Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Hybride blijft voor mij altijd hetzelfde probleem: combinatie van een te lichte benzine motor met een te lichte electromotor en die electromotor heeft dan meestal nog niet te vet veel batterij...
Dus als je veel elektrisch wil rijden is je batterij niet genoeg en de motor ook niet. Dus de benzinemotor draait er dan direct weer bij en als je doorgeeft dan hoor je die benzinemotor de longen uit zijn lijf schreeuwen... Je hebt de voordelen van beide, maar ook de nadelen van beide en die wegen voor mij zwaarder (letterlijk en figuurlijk).
Om de paar jaar sleutelen ze aan de fiscaliteit rond de hybrides dus nu koop je iets en binnen 2 jaar kan het om zeep zijn ervoor. Met een EV koop je nu iets waarmee je toch iets langer zal trekken want eerst gaan ze de hybride even oninteressant maken als de benzine nu...

Je hebt gelijk wat de fiscaliteit van hybrides betreft. Maar ongelijk over de techniek. Een Pan hybrid is zeer krachtig, als je toch wil vgln
Link naar reactie
Delen op andere sites

T beste van twee werelden of het slechtste van twee werelden?:

Én elke dag opladen én toch nog moeten gaan tanken.

Kans op storingen met de verbrandingsmotor én kans op miserie met de batterij omdat het hele apparaat veel complexer is.

Als het je dat waard is omdat je per se met de duurste auto op vakantie wil.. .. Tenzij je natuurlijk dagelijks niet toekomt met een volle accu en je moet beginnen plannen.

Voor mij persoonlijk zou t frustrerend zijn dat met een PHEV na 50km de batterij steeds leeg is, terwijl ik dagelijks maar +-120km doe wat quasi elke EV wel haalt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Aan auto huren om op vakantie te gaan om electrisch te kunnen rijden? Daarvoor koop ik geen auto van 130.000 euro. Ik zie nog altijd weinig praktisch nut, buiten het "ik moet nooit gaan tanken wanneer ik alleen korte afstanden doe"  . En dan nog stel dat een hybride Panamera eenzelfde fiscaal voordeel heeft als een Taycan. Waarom neem je dan nog de Taycan? 

Mijn zus heeft een nieuwe auto gekocht. Ging kijken naar de Volvo XC40 full ev of de hybride. Ze snapt helemaal niet waar ze een ev zou moeten nemen. Het is duurder, het is minder makkelijk om te tanken als ze eens naar zee gaat of naar de Eifel....... beiden 100% aftrekbaar.

Niks persoonlijk he, ik probeer het gewoon te begrijpen. Er rijden er genoeg rond om te zien dat er mensen hun voordelen in zien. Ik probeer eigenlijk mezelf te overtuigen om het te overwegen, bekijk het zo :D

 

 

Ik kan de vraag ook andersom stellen. Waarom zou ik een Panamera hybride moeten kopen, waarmee ik meerdere keren per week (elke rit boven de 70/80km) veel verbruik heb aan benzine (ah ja, want het moet dat extra gewicht van de electro meesleuren), en waarmee ik als ik elektrisch rijd content moet zijn met zeer weinig vermogen? Omdat ik dan 1x per jaar wat sneller op mijn vakantiebestemming ben?  Neen, dan koop ik liever een nieuwe Taycan.

Met het aanhalen van de situatie van uw zus, haal je inderdaad de grote handicap aan die alle merken hebben tov Tesla, en dat is dat laden een avontuur wordt door gebrek aan de vele superchargers die Tesla wel heeft. Dit avontuur maakt mensen bang om eentje te kopen, dus kiezen ze maar eentje die ook naft of diesel aan boord heeft om dat avontuur te vermijden.

Volgend jaar in mei loopt de leasing van mijn Tesla af, en ga ik iets anders kopen. Net omwille van de onzekerheid van dat laden van andere merken, het moeten zoeken naar laadpunten, en de kans dat ze niet beschikbaar zijn en/of dat je moet aanschuiven, zorgt er vandaag voor dat ik terug een Tesla zou kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Race7 zei:
T beste van twee werelden of het slechtste van twee werelden?: Én elke dag opladen én toch nog moeten gaan tanken.

Kans op storingen met de verbrandingsmotor én kans op miserie met de batterij omdat het hele apparaat veel complexer is.

Als het je dat waard is omdat je per se met de duurste auto op vakantie wil.. .. Tenzij je natuurlijk dagelijks niet toekomt met een volle accu en je moet beginnen plannen.

Voor mij persoonlijk zou t frustrerend zijn dat met een PHEV na 50km de batterij steeds leeg is, terwijl ik dagelijks maar +-120km doe wat quasi elke EV wel haalt. 

 

 

 

 

Dit. En de helft van de tijd content zijn met een electromotor die zeer weinig power levert. Hybride is voor mij noch vis, noch vlees. Het willen en niet kunnen van de Europese fabrikanten als antwoord op Tesla. En wat doen de Duitsers nu? Ofwel brengen ze een apart model uit, dat ofwel niet echt gerieflijk is, ofwel lelijk. De Taycan, wel knap, op een paar centimeter na even groot als een Panamera, maar binnen veel kleiner. Kijk naar Mercedes, die pas een prachtige S-klasse op de markt brengen, maar geen elektrische variant. Wel komen ze eerdaags op de markt met een EQS, dat afgaande op de 'spypics' eruit zal zijn als een walvis. En dan BMW met die iX... Ik denk dat Musk al dikwijls hardop gelachen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ook anders bekijken. 

Bekijk ze als de avantime en a2 van deze generatie. Tijd zal uitwijzen of het verkeerd was, maar het is een feit dat ze nu wagens uitbrengen zoals de hotwheels van vroeger ( en nu). en degene die nu de wagens moeten/gaan kopen, zitten in die generatie.  

Tesla blijft veilig spelen door een klassieke wagen uit te brengen. Al proberen ze ook met het yoko stuur veranderingen mee te brengen.  En hun truck is ook niet direct een klassieke vormgeving.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Mich zei:


Je hebt gelijk wat de fiscaliteit van hybrides betreft. Maar ongelijk over de techniek. Een Pan hybrid is zeer krachtig, als je toch wil vgln

Ja, maar een pana hybride is ook wel weer een stuk duurder dan een taycan... 

Daar koop je al een 4S voor en die is toch sneller dan de pana hybride... 

14 uren geleden, Race7 zei:

T beste van twee werelden of het slechtste van twee werelden?:

Én elke dag opladen én toch nog moeten gaan tanken.

Kans op storingen met de verbrandingsmotor én kans op miserie met de batterij omdat het hele apparaat veel complexer is.

Als het je dat waard is omdat je per se met de duurste auto op vakantie wil.. .. Tenzij je natuurlijk dagelijks niet toekomt met een volle accu en je moet beginnen plannen.

Voor mij persoonlijk zou t frustrerend zijn dat met een PHEV na 50km de batterij steeds leeg is, terwijl ik dagelijks maar +-120km doe wat quasi elke EV wel haalt. 

 

 

Voila,

Maar je moet echt je eigen situatie bekijken. Voor sommige mensen is het idd nog niet optimaal en die argumenten kan ik best begrijpen... Kan nu niet op de nickname komen van die mens die er net ene heeft gekocht en enkel in het weekend lange afstanden doet... Ewel eerlijk gezegd zou ik zijn plaats dat niet hebben gekozen.

En zoals bmwmb zegt, ja 1 keer per jaar om op skireis te gaan is het iets meer plannen... Denk dat mijn madam nog content gaat zijn als we af en toe eens toppen om te laden. Anders stop ik enkel als de bak leeg was.

En dat laatste was gelukkig niet zo lang met de M3 of de GLC, maar toen ik nog mijn A7 had was ze minder happy :D

12 uren geleden, tuscani zei:

Je kan het ook anders bekijken. 

Bekijk ze als de avantime en a2 van deze generatie. Tijd zal uitwijzen of het verkeerd was, maar het is een feit dat ze nu wagens uitbrengen zoals de hotwheels van vroeger ( en nu). en degene die nu de wagens moeten/gaan kopen, zitten in die generatie.  

Tesla blijft veilig spelen door een klassieke wagen uit te brengen. Al proberen ze ook met het yoko stuur veranderingen mee te brengen.  En hun truck is ook niet direct een klassieke vormgeving.  

 

Je meld hier wel enkel de mislukkingen... Ik zal eens de tegenpool hier zetten: BMW X5 die heel de revolutie heeft gebracht van SUV's en denk dat ondertussen elk merk eentje en meestal meerdere heeft, of de Mercedes CLS die de basis heeft gelegd voor alle 4-deur coupés...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Renault heeft met de Espace de monovolume ontdekt, en Audi heeft met z’n quattro aangezet tot 4x4 bij andere merken.
Nu, dat zijn wel allemaal wijzigingen, maar het is niet zo extreem als wat Tesla heeft gedaan met z’n elektrische auto’s, want ondanks dat er in het begin mee gelachen werd, en gezegd dat ze failliet zouden gaan, zijn ze nu wel het merk dat heel de autowereld op z’n kop zet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Ik kan de vraag ook andersom stellen. Waarom zou ik een Panamera hybride moeten kopen, waarmee ik meerdere keren per week (elke rit boven de 70/80km) veel verbruik heb aan benzine (ah ja, want het moet dat extra gewicht van de electro meesleuren), en waarmee ik als ik elektrisch rijd content moet zijn met zeer weinig vermogen? Omdat ik dan 1x per jaar wat sneller op mijn vakantiebestemming ben?  Neen, dan koop ik liever een nieuwe Taycan.

 

Waarom zou ik zuiver elektrisch willen rijden met een Panamera? Mijn vraag was waarom een EV kopen om andere reden dan de fiscale? Ik zie maar 1 reden. Trouwens waarom zou ik zuiver EV willen rijden om andere dan fiscale reden? 

1. Het gemak voor korte afstanden om nooit te moeten tanken, aka de auto vervult de functie van tweede wagen om rond de kerktoren (bij wijze van spreken) te fietsen

14 uren geleden, BMWMB zei:

 

Volgend jaar in mei loopt de leasing van mijn Tesla af, en ga ik iets anders kopen. Net omwille van de onzekerheid van dat laden van andere merken, het moeten zoeken naar laadpunten, en de kans dat ze niet beschikbaar zijn en/of dat je moet aanschuiven, zorgt er vandaag voor dat ik terug een Tesla zou kopen. 

Dat denk ik ook ja. Hier ben ik mee akkoord. 

 

14 uren geleden, BMWMB zei:

 

Hybride is voor mij noch vis, noch vlees.

Euh? Sorry maar vandaag is een X5 45e imo een VEEL betere keuze dan een Tesla Model X (imo)

Idem mbt in mijn geval de Panamera ik zou DIRECT switchen mocht ik er een voordeel in zien. 

 

Qua EV, tot spijt van wie het benijdt staat Tesla atm toch VEEL verder dan de concurrentie. Of dat zo goed blijven weet ik niet. Maar de dienstverlening qua laders vind ik ronduit dramatisch. 

 

We wijken hier nu misschien wel te veel af van de Taycan. Mijn excuses. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Naish zei:

Je meld hier wel enkel de mislukkingen... Ik zal eens de tegenpool hier zetten: BMW X5 die heel de revolutie heeft gebracht van SUV's en denk dat ondertussen elk merk eentje en meestal meerdere heeft, of de Mercedes CLS die de basis heeft gelegd voor alle 4-deur coupés...

Dat is de ML geweest😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention]Naish [/mention] een Pan Hybrid is niet duurder dan de 4S hoor. Basisprijs misschien. Maar als ik de uiteindelijke prijs verneem van 4S kopers dan komt de 4S er meestal als duurste uit.

Voor een relatief bescheiden bedrag haal je uit de Pan Hybrid 150pk/200Nm koppel surplus uit.

Bovendien heb ik zelf es de 4S gereden. Ni lang. Is een snelle vlotte wagen. Maar stellen dat die een Pan hybrid in de vernieling rijdt, ik wil ze wel es naast mekaar zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Naish zei:

Maar je moet echt je eigen situatie bekijken. Voor sommige mensen is het idd nog niet optimaal en die argumenten kan ik best begrijpen... Kan nu niet op de nickname komen van die mens die er net ene heeft gekocht en enkel in het weekend lange afstanden doet... Ewel eerlijk gezegd zou ik zijn plaats dat niet hebben gekozen.

Waarschijnlijk bedoel je mij hiermee😉

Ik vermoed dat je een beetje hetzelfde rijprofiel als mij hebt . 

op vakantie as soon as possible van punt a naar punt b. ( heb deze zomer ook nog dik 1400 km in een goeie 9u gedaan😄 door Frankrijk).

Dat gaat inderdaad niet meer gaan, ik heb lang getwijfeld over de taycan, maar ik wil het een kans geven .
Ik kom ouder , misschien is het tijd om die rit in 2 keer te doen en ondertussen een leuk hotelletje met een bar te zoeken ... kan ook leuk zijn denk ik🤔.

hoe dan ook , in het slechtste geval staat de taycan volgend jaar te koop 😉

 

ik heb de taycan gekocht als gezinswagen .

Dus 4 deuren en luchtvering was een vereiste 

ik kon inderdaad terug een pana turbo hybrid  gekocht hebben. Maar dat is niks nieuws , het was gewoon een upgrade van mijn huidige pana.   Ik heb de auto nooit nodig voor mijn werk . hij mag dus de volledige week aan het stopcontact hangen. ( wat met mijn overproductie van mijn zonnepanelen wel een bonus is). 
 

en laat ons eerlijk zijn , het is fiscaal de goedkoopste manier om met een Porsche met 680 pk te rijden 😁.   


 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan dit jaar ook nog eens met de auto op zomervakantie naar Biarritz, en zowel heen als terug zullen we doen met een overnachting onderweg, zoals we altijd al hebben gedaan. ‘s Morgens vertrekken, onderweg lunchen en ondertussen laden, en dan rond 15u in het hotel aankomen, nog wat aan het zwembad liggen, ‘s avonds lekker eten, nog wat in de bar zitten, slapen, ontbijten en weer rijden, om dan rond 15u op eindbestemming aan te komen. Heel veel hotels onderweg heb je voldoende laadmogelijkheid zodat je ‘s morgens met een volle batterij weer vertrekt.
In 2 etappes naar het zuiden is comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Bart said:

heb deze zomer ook nog dik 1400 km in een goeie 9u gedaan😄 door Frankrijk

Dat gaat ook niet blijven duren ...

Enfin je mag van veel geluk spreken dat het nog gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Mich zei:

Bovendien heb ik zelf es de 4S gereden. Ni lang. Is een snelle vlotte wagen. Maar stellen dat die een Pan hybrid in de vernieling rijdt, ik wil ze wel es naast mekaar zetten.

Kom eens af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Bart zei:

Waarschijnlijk bedoel je mij hiermee😉

Ik vermoed dat je een beetje hetzelfde rijprofiel als mij hebt . 

op vakantie as soon as possible van punt a naar punt b. ( heb deze zomer ook nog dik 1400 km in een goeie 9u gedaan😄 door Frankrijk).

Dat gaat inderdaad niet meer gaan, ik heb lang getwijfeld over de taycan, maar ik wil het een kans geven .
Ik kom ouder , misschien is het tijd om die rit in 2 keer te doen en ondertussen een leuk hotelletje met een bar te zoeken ... kan ook leuk zijn denk ik🤔.

hoe dan ook , in het slechtste geval staat de taycan volgend jaar te koop 😉

 

ik heb de taycan gekocht als gezinswagen .

Dus 4 deuren en luchtvering was een vereiste 

ik kon inderdaad terug een pana turbo hybrid  gekocht hebben. Maar dat is niks nieuws , het was gewoon een upgrade van mijn huidige pana.   Ik heb de auto nooit nodig voor mijn werk . hij mag dus de volledige week aan het stopcontact hangen. ( wat met mijn overproductie van mijn zonnepanelen wel een bonus is). 
 

en laat ons eerlijk zijn , het is fiscaal de goedkoopste manier om met een Porsche met 680 pk te rijden 😁.   


 

 

snap ik volledig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, BMWMB zei:


In 2 etappes naar het zuiden is comfort.

Ik zie dat als een dag minder verlof :) 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dan hopen dat aan dat hotelletje de paar laders (als ze er al zijn) niet ingenomen zijn, door een ev of een beunhaas die daar zijn gewone auto heeft neergegooid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Jokke_vlo said:

Ik zie dat als een dag minder verlof :) 

 

The Beach Boys wisten dat al in 1988.

Quote

we'll get there fast and then we'll take it slow

:inlove:

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat als een dag minder verlof [emoji4] 
 

Mijn verlof begint de moment dat ik hier in mijn auto stap.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dan hopen dat aan dat hotelletje de paar laders (als ze er al zijn) niet ingenomen zijn, door een ev of een beunhaas die daar zijn gewone auto heeft neergegooid.

Het zal idd wel mogelijk zijn dat de laders al in gebruik zijn, maar dat heb ik al voorzien. Ik heb steeds geboekt in de buurt van een Supercharger. Als het niet kan bij het hotel, dan ga ik die avond wel even superchargen. Wordt een leuk avontuur. [emoji1303]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, BMWMB said:


Het zal idd wel mogelijk zijn dat de laders al in gebruik zijn, maar dat heb ik al voorzien. Ik heb steeds geboekt in de buurt van een Supercharger. Als het niet kan bij het hotel, dan ga ik die avond wel even superchargen. Wordt een leuk avontuur. emoji1303.png

Idd, bij Tesla stelt dat probleem zich niet :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

of een beunhaas die daar zijn gewone auto heeft neergegooid.

daar zou ik heel van flippen denk ik :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Challazer said:

daar zou ik heel van flippen denk ik :D 

Ik heb het al een paar keer gezien. Zelfs als er plaats genoeg is op de parking, maar die EV palen staan meestal dicht bij de ingang dus dat is lekker makkelijk he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid