Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, The Swede zei:

Wat zijt ge er nog mee? Ge moogt wel tot 70 optrekken. Verder, rijplezier van het jaar nul.

Dat gaat me geen hol aan, ik ben vooral benieuwd naar de techniek er achter en hoe het allemaal werkt / wat de verschillen zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ervan overtuigd...

Madam is er precies ook wel voor te vinden als vervanger voor haar GLC.

Sowieso max een Taycan 4S hoewel ik zeker zou voorkeur geven aan iets met gelijkaardige prestaties maar enkel RWD. Dus eerst even testen als hij er is bij @Alexanderr en tegen dan gaan we wel meer zicht hebben op wat er komt.

Ik zou persoonlijk ook openstaan voor een sportturismo op basis van de photoshops die we nu vlot zien verschijnen, maar miss vind precies de gewone specialer.

Bij voorkeur wel eentje met trekhaak (zou komen vanaf de sportturismo en dan hopelijk ook op de gewone) voor fietsrek te kunnen gebruiken.

Idee is voor full black exemplaar buiten te gaan, maar ik geraak precies niet uit aan de velgen... Daar ben ik nog niet overtuigd van hetgeen er nu is en zeker voor de opleg die ze rekenen. Die opleg kan je al een mooie setje aftermarket velgen kopen van goeie kwaliteit en dan de originele als winterset.

Dus ja...

Ah ja, nu eerst eens TCO vervanging vergelijken tegenover nog een jaartje of 2 met de GLC karren... Maar ook zoals het er naar uitziet zal die kar al 3 jaar voorbij zijn tegen dat hetgeen wij willen geleverd zal worden. En voor een early bird zoals de 992 zijn we al veels te laat :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ir_fuel zei:

Moet gij niet eerst een boot kopen? :lol: 

Boot is privé ;)

Taycan komt op firma van de winkel... Te weinig km's voor de firma dus in BE interessanter om dan een auto te hebben op de firma :fp:

En mooi meegenomen dat het ook een fiscaal gunstige is... En met een 4S kan je bij commentaar zeggen dat hij goedkoper is dan een tesla :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2019 om 09:39, flupke73 zei:

gewoon zeggen dat het een Rimac is met een Porsche-badge

Kenners weten dat een Rimac zonder Porsche-badge dé shit is.
Dus als je zegt dat je een Rimac met Porsche-badge rijdt, ben je ook nederig bezig.

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog altijd niet waarom je een nier zou geven om een Porsche te kopen en je dan het Porsche rijplezier zou ontzeggen 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/9/2019 at 9:39 PM, The Swede said:

Ik weet nog altijd niet waarom je een nier zou geven om een Porsche te kopen en je dan het Porsche rijplezier zou ontzeggen 😳

Omdat we binnenkort allemaal in van die zoemende bakken moeten rondbollen en voor het fiscale voordeel natuurlijk!

 

En heb je hierin dan niet genoeg 'Porsche' rijplezier? Heb je dat in de huidige Panamera of Cayenne of Macan dan? Daar worden ook genoeg nieren aan gegeven hé. 

Volk genoeg dat een Porsche koopt omdat het een Porsche is, en waarbij rijplezier maar op de 6-7de plaats komt te staan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel: de voordeligere Porsche Taycan 4S

Auteur: RubenPriest, gepost 14-10-2019 om 9:00 2 Reacties
taycan-4s-00001.jpg
taycan-4s-00002.jpg
taycan-4s-00003.jpg
taycan-4s-00012.jpg
taycan-4s-00011.jpg
 
 
 
taycan-4s-00001.jpg
taycan-4s-00002.jpg
taycan-4s-00003.jpg
taycan-4s-00004.jpg
taycan-4s-00005.jpg
taycan-4s-00006.jpg
taycan-4s-00007.jpg
taycan-4s-00008.jpg
taycan-4s-00009.jpg
taycan-4s-00010.jpg
taycan-4s-00011.jpg
taycan-4s-00012.jpg
 
 

De Taycan is goedkoper geworden met de introductie van een nieuw instapmodel.

 

Porsche is van plan om de Taycan in tal van varianten uit te brengen. Dat doen ze met de conventionele modellen, dus waarom ook niet met de elektrische varianten. Nieuwe namen verzinnen voor die varianten, daar hadden ze bij Porsche geen zin in. Om het bekend te houden voor de clientèle blijven de Duitsers de varianten gebruiken zoals je gewend bent. Na de ‘Turbo S’ en de ‘Turbo’ is dit de Taycan 4S.

Deze derde variant van de Taycan is uitgerust met een 79,2 kWh accu, bij Porsche omschrijven ze dit als de ‘Performance Battery’. De 4S komt met twee permanent-synchroon elektromotoren op de voor- en achteras en een 2-traps transmissie op de achteras. Het systeemvermogen ligt op 530 pk. Tegen een meerprijs kun je de Performance Battery Plus (93,4 kWh) van de Taycan Turbo en Taycan Turbo S bestellen. In dat geval heeft je Taycan 4S een gezonde 571 pk in overboost.

 

De Taycan 4S is nog steeds el rapido met een 0-100 tijd van vier seconden rond. De topsnelheid ligt op 250 km/u. De actieradius bedraagt 407 kilometer met de standaard Performance Battery of 463 kilometer met de Performance Battery Plus. Eerstgenoemde batterij kan 225 kW laden, laatstgenoemde 270 kW.

Er zijn een aantal uiterlijke verschillen tussen de nieuwe Taycan 4S en de reeds geïntroduceerde Turbo en Turbo S. Zo heeft de 4S andere 19-inch velgen met rode remklauwen. Verder moet je echt goed kijken om verschillen te kunnen zien. Een andere voorspoiler, andere zijskirts en een zwarte diffuser zijn tevens kenmerken van de 4S. Het interieur is grotendeels hetzelfde. 

Waar de Taycan Turbo en Turbo S respectievelijk 157.100 euro en 191.000 euro kosten, is de nieuwe 4S met 109.900 een klap goedkoper. De Taycan 4S is per direct te bestellen en verschijnt medio januari volgend jaar bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar kunnen wij 270kW laden?! Los daarvan, ik was onder de indruk laatst van een supercharge station van T**** waar we aan het laden waren aan 112kW. Op een 10 minuutjes een goeie 100km bijgeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En idd, je kan de led koplampen laten vallen, de surround view vervangen door een achteruitkijkcamera, de innodrive vervangen door een adaptieve cruise control, de warmtepomp niet pakken, de charging covers manueel pakken en de Burmester vervangen door een Bose, maargoed, je wil een high end auto en dan ga je die uitrusten met inferieure tech van 15 jaar oud?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid