Ga naar inhoud

BMW ALPINA G20/G21 B3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Thebiemerke zei:

Daaamn, ziet dat staan. :shock: 

image.thumb.png.6f846aaebd9df29b6b7dd8d24064886b.png

Wat een stance. :inlove:   (Al is er wel érg weinig band zichtbaar.)
Wat een extreeeem lekkere velgen ook.

@Rabbit it's calling you

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:

Akkoord, maar ging me om algemene looks en vooral de stance. :inlove: 

Kleur zou van mij of zilver moeten zijn, of Sonnenstein, of een (echte) Individual-tint (bv orinoco of petrol mica).

Geplaatst:

It grows on me. 

Heeft idd wel stance.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Kan een mod in de topictitel ook de D3 vermelen? :D  Danke!

Geplaatst:

En nog een D3 S touring, in alpinablauw.

1883482912_0(2).thumb.jpg.81fd03b2a6c69c8ae230a012fb2fd7f3.jpg

2034489136_5(2).thumb.jpg.d6b5e7445bbb36a71c83214ec5c64b26.jpg

16.thumb.jpg.7328f219e8ad3d9d086cca9db2e4bb20.jpg

1362667252_12(1).thumb.jpg.d7d772ac4bedc8d62dbb74cf96b7e719.jpg

52.thumb.jpg.b3b43fd8417a29e42ade87cccf6cc806.jpg

120608666_37(1).thumb.jpg.9eef14f49c26eec9350a3ec04a3f2f8f.jpg

54.thumb.jpg.1f71c125b1eb8f11cb9697df0f94b8a8.jpg

50.thumb.jpg.613be1522e6baa79e0fd32d14cf345e4.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Dan brengen ze 'es een M3 Touring uit, en weten we op voorhand al dat de Alpina 10 keer knapper is. Zonde... 

Geplaatst:

De M3 touring gaat wel die dikke wielkassen krijgen, wat deze Alpina moet missen.

Geplaatst:
11 uren geleden, BMWMB zei:

De M3 touring gaat wel die dikke wielkassen krijgen, wat deze Alpina moet missen.

Da's zoals kiezen tussen een naturel vrouw, of ééntje met iets meer rondingen en een gezicht waar al zeven keer in gesneden werd.
Take your pick.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Da's zoals kiezen tussen een naturel vrouw, of ééntje met iets meer rondingen en een gezicht waar al zeven keer in gesneden werd.
Take your pick.

Goeike. Ik ga toch voor de dikke t*tten. [emoji4]
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
20 uren geleden, gTa zei:

En nog een D3 S touring, in alpinablauw.

Knap, maar blijft weergaloos in het groen...?

spacer.png

spacer.png

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Dit hier is Alpina B3/D3 topic, Keun :D 

hahaha ?? fak.

Anyway ! twas een suggestie aan Herr Bovensiepen ! 

Geplaatst:
11 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Jup, doe mij maar een groene :inlove:

Én zonder striping zoals die hierboven, mag van mij zelfs op de standaard 19”!

Geplaatst:
17 uren geleden, Gordon Gekko zei:

Knap, maar blijft weergaloos in het groen...?

Ik betwist niet ... alleen is het Alpina-groen II (sinds een 20-tal jaar, dus) veel minder "mijn type" groen.
Het is een eerder koud, blauwig groen, itt malachietgroen (BMW) dat een warmer, geler groen is.

Ik vind een groene knapper dan bv een zwarte of een rode (hang eraan RVL) maar 't blijft bij mij maar een "zozo", dan véél liever een blauwe, of een zilverkleurige.

Of iets specialer, zoals messing

$_57.jpg

of dat nieuwe oxydgrijs

1499979719_15(1).thumb.jpg.a194e8046a299794ba6b21b2910b059e.jpg

of champagner quartz
of dat fantastische pure metal silver
of stratusgrijs

of dus malachietgroen

$_57.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
16 uren geleden, Rabbit zei:

Anyway ! twas een suggestie aan Herr Bovensiepen ! 

Doe da keer ni! :shock:  Laat die peet maar verder high output 6- en 8-cilinders maken, zolang het nog kan!

Geplaatst:
7 uren geleden, gTa zei:

Doe da keer ni! :shock:  Laat die peet maar verder high output 6- en 8-cilinders maken, zolang het nog kan!

Zou anders nog wel passen in de filosofie, HO-PEN koppel!

Als dat fiscaal dan wat (minder on)interessant kan zijn, is dat mooi meegenomen. Ik veronderstel en hoop dat ze niet als aparte constructeur beschouwd worden mbt. de CO2-normen?

Geplaatst:

Ik denk van wél, eigenlijk.

Maar ik ben niet zeker.

Geplaatst:
7 uren geleden, gTa zei:

Ik betwist niet ... alleen is het Alpina-groen II (sinds een 20-tal jaar, dus) veel minder "mijn type" groen.
Het is een eerder koud, blauwig groen, itt malachietgroen (BMW) dat een warmer, geler groen is.

Ik vind een groene knapper dan bv een zwarte of een rode (hang eraan RVL) maar 't blijft bij mij maar een "zozo", dan véél liever een blauwe, of een zilverkleurige.

Of iets specialer, zoals messing

of dat nieuwe oxydgrijs

of champagner quartz
of dat fantastische pure metal silver
of stratusgrijs

of dus malachietgroen

Malachietgroen vind ik persoonlijk iets minder op basis van de afbeelding (nog niet in het echt gezien). Voor mij dan een tint die gelijkaardig is aan het Dunkel Olive van Porsche, als BMW Individual dergelijke kleur in haar gamma heeft. 

Of Mondstein (met Cohiba interieur). 

Geplaatst:
12 minuten geleden, Gordon Gekko zei:

Malachietgroen vind ik persoonlijk iets minder op basis van de afbeelding (nog niet in het echt gezien). Voor mij dan een tint die gelijkaardig is aan het Dunkel Olive van Porsche, als BMW Individual dergelijke kleur in haar gamma heeft. 

Of Mondstein (met Cohiba interieur). 

Dat eerste volg ik wel, al zou ik dat Porsche dunkelolive nog meer richting "goudgroen" benoemen terwijl malachit nog echt zuiver groen is. Maar ze zitten wel in elkaars buurt qua kleurtint of -warmte, zo je wil, duidelijk in de gele zone (van groen) en niet in de blauwe.

Porsche Targa GTS -Dunkelolive Metallic foto's » Autojunk.nl (234744)

't Is zot dat je die tint aanhaalt, want 't is (net zoals malachietgroen van BMW) één van mijn meest favoriete kleuren. Heb ooit, toen 't nog in het Porsche-gamma zat, maar liefst 3 stuks Audi in de Niederlassung in Frankfurt gezien met Audi Exclusive tint "dunkelolivemetallic", twee A8 en één S8. :D  Knikkende knieën zo mooi :inlove: 

Moonstone vind ik een lastige, persoonlijk. Zeer speciaal, want afhankelijk van 't licht is dat een ultra-platte kleur (bijna als uni-lak) tot een iriserende kleur. (Die kleur zit wat mij betreft samen met dat nieuwe oxydgrau en champagner quartz en stratusgrau in die categorie van semi-iriserende kleuren, misschien mag zelfs dat dravitgrau er ook bij).
Moonstone is voor mij net een tik te veel "wit metallic", waarbij het soms bijna paarsgouden effect dat er op zit voor mij toch wat lastig is. :D 

BMW 640d xDrive Coupe (2012) Mondstein Metallic Exterior and Interior in 3D  4K UHD - YouTube

Geplaatst:
13 uren geleden, stradge zei:

Zou anders nog wel passen in de filosofie, HO-PEN koppel!

Als dat fiscaal dan wat (minder on)interessant kan zijn, is dat mooi meegenomen. Ik veronderstel en hoop dat ze niet als aparte constructeur beschouwd worden mbt. de CO2-normen?

wat zou dit betekenen ikv CO2 normen?

Ik vind dat ze echt sterk zijn wat betreft die CO2 normen, althans met m'n F31 B3 belangrijk voordeel gezien die slechts 186g C02 kent op papier

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid