Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Helemaal met u eens. Het probleem ligt niet bij Porsche maar bij de eigenaars van Macan of Cayenne die wel de pretentie hebben te doen alsof ze met een 911 rijden. 

Nu is de vraag: Wat is een echte Porsche?

Er is de marketinguitleg van wat Porsche zou willen hoe de mensen hen zien... en het beeld waraan elke autoliefhebber denkt als je “Porsche” zegt... sportwagen, flat six. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/15/2019 at 9:57 AM, The Swede said:

Efkes over nadenken. Wat schiet er me te binnen als ik aan de naam Porsche denk? ... Sportwagen, flat six, zalig geluid, emotie, auto voor kenners,... Nu efkes naar die Taycan kijken...

Dit is als naar het beste Argentijns steakhouse gaan en dan sla eten.  

Om dan te volgen met:

1 hour ago, The Swede said:

Helemaal met u eens. Het probleem ligt niet bij Porsche maar bij de eigenaars van Macan of Cayenne die wel de pretentie hebben te doen alsof ze met een 911 rijden. 

Volgens mij ligt het probleem bij u ...

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/10/2019 om 09:30, msxx zei:

Jij rijdt een prachtige Porsche als daily.

Maar het ging mij om het principe, zou je de gewenste Porsche als weekendwagen naast je daily zien staan? 

In jouw geval is dat volgens mij gewoon een volmondige ja dacht ik zo :)  Het gaat mij eerder om de Cayennes en Panamera's. Geweldige auto's, maar minder Porsche voor mij.

Mmmm interessante discussie :)

Mijn autopassie is begonnen met een anti Porsche houding, vandaag staan er 3 in de garage...... en dan is de vierde een auto die Porsche (nog) niet bouwt.

Waar is de tijd dat mij grootste plezier bestond om met de Lotus (dixit Lotus fans) "Porsche" killer (proberen) te spelen....... met mijn heilige overtuiging dat die wagen een stuk beter was. (en ook vandaag zeg ik nog steeds dat zo een Lotus "plezanter is).

Maar er bestaat ECHT zoiets als een Porsche DNA (en service) Vele testritten hebben me dit steeds weer bewezen.

Een Macan, een Panamera (Cayenne tikje minder), een 991........ allemaal hebben ze dat (veelal) STUKKEN beter chassis, een stuurinput die beter is dan de concurrentie in klasse, het betere pakket voor iemand die van een leuk sturende wagen houdt enz......

Onlangs zo nog een heel goede meegemaakt met mijn vader die ZWAAR anti-Porsche was en er nooit eentje ging kopen.

Toen hij voor zijn nieuwe aankoop (40 jaar Mercedes koper) ging testen moest hij bekennen dat hij verschil in rijden tussen een GLC en een Macan IMMENS was bv.

In die mate dat hij uiteindelijk toch een Porsche kocht. En ik kan u zeggen dat dat niet evident was imago gewijs.

Een Porsche DNA bestaat wel degelijk, hopelijk houden ze daar aan vast. 

Nu goed die uitspraak die je doet gaat voor heel veel wagens op he, de Lambo SUV, de Mercedes C43 lijn, of een Mercedes 220D, dat is ook allemaal "minder" :D

En dan zwijg ik nog over de BMW 3cyl motoren met M pakket :D dat is pas "veel minder BMW" 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Helemaal met u eens. Het probleem ligt niet bij Porsche maar bij de eigenaars van Macan of Cayenne die wel de pretentie hebben te doen alsof ze met een 911 rijden. 

Nu is de vraag: Wat is een echte Porsche?

Er is de marketinguitleg van wat Porsche zou willen hoe de mensen hen zien... en het beeld waraan elke autoliefhebber denkt als je “Porsche” zegt... sportwagen, flat six. 🤔

Ik nodig u uit om een BMW7, een Mercedes S en een Panamera 1 op 1 tegen mekaar te testen en rijden op een bochtig traject. Ge zult het verschil in DNA zeker voelen, voor elk van die merken. Ik geef daar zelfs de garantie op.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik nodig u uit om een BMW7, een Mercedes S en een Panamera 1 op 1 tegen mekaar te testen en rijden op een bochtig traject. Ge zult het verschil in DNA zeker voelen, voor elk van die merken. Ik geef daar zelfs de garantie op.  

Met de eerste 2 rij ik erg bijna wekelijks. En dat klopt: het DNA is aanwezig. Maar dat betekent ook dat de S de enige geslaagde topklasselimousine is. De 7 is gewoon een grote 3. Als ik een luxe reiswagen wil, dan wil ik er 1 die echt rijdt als een luxe reiswagen. Als ik een sportieve berline wil, dan koop ik een BMW (en geen 7 dan wel).

=> als ik een Porsche wil... 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog een YouTube filmpje gezien van insideEvs.com zeggende dat hij ongeveer 320km range had met een taycan turbo S en wanneer ze autobahn run deden dat ze meer dan 30% range gebruikten voor 50km. Maw 150 km rijden aan 200kph+

Dus ja.. EV’s en de autobahn zullen niet snel goeie vriendjes worden.

Anderzijds met een vlotte rijstijl 320km kunnen rijden is niet slecht. Om met de model S tegen de 400km te halen moet ik cruisen aan 127 en dan moeten de omstandigheden ideaal zijn.. anders kom ik ook maar aan een 350km max. Lijkt dus niet zo onzuinig te zijn zeker gezien de batterij van de taycan 7kwh kleiner is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

'There's a screen to control a screen' 'change the vent position individually on the screen'... Wtf... Overkill aan tech en gimmicks tot het vervelende toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ICM zei:

De batterij ook precies.

Dat blijft toch het hele gedoe met die high performance elektrische auto's hé?

Al die PK's zijn eigenlijk totaal zinloos omdat je ze toch niet kan gebruiken.

Maar het stat uiteraard mooi op je oprit 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, zo een 4S is eigenlijk al van het goeie teveel als gezinswagen naast mijne 911...

Maar ja de taycan RWD gaat niet met de grote batterij. Dat zou moeten kunnen en ik zou zeker die richting uit kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid