Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik zie dat de Model S’n percies wel een prijsdaling kennen tweedehands. En te zeggen dat die nieuwe nog geleverd moeten worden… 

Benieuwd wat dat gaat geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn net gestegen de laatste tijd, en zeker de versies met de grootste batterij zoals mijn 100D, die je weinig vindt, en dus meestal onmidellijk verkocht zijn. Mijn S100D van mei 2018 en 110k km op de teller kan nog 70k euro opbrengen vandaag. Veel geld als je het mij vraagt. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, BMWMB zei:

Ze zijn net gestegen de laatste tijd, en zeker de versies met de grootste batterij zoals mijn 100D, die je weinig vindt, en dus meestal onmidellijk verkocht zijn. Mijn S100D van mei 2018 en 110k km op de teller kan nog 70k euro opbrengen vandaag. Veel geld als je het mij vraagt. 
 

Dan heb ik een recente 75d van 2019 nog nooit aan 55k zien staan in DE bvb. Die 100 heb ik ik eigenlijk niet bekeken. Maar wat je zegt klinkt wel logischer gezien de leverstop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De huidige Tesla Model S en X hebben nog een kleine laadpoort.

spacer.png

De Model 3 en Y hebben een grotere laadpoort voor de CCS-laders om sneller te kunnen laden.

spacer.png

Tesla heeft eerst alle laadpalen uitgerust met beide stekkers, maar de nieuwe laadstations krijgen enkel nog de CCS-laders. Daarom is er door Tesla een adapter ontwikkeld voor de S en de X, zodat je ook aan deze laders kan blijven laden. Auto's van voor 2019 moeten wel aangepast worden door het Tesla Service-team, dus ook bij de mijne is dat gedaan. Kost €299.

spacer.png 

De vernieuwde Model S en X, die nu in Amerika rijden, hebben nog steeds de kleine laadpoort. Voor Europa zal deze aangepast worden, en zullen de achterlichten aangepast worden, zodat het klepje van de laadpoort ook groter wordt. De eerste Tesla's hiermee werden reeds gespot. Ook de sierlijst achteraan loopt nu niet meer door tot in de lichten.

spacer.png

spacer.png

Zier er goed uit!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat de achterlichten wel hun beste tijd gehad hebben en een update konden gebruiken. Ze hebben het lang volgehouden, zijn ongewijzigd gebleven tot nu geloof ik? Gaat een deugddoende opfrissing zijn alleszins!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de prijzen van de S en de X zijn gewoon weg op hun site zag ik. je kan bestellen en een voorschot geven, maar de uiteindelijke prijs geven ze later mee.  ja kroket. :lol:

bmwmb, is nog van de goeie met zijn vaste prijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Staat hier eigenlijk niet heel juist, want de startup die deze nieuwe batterij heeft ontwikkeld, heeft niets met Tesla te maken. Ze hebben enkel de Model S gekozen om hun batterij te testen.

Batterijen worden kleiner en lichter, zodat er meer capaciteit kan geplaatst worden.

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe dubbele capaciteit plooien in dezelfde grootte batterij :lol:

Dan vraag je je af waar Tesla zich al jaren mee bezig houdt... Veel beloftes altijd dat er nog veel in de pipeline zit, maar tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot vandaag blijft Tesla koploper wat EV’s betreft, zowel met de zuinigheid van hun motoren, als de capiciteit van hun batterijen. Pas nu, 10 jaar nadat de eerste Model S van de band liep, beginnen er eerste Europese EV’s van de van de band te rollen, en die zijn nog steeds minder goed. 
Het betreft hier trouwens nog steeds prototypes van batterijen, en wees maar gerust dat Musk achter gesloten deuren ook al met de nodige ontwikkelingen bezig is, en dat hij alweer de eerste zal zijn die ze in massa zal produceren.

Tesla blijft de benchmark van EV’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Aan 90 per uur, zoals het een echte EV rijder betaamt -_-

Anderzijds 1210 km in een EV in vriesweer is wel knap.
Daar moet ik met m'n huidige kist ook 90 voor rijden om dat te halen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Aan 90 per uur, zoals het een echte EV rijder betaamt -_-

Had ik ook gezien, maar dan nog is het een topprestatie. Dat blijft toch meer dan het dubbel van mijn Tesla nu, want zelfs tegen 90 aan deze lagere temperaturen denk ik niet dat ik 600km haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen al heel wat EV’s gereden, en geen enkele kon wat mijn 4 jaar oude Model S kan. En zolang hun supercharger netwerk niet voor andere merken wordt opengesteld, blijft de Tesla de EV waarmee je het gemakkelijkst kan rijden. Period!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet bij de Tesla wel een onderscheid maken tussen de kwaliteiten als EV en de kwaliteiten als 'zelf rijdende auto'

voor mij blijft de MINI veruit de best rijdende EV; dat is de leukste MINI tout cour

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, flupke73 zei:

je moet bij de Tesla wel een onderscheid maken tussen de kwaliteiten als EV en de kwaliteiten als 'zelf rijdende auto'

en de kwaliteit als auto tout court, los van de aandrijflijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit? Na goed 110k km nog geen problemen gehad met de mijne, dus ik denk niet dat Tesla meer problemen heeft dan andere merken.

Ook zijn de motoren van Tesla nog steeds de meeste efficiënte, waardoor ze nog steeds qua range het beste presteren. Enkel de EQS scoort iets beter omdat de batterij groter is, maar zuiniger is ‘m niet.

Neen, voor mij heeft nog geen enkel merk Tesla als EV geëvenaard.  
 

En praat ook eens over prijs/kwaliteit…

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, flupke73 zei:

je moet bij de Tesla wel een onderscheid maken tussen de kwaliteiten als EV en de kwaliteiten als 'zelf rijdende auto'

voor mij blijft de MINI veruit de best rijdende EV; dat is de leukste MINI tout cour

Kwaliteit als EV en als zelfrijdende auto zijn top!

Logisch dat een Mini leuker rijdt. Als ICE zal een Mini ook beter rijden dan bijvoorbeeld een Audi A6. Je moet appelen met appelen vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jullie weten dat ik een Tesla-lover ben, en ik zie ook dat de Duitsers beter afgewerkt zijn, en met mooiere materialen, hoewel de nieuwe Model S alweer verbeterd is. En ik weet ook dat een Taycan een beter rijgedrag heeft dan een Model S. Het gaat me hier over de talenten van Tesla als elektrische auto, en daar blijven ze vandaag de top.

Toen ik 4 jaar geleden mijn Model S bestelde, dacht ik over 4 jaar een ruime keuze te hebben bij de Duitse merken, als vervanger voor mijn Model S, maar ik zie vandaag dat dat niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid