A.jpeg

658A5401-7BB7-4B9E-B0B0-CE4ACA612764.jpeg

Zalig!

PS. Gij moet iets in de verkoop gaan doen!

  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is Taycan zoveel sneller dan P100D in de hogere snelheden? Want dan is gewicht minder van belang en de P100D heeft meer vermogen enz

Is dat puur omdat dat vermogen enkel kortstondig beschikbaar is (0-100 ofzo) en daarna afzwakt omwille van de grote stroomvraag en bijbehorende koelingsproblemen in de batterij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou me verbazen. Ik zou in de eerste plaats naar de overbrenging kijken, zo zonder versnellingen. Hoeveel toeren kan die electrische motor aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, PJH said:

Waarom is Taycan zoveel sneller dan P100D in de hogere snelheden? Want dan is gewicht minder van belang en de P100D heeft meer vermogen enz

Is dat puur omdat dat vermogen enkel kortstondig beschikbaar is (0-100 ofzo) en daarna afzwakt omwille van de grote stroomvraag en bijbehorende koelingsproblemen in de batterij?

Je mag vermogen van een elektromotor niet vergelijken met een verbrandingsmotor. Eigenlijk moeten we opnieuw redeneren over dat soort dingen. Je kan niet over pk's spreken bv.

Dat gedraagt zich sowieso compleet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Je mag vermogen van een elektromotor niet vergelijken met een verbrandingsmotor. Eigenlijk moeten we opnieuw redeneren over dat soort dingen. Je kan niet over pk's spreken bv.

Dat gedraagt zich sowieso compleet anders.

Pk? Waar is de tijd dat vermogen werd afgemeten aan het aantal kleppen?

Mijn neef had vroeger een GTI 16 klepper! Wat was dat jong!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand contactgegevens van wooter? Ik zou graag zijn excel eens krijgen voor de TCO te berekenen... Als je die van zijn tesla samengooit met die van zijn 911 dan verdien je volgens mij geld met de aankoop van zo'n taycan...

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Daggie said:

Porsche Taycan Sport Turismo (2020)

 

 

Porsche Taycan Sport Turismo (2020): Erlkönig

Moet je daar nu al een bon voor tekenen als je die binnen 5j wil? 

Eens heel snel wat door de configurator geklikt, frappant hoe snel je 200k kwijt bent.

Taycan Turbo met wat opties.. en ledervrij interieur uiteraard. Welke neaderthaler wil er nu nog op dode koeienhuiden zitten?!

http://www.porsche-code.com/PLXNSAA5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/10/2019 om 23:00, Alexanderr zei:

C05555BD-E432-4287-891B-BF1A4A167A39.jpeg

DE2B05F5-869D-4DBA-8C3D-BD732591696A.jpeg

Hele dikke uitvoering, dit. Kleur, interieur, velgen.
Eerste Taycan die ik op foto knap vind.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Davidk zei:

ledervrij interieur

Ja, wat voor een krankzinnig gedoe is dát nu?

Ik snap dat je in de optielijst iets moet zetten dat de die-hard vegan Teslatici die op één of andere manier zich eens offended hebben gevoeld door Tesla (bv eens niet behandeld geweest zoals de koning nee keizer nee admiraal die ze zijn) en nu dus iets anders moéten kopen dan Tesla, kunnen "smaken". Maar toch.

WTF

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Ja, wat voor een krankzinnig gedoe is dát nu?

Ik snap dat je in de optielijst iets moet zetten dat de die-hard vegan Teslatici die op één of andere manier zich eens offended hebben gevoeld door Tesla (bv eens niet behandeld geweest zoals de koning nee keizer nee admiraal die ze zijn) en nu dus iets anders moéten kopen dan Tesla, kunnen "smaken". Maar toch.

WTF

Idd. Koop dan gewoon ne Renault Végane.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Naish said:

Heeft er iemand contactgegevens van wooter? Ik zou graag zijn excel eens krijgen voor de TCO te berekenen... Als je die van zijn tesla samengooit met die van zijn 911 dan verdien je volgens mij geld met de aankoop van zo'n taycan...

Verkrijgbaar via PM. :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Davidk said:

Moet je daar nu al een bon voor tekenen als je die binnen 5j wil? 

Eens heel snel wat door de configurator geklikt, frappant hoe snel je 200k kwijt bent.

Taycan Turbo met wat opties.. en ledervrij interieur uiteraard. Welke neaderthaler wil er nu nog op dode koeienhuiden zitten?!

http://www.porsche-code.com/PLXNSAA5

 

Smijt die pdcc eraf en pak achterasbesturing.

En keyless entry in combinatie met een sleutel in koetswerkkleur? :D Je gaat dat ding nooit zien 😛 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er eigenlijk iemand op het forum effectief de intentie een taycan aan te kopen ?

Ik heb mijn voorschot nog niet teruggevraagd, maar ik twijfel of ik effectief een Taycan 4s zou bestellen.

1/ ik merk na meer dan 50.000 Km met een model
S dat het battery management soms raar doet. Volgens mij zal dit niet anders zijn dan bij Porsche. ( auto even parkeren met 7% en na half uur bericht krijgen dat hij op 2% staat)

2/ Het valt enorm op, nu het terug kouder is, dat een EV het daar echt wel moeilijk mee heeft. Verbruik is de eerste 50km 100wh meer / km. Hij verspilt enorm veel energie aan verwarming van batterij, cabine. Range winter - zomer is groot verschil. Verschil wordt kleiner als je zeer lange ritten maakt en groter als het korte ritjes zijn.

3/ Geen twijfel dat een taycan de beter sturende auto is, Tesla houdt zich teveel bezig met onnozelheden, zoals een karraoke voorzien, “fartmodus” , spotify kunnen ze niet deftig laten werken.. ze zouden zich beter wat op het essentiële focussen.

4/ De taycan blijft een EV waar momenteel geen laadnetwerk voor is en hij weegt 2300 kg dus als je echt goed wil sturen [emoji15] zoek je toch beter iets anders imo.

5/ wat als je na 100.000 km nog maar 80% van de batterijcapaciteit over hebt ? De range van de taycan is al niet class-leasing.

Eigenlijk ben ik door een jaar met een EV te rijden meer sceptisch dan voorstander geworden. Pas op, een EV biedt veel voordelen : instant torque, geen lokale uitstoot, maar ik heb het gevoel dat de batterij technologie en laadvoorzieningen nog niet volledig op punt staan, waardoor ik geneigd ben om te zeggen ik wacht wel wat de markt verder doet en binnen 5-6 jaar kijk ik nog wel eens rond naar een nieuwe EV.. in tussentijd een leuke auto voor t weekend nemen..

In elk geval, moest je nog geen EV hebben gehad, de taycan zal ongetwijfeld een geweldige auto zijn, wanneer je kan leven met de beperkingen van een EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Germinal said:

waardoor ik geneigd ben om te zeggen ik wacht wel wat de markt verder doet en binnen 5-6 jaar kijk ik nog wel eens rond naar een nieuwe EV.. in tussentijd een leuke auto voor t weekend nemen..

Je moet ook niet te optimistisch worden.

De eerste Model S is van 2012. Ondertussen zijn we 7 jaar verder en eigenlijk is er op dat vlak "niks" veranderd. Ja, je hebt een grotere batterij nu... maar wat jij opsomt als problemen dat is altijd al zo geweest en zal zo blijven tot we overschakelen naar een nieuwe batterijtechnologie. En wanneer dat is kan niemand zeggen. Dat kan volgend jaar zijn, dat kan binnen 20 jaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Je moet ook niet te optimistisch worden.

De eerste Model S is van 2012. Ondertussen zijn we 7 jaar verder en eigenlijk is er op dat vlak "niks" veranderd. Ja, je hebt een grotere batterij nu... maar wat jij opsomt als problemen dat is altijd al zo geweest en zal zo blijven tot we overschakelen naar een nieuwe batterijtechnologie. En wanneer dat is kan niemand zeggen. Dat kan volgend jaar zijn, dat kan binnen 20 jaar zijn.

Dit dus en de eerste Taycan zal ook wel nog wat kinderziektes hebben.

Tesla houden en iets bijkopen met een motor lijkt me nu de beste optie.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/3/2019 at 9:44 AM, PJH said:

Waarom is Taycan zoveel sneller dan P100D in de hogere snelheden? Want dan is gewicht minder van belang en de P100D heeft meer vermogen enz

Is dat puur omdat dat vermogen enkel kortstondig beschikbaar is (0-100 ofzo) en daarna afzwakt omwille van de grote stroomvraag en bijbehorende koelingsproblemen in de batterij?

Wat zijt ge er nog mee? Ge moogt wel tot 70 optrekken. Verder, rijplezier van het jaar nul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Smijt die pdcc eraf en pak achterasbesturing.

En keyless entry in combinatie met een sleutel in koetswerkkleur? :D Je gaat dat ding nooit zien 😛 

 

Kben der gewoon ff snel doorgeklikt en heb hier en daar wat vinkjes gezet hoor. Zeker niet hoe ik em echt zou bestellen.

En allé, in en rond de auto gaat ge dat nooit zien nee.. maar eens ge ergens aankomt legt ge die sleutel toch zo prominent mogelijk op den bureau/tafel tiens?!
Iedereen moet zien dat ik met een wereldverbeterende ledervrije elektrische Porsche rij, toch? 

 

Ik vond dat graphite blue interieur anders nog wel knap, hoewel de stoelen zelf er op de 'renders' wat funky uitzien.. Dat kan heel goed meevallen int echt, maar ook nog dikker tegenvallen. Als ze dan toch iets in textiel moeten aanbieden met wat fake leer, dan zou ik voor een houndstooth-patroontje gaan. 😄

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid