Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ir_fuel zei:

Je kan dan hopen dat aan dat hotelletje de paar laders (als ze er al zijn) niet ingenomen zijn, door een ev of een beunhaas die daar zijn gewone auto heeft neergegooid.

Ik vermoed dat bmwmb wel een hotel zal boeken met tesla laders. En daar valt dat goed mee.

 

Edit hij heeft het zelf al geschreven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Daggie zei:

Zeg, misschien moeten jullie eens samen op verlof?

Ik steek de BBQ aan tegen dat @BMWMB aankomt

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik heb het al een paar keer gezien. Zelfs als er plaats genoeg is op de parking, maar die EV palen staan meestal dicht bij de ingang dus dat is lekker makkelijk he.

Al 2 keer

- Chateau Genval (met alle geroep en getier er bij) 

- Van der valk Assen :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Ik zie dat als een dag minder verlof :) 

 

Ik neem dan gewoon een dag extra verlof 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Al 2 keer

- Chateau Genval (met alle geroep en getier er bij) 

- Van der valk Assen :)

 

 

Ik denk dat ik mij gewoon voor die auto zou parkeren dat hem er niet uit kan 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Bart said:

Ik denk dat ik mij gewoon voor die auto zou parkeren dat hem er niet uit kan 😄

En dan kan je nog niet laden 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dan kan je nog niet laden 😛 

Weet ik , maar hij kan ook niet weg 😄

ik zal wel zien , normaal leveren ze eind deze week m’n taycan.

De eerste keer in m’n leven dat ik een tweedehands auto gekocht heb zonder een testrit , zelfs zonder hem in het echt te zien . Toch wel beetje spannend vind ik 🙂

heb gewoon thuislevering als optie genomen omdat ik geen halve dag wil/kan verliezen 🙄😕

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Ik steek de BBQ aan tegen dat @BMWMB aankomt

 

Wat een luxe voor David. Uw slaaf sturen die alles klaar zet en dan zelf toekomen in alle rust en voetjes onder tafel 😛

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bart zei:

Ik neem dan gewoon een dag extra verlof 😄

 

1 uur geleden, Bart zei:

heb gewoon thuislevering als optie genomen omdat ik geen halve dag wil/kan verliezen 🙄😕

 

Hmmm...

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mich zei:


Inderdaad kunnen we doen emoji106.png

Nu nog iemand met een vliegveld en een vrouw met lange benen en een finishvlag ..

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Naish zei:

 

Hmmm...

Toch logisch, als hij die dag niet inzet heeft hij die dan niet meer om in te zetten als extra verlofdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Daggie zei:

Nu nog iemand met een vliegveld en een vrouw met lange benen en een finishvlag ..

Ik wil meedoen met mijn Model S 100D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Mijn vraag was waarom een EV kopen om andere reden dan de fiscale? Ik zie maar 1 reden. Trouwens waarom zou ik zuiver EV willen rijden om andere dan fiscale reden? 

 

Mijn rijstijl is anders als ik met mijn Tesla rijd. Hoewel dat razendsnel is, en een zeer directe gasrespons heeft, rijd ik daar heel rustig mee. Ik kom tot rust in mijn Tesla... Ideaal om dagelijks de drukke Belgische wegen te trotseren door alle trajectcontroles heen.

Ik heb geen idee of dat bij een Taycan ook zo zou zijn, maar ik denk het wel.

Als ik dan in 't weekend in mijn 992 stap, dan is mijn rijstijl opeens compleet anders, en moet ik mij constant beheersen om niet mijn rijbewijs op het spel te zetten. Ik denk als ik morgen als daily zo'n Panamera 4S hybride zou kopen, dat dat niet anders zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat verschil ook tussen de 992 en de gezinsauto of die van madam...

Alleen als ik je verbruikscijfers zie van je 992, dan denk ik dat ik met de gezinsauto rij zoals jij met je 992 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Mijn rijstijl is anders als ik met mijn Tesla rijd. Hoewel dat razendsnel is, en een zeer directe gasrespons heeft, rijd ik daar heel rustig mee. Ik kom tot rust in mijn Tesla... Ideaal om dagelijks de drukke Belgische wegen te trotseren door alle trajectcontroles heen.

Ik heb geen idee of dat bij een Taycan ook zo zou zijn, maar ik denk het wel.

En toch sprak je hierboven over "een Taycan gaat traag aanvoelen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Polygoon said:

En toch sprak je hierboven over "een Taycan gaat traag aanvoelen".

Ja dat heb ik nooit gesnapt. Altijd vergelijken met de prestaties van een Tesla, maar als het over range edm gaat is het altijd "een ev zet aan tot rustig rijden".

Het is 't een of  't ander he :D 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat heb ik nooit gesnapt. Altijd vergelijken met de prestaties van een Tesla, maar als het over range edm gaat is het altijd "een ev zet aan tot rustig rijden".

Het is 't een of  't ander he :D 

Idd...

Ik heb met die RWD nu toch wat lange afstanden gedaan en ik heb geleerd dat die kleine batterij bij deze lagere temperaturen (nog niet vriestemp) de range niet veel meer zal zijn dan 250km met mijn rijstijl. Met de grotere batterij zal dat een goeie 300 zijn en volgens mij net geen 350.

Maar nogmaals, dat is voldoende voor onze toepassing, met enige nadeel het 1 of 2 keer per jaar dat je op reis gaat met de auto en dan regelmatiger gaat moeten stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch sprak je hierboven over "een Taycan gaat traag aanvoelen".

Wat ik heel plezant rijden vind is de heel directe gasrespons bij mijn Tesla. Je aait de gas, en je hebt onmiddellijk een goede respons. Bij de Audi e-tron was dat niet het geval, waarbij de gaspedaal dieper moest ingeduwd worden om respons te krijgen, en nog was het dan sloom. Ik accelereer en herneem wel stevig, maar heb niet de drang om hoge snelheden te rijden. Ik stel mij de vraag hoe de gasrespons van de RWD Taycan zal zijn tov mijn Tesla.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik nooit gesnapt. Altijd vergelijken met de prestaties van een Tesla, maar als het over range edm gaat is het altijd "een ev zet aan tot rustig rijden". Het is 't een of  't ander he [emoji3] 

 

Range is bij mijn Tesla geen bezorgdheid. Ik heb nog nooit bewust trager gereden om meer range te hebben. Of jawel, 1 keer, heeft de auto mij verplicht trager te rijden om de supercharger te halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid