Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, BMWMB zei:

Kwaliteit?

Je kan, objectief, het interieur van een Model S toch niet vergelijken met deze van een Mercedes-Benz E naar kwaliteitsnormen?
Dat het niet kapot gaat, tot daar aan toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Polygoon zei:

Je kan, objectief, het interieur van een Model S toch niet vergelijken met deze van een Mercedes-Benz E naar kwaliteitsnormen?
Dat het niet kapot gaat, tot daar aan toe.

Voila, een Sprinter is minstens even robuust gebouwd binnenin dan een E. Een lap kunstleder is steviger dan een zacht natuurleder ...

Alle respect voor Tesla, maar ze hebben hun sterktes en kunnen hun zwaktes goed wegsteken/compenseren. Niet anders dan een ander aanbod uiteindelijk, perfectie bestaat niet en is voor iedereen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua degelijkheid is het een loterij. Mijn kameraad die nu nog altijd rondrijdt met 1 vd allereerste Model 3p in Belgie (was mijn reservatie) is er wel tevreden van overall.

Maar er is al veel aan die auto vervangen. Gans zijn ophanging vooraan zat er eens compleet door. En dat is geen zotte chauffeur. Het is gwn een chance spel waar Tesla gelukkig wel vlot in tussenkomt als er iets fout loopt.

En ook ik ga wel akkoord met BMWMB dat Tesla nog altijd koploper is als het over EV aandrijving gaat. Ze hebben nog net dat beetje meer. Maar dat slinkt toch snel … 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Kwaliteit? Na goed 110k km nog geen problemen gehad met de mijne, dus ik denk niet dat Tesla meer problemen heeft dan andere merken.

 

 

Het Pinokkio-effect

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De test van de tesla met de nieuwe batterij is uitgevoerd op een rollenbank en niet op de openbare weg

jammer maar helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Brunault zei:

De test van de tesla met de nieuwe batterij is uitgevoerd op een rollenbank en niet op de openbare weg

jammer maar helaas

Linkje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Brunault zei:

De test van de tesla met de nieuwe batterij is uitgevoerd op een rollenbank en niet op de openbare weg

jammer maar helaas

Op de rollenbank hadden ze 882 miles. 752 miles is op de weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Brunault said:

De test van de tesla met de nieuwe batterij is uitgevoerd op een rollenbank en niet op de openbare weg

jammer maar helaas

En bij Mercedes moeten we afgaan op wat eoa marketing bobo ons wijsmaakt 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je niet eens geschreven over problemen met je veerpoten vooraan? En ik dacht ook te weten dat je auto verschillende keren binnen geweest is voor probleempjes..... maar zal misschien iemand anders zijn dan? Ik zeg maar wat, een dubbelganger of zo :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was een garantiegeval, en daar gaat het mij niet over. Het zijn kosten die ik heb moeten betalen sinds ik de auto heb, en dat zijn er dus gewoon geen. Dus buiten onderhoud en banden nog geen euro kosten gehad aan deze auto. Daarom dat ik ook zeg dat Tesla zeker niet slechter is dan andere merken, want bij mijn BMW's die ik ook zo lang heb gehad, of de RangeRovers van mijn vrouw, heb ik wel meerdere problemen gehad. 

Om nog een voorbeeld te geven is mijn 992. Moet binnen omdat ik een vreselijke rammel heb in de bestuurdersdeur en in het plafond, het navigatie is heel dikwijls het noorden kwijt, en mijn stoel, die naar achter schuift als ik wil uitstappen, schuift dikwijls niet meer terug naar voren bij het terug instappen. Ook de instelling van de lendensteunregeling komt soms niet terug naar wat ingesteld is, en blijft dus hangen.  Deutsche Gründlichkeit noemen ze dat... 🤨 Gelukkig is dit ook nog onder garantie, maar ik hou mijn hart vast tegen dat de 2 jaar voorbij zijn...

Ik herhaal. Tesla zal niet slechter presteren dan andere, zelfs Duitse premium, merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, BMWMB said:

Dat was een garantiegeval, en daar gaat het mij niet over. Het zijn kosten die ik heb moeten betalen sinds ik de auto heb, en dat zijn er dus gewoon geen. Dus buiten onderhoud en banden nog geen euro kosten gehad aan deze auto. Daarom dat ik ook zeg dat Tesla zeker niet slechter is dan andere merken, want bij mijn BMW's die ik ook zo lang heb gehad, of de RangeRovers van mijn vrouw, heb ik wel meerdere problemen gehad. 

Ah, dus "probleemloos" = "opgelost onder garantie"

Ok we noteren het zo :D 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleemloos is dat je er niet mee in panne valt, dat het niet gevaarlijk is, geen bron is van ergernis, en dat het geen euro kost. Want, dat zijn futiliteiten, waar iedere auto wel last van heeft.

