Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 hours ago, Naish said:

Trage laders op parkings zijn handig want meestal sta je daar toch langer...

Als ze vrij zijn.

Met al die plugin hybrids die tegenwoordig worden verkocht zullen je laders snel bezet zijn door Volvo en X5 45e rijders vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je u met een plug in bezig houden met de spel op te laden langs de weg? 

in de 5 jaar dat ik hybride heb gereden heb ik deze enkel thuis opgeladen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze vrij zijn.
Met al die plugin hybrids die tegenwoordig worden verkocht zullen je laders snel bezet zijn door Volvo en X5 45e rijders vrees ik.
Vorig jaar in Wenduine aan de enige 2 laders nooit iemand zien staan wanneer we daar waren, dit jaar in de krokus elke keer wanneer ik langs kwam de 2 plekken bezet. Vaak plugins ook een keer een Tesla. Als ik dat hier lees wat een realistische range van de taycan is bij naish zijn test, dan geraken wij niet op en af zonder laden. Die uitbreiding zal vrees ik wel noodzaak worden want het vastgoed dat ik daar zie heeft geen opties om te laden momenteel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak de grote batterij en zal al normaal geen probleem meer zijn...

En geen idee hoe je nu rijdt, maar die range die ik zeg is wel goed door gereden natuurlijk...

Als je gewoon al aan de snelheid houdt van 130 op de snelweg gaat dat op een volle batterij schat ik al 100km schelen tegenover mijn snelheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Bart said:

Waarom zou je u met een plug in bezig houden met de spel op te laden langs de weg? 

in de 5 jaar dat ik hybride heb gereden heb ik deze enkel thuis opgeladen. 

Ik kom ze anders regelmatig tegen, ingeplugd op parkings. 2 weken geleden nog in een Brusselse ondergrondse parking. 2 EV laadplaatsen, beide bezet door hybrides die ingeplugd waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, tuscani said:

Omdat er zijn die denken dat ze dan sowieso op die plaats mogen staan.  Ook al laden ze niet. 

Ze steken wel in hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/2/2021 at 9:33 AM, Jokke_vlo said:

Waarom zou ik zuiver elektrisch willen rijden met een Panamera? Mijn vraag was waarom een EV kopen om andere reden dan de fiscale? Ik zie maar 1 reden. Trouwens waarom zou ik zuiver EV willen rijden om andere dan fiscale reden? 

1. Het gemak voor korte afstanden om nooit te moeten tanken, aka de auto vervult de functie van tweede wagen om rond de kerktoren (bij wijze van spreken) te fietsen

Dat denk ik ook ja. Hier ben ik mee akkoord. 

 

Euh? Sorry maar vandaag is een X5 45e imo een VEEL betere keuze dan een Tesla Model X (imo)

Idem mbt in mijn geval de Panamera ik zou DIRECT switchen mocht ik er een voordeel in zien. 

 

Qua EV, tot spijt van wie het benijdt staat Tesla atm toch VEEL verder dan de concurrentie. Of dat zo goed blijven weet ik niet. Maar de dienstverlening qua laders vind ik ronduit dramatisch. 

 

We wijken hier nu misschien wel te veel af van de Taycan. Mijn excuses. 

 

Zoals je zegt!

Hier is het voordeel van zo'n hybride toch echt duidelijk. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak de grote batterij en zal al normaal geen probleem meer zijn...
En geen idee hoe je nu rijdt, maar die range die ik zeg is wel goed door gereden natuurlijk...
Als je gewoon al aan de snelheid houdt van 130 op de snelweg gaat dat op een volle batterij schat ik al 100km schelen tegenover mijn snelheid...
Tgoh in realiteit vind ik de e2008 van mijn schoonvader al schijtteduur, dus geld geven aan een taycan zal nooit gebeuren. Bij die e2008 is het verschil in range 100 kilometer wanneer je 100 bolt in plaats van 120, maar 40k spenderen om aan 100 naar zee of de Ardennen te kachelen voor een weekendje te relaxen zit er bij mij echt nog niet in. Langs de andere kant, voor alle ritten minder dan 200 kilometer is het wel aangenaam vervoer.

Mensen met taycan geld zullen bij@Salokin wel een appartement kunnen scoren met oplaadmogelijkheden [emoji6] dus op termijn lost zichzelf dat allemaal wel op, maar nu moet je toch een zekere overtuiging hebben om er voor te gaan. En het aantal stijgt snel aan die palen, dat valt zelfs nu in een periode dat we minder verplaatsingen doen op.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik rustig rij, denk ik dat ik naar de kust op en af kan met een hybride zonder de benzinemotor te gebruiken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ze steken wel in hoor.

hier, zeker niet altijd.  op een p/r bv sta ik bezig met de stekker in te steken, komt er naast mij eentje staan en stapt de hele familie uit en weg, zonder er hem aan te hangen. (toen ik na een halve dag terugkwam stond hij er ook nog)

en ik let daar meestal wel op, als ik eens een laadpaal voorbij wandel. of het een hybride is, en of hij inzit.  :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik rustig rij, denk ik dat ik naar de kust op en af kan met een hybride zonder de benzinemotor te gebruiken [emoji3]
[emoji1] wij moeten langs Leuven en Brussel en Gent, van daar af kan ik het ook denk ik [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik kom ze anders regelmatig tegen, ingeplugd op parkings. 2 weken geleden nog in een Brusselse ondergrondse parking. 2 EV laadplaatsen, beide bezet door hybrides die ingeplugd waren.

Waarom houden ze hun daar mee bezig ?  

de enigste reden  waarom ik het zou kunnen bedenken is ofwel zijn dat betere/ enige vrije parkeerplaatsen. 
 

ik heb op langere ritten met mijn hybride 90% van de tijd in sport gereden waardoor de batterij altijd redelijke vol bleef, nooit behoefte gehad op 5 jaar , om deze bij een stop op te laden. 
en als het toch nodig was , half uurtje e charge tijdens de rit , en was terug vol .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Bart said:

Waarom houden ze hun daar mee bezig ?  

de enigste reden  waarom ik het zou kunnen bedenken is ofwel zijn dat betere/ enige vrije parkeerplaatsen. 
 

Zijn altijd dichtbij + gratis stroom is gratis stroom zeker? :D

Moet je vragen aan iemand die daar gaat staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarjuist es kort ritje gedaan met mijn nieuwe car.    


Ik ben onder de indruk van het vermogen en de gasrespons 😳.   


 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasrespons en gasdosering blijven het meest indrukwekkende en plezante van een EV. Ik heb vandaag nog eens met de Velar 3.0d van mijn vrouw gereden, en ik erger mij aan de traagheid van de gaspedaal, het altijd moeten wachten tot er beweging komt nadat je de gas hebt ingedrukt, het wachten op (terug)schakelen... Met een EV, je duwt op het gaspedaal, en dat vertrekt zonder enige aarzeling, en het de gas is zo heerlijk te doseren. Zalig! 

En dan natuurlijk zo'n turbo, met zoveel power, dat moet echt indrukwekkend zijn, dat geloof ik. Veel veilige en plezante EV-kilometers gewenst. 👍 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enkel tientallen km mijn bevindingen,

 

pro ,

 directe gasrespons ongeacht de snelheid, looks , wegligging, afwerking, multimedia , zetelmassage 🥰.  

negatief ,

veel minder comfort dan de panamera, klein vanachter , batterij zeer snel leeg met pittige rijstijl 😕 . Electric charging covers werken wispelturig . 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van al je cons is enkel die opmerking van de electric charging covers onverwacht :D

Nu ja, die comfort access op de 992 werkt ook nog steeds niet feilloos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bart zei:

negatief ,

veel minder comfort dan de panamera, (..)

'Ello! Als je wil, kan je eens definiëren wat je verstaat onder "veel minder comfort"... wat zijn zowat de meest opvallende verschillen bij een eerste indruk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de pana vond ik de zithouding comfortabeler , je moet je zo diep niet laten vallen. De middenstijl staat ook wat in de weg bij de taycan als je zetel wat verder naar achter staat. 
 

ik heb me es proberen op de achterbank te zetten als de bestuurder zetel voor mij goed staat.
 Die achterste plaats is dus onbruikbaar , je moet je voeten in alle mogelijke posities wringen om deze vanonder de voorzetel te krijgen. 
 

als je meer dan 1m90 bent zit je met uw hoofd tegen het glas op de achterbank . 
 

ben ik tevreden van de taycan , ja.  ( ik was +_ op de hoogte van deze negatieve zaken, maar wilde graag es iets nieuws😉

Ga je volgende keer weer zoiets kopen , neen . 
Volgende keer weer een pana  . 

aangepast door Bart
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit allemaal lees ga ik toch nog even bij mijn Tesla Model S blijven. Zeer comfortabel, heel ruim interieur en kofferruimte, Supercharger netwerk,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Als ik dit allemaal lees ga ik toch nog even bij mijn Tesla Model S blijven. Zeer comfortabel, heel ruim interieur en kofferruimte, Supercharger netwerk,...

Supercharger netwerk kan me weinig schelen , rijd hier toch maar enkel in de buurt rond.

ruim en comfortabel kan ik je in volgen , maar hun interieur stijl is niks voor mij .   Te clean . 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Bart zei:

Bij de pana vond ik de zithouding comfortabeler , je moet je zo diep niet laten vallen. De middenstijl staat ook wat in de weg bij de taycan als je zetel wat verder naar achter staat. 
 

ik heb me es proberen op de achterbank te zetten als de bestuurder zetel voor mij goed staat.
 Die achterste plaats is dus onbruikbaar , je moet je voeten in alle mogelijke posities wringen om deze vanonder de voorzetel te krijgen. 
 

als je meer dan 1m90 bent zit je met uw hoofd tegen het glas op de achterbank . 
 

ben ik tevreden van de taycan , ja.  ( ik was +_ op de hoogte van deze negatieve zaken, maar wilde graag es iets nieuws😉

Ga je volgende keer weer zoiets kopen , neen . 
Volgende keer weer een pana  . 

Aangezien je al zo snel tot deze conclusie komt, kun je toch niet echt stellen dat je echt  tevreden bent van je aankoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bart zei:

Bij de pana vond ik de zithouding comfortabeler , je moet je zo diep niet laten vallen. De middenstijl staat ook wat in de weg bij de taycan als je zetel wat verder naar achter staat. 
 

ik heb me es proberen op de achterbank te zetten als de bestuurder zetel voor mij goed staat.
 Die achterste plaats is dus onbruikbaar , je moet je voeten in alle mogelijke posities wringen om deze vanonder de voorzetel te krijgen. 
 

als je meer dan 1m90 bent zit je met uw hoofd tegen het glas op de achterbank . 
 

ben ik tevreden van de taycan , ja.  ( ik was +_ op de hoogte van deze negatieve zaken, maar wilde graag es iets nieuws😉

Ga je volgende keer weer zoiets kopen , neen . 
Volgende keer weer een pana  . 

Ja, als ik dat zo lees is het toch niet zo'n goeie koop voor jou en ben je nu al niet 100% tevreden... 

Die middenstijl staat idd ver naar voor en is wat aanpassen om in te stappen. Is me ook opgevallen toen we met de RWD reden, viel me minder op bij de 4S om één of andere reden. Maar natuurlijk ook heel verwend met de grote deuren van de 992 en het diep vallen ben ik van daar ook gewoon :D

Achterbank is raar om in te stappen, denk dat je dat gewoon moet worden volgens mij, maar mijn kinderen zijn wel iets flexibeler dan ikzelf :lolz: 

5 uren geleden, BMWMB zei:

Als ik dit allemaal lees ga ik toch nog even bij mijn Tesla Model S blijven. Zeer comfortabel, heel ruim interieur en kofferruimte, Supercharger netwerk,...

Wacht even, ik zal normaal gezien binnen paar maandjes een meer positieve review geven en dan zal je wel weer veranderen... Wat er ondertussen allemaal van opties zal passeren kan ik niet inschatten :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid