Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

We klagen met z'n allen over big brother en geen privacy, maar dat autofabrikanten ons zomaar "connected" opdringen en op elk moment nen auto kunnen overnemen vinden we wel ok. Vreemde wereld toch dit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Joske zei:

We klagen met z'n allen over big brother en geen privacy, maar dat autofabrikanten ons zomaar "connected" opdringen en op elk moment nen auto kunnen overnemen vinden we wel ok. Vreemde wereld toch dit.

Da's een makkelijke: als ge ze vertrouwt vindt ge het vooral handig als ze alles over u weten. Als ge ze wantrouwt dan ziet ge dat als een probleem. Bureaucraten en techneuten denken vooral aan hoe praktisch dat is: zie eens wat we allemaal kunnen doen als we alles over u weten!

Maar daarom hebben mensen problemen met Facebook en maken ze zich veel minder druk om Google. Een goed imago is gigantisch veel waard voor zo een spelers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is trouwens iets wat ik me afvraag, wat de verzekeraars allemaal uitspoken. GDPR staat ze in elk geval niet zomaar toe data van uw auto te oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Weeral geen wereldschokkende verandering, maar geleidelijk aan is echt wel alles aan die auto veranderd...

Da's op zich ook wel speciaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PJH zei:

Knap, zo van die lijnen die net niet doorlopen :D

je mag geen ocd hebben als je die auto koopt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Logic zei:

Weeral geen wereldschokkende verandering, maar geleidelijk aan is echt wel alles aan die auto veranderd...

Da's op zich ook wel speciaal.

Wat er spijtig genoeg niet verandert, dat is hoe 'm rijdt. Zoek maar eens op Youtube een filmpje waarbij ze de oude en nieuwe vergelijken over het rijgedag... Ga je niet vinden. Enkel vergelijken ze de optische verschillen, of gaat het over het Yoke stuur, of over de zotte acceleratie van de Plaid. Ik zit op een paar Tesla-forums, en ik merk dat veel Amerikanen hun nieuwe Model S al te koop zetten, omdat ze 'm na een half jaar alweer beu zijn. Ook dat scherm is nu wel horizontaal, maar wat het kan is weinig verschil met het scherm dat ik nu heb. Dat is 1 vd redenen waarom ik nu iets anders heb gekocht. Musk had gewoon een compleet nieuw model moeten uitbrengen na ondertussen al bijna 10 jaar op de markt te zijn... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Wat er spijtig genoeg niet verandert, dat is hoe 'm rijdt. Zoek maar eens op Youtube een filmpje waarbij ze de oude en nieuwe vergelijken over het rijgedag... Ga je niet vinden. Enkel vergelijken ze de optische verschillen, of gaat het over het Yoke stuur, of over de zotte acceleratie van de Plaid. Ik zit op een paar Tesla-forums, en ik merk dat veel Amerikanen hun nieuwe Model S al te koop zetten, omdat ze 'm na een half jaar alweer beu zijn. Ook dat scherm is nu wel horizontaal, maar wat het kan is weinig verschil met het scherm dat ik nu heb. Dat is 1 vd redenen waarom ik nu iets anders heb gekocht. Musk had gewoon een compleet nieuw model moeten uitbrengen na ondertussen al bijna 10 jaar op de markt te zijn... 

Maar eigenlijk is hij quasi nieuw hé. De batterij, motoren, ophanging, koeling, verlichting, interieur… Sandy Munro heeft de Plaid gedissecteerd op z’n YT-kanaal, fascinerend om te zien hoe weinig nog hetzelfde is. Maar, net zoals met een nieuwe iPhone, is het nieuwe er rap af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de buitenkant is het een facelift. Het dashboard is compleet veranderd, maar de rest van het interieur is ook maar een lichte facelift. De batterijen zijn naar mijn weten nog steeds dezelfde. Het grote scherm is nu horizontaal, en de layout is anders, maar de functies zijn gewoon dezelfde. De motoren zijn inderdaad veranderd, waardoor ze iets meer vermogen hebben. Een LR heeft nu 670pk tov de 525pk die ik nu heb. Maar hoe zit het met het rijden zelf? Bijna nergens vind je daar een vergelijkende test over, dat 'm een betere wegligging heeft, of directer stuurt, of stugger/zachter is afgeveerd,... 

Sowieso blijft de Model S voor mij een topmachien, maar ik had echt eens zin in iets compleet anders... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, BMWMB zei:

Bijna nergens vind je daar een vergelijkende test over, dat 'm een betere wegligging heeft, of directer stuurt, of stugger/zachter is afgeveerd,... 

Jazeker, dat is iets wat mij al langer stoort aan de reviews van tegenwoordig!

Iedereen volgt hetzelfde stramien, eerst het uiterlijk, de specificaties, de opbergvakjes ... maar hoe de auto stuurt of kortom aanvoelt, daar blijf je serieus op uwe honger zitten hé. Ik vermoed dat de gemiddelde journalist ook niet bekwaam is om hierover gedetailleerd te rapporteren, zo worden we overspoelt met infomercials ipv een doortastende test. 

Maar kijk, naar wat ik begrepen heb is de batterij (pack) nochtans flink aangepast en de auto is ook lichter geworden. Dat moet allemaal 'n klein effect hebben op het rijgevoel. De focus van de journo's (en bij uitbreiding waarschijnlijk ook het cliënteel) ligt niet daar. Die zijn meer bezig met dat horizontaal scherm en de 'quarter mile'. Om te weten wat je wil weten moet je een Chris Harris de oude en de nieuwe Model S laten vergelijken (maar daar gaat 'em niet veel goesting voor hebben denk ik).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins, zo plezant sturen als de e-tron GT zal 'm niet kunnen, zelfs niet de nieuwe. Wel blijft de Model S ruimer, praktischer en zuiniger, en heeft 'm meer 'skills' door zijn betere software, en heeft 'm een langere actieradius. Heel zeker ga ik 'm ook missen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, BMWMB zei:

Alleszins, zo plezant sturen als de e-tron GT zal 'm niet kunnen, zelfs niet de nieuwe. Wel blijft de Model S ruimer, praktischer en zuiniger, en heeft 'm meer 'skills' door zijn betere software, en heeft 'm een langere actieradius. Heel zeker ga ik 'm ook missen. 

Nee, dat waarschijnlijk niet. Ze optimaliseren veel zaken om dan vervolgens, in plaats van de bal erin te koppen, ene Yoke te installeren. Dan weet je genoeg. Ik wou maar zeggen dat de Model S veel feller geëvolueerd is dan zijn uiterlijk doet vermoeden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Logic said:

Ik wou maar zeggen dat de Model S veel feller geëvolueerd is dan zijn uiterlijk doet vermoeden. 

Dat is zijn sterkte en zijn zwakte. Als je 2dehands zoekt moet je ook heel goed kijken naar het modeljaar.

Veel traditionele fabrikanten zouden gewoon alles "crap" laten en dan met veel fanfare een facelift of nieuw model voorstellen waar ze dan al die optimalisaties in steken. Dat geeft ook een betere indruk naar de klant toe. Bij Tesla past men continu aan, maar degene die in 2021 eentje kocht heeft het idee dezelfde auto te kopen als die van 4 jaar ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De video's van Sandy Munro, daar zie je pas hoe hard de Model S geëvolueerd is en de concurrentie nog steeds te snel af is met ingenieuze verbeteringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Een LR heeft nu 670pk tov de 525pk die ik nu heb.

De dag dat ze een nieuwe wegentaks gaan doorvoeren voor al die op dit moment gemiste centen van de ingeschreven EV's gaan er toch een paar groen lachen denk ik... Als ze op vermogen gaan belasten, zie weinig andere opties imo.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Greg zei:

De dag dat ze een nieuwe wegentaks gaan doorvoeren voor al die op dit moment gemiste centen van de ingeschreven EV's gaan er toch een paar groen lachen denk ik... Als ze op vermogen gaan belasten, zie weinig andere opties imo.

Je moet daar idd rekening mee gaan houden op lange termijn. Alsook met het vervagen van de accijnzen op de brandstoffen. Ik verwacht geen noemenswaardige verhogingen of extra taksen in de eerste 4 jaar maar van zodra het merendeel van de bedrijven (verplicht) is overgeschakeld zal er wel iets in gang worden gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Greg said:

De dag dat ze een nieuwe wegentaks gaan doorvoeren voor al die op dit moment gemiste centen van de ingeschreven EV's gaan er toch een paar groen lachen denk ik... Als ze op vermogen gaan belasten, zie weinig andere opties imo.

Op gewicht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/1/2022 om 07:37, Joske zei:

We klagen met z'n allen over big brother en geen privacy, maar dat autofabrikanten ons zomaar "connected" opdringen en op elk moment nen auto kunnen overnemen vinden we wel ok. Vreemde wereld toch dit.

in de Y zit blijkbaar zelfs een camera aan de achteruitkijkspiegel. dus puur voor het interieur te filmen.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Op gewicht.

Dat zou niet meer dan normaal zijn. Slijtage (banden, remblokken en wegdek) wordt daardoor veel harder beïnvloed dan door het vermogen. Verbruik ook, maar in veel mindere mate dan met een verbrandingsmotor, dankzij regeneratie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof nog het meeste in km-vergoeding, en dat dan verrekend uiteraard met vermogen/gewicht/prijs auto/CO2-uitstoot. Als je dan een hobby-auto hebt, waarmee je maar een paar 1000km per jaar mee rijdt, dan is dat ook nog betaalbaar, en veelrijders krijgen de dikste rekening. Wil je dan toch zo weinig mogelijk betalen, dan moet je gaan voor een kleine zuinige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/2/2022 om 16:03, BMWMB zei:

Ik geloof nog het meeste in km-vergoeding, en dat dan verrekend uiteraard met vermogen/gewicht/prijs auto/CO2-uitstoot. Als je dan een hobby-auto hebt, waarmee je maar een paar 1000km per jaar mee rijdt, dan is dat ook nog betaalbaar, en veelrijders krijgen de dikste rekening. Wil je dan toch zo weinig mogelijk betalen, dan moet je gaan voor een kleine zuinige auto.

Er zit 70% belasting op de kostprijs van brandstof (diesel/benzine en tot voor kort ook op elektriciteit). Dan is dat toch al rekeningrijden/km-vergoeding? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid