Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, d_s zei:

Aangezien je al zo snel tot deze conclusie komt, kun je toch niet echt stellen dat je echt  tevreden bent van je aankoop.

Heb jij al ooit 1 auto gekocht waar je je niks aan ergerde?   🤔.  Awel ik niet , wanneer ben je 100% tevreden?

 ik geef gewoon de + en de min kanten mee zoals ik ze zie.
 

Ben ik ontevreden , nee . Zijn er punten die beter kunnen , ja.   

 

ik heb dat bij iedere auto , maar om de 4 a 5 jaar wil ik es iets nieuws 😉.

 

Mijn pana vond ik dan weer underpowered  en sloom op het gas reageren.  . Dat probleem heeft de taycan turbo dan weer niet😄

 

gaat een pana turbo s de ultieme oplossing zijn? 
waarschijnlijk niet ....


 

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bart zei:

Heb jij al ooit 1 auto gekocht waar u niks aan ergerde?  🤔.  Awel ik niet , ik geef gewoon de + en de min kanten mee zoals ik ze zie.
 

 

Nee, maar niet na 1 week van aankoop. Je zegt eerst zelf dat je iets anders wou maar de volgende zal toch terug een Pana zijn. Dan kan je toch niet echt zeggen dat het de beste aankoop was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, d_s zei:

Nee, maar niet na 1 week van aankoop. Je zegt eerst zelf dat je iets anders wou maar de volgende zal toch terug een Pana zijn. Dan kan je toch niet echt zeggen dat het de beste aankoop was. 

 Welke opties zijn er? 

4 deuren, geen suv ( ben ik niet aan) , luchtvering,  sub 5 sec naar 100,  fiscaalvriendelijk liefst.  
 

het lijst met mogelijkheden is heeeel kort ze dan 😉

 

en pana kon ik toch niet weer kopen , heb er juist 5 jaar mee gereden.  Zoals ik al zij en keer iets anders ... met fiscale voordelen zolang ze nog duren😉

 

het blijft voor mij een auto ( gezinswagen) die enkel de zondag es buiten komt hè .  In de week gebruik ik deze nooit. Dus voor 5000 km/jaar is dat nu ook niet zo een straf hè. 
 

ik vind de looks wel de Max , hij staat super dik met dat sportpakket en de mission e velgen😁

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Bart zei:

Bij de pana vond ik de zithouding comfortabeler , je moet je zo diep niet laten vallen. De middenstijl staat ook wat in de weg bij de taycan als je zetel wat verder naar achter staat. 

ik heb me es proberen op de achterbank te zetten als de bestuurder zetel voor mij goed staat.Die achterste plaats is dus onbruikbaar , je moet je voeten in alle mogelijke posities wringen om deze vanonder de voorzetel te krijgen. 

als je meer dan 1m90 bent zit je met uw hoofd tegen het glas op de achterbank . 

Merci voor den uitleg! Ikzelf, as we speak, heb (hopelijk slechts tijdelijk) wat rugproblemen en dan snap ik dat diep in een stoel vallen niet zo comfortabel is (uitstappen nog erger). :D Maar eens ik zit, heb ik dat altijd de meest aangename zitpositie gevonden. Ruimtegebrek vind ik wel een belangrijk puntje, het is per slot van rekening geen kleine auto qua buitenafmetingen... maar dan qua ruimte en koffer niet zo geweldig éh.

Nee, maar goed, daarmee dat ik ook wou weten wat je verstond onder 'veel minder comfort', want ik denk dan dadelijk aan veercomfort, rij-en rolgeluiden, enzovoort .. en dat kon ik niet zo goed plaatsen. Altijd interessant om ook die zaken te benoemen.

13 uren geleden, BMWMB zei:

Als ik dit allemaal lees ga ik toch nog even bij mijn Tesla Model S blijven. Zeer comfortabel, heel ruim interieur en kofferruimte, Supercharger netwerk,...

True. Al vind ik een Model S geen lelijke wagen, vind ik een Taycan eigenlijk oprecht knap... en wie mooi wilt zijn moet lijden, zeggen ze. Dat deel van de propositie heeft Porsche toch iets beter voor mekaar vind ik. Maar effectief, als je naar de praktische kant kijkt een no-brainer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bart zei:

 Welke opties zijn er? 

4 deuren, geen suv ( ben ik niet aan) , luchtvering,  sub 5 sec naar 100,  fiscaalvriendelijk liefst.  
 

het lijst met mogelijkheden is heeeel kort ze dan 😉

 

en pana kon ik toch niet weer kopen , heb er juist 5 jaar mee gereden.  Zoals ik al zij en keer iets anders ... met fiscale voordelen zolang ze nog duren😉

 

het blijft voor mij een auto ( gezinswagen) die enkel de zondag es buiten komt hè .  In de week gebruik ik deze nooit. Dus voor 5000 km/jaar is dat nu ook niet zo een straf hè. 
 

ik vind de looks wel de Max , hij staat super dik met dat sportpakket en de mission e velgen😁

Neg quote "klein vanachter , batterij zeer snel leeg met pittige rijstijl . Electric charging covers werken wispelturig ." 

 

Voor die fiscale voordelen moet je dan toch wat water bij de wijn doen: is familiewagen maar klein vanachter; sub 5 sec naar 100 -> batterij snel leeg. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bart zei:

 Welke opties zijn er? 

4 deuren, geen suv ( ben ik niet aan) , luchtvering,  sub 5 sec naar 100,  fiscaalvriendelijk liefst.  
 

het lijst met mogelijkheden is heeeel kort ze dan 😉

Hmmm en ik ga er zeker nog vergeten...

Audi RS4/RS5/RS6/RS7/A8 met zwaarste motor (en ik vermoed dat dingen als gewone S zelfs sub 5 sec gaan tegenwoordig) 

BMW M3/M5/750i

Alpina alle platte modellen van 3 tot 7 reeks

Mercedes CLA45/C63/E63S/CLS63/AMG GT 4-door en de S klasse zal ook wel iets hebben sub 5 sec...

En dan zijn er nog merken zoals Bentley, Volvo, Maserati,...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm en ik ga er zeker nog vergeten...
Audi RS4/RS5/RS6/RS7/A8 met zwaarste motor (en ik vermoed dat dingen als gewone S zelfs sub 5 sec gaan tegenwoordig) 
BMW M3/M5/750i
Alpina alle platte modellen van 3 tot 7 reeks
Mercedes CLA45/C63/E63S/CLS63/AMG GT 4-door en de S klasse zal ook wel iets hebben sub 5 sec...
En dan zijn er nog merken zoals Bentley, Volvo, Maserati,...
 

Maar die zijn fiscaal niet interessant he
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mich zei:


Maar die zijn fiscaal niet interessant he

Alles heeft een nadeel hé... 

Maar zeggen dat je een taycan koopt omdat er geen andere optie is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat noemen ze first world problems.

:D 

Herkenbaar...

Tonen ze daar verdomme reclame van die stomme ix op tv en begint madam of dat geen optie is voor ons... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, d_s zei:

Neg quote "klein vanachter , batterij zeer snel leeg met pittige rijstijl . Electric charging covers werken wispelturig ." 

 

Voor die fiscale voordelen moet je dan toch wat water bij de wijn doen: is familiewagen maar klein vanachter; sub 5 sec naar 100 -> batterij snel leeg. 

 

😉 dat is het leven zeker.  

 

Ik denk wel dat jullie me verkeerd begrijpen.  Ik ben wel tevreden met m’n taycan ik geef gewoon naar mijn bevinding de minpunten aan.

klein vanachter , ik heb 1 dochter van 9 jaar dus voorlopig gaat dat nog , maar iemand met 2 pubers van 2 meter zoekt beter iets anders.

 

batterij snel leeg , ik gebruik de auto enkel om es in het weekend iets te gaan eten of op familie bezoek te gaan. ( dus weeral voor mij gaat dat ) . Iemand die er regelmatig sportief langere afstanden wil mee doen , dat is weer minder. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat noemen ze first world problems.

:D 

😄    Het is de enig ev die ik echt mooi vind . 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Volvo V90 T8

 

Volvo heeft begrenzers op 180km/h dus zeker een no go voor mij .  Ik haal soms meer de zondag vroeg op weg naar de bakker 😀.
 

 Heb vroeger genoeg 2.0 liters opgereden op 60dkm 🤔   Langdurig hoge snelheden vonden ze niet zo leuk . 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

36 minuten geleden, Bart zei:

 .  Ik haal soms meer de zondag vroeg op weg naar de bakker 😀.
 

 

Waar woon jij? Kwestie van me snel uit de voeten te maken als ik een Taycan zie afkomen. 🤪

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Bart zei:

Volvo heeft begrenzers op 180km/h dus zeker een no go voor mij .  Ik haal soms meer de zondag vroeg op weg naar de bakker 😀.
 

 Heb vroeger genoeg 2.0 liters opgereden op 60dkm 🤔   Langdurig hoge snelheden vonden ze niet zo leuk . 😄 

Als je 200 haalt op weg naar de bakker zullen ze vooral niet warmgereden zijn geweest :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/9/2021 at 12:36 PM, Bart said:

Electric charging covers werken wispelturig . 

Moet je die na het opladen steeds eerst sluiten via de sensor, of kan je gewoon starten en sluit hij deze dan zelf? Dacht dat ergens gehoord te hebben dat dit mogelijk was. 

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Race7 zei:

Moet je die na het opladen steeds eerst sluiten via de sensor, of kan je gewoon starten en sluit hij deze dan zelf? Dacht dat ergens gehoord te hebben dat dit mogelijk was. 

Ze sluiten inderdaad vanzelf eenmaal je begint te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je zelfs niet eens moet beginnen te rijden? Ze sluiten toch gewoon na een tijdje vanzelf wanneer ze open staan zonder dat er een laadkabel in gepland is.

Dat is toch wat ik op enkele youtubefilmpjes al gezien heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen soms niet direct open gaan, je moet soms enkele keren proberen.  
 

toe gaan gaat inderdaad vanzelf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

Als je 200 haalt op weg naar de bakker zullen ze vooral niet warmgereden zijn geweest :D

Jij weet niet hoever mijn bakker is hè 😁😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de dakrails, en zonder die typische zilveren SUV-accenten onderaan de bumpers en zijschorten is 'm best wel te smaken. 

spacer.png

spacer.png

 

  • Vind ik leuk 4
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem ook altijd met het offroad package nemen ... maar wel met dakrails. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik denk dat ik de voorkant wat scherp vind tegenover de bolle achterkant, en om de één of andere reden zwakken de dakrails dat wat af ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid