ir_fuel 58.440 Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 38 minutes ago, Alexanderr said: Waarom in godsnaam zou je de elektrische charging covers nemen?? Waarom in godsnaam zou je een sleutel in de kleur van het koetswerk van je auto nemen?? Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 22 minutes ago, D Squaloid said: Meerwaarde van warmtepomp en intelligent range manager? Als ik hier hoor hoe de Tesla mannen range verliezen als het koud wordt lijkt me die warmtepomp geen slechte keuze. De rest zal wel wat software prul in de GPS zijn zeker? Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 5 minutes ago, ir_fuel said: Waarom in godsnaam zou je een sleutel in de kleur van het koetswerk van je auto nemen?? Lijkt me wel handig als je meerdere Porsches hebt. 2 Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 32 minuten geleden, D Squaloid zei: Meerwaarde van warmtepomp en intelligent range manager? De warmtepomp gebruikt (rest)warmte van de aandrijflijn om de batterij te klimatiseren. Zal in ons land niet zo veel effect hebben. IRM zou ik zeker nemen. Het zal de topografie in kaart brengen en real time verkeer mee gebruiken om een eventuele laadstop te vermijden en zo uw reistijd te verkorten. ”moet dat er dan niet standaard in zitten?!” was mijn vraag ”er zijn mensen die alleen maar korte afstanden doen en zoiets niet nodig hebben, daarom is het optioneel” ... Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Waarom in godsnaam zou je een sleutel in de kleur van het koetswerk van je auto nemen?? Electric charging covers is voor mij - angst dat ze niet open zouden gaan - iets extra dat kapot kan - waanzinnig duur voor wat het is (sleutel in kleur vind ik nog haalbaar) Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 Valt wel mee te leven denk ik, als 'minimum'. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Wat is het nut/voordeel van de warmtepomp ? Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Zie drie posts boven de uwe Quote
tuscani 11.814 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 9 uren geleden, Alexanderr zei: De warmtepomp gebruikt (rest)warmte van de aandrijflijn om de batterij te klimatiseren. Zal in ons land niet zo veel effect hebben. IRM zou ik zeker nemen. Het zal de topografie in kaart brengen en real time verkeer mee gebruiken om een eventuele laadstop te vermijden en zo uw reistijd te verkorten. ”moet dat er dan niet standaard in zitten?!” was mijn vraag ”er zijn mensen die alleen maar korte afstanden doen en zoiets niet nodig hebben, daarom is het optioneel” ... Is dat niet hetgeen tesla al doet? en de baan gaat herrekenen om bv een andere laadpaal te nemen? Of nog simpeler, gewoon een gps die bij file ook een andere baan neemt? Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 41 minuten geleden, tuscani zei: Is dat niet hetgeen tesla al doet? en de baan gaat herrekenen om bv een andere laadpaal te nemen? Of nog simpeler, gewoon een gps die bij file ook een andere baan neemt? Er zit standaard een systeem in dat u inderdaad gaat zeggen waar je moet opladen maar volgens mij houdt die nog geen rekening met real time info en is dat de meerwaarde van de IRM Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 9 hours ago, Phil said: Valt wel mee te leven denk ik, als 'minimum'. Een Porsche heeft een lederen dashboard nodig. Uitzonderingen zijn mogelijk voor GTx modellen met clubsport pakket. 1 Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 @Alexanderr weet jij waarom je de PSCB remmen moet pakken als je de velgen pakt met witte binnenkant? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 13 hours ago, dragonfly said: TCO man Als je voor TCO gaat, dan moet je een ID.3 kopen, geen Porsche. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Dus geen fan van dat Graphit “vegan” alternatief? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 2 minutes ago, BWS said: Dus geen fan van dat Graphit “vegan” alternatief? Efkes over nadenken. Wat schiet er me te binnen als ik aan de naam Porsche denk? ... Sportwagen, flat six, zalig geluid, emotie, auto voor kenners,... Nu efkes naar die Taycan kijken... Dit is als naar het beste Argentijns steakhouse gaan en dan sla eten. Quote
msxx 7.864 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 11 minuten geleden, The Swede zei: Efkes over nadenken. Wat schiet er me te binnen als ik aan de naam Porsche denk? ... Sportwagen, flat six, zalig geluid, emotie, auto voor kenners,... Nu efkes naar die Taycan kijken... Dit is als naar het beste Argentijns steakhouse gaan en dan sla eten. Vanuit fabrikanten oogpunt is het een logische auto. Als ultieme luxe vervoerder (welke vermoedelijk ook zeer fijn stuurt) ook. Als ultieme sportauto liefhebber, probably not. Een Porsche is voor mij een Porsche als je deze naast je daily graag in je garage zou willen hebben staan. Zo niet, dan is het wellicht een prachtige daily, maar geen ultieme Porsche. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 2 uren geleden, msxx zei: Vanuit fabrikanten oogpunt is het een logische auto. Als ultieme luxe vervoerder (welke vermoedelijk ook zeer fijn stuurt) ook. Als ultieme sportauto liefhebber, probably not. Een Porsche is voor mij een Porsche als je deze naast je daily graag in je garage zou willen hebben staan. Zo niet, dan is het wellicht een prachtige daily, maar geen ultieme Porsche. Waarom zou een Porsche waar jij aan denkt geen daily kunnen zijn? Quote
tuscani 11.814 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 3 uren geleden, Daggie zei: Manual charge doors: dan is de oplossing van audi toch gemakkelijker. want zo'n openstaande klep is soms storend om naast te stappen. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 Dat is de tussenoplossing... De standaards op de taycan is het eerste waar ik aan denk idd dat die dingen nogal fragiel zullen zijn en veel gebruikt... De elektrische is nog beter gezien ze dan naar binnen wegschuiven... Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 6 uren geleden, ir_fuel zei: @Alexanderr weet jij waarom je de PSCB remmen moet pakken als je de velgen pakt met witte binnenkant? Zou dat niet verplicht zijn omdat er anders te veel klachten komen van niet meer wit te maken velgen door niet te verwijderen remstof? Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 38 minutes ago, Mbman said: Zou dat niet verplicht zijn omdat er anders te veel klachten komen van niet meer wit te maken velgen door niet te verwijderen remstof? Dan zou men dat bij bepaalde velgkleuren ook moeten verplichten? Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 42 minutes ago, Naish said: De standaards op de taycan is het eerste waar ik aan denk idd dat die dingen nogal fragiel zullen zijn en veel gebruikt... Waarom? Dat is toch hetzelfde systeem als een tankklep? Jij al ooit een tankklep weten stuk gaan? Ik nog nooit eigenlijk. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Waarom? Dat is toch hetzelfde systeem als een tankklep? Jij al ooit een tankklep weten stuk gaan? Ik nog nooit eigenlijk. Klopt, maar een tankklep doe je maar om de X dagen open om te tanken. Plus dat gaat enkel open tijdens het proces tanken waar je bijna 90% dat je activiteit is (plus wat whatsapp'en) en je er ook constant gewoon blijft bijstaan. Die klepjes voor op te laden die gaan in mijn geval elke dag open moeten om altijd tot 100% te laden. Daarnaast gaat die auto dus zo in de garage staan met die klepjes open als hij binnen staat en dus wel regelmatiger gepasseerd worden met of zonder dingen in je poten. Plus dat die dingen naar mijn gevoel wel wat vandalisme gevoelig zijn als je ergens aan een openbare paal gaat staan laden... Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 15 oktober 2019 Geplaatst: 15 oktober 2019 2 minutes ago, Naish said: Daarnaast gaat die auto dus zo in de garage staan met die klepjes open als hij binnen staat en dus wel regelmatiger gepasseerd worden met of zonder dingen in je poten. Als die open staat zit daar toch een hele dikke stekker in met een kabel aan? Daar ga je toch niet zomaar tegen lopen denk ik. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.