Trouwens, Tesla is dat hier bij mij aan de firma komen oplossen. Ik heb me zelfs niet moeten verplaatsen. Een service die andere merken ook niet hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat was een garantiegeval, en daar gaat het mij niet over. Het zijn kosten die ik heb moeten betalen sinds ik de auto heb, en dat zijn er dus gewoon geen. Dus buiten onderhoud en banden nog geen euro kosten gehad aan deze auto. Daarom dat ik ook zeg dat Tesla zeker niet slechter is dan andere merken, want bij mijn BMW's die ik ook zo lang heb gehad, of de RangeRovers van mijn vrouw, heb ik wel meerdere problemen gehad. 

Om nog een voorbeeld te geven is mijn 992. Moet binnen omdat ik een vreselijke rammel heb in de bestuurdersdeur en in het plafond, het navigatie is heel dikwijls het noorden kwijt, en mijn stoel, die naar achter schuift als ik wil uitstappen, schuift dikwijls niet meer terug naar voren bij het terug instappen. Ook de instelling van de lendensteunregeling komt soms niet terug naar wat ingesteld is, en blijft dus hangen.  Deutsche Gründlichkeit noemen ze dat... 🤨 Gelukkig is dit ook nog onder garantie, maar ik hou mijn hart vast tegen dat de 2 jaar voorbij zijn...

Ik herhaal. Tesla zal niet slechter presteren dan andere, zelfs Duitse premium, merken.

je vergeet je rammelende C klasse waarin je je zo nerveus maakte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk heb je gelijk. Ik lieg wel. Wat me wel heeft gestoord aan deze Tesla, dat zijn de waanzinnig slechte matten. Gelukkig kwamen ze snel met een betere mat, die ik dan ook gekregen heb. Ze zijn beter dan de eerste, maar perfect zijn ze nog zeker niet. Dit zal bij de Duisters wel beter zijn, want dat steekt toch allemaal net wat beter in mekaar dan zo'n Amerikaan. Net daarom heb ik ook zin in zo'n Duitser, voor de mooiere en chiquere afwerking binnen. Gisteren ben ik nog eens gaan snuffelen in het interieur van een e-Tron GT met volleder, en dat is toch een ander niveau dan mijn huidige Model S. Maar, of ik er even veel geluk ga mee hebben als met mijn Model S, dat zal toch af te wachten zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok das duidelijker. Geen problemen = geen kosten. Beetje rare redenering maar dat verklaart het “misverstand”

😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ok das duidelijker. Geen problemen = geen kosten. Beetje rare redenering maar dat verklaart het “misverstand”

😅

En dat het niet gevaarlijk is, en dat je niet in panne valt, en dat het geen bron van ergernis is…

Bij mijn vrouw haar vorige Range Sport is er eens een probleem geweest met een differentieel, waardoor we er niet meer mee konden rijden, en de wagen getakeld is geworden. Dat is geen futiliteit meer…. hoewel het onder garantie hersteld is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me op dat vlak nog mijn eerste Panamera 😅😅

Met de GLE gaat ook  de derde keer binnen voor een probleem onder garantie (gezoem in de luidsprekers gekoppeld aan toerental motor, ook als de muziek installatie uit staat). En een klep of ventilator die enorm ligt te brommen, iets dat maar eens om de 14 dagen of zo voorvalt maar dan een tijd duurt (ook bij herstarten of nachtje rust) voor dat weer “verdwijnt” voor 14 dagen.

In de garage “horen” ze het niet (natuurlijk doet de auto het dan net niet) heb nu filmpjes gemaakt waarop het wel hoorbaar is 😅

Ze vinden het niet…..

Soit daar ging het niet over. En eigenlijk is het geen probleem hè (wegens onder garantie) :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergert u wel, en je moet tijd vrijmaken om naar de garage te gaan. Dus is het wel een probleem.

Bij een Tesla kan je vanuit de auto naar de service bellen, en kunnen ze vanop afstand uw auto uitlezen op het moment dat het probleem zich stelt, zelfs als je aan het rijden bent. Daar kunnen ze bij andere merken enkel maar van dromen. 😄

Dat herinnert mij eraan dat ik nog een probleem heb gehad, met de airco. Onderweg in de zomer valt de airco uit. Ik bel vanuit de auto naar de service, en ze vinden onmiddellijk het probleem. Al rijdend resetten ze mijn wagen, en de airco werkte alweer. Het was een sensor, en ook die hebben ze bij mij een paar dagen later aan de firma vervangen. Zalig toch! Ipv een probleem heb ik ervan genoten van deze heerlijke service, wetende dat andere merken dit niet kunnen. Tesla. 😍
 

Je kan beter stoppen met deze discussie, want mijn goesting om toch op de nieuwe Model S te wachten is alweer aan ‘t stijgen. 😄

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rabbit zei:

Qua degelijkheid is het een loterij. Mijn kameraad die nu nog altijd rondrijdt met 1 vd allereerste Model 3p in Belgie (was mijn reservatie) is er wel tevreden van overall.

Maar er is al veel aan die auto vervangen. Gans zijn ophanging vooraan zat er eens compleet door. En dat is geen zotte chauffeur. Het is gwn een chance spel waar Tesla gelukkig wel vlot in tussenkomt als er iets fout loopt.

En ook ik ga wel akkoord met BMWMB dat Tesla nog altijd koploper is als het over EV aandrijving gaat. Ze hebben nog net dat beetje meer. Maar dat slinkt toch snel … 

Ik heb al genoeg Tesla overgenomen die het beu waren… 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Je kan beter stoppen met deze discussie, want mijn goesting om toch op de nieuwe Model S te wachten is alweer aan ‘t stijgen. 😄

Awel... vergeet inderdaad niet dat de EV een redelijk nieuw begrip is voor de niet-Tesla merken. Dat laat zich voelen bij de verkoop en waarschijnlijk nog veel meer bij de na-service. Een voorbeeldje is dat ik een druppellader voor de 12v batterij gekocht heb (je kan 'em momenteel nog steeds configureren als accessoire via de configurator). Los van het feit dat ik zo'n druppellader nooit nodig zou moeten hebben (preventief gekocht). Leveren ze de gekende CTEK druppellader met Audi branding voor "lead acid batteries". Het lijkt dus alsof ze zelf niet weten dat de 12v batterij in de E-Tron GT van het type Lithium Ion (LiFepo4) is. Het kan misschien geen kwaad dacht ik, maar als de fabrikant CTEK zelf aangeeft deze niet te gebruiken, dan weet ik genoeg. CTEK maakt een specifieke druppellader voor Lithium batterijen. Als je zin hebt om de hele first-gen ervaring nog eens opnieuw mee te maken, moet je vooral geen Tesla kopen. 

Graag gedaan 😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Probleemloos is dat je er niet mee in panne valt, dat het niet gevaarlijk is, geen bron is van ergernis, en dat het geen euro kost. Want, dat zijn futiliteiten, waar iedere auto wel last van heeft.

Trouwens, Tesla is dat hier bij mij aan de firma komen oplossen. Ik heb me zelfs niet moeten verplaatsen. Een service die andere merken ook niet hebben...

 

1 uur geleden, BMWMB zei:

Het ergert u wel, en je moet tijd vrijmaken om naar de garage te gaan. Dus is het wel een probleem.

Bij een Tesla kan je vanuit de auto naar de service bellen, en kunnen ze vanop afstand uw auto uitlezen op het moment dat het probleem zich stelt, zelfs als je aan het rijden bent. Daar kunnen ze bij andere merken enkel maar van dromen. 😄

Dat herinnert mij eraan dat ik nog een probleem heb gehad, met de airco. Onderweg in de zomer valt de airco uit. Ik bel vanuit de auto naar de service, en ze vinden onmiddellijk het probleem. Al rijdend resetten ze mijn wagen, en de airco werkte alweer. Het was een sensor, en ook die hebben ze bij mij een paar dagen later aan de firma vervangen. Zalig toch! Ipv een probleem heb ik ervan genoten van deze heerlijke service, wetende dat andere merken dit niet kunnen. Tesla. 😍
 

Je kan beter stoppen met deze discussie, want mijn goesting om toch op de nieuwe Model S te wachten is alweer aan ‘t stijgen. 😄

dat kunnen ze onmogelijk volhouden als ze dezelfde volumes draaien als de Duitse merken, trust me

had recent klant met E plug-in, e-brake ontgrendelde niet meer en kon dus nergens heen, na het tanken, MB connect gebeld en OTA update gedaan en probleem opgelost 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Het ergert u wel, en je moet tijd vrijmaken om naar de garage te gaan. Dus is het wel een probleem.

Bij een Tesla kan je vanuit de auto naar de service bellen, en kunnen ze vanop afstand uw auto uitlezen op het moment dat het probleem zich stelt, zelfs als je aan het rijden bent. Daar kunnen ze bij andere merken enkel maar van dromen. 😄

Dat herinnert mij eraan dat ik nog een probleem heb gehad, met de airco. Onderweg in de zomer valt de airco uit. Ik bel vanuit de auto naar de service, en ze vinden onmiddellijk het probleem. Al rijdend resetten ze mijn wagen, en de airco werkte alweer. Het was een sensor, en ook die hebben ze bij mij een paar dagen later aan de firma vervangen. Zalig toch! Ipv een probleem heb ik ervan genoten van deze heerlijke service, wetende dat andere merken dit niet kunnen. Tesla. 😍
 

Je kan beter stoppen met deze discussie, want mijn goesting om toch op de nieuwe Model S te wachten is alweer aan ‘t stijgen. 😄

Je bent dus nooit naar de garage moeten gaan met je “zoek een ander woord voor problemen” ?
Of moet ik mijne Pinokkio terug bovenhalen ? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid